Werk & Studie alle pijlers

literatuurlijst

17-12-2012 19:29 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet en gedichtenbundel hebben voor mijn literatuurlijst voor 6 vwo maar ik weet niks en ben afgelopen weken veel ziek geweest en heb dus niet echt meer er aan gedacht het nog te vragen bij mijn leraar.

Weet iemand iets wat ik op mijn literatuurlijst kan zetten. Moet de lijst uiterlijk over een half uur hebben ingeleverd en ik weet niks :(
voor Nederlands, Engels, Duits, Frans?

Wat hebben je klasgenoten? Wat staat er op de elo? Kopietjes die zijn uitgedeeld?
Iets van Ida Gerhard doet het altijd goed
Judith Hertzenberg?
Leraren Nederlands zijn gek op Jan Wolkers.
excuses, nederlands.

Wij hebben nooit iets op de elo of iets van kopietjes gekregen. Is ida gerhard moeilijk om doorheen te komen natonco? Heb al redelijk wat niveau 5 boeken en ben er niet erg goed in want nederlands is al niet mijn moedertaal. Wil het mezelf niet al te moeilijk maken.
Herzberg bedoel je?
Gerrit Achterberg is ook leuk, en wat makkelijker te begrijpen dan Ida Gerhard. Willem Kloos is ook leuk, of Lucebert (vond ik vroeger heel gaaf).
Wat vind je leuk/interessant?

Paul van Ostaijen. Wat ouder, maar wel de moeite waard. Lees dan wel inclusief de juiste typografie.
Doe dan Achterberg. Hij had nogal wat op zijn kerfstok, dat maakt zijn gedichten makkelijk te begrijpen. Als je echt iets simpels wilt kun je Neeltje Maria Min (huisvrouwig) doen of Elsschot (wrange humor).
Of Ingmar Heytze, makkelijk te lezen en vaak grappig (vind ik dan)
Ik ga voor achterberg, maar hoe doe ik dit? Geef je bij je gedichtenbundel alleen een naam van de schrijven op?

heb nu bijv:

F borderwijk-Bint-1934

om even een voorbeeld te noemen

Hoe geef je dit weer?
Jean Pierre Rawie
Joke van Leeuwen

Ramsey Nasr
Nee, ook de naam van de dichtbundel. Ik zal eens kijken waar Thebe instaat.
quote:oogappeltje schreef op 17 december 2012 @ 19:41:

Ik ga voor achterberg, maar hoe doe ik dit? Geef je bij je gedichtenbundel alleen een naam van de schrijven op?

heb nu bijv:

F borderwijk-Bint-1934

om even een voorbeeld te noemen

Hoe geef je dit weer?als je een bundel moet opgeven ook de naam van de bundel.
natonco als je me ook nog een naam van een bundel van hem kan noemen dan ben ik je eeuwig dankbaar!!!!

Moet m echt al binnen 10 minuten opsturen en ik kan niet tegen stresss aaaaaaahwrrrr :(:(:(
Thebe heeft hij uitgebracht als bundel getiteld 'Thebe' en is uitgebracht in 1984 in Verzamelde gedichten. Ik zou die opgeven, die is makkelijk te vinden
Simon Vinkenoog, Erik Jan Harmens, Mustafa Stitou, Bart Chabot, Lucebert, Armando, Adriaan Jaeggi, Diana Ozon.

Er zijn genoeg prachtige moderne dichters.

Voor jou misschien interessanter dan bijvoorbeeld het geijkte Marsman.

Bint is overigens proza en geen poëzie.

Uiteraard noem je en de schrijver en de bundel die je wil lezen. Je kan toch nog wel een beetje zelf nadenken.
Bedankt allemaal maar vooral natinco! :D

Dan nog 1 ding haha...

Een boek voor engels. eisen:

Hand in the title of a literary novel

of at least two hundred pages

written between 1800 and 1960

by a native speaker
ik ben eigenlijk maar een simpele chicklit lezer in het engels maar dingen als cultuur en geloof vind ik ook wel leuk om over te lezen dus als iemand iets weet in het engels?
Hm als je normaal chicklits leest, kijk eens naar Jane Austen. Northanger Abbey vind ik van haar boeken het makkelijkst weglezen, en Mansfield Park is relatief moeilijk, de rest zit daar een beetje tussenin. Is relatief makkelijk geschreven vergeleken met andere boeken uit die tijd.
rozenbloempje, is northanger abbey meer dan 200 pagina;s? want dan neem ik die
Als je op bol.com kijkt kun je niet alleen het aantal pagina's maar ook een korte samenvatting en reviews vinden.
quote:oogappeltje schreef op 17 december 2012 @ 20:15:

ik ben eigenlijk maar een simpele chicklit lezer in het engels maar dingen als cultuur en geloof vind ik ook wel leuk om over te lezen dus als iemand iets weet in het engels?Emma of Pride and Prejudice (Bridget Jones is daarop gebaseerd) beide van Jane Austen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven