Verjaardag vieren

16-12-2012 20:19 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
]Ik heb nog nooit echt een verjaardagsfeest gegeven,meestal is het gewoon wat familie wat een bakje koffie komt drinken.

Maar nu wil ik het echt vieren! Ik heb ook reden om het te vieren.

Een kringverjaardag is een beetje suf, maar hoe dan? Ik ben jarig in de winter, dus een BBQ kan ik wel vergeten. Ik dacht er wel aan om sowieso om een soort stamppotten buffet te maken, er komen mensen van ver e daarnaast vind ik samen eten gezellig.

Brand los, want ik heb geen idee.
Welke leeftijdscategorie moeten we denken?

Hier, 24, ook in de winter jarig, is met familie vaak wel een ouderwetse kringverjaardag, en vier het apart met vrienden. In dat geval staat er wat te eten en drinken op tafel/koelkast, en staat iedereen ergens in de woonkamer/keuken met iemand te kletsen met muziek op de achtergrond. Nog altijd ontzettend gezellig!
Ik ben ook in de winter jarig. Eigenlijk loopt het de hele dag een beetje door. Onze zithoek is te klein voor alle visite dus de helft zit aan de eettafel, kinderen spelen meestal boven, en iedereen kan altijd mee-eten als ze willen. Zit er aan te denken om dit jaar iets in de tuin te doen met verlichting en een vuurkorf.

Bij ons komt de familie gelijk met de vrienden. In een kring zitten vind ik zo suf.
Leeftijd is dertig en ouder, ik vind een vuurkorf ook wel heel leuk!

Ik heb een serre en ik kan ook mijn kerstlampjes laten hangen in de tuin voor extra sfeer.
Of je viert het later in het jaar... Kan ook natuurlijk.
Ik heb voor mn 40e een tuinfeest gehouden, in Februari. Grote partytent met gasverwarmers en een buffet. Was hartstikke leuk.
Ik ben altijd gek op eet-drinkfeestjes.om te bezoeken,maar ook om te organiseren.altijd een suc6!
Waar ik bang voor ben is dat je iedereen binnen hebt. Kijk in de zomer zet ik de schuifdeuren open en je kan heen en weer lopen. Dat doe ik echt niet midden in de winter hoor..
Gluhwein, vuurkorven buiten, vuurwerk afsteken. Tafel aan de kant en dansen ipv alleen in 'n kringetje zitten.

Zelf ben ik ook vlak voor kerst jarig, maar ik vier 't niet met visite. Ik ga lekker met m'n ouders en beste vriendin uit eten en met haar ook nog naar de sauna.
Natuurlijk heb je iedereen binnen. Het is winter! Maar wat maakt het uit?
Hoeveel mensen wil je uitnodigen?
Die vuurkorven zie ik echt zitten! Dat vind ik een super idee! Daar kan ik misschien wel een heel thema rondmaken?
Stampot buffet is hardstikke leuk, met name als je het bezoek zelf mee laat helpen, allemaal een aardappelmesje en schillen maarrr!
quote:primaat schreef op 16 december 2012 @ 20:53:

Stampot buffet is hardstikke leuk, met name als je het bezoek zelf mee laat helpen, allemaal een aardappelmesje en schillen maarrr!

serieus?

zou zeggen, laat dat eten dan maar zitten en trek 'n zak chips open en doe hapjes/snacks

bovendien kun je voorgeschilde/gekookte stamppotaardappels kopen, dus sowieso niet nodig je aan al dat werk te wagen
Ik zou mn gasten ook niet zelf laten schillen, ze zijn toch te gast...
Of idd hapjes maar dat vind ik dan weer niet zo passen bij een winterthema.

Natuurlijk zijn er wel hapjes, maar er moet ook gegeten worden, vooral rond etenstijd.

Ik struin het internet nog wat af, leuk een winterthema.
quote:sammie00 schreef op 16 december 2012 @ 20:51:

Die vuurkorven zie ik echt zitten! Dat vind ik een super idee! Daar kan ik misschien wel een heel thema rondmaken?

....en daar sta je dan, met je vuurkorven en je thema (welk thema?), terwijl het zeikt van de regen...

Joh, ik hou ook niet van kringverjaardagen. Ten eerste heb ik vooral mensen op bezoek die daar óók niet van houden, ten tweede zorg ik er wel voor dat er niet in een kring gezeten kan worden.

En dat laatste doe ik door fysiek geen kring te maken: mensen kunnen gaan zitten zoals ze zelf willen en dat is vaak zoals ik zelf ook leef in ons huis. Een deel hangt in de hoekbank, een ander deel zit gezellig aan onze eet-/leeftafel en weer een ander deel staat gezellig met elkaar te beppen in de keuken.

Eerste drankje is van het huis, de rest staat op tafel o in de koelkast. Dalman en ik zorgen voor de hapjes.

Wij hebben pas sinds dit jaar thuis een zomerverjaardag, met de komst van jongste zoon. Verder zijn we allemaal in herfst en winter jarig. Gezellig man!
Waarom moet er apart gegeten worden? Als je genoeg snacks en hapjes hebt is 'n officiele maaltijd volstrekt overbodig. Een vriendin van me viert 't altijd vanaf 17 uur en tafel staat vol met kazen, salades, stokbrood, chips en later op de avond gaat de frituurpan nog aan voor bittergarnituur. Niemand gaat met honger naar huis.

Gooi wat bladerdeeghapjes (saucijzenbroodjes, hamkaashapjes e.d.) in de oven, wat snacks in de frituur en zorg dat er voldoende kazen en salades op tafel staan met stokbrood. Of doe er ook hapjes bij zoals op 'n kerstmarkt: gegrillde bradworst, champignons in look, gepofte kastanjes. En zorg dus ook voor gluhwein, naast het normale aanbod van wijnen en bier.
Ja dat kan ook gewoon elninjoo, is misschien veel handiger. En vuurkorven houdt idd op als het regent, dan maar gewoon lampjes buiten dat kan altijd.
vuurkorven in de tuin is wel erg leuk, maar toch nog erg koud...

en je loopt de kans dat de rokers buiten staan en de koukleumen binnen zitten.
Ik word altijd wat weeïg van een hele middag/avond alleen maar hapjes en vette bitter-meuk. En daarbij vind ik het gezellig als mensen vanaf borreltijd blijven hangen tot (ver) na de avondkoffie.

Persoonlijk vind ik het dus wél leuk daarbij om een buffet in elkaar te draaien! Hoeft echt niet moeilijk of tijdrovend te zijn. (Maar je moet het idd wel leuk vinden dus)
Samen koken is anders enorm gezellig en verbreekt het kringzitten!
Gourmetten?
Vier mijn verjaardag om de 5 jaar, heb er niet veel mee en zo vind ik het leuk.

Pak dan ook wel groot uit. Familie, vrienden, buren en collega's

Begin dan eind van de middag, wat kleine hapjes op tafel, eerste drankje schenk ik, daarna zelf pakken. Dit jaar liet ik mijn dochters serveren, maar anders kanbezoek zelf pakken.

Vriendin van mij heeft een cateringbedrijf, verzorgde de soep, lekker brood en salades, rond 19:00

Later op de avond nog wat hapjes.

Bank en tafel aan de kant, tafel gebruikt om het eten op te zetten, eetkamerstoelen en nog wat stoelen voor mensen die willen zitten, verder gewoon staan

Odmdat mijn dochters serveerden (drank en de soep), de rest selfservice was heb ik nog aardig wat kunnen socializen.

Bexzoek zette zelfs af en toe de afwasmachine aan;), verder meest wegwerpspul (sorry)

Suf in een kringetje vind ik niks en verplicht komen ook niet zo. Om de 5 jaar bevalt me goed, was nu 4de keer

Drank en hapjes laten bezorgen door Appie, verleden keer wel flink staan bakken enzo de dagen ervoor, daarom vond ik de catering nu wel luxe.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven