Werk & Studie alle pijlers

Omscholing

12-12-2012 22:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
Dat is wel heel algemeen gesteld allemaal he?

Waar wil je je naar om laten scholen? is er in die beroepsgroep wel werk? Ga je dat zelf betalen of krijg je dat vergoed van iets of iemand?

Kortom, wat wil je weten, anders dan 'ja' of 'nee' op je vraag of iemand er ervaring mee heeft?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
Ik ken een paar mensen die zich hebben omgeschoold, maar dat deden ze eigenlijk allemaal omdat ze hun hart volgden en niet hun portemonnee.

Van welke baan/branche naar welke andere baan/branche zou je willen gaan.
Volgens mij moet je wanneer je een uitkering ontvangt beschikbaar zijn voor werk, sollicitatieplicht enzo. Dat gaat niet echt samen met een full time studie.
Een uitkering van het uwv?? Kom maar weer terug op aarde hoor, dat gaat namelijk niet gebeuren. Wil je omscholen dan zul je dat helemaal zelf moeten financieren. Bijvoorbeeld door een bbl-opleiding te doen.
.
.
quote:sunanda schreef op 12 december 2012 @ 22:18:

Ja en hoe moet je het dan pm financieren dat gaat hem nooit worden.

Part time opleiding volgen en part time werken? Zo hebben de mensen die ik ken het ook gedaan.

Wat dacht je, dat wij (belastingbetalers) het wel voor je betalen?
Zo.....dat was een snelle verdwijning van de OP. Bevallen de antwoorden je niet Sunanda?
Goed verhaal, lekker kort!
Bij ons in de stad hebben ze dus wèl omscholing voor mensen zonder baan!

Je kunt kiezen uit twee opleidingen:

-Medewerker Verkoop in de Kringloop

-Medewerker Reiniging Openbare Ruimte

De opleiding duurt een paar weken en vervolgens kun je aan de slag met behoud van je uitkering.

Het is zuur maar waar.
Hmmm, terwijl er volgens mij in de zorg best wel wat opties zijn om te werken en tegelijkertijd op te leiden.
quote:Vl43inder schreef op 12 december 2012 @ 22:33:

Hmmm, terwijl er volgens mij in de zorg best wel wat opties zijn om te werken en tegelijkertijd op te leiden.

Ja hoor, voor een BBL traject op niveau 3 of 4 zijn er best mogelijkheden voor gemotiveerde kandidaten.

Maar die motivatie moet wel uit andere dingen bestaan als alleen maar geld.
De OP is weg, maar het kan wel degelijk, omscholing via de gemeente.

Ik heb dat ook gedaan. Ik kwam in de WW terecht en moest de eerste 3 maanden vrijwilligerswerk doen. Dat heb ik met veel plezier gedaan en dat werd opgepikt. Toen is mij dit traject aangeboden (inmiddels jaren geleden) Ik heb een avondopleiding gevolgd en werkte daarnaast 24 uur per week in die branche. De werkgever betaalde mij daar niet voor, maar gaf een maandelijkse gift (van ik geloof 100 euro p/m) aan de stichting. En dat laatste maakt het onder andere mogelijk om dit soort trajecten te houden. Ik heb mn diploma gehaald en kwam daarna makkelijker aan de slag. Toen deden ze dat al niet zomaar, dus ik denk dat de voorwaarden nu nog scherper zijn..maar het is mogelijk.
Luister naar je hart, want dat klopt
Joss, heb je het niet over de bijstand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven