Geld & Recht alle pijlers

korting kinderopvangtoeslag

15-12-2012 12:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Er komen bezuinigingen aan in de kinderopvang (nog meer). Je krijgt geen toeslag meer voor het 1e kind boven een bepaalde inkomen. maar is dat nu voor de eerstgeborene of het kind dat het meest consumeert? Ik dacht het eerste, maar mijn vriend twijfelt daaraan. Wie weet dit? Groeten!
Maandag om 8 uur 0800-0543
Voor het eerstgeboren kind
Als kind 1 naar BSO gaat dan geld kind 2 bij KDV als 'eerstgeborene'. Dus ik denk dat het optie 2 is.

Zo heb ik het op de site van BD gelezen, misschien daar even lezen? Lijkt me betrouwbaarder als hier.
Het eerste kind is voor de belastingdienst het meest 'consumerende' kind.
Het meest "consumerende" kind inderdaad. Beetje verwarrend dat ze daarvoor de term "eerste" gebruiken. Ze hadden het beter "duurste kind" kunnen noemen.
Het kind dat het meeste uren afneemt.

http://www.belastingdiens ... erkt_kinderopvangtoeslag/

(onderaan de pagina)
...
Apart eigenlijk dat sommige mensen gewoon wat zeggen, wat niet klopt. Het gaat idd om het kind dat het meeste uren afneemt.
Yep, het gaat inderdaad om het duurste kind
quote:lievelara schreef op 15 december 2012 @ 13:45:

Apart eigenlijk dat sommige mensen gewoon wat zeggen, wat niet klopt. Het gaat idd om het kind dat het meeste uren afneemt.Inderdaad (en daarom is het vivaforum dus niet de handigste plek voor dit soort vragen, mensen roepen maar wat, en het is toch wel handig om de juiste informatie te hebben).
quote:stella78 schreef op 15 december 2012 @ 14:25:

[...]

Inderdaad (en daarom is het vivaforum dus niet de handigste plek voor dit soort vragen, mensen roepen maar wat, en het is toch wel handig om de juiste informatie te hebben).

Klopt. Maar gelukkig is het inmiddels 10 tegen één voor het juiste antwoord .

Nu twee kinderen op KDV, volgend jaar gaat oudste naar BSO. Jongste wordt dan het eerste kind.
Inderdaad, kind met de meeste uren opvang is het eerste kind.

Van www.toeslagen.nl:

Hebt u meer kinderen die naar de opvang gaan? Dan krijgt u voor het kind met de meeste uren opvang de laagste vergoeding. Dit kind noemen we het 1e kind. Dit hoeft dus niet uw oudste kind te zijn.
..
quote:reizigster2004 schreef op 15 december 2012 @ 15:38:

Inderdaad, kind met de meeste uren opvang is het eerste kind.

Van www.toeslagen.nl:

Hebt u meer kinderen die naar de opvang gaan? Dan krijgt u voor het kind met de meeste uren opvang de laagste vergoeding. Dit kind noemen we het 1e kind. Dit hoeft dus niet uw oudste kind te zijn.

Dit had ik idd ook gelezen.

Was niet echt moeilijk te vinden ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven