Heeft u alles kunnen vinden?

13-12-2012 16:53 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag krijg ik elke keer als ik bij mijn plaatselijke drogist ben op het moment dat ik wil afrekenen. Ik heb zo'n vraag nooit gehoord.

Ik heb zoiets als ik het iets niet had kunnen vinden, dan had ik het toch gevraagd(lopen genoeg medewerkers rond in de winkel).

Vinden jullie het een 'gewone vraag en welke vraag stoort jullie?
dat vind ik een zinnige vraag.
it's a big club and you ain't in it
Ik ben ook getraind om zulk soort vragen te stellen als de klant bij de kassa is. En je wilt niet wéten hoe vaak ze dan nog iets vragen, of iets willen dat achter de toonbank staat. Dat hoor ik liever voordat ik de bon heb geprint en vertel hoeveel ze moeten betalen, want dan duurt het weer langer (en beginnen anderen in de rij te zuchten).

Ik kan aan hun neus niet zien of ze nog iets willen, blijkbaar wachten veel mensen netjes tot ze iets gevraagd wordt. Communiceren heet dat. Hoef je als klant niet vervelend op te pakken. Als je niks hoeft dan mag je dat ook gewoon zeggen.
quote:Daydream schreef op 13 december 2012 @ 17:20:

Bij de Steps vind ik het personeel opdringerig. Ze vertellen meteen dat er een bepaalde kortingsactie is en als je vervolgens gewoon wat rondkijkt staat de verkoopster er meteen weer bij "de korting geldt dus ook voor die jurk mevrouw"

Heeft elke Steps dat?Nee hoor. Ik kom in heel veel steden bij de Steps, maar maak dit niet vaak mee. Heb me laatst 1x heel ongelukkig gevoeld in de Steps. Ik had een jurk op het oog, wilde deze al een tijd graag hebben. Helaas, niet helemaal de juiste maat voor mij. Dus dat werden heel veel jurken passen. Ze bleven maar doorgaan, toen was het wel even genoeg. Misschien dat dit wel standaard is? Normaal ga ik wel met minstens 1 jurk de deur uit, dus heb dit nog niet eerder meegemaakt.
Ik vind de malste vraag als je in een pashokje staat: Lukt het?

Ja, hoor. ik kan me thuis ook helemaal alleen aankleden.

Ook raar is:

Zoekt u iets bijzonders? En dan ben je op zoek naar een paar zwarte panties of een blauwe theedoek. Wat zeg je daar dan op?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Als ik al die reacties lees, dan denk ik; het is ook nooit goed, hè? De één wil graag geholpen worden, de ander doet het liever zelf. Misschien moeten we gewoon eens wat verdraagzamer zijn. Winkeliers hebben het momenteel al niet makkelijk, als ik zie wat er sluit allemaal de laatste tijd... Als ze me vragen of ze me kunnen helpen en ik heb daar geen zin in, dan zeg ik gewoon dat ik graag even wil rondkijken. En als ik hulp nodig heb en ze bieden het niet aan, dan vraag ik dat. Nooit een probleem eigenlijk. En ja, als ze maar door blijven zeuren en om me heen blijven drentelen, dan zoek ik wel een andere winkel.
Wat ik 'n typische vind die je in veel winkels hoort: 'deze doen voor u?' terwijl je ze bij de kassa neerlegt

(nee, die leg ik daar zomaar weg voor de lol zodat 't personeel weer even 'n verzetje heeft met 't terug te leggen)
quote:merano, 32 seconden geleden

Ook raar is:

Zoekt u iets bijzonders? En dan ben je op zoek naar een paar zwarte panties of een blauwe theedoek. Wat zeg je daar dan op?Ja. Het zijn nu eenmaal vragen die je moet stellen. Soms lukt t inderdaad niet, omdat de rits van achter sluiten niet gaat bv.
Hahah ja ik heb ooit vastgezeten in een broekjurk, dacht dat het gewoon een jurkje was. Ik had gehoopt dat iemand me kwam helpen toen ik... Bijna stikte omdat een pijpje om mijn borstkast zat. Verdammd dat ding leek nog zo wijd.....
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi, 50 seconden geleden

Hahah ja ik heb ooit vastgezeten in een broekjurk, dacht dat het gewoon een jurkje was. Ik had gehoopt dat iemand me kwam helpen toen ik... Bijna stikte omdat een pijpje om mijn borstkast zat. Verdammd dat ding leek nog zo wijd.....

Hoe ben je eruit gekomen?
... Met een rood opgezet hoofd, snakkend naar adem...
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:missy_Acy schreef op 13 december 2012 @ 18:18:

[...]

Ja. Het zijn nu eenmaal vragen die je moet stellen. Soms lukt t inderdaad niet, omdat de rits van achter sluiten niet gaat bv.Maar dan wil je die jurk toch sowieso niet? Als je hem niet alleen aan kunt trekken.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik vind het heel normaal. Het gebeurt mij vaak genoeg dat ik iets niet kan vinden en dan vraag ik het gewoon, maar een ander denkt dan misschien bij zichzelf: dan koop ik dat wel ergens anders. En dat willen ze natuurlijk niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
In de grote supermarkt waar ik af en toe kom word mij altijd gevraagd of ik prettig heb gewinkeld.
quote:merano schreef op 13 december 2012 @ 18:15:

Tja, je kan het ook zo bekijken, nee hij past niet, wilt u ander maat voor mij halen??
Jawel. Want daar kan ik, als advies, je dan een simpel trucje voor vertellen.
Gelukkig hebben ze nu voor het pas probleem online winkelen uitgevonden. Hoef je niet meer het gezeur aan te horen in de paskamers met een goed bedoelde vraag of het lukt..

Zo wat een wereldproblemen allemaal zeg.
Tja, vind het ook niet zo raar dat ze vragen of ik alles kon vinden.

Erger vind ik dat ze me prettig weekend wensen of prettige feestdagen straks , terwijl je aan hun gezicht al kunt zien dat ze het werkelijk een rotzorg zal zijn.
Ik vind altijd heel raar klinken: Zal ik er een tasje omheen doen. nee je doet het in een tas

cadeaupapier mag je er wel omheen doen van me
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:merano schreef op 13 december 2012 @ 18:15:

Ook raar is:

Zoekt u iets bijzonders? En dan ben je op zoek naar een paar zwarte panties of een blauwe theedoek. Wat zeg je daar dan op?'Ja, een paar zwarte panty's' of 'ja, een blauwe theedoek'. Ik zie niet in wat er raar aan die vraag is?
In de VS wordt het ook vaak gevraagd: "did you find everything alright?"

Ik vind de opmerking"deze maar doen?" Inderdaad veel raarder, maar dat is een soort beleefdheidszinnetje, om het ijs te breken,net als aan mensen die bij je op bezoek komen vagen "kon je het vinden?" Of je bent een paar dagen ziek geweest en verschijnt weer op je werk: ben je er weer? (Nee, dat lijkt alleen maar zo..)
Jullie hebben opzich helemaal gelijk. Alleen kun je soms zien dat sommige medewerkers het vragen omdat het moet. Vraag dan niets. Wel vind ik groeten erg belangrijk, dat is service. En natuurlijk voor de dieven ;).

Ik weet dat sommige mensen de zin 'gaat het zo mee' irritant vinden. Zo van 'nee, stuur het maar op'. Ik denk dat je vooral een zin moet zeggen die bij je past, anders hoor je dat het een truc is.
Toen ik heel lang geleden in een winkel werkte mocht ik gelukkig zelf weten hoe ik de klanten begroette. Ik bakte er meestal iets van als " goedemiddag, kan ik u ergens mee helpen of kijkt u liever eerst even rond?". Juist omdat ik zelf zo kriegelig word van winkelpersoneel dat me direct bestormt leek me dat de meest werkbare oplossing voor beide partijen .

Ik moet wel eens lachen als ik een barbiepop op de toonbank leg en de winkeljuf vervolgens vraagt of het een cadeautje is. Nee, denk ik dan, ik ga er zelf mee spelen. Maar dat zeg ik niet, want ik vrees dat ze die 'grap' honderd keer per dag horen. Ze zouden beter gewoon kunnen vragen of ze het in moeten pakken, dat dan weer wel.
Ik heb er op zich geen moeite mee, zeg gewoon: ja hoor.

Wat ik wel heel vervelend is is een drogist hier in de buurt die altijd ongevraagd advies gaf over medicatie.

Ze kunnen gewoon vragen of ik nog vragen heb over het geneesmiddel dat vind ik wel goed, maar daar ging het verder.

Als ik bijvoorbeeld een kinderdosis paracetamol kocht dan wilden ze weten hoe zwaar het kind was, en dan vonden ze dat ik beter een lagere dosering kon nemen want dat kon ook nog wel met dat gewicht.

Terwijl ik me met die dingen keurig aan de richtlijnen hield.

kocht ik een ander geneesmiddel dan vonden ze dat ik beter iets homeopatisch kon nemen want dat werkte ook.

Altijd kreeg ik ongevraagd een advies van wat ik beter kon doen. kwam erg betuttelend over.

Nou werk ik in de zorg en weet ik heel goed wat ik koop en voor welke toepassing, ik doe echt niets wat niet verantwoord is.

Dan is dat behoorlijk irritant, alsof ik me moet verantwoorden waarom ik iets koop. Als ik vragen heb dan vraag ik het wel.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2012 @ 21:40:

Ik moet wel eens lachen als ik een barbiepop op de toonbank leg en de winkeljuf vervolgens vraagt of het een cadeautje is. Nee, denk ik dan, ik ga er zelf mee spelen. Maar dat zeg ik niet, want ik vrees dat ze die 'grap' honderd keer per dag horen. Ze zouden beter gewoon kunnen vragen of ze het in moeten pakken, dat dan weer wel.Inderdaad, ze kunnen beter vragen of ze het moeten inpakken, want ik koop dat soort dingen dus wel voor mezelf De helft van de tijd wordt het automatisch al ingepakt voor me, terwijl dat echt onnodig is... haha.
Iets bijzonders staat voor mij synoniem aan 'iets in het bijzonder' ofwel 'iets specifieks'. Geen rare vraag dus.

En de opmerking 'vraag het dan niet': zo werkt het dus niet. Dat moet van de baas. Alsof het mij zou interesseren of iedereen alles heeft gevonden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven