Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
De krans die geen krans werd, dus dan maar een 'guirlande':

En in detail:

Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
En dan, mijn nieuwe hobby, de vogelhuisjes:

Paars:

Roze:

Voor het idee van de maat, overzichtje:

Zwart-zilver en rood:

Het fijne is: je kan helemaal los met printjes en glitters (want kerst) en ik kan echt alles wat ik heb aan papier en glitters er ook bij gebruiken. Ik vermoed dat er dus nog heel wat meer komen!
Ak, wat mooi die guirlande. En die vogelhuisjes zijn ook helemaal mijn ding. Echt gaaf! Lekker ook dat je los kan gaan zo rond de kerst met alle kleur, glitter en bling bling. Dat blijft toch altijd leuk
Forum doet raaaar!

Maar dan ff snel;

Mooie versieringen! Vogelhuisje is gaaf!

Bedankt voor het mod podge copie-berichtje, hahaha! (Ik wist wel dat iemand hierover geschreven had, maar niet meer precies wie, schaaaam! )

Maar ik weet nog steeds niet precies welke witte alleslijm ik nu moet halen bij de Action om 50-50 aan te lengen met water. Ben wel benieuwd!

Ook bedankt voor de link van het schuifknoopje!

Ik had het vanmorgen in de ochtendhaast zelf zomaar (ondanks mijn zéér beperkte wiskundige inzicht!) uitgeknobbeld! Met een helder inzicht had ik 'm zomaar zelf bedacht! Kon mooi in het linkje nakijken of ik het goed had gedaan nu. (Ja, dus!)

Nu snel dit berichtje posten voordat het weg is dadelijk!

Tablet is erg leuk maar duurt nog erg lang om een gewenste pagina te vinden. Ik moet alles nog uitzoeken en dat gaat me nog erg traag. Wel een leuk speledingetje als je niet echt iets 'hoeft'.

Heb op youtube al een soort van internetmevrouw gevonden die me een Engelse 'walk-true' geeft; (als je zo'n ding hebt gekocht, dat je kunt zien wat je ermee kunt,) maar dat gaat in zo'n razend snel tempo dat ik na afloop enkel snapte dat er heeeeeeel veel mogelijkheden op zitten voor slimmere mensen dan ik .
Ah, wat heerlijk, foto's kijken als ik hier kom. Mooi!!

Hier niks gemerkt van forumgedoe gisteravond. Ik zat lekker op de bank te kijken naar mijn knusse kamer. Kaarsjes, lichtjes; gezellig. Ben blij dat ik toch de moed heb opgebracht om wat te versieren.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
akakia, Zwart-wit-zilver vogelhuisje graag deze kant op!!!

Verder alles mooi gemaakt.

Triest, ex-collega is overleden. Ik ga wel naar het afscheid maar niet hoe ze ligt opgebaard, liever de herinnering hoe ze was.
Sterkte, Steph.
Steph, sterkte joh. Wat een moeilijk bericht!

Wb. het vogelhuisje: ik zou er best een voor je willen maken, maar twijfel sterk of het de post zou overleven (het is immers maar gemaakt van kattenvoerdoosjes...).
quote:ikbenik schreef op 17 december 2012 @ 22:36:

Heb op youtube al een soort van internetmevrouw gevonden die me een Engelse 'walk-true' geeft; (als je zo'n ding hebt gekocht, dat je kunt zien wat je ermee kunt,) maar dat gaat in zo'n razend snel tempo dat ik na afloop enkel snapte dat er heeeeeeel veel mogelijkheden op zitten voor slimmere mensen dan ik .

Dank voor alle positieve reacties op de foto's. Leuk is dat!

Ik ben nu net klaar met werken, of eigenlijk niet klaar, maar wel gestopt. Ga er nog maar ééntje maken dan *voelt zich lichtelijk verslaafd aan vogelhuisjes maken *
Ik had gisteren ook een foto gepost, maar dat is geloof ik mis gegaan. Deze plaid heeft mijn moeder voor mij gemaakt

Had een krukje in deze stijl gezien en was gelijk helemaal verliefd. Omdat ik zelf niet kan haken heeft mijn moeder dat voor mij gedaan, had ze gelijk weer een knustelproject. Ze is nu aan nummer 2 bezig, en plaid nummer 3 is ook al door iemand bij haar besteld
O, en deze sneeuwmannetjes heb ik pas gemaakt omdat ik op mijn keramiek cursus weer eens een andere techniek wilde uitproberen.

En dit zijn mijn klei-kerstkaartjes dit jaar. Ik verzend ze dan met een mooi lintje eraan op een groene kaart.

Weinig bijzonders dus eigenlijk. Maar ik wilde de fotoos toch even met jullie delen.
Akakia, nou dan doe maar niet. Dank je voor het aanbod.

Kanon, wat goed van je moeder dat ze het kan maken. *brengt mij op een idee*.

Leuk kaartje en poppetjes gemaakt.

Even een verzamelfoto gemaakt.

Mijn lieve hond!
En dit is mijn simpele deurhanger, waar ik het eerder over had:

Allereerst, sterkte Steph

Leuke foto's komen er weer voorbij.

Ik zag gisteren op FB een leuke kerstboomversiering; gebreide handschoentjes.... het patroon zat bij de foto dus denk ik dat ik zometeen maar eens een setje breipennen ter hand ga nemen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Die hartjes zijn zooo mooi, jammer dat je zover weg woont (dacht ik zo te weten), (zwart/wit graag even aan de kant leggen).

Hond is ook mooi gemaakt LOL. En ook al is het een simpele deurhanger het is een zelfgemaakte deurhanger.

Dank jullie voor de lieve woorden.
Het eerste handschoentje voor in de boom:

Oh, wat schattig, dat handschoentje! En weer met dat knappe motief erin, wow!

Steph, als je mijn harten bedoelt: die kan ik gewoon opsturen. De grootste harten liever niet, maar wat de andere betreft is opsturen geen probleem (en het hoeft niet als pakketje, want kan door de brievenbus). Dus kies je kleur, zou ik zeggen
Ik heb vandaag trouwens ook even zitten knutselen. Ik heb ooit van iemand zo'n hoge lantaarn gekregen, waar je zo'n dikke hoge kaars in kunt zetten. Nu kwam ik ineens op een idee.

Kaars eruit, en snoer van die hele kleine lichtjes erin. Bovenin vastgemaakt (daar zit zoiets bovenop die lantaarn, met gaatjes erin). Rood met gouden kerstballen, die ik nog had liggen, erbij. Erg leuk.

Later nog verder geperfectioneerd, toen ik het boeketje neppe kerststerren zag liggen. Die heb ik afgeknipt en ook nog erbij gedaan. Alles beter verdeeld, dankzij kerstbalophanghaakjes. Nu ziet het er helemaal keileuk uit!

Als ik zin heb, maak ik (overdag) wel een keer een foto, dus niet gaan gillen nu om foto's
Ev: *FOTOOOOOOOOOOOOOOO!!!!! *

Snjo; GE-WEL-DIG...! Wat een superlief klein handschoentje!!!! HEBBEN!!! Kun je ook nog een foto maken met een luciferdoosje of balpen ofzo ernaast..? (Of dat je 'm in je hand hebt liggen..?) Dan kan ik nog beter zien hoe groot (klein) hij is.

Ev; ik vind je deurhanger prachtig; mss juist omdat hij eenvoudig is! Maakt hem juist mooi!

Mooie sprei, Kanon! Super! Ik had er vroeger ook zoeen maar dan in (hoofdkleur) zwart, ook met van dat soort bonte gehaakte vierkantjes. Van m'n oma gekregen. Helaas in de loop der tijd kwijtgeraakt in 1 vd verhuizingen. Balen.

Hier erg drukke tijd. Weinig tijd om na m'n werk nog aan de knutsel te gaan. Vandaag fysio, gisteren een uitstrijkje laten maken, eergisteren sporten&therapie&tandarts, morgen arboarts, en gesprek met een arbeidsdeskundige, dit is allemaal gedoe naast het werk, en vergt nogal wat om het in te plannen. Moet ook nog steeds paspoorten aanvragen voor de kinderen, en dus pasfoto's laten maken etc. verder moeten we 90% vd kerstkadootjes nog inkopen, komt m'n zus nog langs, en ik wil ook nog naar de kapper. (Ooit)
Ik vond ze ook zo EV

Hier zijn ze op hun plek

*fluistert dat ze de nieuwe creatie van EV toch heel graag wil zien *
En op verzoek van IBI:

Ik krijg ze niet meer af voor de kerst maar ik wil best een paar voor je/jullie breien hoor!! Wel even zeggen welke kleuren je wil....
Wacht even, dus jij bedenkt je om half twee dat je die wantjes gaat maken en om half vijf heb je ze af?! Wauw...
Oh, en ik vind ze ook te poepig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven