Gezondheid alle pijlers

Anticonceptie zoektocht

18-12-2012 09:17 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

ik maak deze week een afspraak bij mijn huisarts (of eventueel gynaecoloog als huisarts dat verstandiger vindt), maar ben nieuwsgierig of 1 van jullie dit herkend.

Van mijn 15e tot 19e aan de pil geweest. Toen pap 4 cin 3 ontdekt, dat is inmiddels opgelost gelukkig. Toen spiraal laten plaatsen ivm vele tussenbloedingen door de pil heen (toen had ik al 3 verschillende geprobeerd).

Spiraal vond ik hel, ik had zulke erge buikkrampen. Nu, na twee kinderen, kan ik zeggen dat het leek op weeën qua pijn. Spiraal er dus uit.

Toen aan de nuvaring. Zes maanden diarree gehad en wederom tussenbloedingen. Geen succes.

Nu alweer bijna acht maanden een implanon. Ik had zó gehoopt een wondermiddel te hebben gevonden, maar ik ben ondertussen alweer twee maanden achter elkaar ongesteld. De eerste drie maanden ook non stop. Ik ben er zó klaar mee.

Gynaecoloog zei "Tja, sommige vrouwen reageren gewoon niet goed op hormonale anticonceptie" en de huisarts vond dat ik de eerste maanden moest afwachten met implanon.

Excuus voor deze lange "samenvatting". Iemand van jullie dezelfde ervaring? Condooms geen optie, ik word al zwanger als je naar me kijkt en zou continue bang zijn voor ongelukjes.

Daarnaast helaas ook nog eens de pech dat ik elke maand zwaar ongesteld ben, volle zeven dagen.

Groet Lein
Vind je twee kinderen genoeg?

Zo ja: definitieve anti-conceptie een idee?
Pil en condoom als je bang bent voor zwangerschap? Pil doorslikken en je wordt zelden nog ongesteld.
Hoi, ik heb de yaz 24+4 pil. Deze heb ik destijds genomen ook ivm zware ongesteldheid en dat is nou helemaal over. Makkelijke bijkomstigheid is dat je elke dag een pil slikt incl. placebo's dus geen gedoe met een stopweek. Misschien is het iets voor je??
Ervaring hier, heb dan wel geen kinderen maar ook geen goede anticonceptie omdat ik er ook niet tegen kan. Er is nog wel iets: een nieuwe pil met lichaamseigen hormoon, moet hem even opzoeken zo. Maar die moet je wel heel stipt slikken.

Edit: het heet Zoely.
Ik zou denken dat je toch nog eens een koperspiraal kan proberen, nu je 2 kinderen hebt gehad. Heeft geen hormonen, en de plaatsing is pijnloos doordat je al hebt bevallen.

Na 1 kind heb ik daar ook voor gekozen, plaatsing voelde ik niet eens, en daarna ook geen pijn gehad, eigen cyclus weer terug.
Laparoscopische sterilisatie in combinatie met NovaSure? Ga ik over een paar weken laten doen... Je moet dan wel heeeeeel zeker weten dat je geen kids meer wilt. Met NovaSure mag je niet zwanger worden. In de meeste gevallen wordt het bloeden een stuk minder.
Zoely heb ik trouwens geprobeerd, ik had migraine in de stopweken van verschillende pillen, helaas ook bij die. Wel een stuk minder bloedverlies.
Waarom niet gewoon weer aan de pil? Ik zit al jaren aan de pil en ik slik hem steeds drie tot vier maanden door, zodat je nog maar heel weinig ongesteld wordt.
Ze zegt toch dat ze veel doorbraakbloedingen had. Dat lijkt me ook weinig ideaal.
Qiara Is ook een nieuwere pil soort.

Zoely

Met lichaamseigen stoffen.

En anders miss maar een knipje...Bij jou of je man.

Sterkte iig, lijkt me allemaal geen pretje!!!
Maar doorbraakboelding. Is dat niet als de pil/ hormonen te laag zijn???

Misschien een sterke pil?
Welke spiraal had je?

Ik heb nu de cerazette. Heb je die al bekeken?
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Koettie schreef op 18 december 2012 @ 11:14:

Ze zegt toch dat ze veel doorbraakbloedingen had. Dat lijkt me ook weinig ideaal.Sorry, daar heb ik overheen gelezen.
quote:Ka32 schreef op 18 december 2012 @ 09:20:

Vind je twee kinderen genoeg?

Zo ja: definitieve anti-conceptie een idee?Zit ik wel over na te denken, maar vind het wel erg definitief..
Ja, pil heb ik echt geprobeerd, van lichte versies (en fase pil ook) tot een hele zware. Ik slikte zeker ook door, maar daar werden de doorbraakbloedingen alleen maar erger van eigenlijk.

@Florah, bedank, ik ga zo meteen even googlen!

@Bammetjebam, lijkt me dat mijn lichaam zoiets dus kennelijk als niet eigen ziet en hem eruit probeert te krijgen, zou dat minder zijn als ik twee kids heb gekregen? Zal het eens overleggen met arts.

@Poesiepoes, klinkt goed. Maar echt heel erg zeker ben ik er nog niet van, geen kinderen meer. Ja, ik denk 99% maar ja....

Misschien toch eens overwegen.

@Apatura, hormoonspiraal Mirena. Die hormonen waren daarbij nog niet eens het echte probleem, meer het feit dat m'n lichaam dat ding eruit probeerde te werken. En dat hou je denk ik, met of zonder hormonen.
Bedankt voor jullie berichtjes!

@Kroes, man kwam er gister ook mee, met dat knipje. Ik ga er zeker over na denken. Neemt niet weg dat ik dan nog steeds elke maand zwaar ongesteld ben en dan te bedenken dat ik dat nog wel minstens 20 jaar (ik hoop korter) zal zijn, brrr!

Ik zou willen dat er een wondermiddel bestond (welke vrouw niet ) waardoor ik niet meer ongesteld ben, maar niet meteen drastisch m'n hele baarmoeder eruit moet laten halen.
@Poesiepoes, ik lees nu het stuk over NovaSure. Dat ga ik zeker bespreken bij de arts! Bedankt!
Poef, wat lastig zeg!

Je hebt 2 kinderen, hoe oud ben je? Je zou kunnen kiezen voor definitieve '' knipje '' hahah.

Succes met je beslissing en denk er goed over na, en overleg met je huisarts/ gynaecoloog, en zeker niet onbelangrijk, je partner!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Als je baarmoeder zo heftig reageerde op de Mirena (herkenning, ik had dat ook) gaat een koperspiraal je waarschijnlijk niet helpen. NovaSure lijkt me erg heftig, maar klinkt wel als een optie voor jou...
quote:wished- schreef op 18 december 2012 @ 20:14:

Poef, wat lastig zeg!

Je hebt 2 kinderen, hoe oud ben je? Je zou kunnen kiezen voor definitieve '' knipje '' hahah.

Succes met je beslissing en denk er goed over na, en overleg met je huisarts/ gynaecoloog, en zeker niet onbelangrijk, je partner!

Ik ben 'nog maar' 29 en weet eigenlijk wel zeker dat twee kinderen genoeg is. Misschien twijfel ik door mijn omgeving die na onze tweede continue (ook de vk trouwens) roept "Wacht maar tot ze naar school gaan", "Je bent nog zo jong", ed. Partner denkt er hetzelfde over, maar die heeft die hormonen niet die gegarandeerd over een jaar of twee weer komen kijken haha terwijl ik rationeel zeker weet dat ik geen kinderen meer wil.

@Florah, ik vind het ook wel een hele goeie optie als ik het zo lees. Ik bedenk me nu ineens dat mijn moeder dit een jaar of tien geleden ook heeft laten doen maar dat zij daarna nog net zo hevig ongesteld was. Familiekwaaltje....
Daarom Leintje, is het héel moeilijk om die beslissing nu te maken. Eigenlijk onmogelijk, iedereen zegt wel '' ag, je hebt er 2, en dan maar die hormonen weerstaan '' Maar het zou toch ongelofelijk rot zijn als jullie toch nog graag een derde willen en het dan niet kunnen. 29 is zeker niet oud, je hebt in principe nog 10 jaar om nog op en gezonde wijze een kind te kunnen krijgen..

verder zou ik wel goed nadenken als er dadelijk geen goede optie meer voor je over blijft, zou ik toch kiezen voor iets definitiefs. Ik zou dan zelf deken van '' Het was nodig, een andere anticonceptie is voor mij niet meer te doen''.

Maar dat is natuurlijk een keuze die jij en je partner moeten maken. Heel veel succes !!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
NovaSure is wel definitief ook, daarna mag je niet (nooit!) zwanger raken. Dat is zelfs gevaarlijk voor jou en een kind kan er niet van komen, wel veel schade. Dus dan moet je het wel heel zeker weten. Wordt vaak gedaan in combi met sterilisatie.

Je kunt altijd een verwijzing naar de gyn vragen en alles voorleggen....
quote:poesiepoes schreef op 18 december 2012 @ 21:29:

NovaSure is wel definitief ook, daarna mag je niet (nooit!) zwanger raken. Dat is zelfs gevaarlijk voor jou en een kind kan er niet van komen, wel veel schade. Dus dan moet je het wel heel zeker weten. Wordt vaak gedaan in combi met sterilisatie.

Je kunt altijd een verwijzing naar de gyn vragen en alles voorleggen....

Ik las het inderdaad ja. Maar mochten we die keus maken (hij of ik knip erin) dan ga ik zeker NovaSure ook voorleggen aan arts. Echt een goeie tip, bedankt!

@ Wished: Ik ben gelukkig nog niet op het punt dat sterilisatie het enige redmiddel is, maar ik merk dat ik steeds gefrustreerder raak. Veel ongesteld betekent ook (bij ons dan) een slechter sexleven, daarnaast is mijn hb vaak te laag door veel bloedverlies en m'n humeur wordt er soms ook niet beter op.

We gaan hier thuis eens goed overleggen en alle opties bekijken...bedankt!
Waarom laat je man zich niet steriliseren? Jij hebt wel genoeg ellende gehad, zo te lezen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven