Dierenplaatjes over? Goed doel!

13-12-2012 12:00 11 berichten
Dit las ik net op Telegraaf.nl. Ik vind het een heel goed initiatief, heb zelf nog een stuk of 100 van die plaatjes liggen waar wij niets mee doen, dus ik ga de mijne in ieder geval opsturen.

Kerstactie daverend succes

ZUTPHEN -

Het huis staat compleet volgestouwd met boeken en dierenplaatjes. Agnes Kleine Haneveld is een actie begonnen ‘voor kinderen die met Kerst wel een warm gebaar kunnen gebruiken’. Maar het begint totaal uit de hand te lopen: ,,Het is hier in Zutphen lokaal begonnen, maar intussen verspreidt de actie zich over het hele land.”

Agnes haakt in op de dierenplaatjesactie die Albert Heijn onlangs hield. ,,Die is intussen afgelopen, terwijl de dierenplaatjes nog altijd razend populair zijn onder kinderen. Bij de supermarkt stonden ze je buiten op te wachten.”

De Zutphense kwam op het idee de plaatjes daarom nu te verspreiden via Voedselbanken, maar ook bij kinderafdelingen van ziekenhuizen en het bestralingsinstituut in Deventer. ,,Van AH hier op De Brink in Zutphen krijg ik alle medewerking. De van de actie overgebleven boeken kan ik kopen voor een euro. Via sponsos heb ik er intussen meer dan driehonderd.”

Samen met echtgenoot Jeroen Vis en dochter Ise (6 jaar) is het hele gezin en andere vrijwilligers in de woning aan de Lerinckstraat 39 hele dagen bezig stickers te sorteren. ,,Zodat we straks een album compleet met stickers kunnen aanbieden. De kinderen moeten ze uiteraard zelf inplakken. Dat is juist de sport.”

Vanuit het hele land krijgt ze nu bijval. ,,Via internet benader ik mensen of ze een euro kunnen missen voor het goede doel: het album dus. Van die AH-stickers is intussen een levendige ruilhandel op gang gekomen. Mensen die ze aanbieden op internet benader ik of ze ze willen afstaan voor het goede doel. En daar wordt massaal gehoor aan gegeven. In Oss zijn ze inmiddels ook een inzamelactie begonnen. De albums en stickers die daar binnenkomen, sturen ze naar mij.”

Over twee weken krijgen de kinderen de albums en stickers. ,,Zelf heb ik terminaal longkanker. Anderhalf jaar geleden werd het ontdekt en nu ben ik uitbehandeld. Maar dit is voor mij een prachtige en zinvolle dagbesteding. En op die manier kan ik iets terugdoen voor al die mensen die mij de afgelopen tijd hebben geholpen.”

Voor meer informatie: kleinvisje2@gmail.com
quote:,Zodat we straks een album compleet met stickers kunnen aanbieden. De kinderen moeten ze uiteraard zelf inplakken.

Huh?

ik heb alleen maar van die kaartjes gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er heeeeeeeeeeel veel. Maar idd alleen kaartjes, stickers heb ik niet gezien... Weet jij waar is ze naartoe moet sturen?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik vind het ook een goed idee, maar weet ook niet over welke stickers het gaat.
Ik denk dat het wel over die plaatjes gaat, maar dat het stuk geschreven is door een journalist die geen kaas heeft gegeten van deze hype onder kinderen.
Ik heb hier ook nog een hele stapel plaatjes liggen en wil graag meedoen.
Volgens mij gaat het over de plaatjes (ik heb de foto bij het artikel gezien), wellicht is het een verschrijving van de journalist?

Toff, wil jij je OP nog even aanpassen op de leeftijd van dochter Ise? De ( 6) wordt nu als smiley weergegeven
quote:Tia.Dalma schreef op 13 december 2012 @ 12:15:

Toff, wil jij je OP nog even aanpassen op de leeftijd van dochter Isa? De ( 6) wordt nu als smiley weergegeven Gedaan!
Wat een goede actie! Hier ook aan stapel kaartjes... Waar kunnen ze heen? Dan zal ik is een berichtje op Facebook gooien want daar zie ik ook nog steeds oproepjes langskomen van mensen die hun plaatjes kwijt willen.
Lieve mede forummers, Agnes is helemaal onder de indruk dat haar actie ook hier door is gedrongen!

Met de stickers worden uiteraard de plaatjes bedoeld.

Verder schrijft ze:

quote:Lieve mensen

Wat fijn dat jullie willen helpen!

Helpen kan door:

• Dierenplaatjes te geven. Ik kan ze gezien het aanbod niet allemaal persoonlijk afhalen daarom heb ik een aantal adressen:

- Zwanevlot 21 (zuidwijken)

- Dornachstraat 39 (leesten)

- Bloementuin 10 (leesten)

- Teuge 24 (hoven)

- Moesmate 247 (zuidwijken)

- Schapedoes 23 (warnsveld)

- Frederiksplein 76 (warnsveld)

- Oranjelaan 22 (warnsveld)

- Rudolf steinerlaan 11 (leesten)

- Canadasingel 16 (leesten)

- Lerinckstraat 39 7203cj Zutphen (mijn eigen adres)

• Donaties voor de boeken zijn ook erg wel kom, hoe meer plaatjes ik krijg hoe meer boeken ik kan kopen. Donaties mogen afgegeven worden op de verzameladressen of overgemaakt worden op 36.64.49.036 t.n.v C.A. Klein Haneveld

Fijn dat jullie me willen steunen.

Als je het artikel dat Toff in haar OP noemt, shared op FB, krijgt Agnes nog meer aandacht! Hier de link: http://www.telegraaf.nl/b ... ie_daverend_succes__.html
heeej

hallo allemaal

wat leuk dat mijn actie ook hier doorgedrongen is, super.

Met stickers worden uiteraard plaatjes bedoeld.

Plaatjes zijn nog altijd welkom, maar zeker ook de euro's . Voor 1 euro tover ik 1 glimlach op een kinder gezicht.

Gezien het artikel nu helemaal landelijk gaat is het aanbod zo groot en ah komt nog steeds niet over de brug. Een jonge ondernemer in Zutphen Bernard Oosterink, sponsord me.

Voor wie wil helpen: kleinvisje2@gmail.com dan stuur ik je alle gegevens.

liefs Agnes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven