Bloot in de tuin zonnen

08-05-2008 14:02 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren samen met m'n moeder in de sauna heerlijk in de zon gelegen. Ons gesprek kwam op in je eigen tuin zonnebaden. Ik heb sinds afgelopen herfst eindelijk een tuin en kijk er nu dus helemaal naar uit om dit weekend op mijn postzegeltje gras te gaan zonnebaden! Mijn moeder vertelde mij dat ze dat thuis (ouders wonen in "the middle of nowhere") dus ook lekker bloot doet. Wel een handdoekje bij de hand voor onverwacht bezoek. Helaas is dat in mijn tuin niet echt gepast, voornamelijk omdat de schutting met één van onze buren niet helemaal kijkdicht is.

Nu zei mijn moeder dat het volgens haar helemaal niet toegestaan is om in je eigen tuin in je blootje rond te lopen omdat dat aanstootgevend gedrag is. Ik heb hier nog nooit van gehoord en dacht eigenlijk dat je in je eigen huis/tuin lekker kan doen wat je wilt. Maar goed, wij kwamen er dus niet uit.

Heeft iemand enig idee wat wel en niet mag qua naakt in de tuin lopen? En als naakt niet mag, mag topless dan wel?
Ik zelf heb een balkonnetje waar een aantal buren ook op/in kunnen kijken. Jammerdan. Ik zon er naakt als ik dat wil, tis mijn huis. Net zo goed dat ik bloot door mijn huis loop,en door de keuken, waar iedereen naar binnen kan kijken.

Het boeit me niet wat anderen er van vinden, als ze er echt last van hebben, dan weten ze me wel te vinden neem ik aan.

Ik heb trouwens meer last (bij mooi weer, als de ramen en deuren openstaan) van een schreeuwende overbuurman, die zo'n groot huis heeft dat hij te lui is om te lopen en dan maar blert dat het eten klaar is ofzo...
Als je buren je kunnen zien ga je niet naakt in de tuin liggen, vind ik.

En dan bedoel ik als je een schutting hebt waar je doorheen kunt kijken ( als de buren echt helemaal uit het zolderraam moeten hangen is het een ander verhaal).Ik wil niet geconfronteerd wordt met de blote kont van mijn buurman.

Dan heb ik maar een probleme met bloot. Op het (naakt)strand is het wat anders, daar kies je voor ( of niet) maar ongevraagd het bloot van je buren, nee dank je.
Ik heb geen probleem met bloot. Ik wil alleen niet dat mensen die ik helemaal niet bloot wil zien hun bloterigheid aan mij opdringen. Nu is opdringen misschien een wat groot woord, maar ik kan zo snel niks anders bedenken. Als je geen inkijk in je tuin hebt (of alleen vanaf zolder ofzo); wat mij betreft prima. Maar ik hoef echt niet zo nodig mijn blote buren te zien omdat ik door de schutting heen kan kijken. Het gaat er ook niet om dat ik de behoefte heb om de tuin van de buren in te kijken, het gaat er om dat je 't hoe dan ook ziet als je je blik eens over de tuin laat gaan.
Als ik het lef ervoor zou hebben, zou ik ook gewoon bloot in de tuin gaan liggen. Tis toch verdorie mijn eigen tuin! WAt nou exibisionisme.
Het is dat ik vanaf het balkon helaas zichtbaar ben vanaf de openbare weg maar anders zou ik het ook doen!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Als je in je EIGEN tuin bloot zont, dring je m.i. niets op. Zou even lekker worden.

(En nogmaals: waarom wel een probleem met de blote zonnende buurvrouw en níet met de bbq-ende buren? Als je het zo bekijkt, wordt die varkenslucht je ook opgedrongen. En dat blijft nog uren na de bbq hangen)
Natuurlijk dring je wel iets op als je erg zichtbaar bent voor de buren.
Nee, want die buren moeten zich lekker bezig houden met hun eigen tuin. Of ik nou bloot lig of niet, vind het sowieso irritant als de buren (steeds) in mn tuin zouden kijken.
De meeste mensen die ik ken die gaan zonnen, doen dat liggend, op een stoel of een handdoek o.i.d. Het is niet dat ze bloot gaan badmintonnen of de was ophangen. Ze liggen gewoon stil, of lezen wat en zijn daar bloot bij. Ik kan me niet voorstellen dat dat verboden zou zijn in je eigen tuin, mits je inderdaad ergens woont waar ze vanaf de weg en de straat zo je tompoes in kijken.

Zelf heb ik geen moeite met een bloot mens. Ik vind veel badkleding vaak aanstootgevender dan naakt.
Maar fleur, zoals ik al zei; het gaat niet om bewust kijken. Als je in de tuin aan het werk bent, dan kan je blik toch makkelijk eens in de tuin van de buren vallen zonder dat je daarmee de bedoeling hebt te gluren? Da's net zo als je gewoon in je tuin zou zitten/liggen. Ik bedoel; je kijkt toch gewoon om je heen zo nu en dan? Dat heeft echt niks met gluren te maken.

En bbq-en onder mijn raam vind ik ook vervelend ja. Dan doe ik 't raam dicht. En ja, dan creeer ik zelf een oplossing, maar in het geval van een blote buurvrouw met een (deels) open schutting wordt het wat moeilijker. Dan zou je een beetje apatisch je blik op één punt gericht moeten houden.
Tja, als je het al aanstootgevend vindt als iemand in zn blootje een boekie leest...
Het lijken wel Amerikaanse toestanden hier, die zijn ook zo verdomde preuts,

BBQ, krijsende kids, een radio (terwijl ik van stilte houd), of een luide discussie moet allemaal maar kunnen, ik kan niet in mijn blote niksie een boekje lezen, ik vind het een kromme redenatie,

Gewoon doen als je er zin hebt,
En je kunt je raam pas dicht doen als je weet dat ze aan het bbq-en zijn. Als het niet gezegd wordt en je bent niet thuis, heb je dikke vette pech. Veel vervelender dan een blote buurman.
En wat vinden jullie van blote kinderen in de tuin dan?
quote:MysticAngel schreef op 08 mei 2008 @ 15:40:

Het lijken wel Amerikaanse toestanden hier, die zijn ook zo verdomde preuts,

BBQ, krijsende kids, een radio (terwijl ik van stilte houd), of een luide discussie moet allemaal maar kunnen, ik kan niet in mijn blote niksie een boekje lezen, ik vind het een kromme redenatie,

Gewoon doen als je er zin hebt,
quote:Star schreef op 08 mei 2008 @ 15:42:

En wat vinden jullie van blote kinderen in de tuin dan?Da's pas vies! En stel je voor dat de pedo-buurman het ziet. Oh oh. Of nog erger: dat ie er een foto van maakt. Jakkes hoor. Doe jij dat dan, Star? Schande.
Er worden ook wel wat dingen verdraaid hier. Je hebt gelijk een probleem met bloot en vindt het aanstootgevend. Nogmaals; van allebei is bij mij geen sprake. Ik vind het alleen wel zo fijn om zelf in de hand te hebben wie ik bloot zie en (vooral) wie niet. Het woord aanstootgevend heb ik niet in m'n mond genomen. En volgens mij geldt dit alles ook voor alle anderen die hebben aangegeven een blote buurvrouw niet zo zien zitten.
Blote kinderen in de tuin; helemaal prrrrrrrrrrima.

Ik moet wel een beetje lachen hoor, om die meningen van ;"het heeft niks met gluren te maken" en " dan krijg ik kramp in mijn nek van het wegkijken".

Mensen, leef en laat leven!
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 15:43:

[...]

Da's pas vies! En stel je voor dat de pedo-buurman het ziet. Oh oh. Of nog erger: dat ie er een foto van maakt. Jakkes hoor. Doe jij dat dan, Star? Schande.De vraag was ook niet voor jou bedoeld
En ik heb overigens ook nergens gezegd dat ik bbq-en onder m'n slaapkamerraam, krijsende kinderen en harde muziek wel hartstikke leuk vind.
Blote kinderen geen probleem wat mij betreft.
quote:Star schreef op 08 mei 2008 @ 15:42:

En wat vinden jullie van blote kinderen in de tuin dan?Star, dit kán geen serieuze vraag zijn.
Als ik straks weer in NL woon, zal ik dolblij zijn met een naakt zonnende buuf, als dat betekent dat ze dr radio binnen houdt.
En die kinderen, die bukken ook nog wel eens, kijk je helemaal overal in
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 15:46:

[...]

Star, dit kán geen serieuze vraag zijn.Dat is het eerlijk gezegd wel. Maar meer omdat ik me ook niet voor kan stellen dat er mensen zijn die problemen hebben met buren die in hun eigen tuin bloot een boekje lezen. Vraag ik me gewoon echt serieus af of kinderen dat wel 'mogen'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven