Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Wow, Sunlover, 15 km! !

Ik heb even een weekje niet gelopen ivm geen tijd. Afgelopen dinsdag les 5 gedaan: 38 minuten. Althans, dat heb ik ervan gemaakt, Evy stopte al bij 36 minuten. Ik had me "geestelijk" voorbereid op 38 minuten (stond in een schema wat dus niet klopt), dus heb ik die ook maar volgemaakt. Moet echt, echt gaan inlopen, want merk dat ik moeilijk op gang kom, vooral met deze kou. Had ook na het lopen de hele dag last van vermoeide benen en pijntjes. Nou ja, zondag weer verder met les 6: interval!

Gek he, Isa, dat je je "grenzen" zo verlegt? Van "5 km is een hele prestatie" naar "5km is een doodnormale training".
Nog steeds ziek vorige week donderdag voor het laatst hardgelopen. Ik baal. Mijn tweelingzus en ik zijn vandaag jarig. Van mijn kids heb ik vanochtend 3 leuke hardloopkado's gekregen + een mooie kaart. Mijn moeder, tweelingzus, mijn oudste zus en ik zouden vandaag uiteten gaan dit gaat helaas niet door. Wij proberen nu morgen te gaan.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Gefeliciteerd, M2009!!!

Leuke ava heb je! Dan ben jij vast

Beterschap!

Ik heb mijn startnummer voor morgen binnen. Ik heb er zin in!
quote:viennas schreef op 13 december 2012 @ 11:48:

Moet echt, echt gaan inlopen, want merk dat ik moeilijk op gang kom, vooral met deze kou. Had ook na het lopen de hele dag last van vermoeide benen en pijntjes. Nou ja, zondag weer verder met les 6: interval!

Gek he, Isa, dat je je "grenzen" zo verlegt? Van "5 km is een hele prestatie" naar "5km is een doodnormale training".

Dat laatste vind ik echt verbazingwekkend!

Dat inlopen is nu met dit weer echt wel belangrijk. Ik loop 3 minuten, 1 minuut huppelen, 1 minuut lopen en dan rekken en strekken. Vervolgens nog een minuutje lopend en met de armen zwaaien en dan ga ik mijn ronde lopen.

Drink je voldoende na het hhardlopen? Ik heb ergens gelezen dat je het zware, vermoeide gevoel in je benen kunt voorkomen door na het hardlopen flink wat water te drinken. Ik drink altijd een groot glas van 0,25ltr.

Ik gebruik de app van Endomondo, die ook bijhoudt hoeveel vocht je verliest en dus logischerwijs zou moeten aanvullen na de training. Voor nu i shet minimaal, maar zodra het warmer wordt, vind ik dat wel heel handig. Sinds ik water drink na de training heb ik geen vermoeide/zware benen meer.
Een app die je vochtverlies bijhoudt? Dat lijkt me onmogelijk. Zweten dus vochtverlies is heel individueel bepaald. De enigste manier om te bepalen wat je vochtverlies is tijdens een training is je voor en na de training te wegen.

Maar feit is wel dat het vochtverlies met koud weer vaak zwaar onderschat wordt. Maar ook met koud weer kun je ongemerkt veel vocht (en mineralen) verliezen.
quote:baukje schreef op 14 december 2012 @ 13:01:

Een app die je vochtverlies bijhoudt? Dat lijkt me onmogelijk. Zweten dus vochtverlies is heel individueel bepaald. De enigste manier om te bepalen wat je vochtverlies is tijdens een training is je voor en na de training te wegen.

Maar feit is wel dat het vochtverlies met koud weer vaak zwaar onderschat wordt. Maar ook met koud weer kun je ongemerkt veel vocht (en mineralen) verliezen.

Het geeft een indicatie, maar kan natuurlijk niet op de ml nauwkeurig aangeven wat je bent verloren.

App combineert lichaamsgewicht, afstand, tijd en weersomstandigheden. Net zoals een app ook je calorieverbruik schat.
quote:Isa33 schreef op 14 december 2012 @ 13:04:

[...]

Het geeft een indicatie, maar kan natuurlijk niet op de ml nauwkeurig aangeven wat je bent verloren.

App combineert lichaamsgewicht, afstand, tijd en weersomstandigheden. Net zoals een app ook je calorieverbruik schat.Ik begrijp wel hoe zo'n app werkt , maar hoeveelheid vocht verlies laat zich niet uitrekenen omdat het inidvidueel zo verschilt. Bij twee personen van hetzeflde geslacht, hetzelfde gewicht die dezelfde tijd lopen in hetzefde tempo kan de een standaard het veelvoudige aan vocht verliezen dan de ander. Het laat zich dus niet zo gemakkelijk berekenen/schatten als calorie verbruik. In deze is echt meten is weten om een indicatie te krijgen. En meten is in deze ook heel simpel , gewoon voor en na de training op de weegschaal staan. Danb verrekenen wat je onderweg gedronken hebt dan weet je wat het verlies is geweest.
@Isa, dank je. En ja dat ben ik. Ik kom je even succes toewensen voor vandaag.

Gisteravond toch uiteten geweest met mijn 3 zussen en moeder, ena oudste zus was als verrassing ook gekomen ze woont in Groningen. Gelukkig voelde ik mij gisteravond goed genoeg om mee te gaan en ik heb er geen spijt van gehad het was supergezellig en wij hebben heerlijk gegeten.
Ik blijf het iets raars vinden, die wedstrijden: Ik loop harder dan gewoonlijk en dat is natuurlijk ook de bedoeling, maar daardoor heb ik ook constant het gevoel dat ik niet lekker in mijn ritme zit. En dat klopt natuurlijk ook, want het is niet mijn ritme

Maar goed, nieuw PR voor de 5km, inderdaad in 36minuten zoals ik had gehoopt.
quote:Isa33 schreef op 15 december 2012 @ 19:26:

Ik blijf het iets raars vinden, die wedstrijden: Ik loop harder dan gewoonlijk en dat is natuurlijk ook de bedoeling, maar daardoor heb ik ook constant het gevoel dat ik niet lekker in mijn ritme zit. En dat klopt natuurlijk ook, want het is niet mijn ritme

Maar goed, nieuw PR voor de 5km, inderdaad in 36minuten zoals ik had gehoopt. Goed gedaan isa!
quote:Isa33 schreef op 15 december 2012 @ 19:26:

Maar goed, nieuw PR voor de 5km, inderdaad in 36minuten zoals ik had gehoopt. Goed gedaan!
Zo ik ben weer beter, 2 weken niet gesport, ik wil morgen weer een rondje gaan hardlopen.

@Isa, ik liep laatst tijdens mijn wedstrijd ook harder maar ik had wel een goede ritme, gewoon goed naar je lichaam luisteren tenminste dat doe ik.

Zijn jullie gestopt met hardlopen?
hoi!

Nee ik ben niet gestopt! Maar ik heb twee weken niet kunnen rennen vanwege overvol schema. Nu heb ik vorige week eindelijk mijn eigen afspeellijst gemaakt en zondag (na twee weken dus) weer 6 km gerend. Poeh dat ging FANTASTISCH. Ik dacht nl dat het echt mega slecht zou gaan, maar sjee wat doet een afspeellijst met echt leuke muziek veel. Ik was helemaal in mijn nopjes. Elke keer was ik vol spanning wat het volgende nr zou zijn en ging spontaan harder rennen "oh leuk dit nummer!" . Ik doe het goed op 50 cent en faithless haha, maar ook prince doet het heel aardig bij mij!

Vandaag weer 6 km gerend en ging weer ontzettend goed. Enorme opluchting dat ik niet helemaal overnieuw hoefde te beginnen. (eindelijk een basisconditie YAY!)
Vanmiddag weer een lesje van Evy: 50 minuten hardlopen. Ik ben benieuwd hoe dat nu gaat met dat wedstrijdritme in mijn benen

Fijn hè, Bee-tje, die basisconditie. Op een of andere manier lukt het me maar niet goed om een goede playlist te maken. De muziek die ik leuk vindt, daar kan ik niet op lopen en van andere soorten muziek heb ik te weinig verstand wie het is, welk nummer ik moet hebben enz. Wat dat betreft vind ik het lopen met een programma wel lekker

M2009, jij loopt je rondje morgen vast ook best goed. Met jouw basisconditie zit het volgens mij ook wel goed.
Isa hoe ging het 50 minuten loopje?

Heel fijn die basisconditie! Wel een beetje stijfjes vandaag haha. Ik merk dus wel dat ik muziek heb met meer beats per minuut, en wat rustiger nummers. Dus ik ga automatisch wat harder bij de snellere muziek en wat langzamer/rustiger bij de rustiger nummers. Ideaal, ik doe dus een soort interval! Ik snap helemaal dat je een programma fijn vindt, maar na een jaar Evy vind ik dit héél erg fijn.

laterrrr maar weer!
voor het PR van Isa! En voor de basisconditie van Bee .

Ik heb zondag voor het laatst gelopen, les 6 van Evy II. Ging super!
@ viennas haha! dank! ben ondertussen wel héél stijfjes

jij ook van harte met je lesje!
Zo net terug van mijn 7 km. hardlopen, 48 min. 8,74 km/u! Lopen met een bloedblaar is niet echt fijn en ik kon wel merken dat ik 2 weken rust heb gehad.
Ben niet helemaal wakker vandaag geloof ik........ vanochtend stapte ik de deur uit voor een lekker rondje hardlopen, had ik mijn pantoffels nog aan!! Gelukkig was er nog niemand buiten....

Kreeg wel de slappe lach toen ik het zag!
Mother dan nog goed gelopen vind ik

Kiko hahahahahaha!
@ kiko: haha. Zo wilde ik deze week de honden uitlaten en stond ik met de riemen in de hand buiten.... zonder honden

De intervaltrainingen vind ik best pittig! Vandaag of morgen ga ik weetreen gewone duurloop doen van 35 min. Heerlijk!
@ m2009, dat is mijn wedstrijdtempo
quote:Isa33 schreef op 22 december 2012 @ 12:26:

@ m2009, dat is mijn wedstrijdtempo
quote:bee-tje schreef op 21 december 2012 @ 21:21:

Mother dan nog goed gelopen vind ik

Kiko hahahahahaha!Dank je.
@ kiko, hahaha zou ook echt iets voor mij zijn!

Goed te lezen dat jullie allemaal nog lekker aan het rennen zijn.

Ik probeer ook vol te houden, loop nu gewoon lekker even eigen rondjes (vanmorgen 45 min. en haalde 6,5 km) en in Jan. ga ik aan renate 15km beginnen.

Allemaal hele fijne feestdagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven