Entertainment alle pijlers

50 shades of grey

28-05-2012 17:51 802 berichten
Alle reacties Link kopieren
stond in no time op nr. 1 in de bestseller lijsten in de VS... Wie oh wie heeft dit boek (vertaald als 50 tinten grijs) reeds gelezen? Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

En ook of hier in Nederland 'het verhaal' ook rondgaat over schoolpleinen, in sportscholen, bij 'n kopje koffie.

Amazon heeft er 'n reclamefilmpje/ parodie voor gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=E5ejIBbZCx4
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:tess99 schreef op 02 oktober 2012 @ 19:09:

Hebben jullie soortgelijke boekentitels voor mij? Ben nu in de ban van erotische romans, woehoeee :PIk vond Bezeten van mij van Nicci French goed, maar dat is misschien een ander genre.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja, en het is de vraag ook helemaal niet.
Wil iemand mij ook de link mailen? granaatappeltje@ hotmail.com
en mij! kimmdewit@hotmail.com
zou iemand die link ook naar mij willen mailen? xlunax94@gmail.com
Nou.. Ik kreeg de boeken van m'n moeder in m'n handen gedrukt met de mededeling aan m'n man erbij dat 'hij het wel druk ging krijgen de komende tijd'.

Ze heeft inderdaad even gelijk gehad. Moet zeggen dat ik normaal gesproken echte literatuur lees en dit was natuurlijk erg slecht geschreven, maar wat las het lekker weg!

Alle irritaties hier beschreven deel ik volledig, maar na een paar keer ergeren aan haar inner goddess en haar halfmoon spectacled subconcious whatever negeerde ik deze en kon ik weer verder. De copy-paste seksscenes had ik het op een gegeven moment ook mee gehad, maar ik bleef ondanks alles geinteresseerd in het hoe en waarom hij "50 shades of fucked up" was.

Vele pagina's terug brachten meerderen het punt op, wat trekt vrouwen aan in iemand als CG? Ik denk dat vele vrouwen denken dat ze zo begeerd willen worden en dat vrouwen inderdaad denken dat ze mannen kunnen veranderen.

Totaal ongeloofwaardige lekkere weglees chicklit.
Vond het eerste boek heerlijk om te lezen, in een dag uitgelezen. Tegen het eind van het tweede boek werd ik die zelfde seksscene's een beetje zat en ik ben nog bezig in boek drie. Al twee weken.. terwijl ik normaal als ik echt wil het boek met een dag uit heb!

Vind het Vanille-seks gebeuren behoorlijk overheersen, terwijl ik het meer kinky had verwacht. Kennelijk ligt het aan mij, en het feit dat ik veel in het boek niet als kinky zou omschrijven. Ik ben erachter dat ik naar Amerikaanse maatstaven mega kinky ben whahaha.
Wie wil mij de link doormailen van de 50 tinten grijs bestanden?

Ik heb er op internet al vele pogingen naar gedaan maar kan het niet vinden. Hopelijk kunnen jullie me er aan helpen.

Mijn e-mail is @hotmail.com

Thanks!

en prettige kerstdagen alvast allemaal!

Groetjes Mariska

Dank je wel patricia, dat je het me hebt gemaild! Ik ben er enorm blij mee.
een fantastisch kook boek for 50 tinten grijs fanaten:

http://www.amazon.com/Fif ... ookbook/dp/0385345224/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1355408359&sr=8-1&keywords=50+shades+of+chicken
Hazelnoot,

Ik las je bericht over die site, ik ben al een hele tijd heeeeel hard op zoek naar zoiets. Toen ik het boek op Google intoetste kwam dit forum onder andere naar voren en zag ik jouw reactie. Ik heb toen meteen een account aangemaakt in de hoop dat jij mij ook wilde mailen. Bij deze dus, zou je mij willen helpen?
Of iemand anders natuurlijk die mij wil helpen :-)
Ben er nu in bezig. Als je er niet veel van verwacht, valt het enorm mee . Ik herken de ergernissen die hier zijn beschreven ook, maar 't is vooral een boek dat lekker weg leest. En je wordt inderdaad nieuwsgierig naar Grey en zijn motieven om zo te zijn...
Ik heb niet alle 32 pagina's doorgelezen, dus misschien is dit al aan bod geweest, maar...

Het schijnt niet echt een sterk geschreven boek te zijn.

Mag ik dan, gezien de absurde populariteit van dit boek, concluderen dat vrouwen er gewoon massaal op geilen (sorry, maar ik kan het niet beter benoemen) op de gedachte onderdrukt, gedomineerd en slecht behandeld te worden?

En de schrijfster heeft er voor gekozen om de man extreem rijk te laten zijn. Blijkbaar maakt dit de man extra aantrekkelijk?

Dit vind ik toch best onthutsend.
Misschien toch maar even alle 32 pagina's doorlezen dan Knisper
quote:Chartreuse schreef op 23 januari 2013 @ 20:53:

Misschien toch maar even alle 32 pagina's doorlezen dan Knisper

Het zijn maar korte vragen die ik stelde.

Maar is er nog hoop dan, voor ik dit hele topic moet gaan doornemen?

Er deze keer niet van uitgaand dat hoop uitgestelde teleurstelling is
Je mag concluderen wat je wil, daar heeft niemand last van tenslotte.

Macht en geld erotiseert, dat is al zo oud als de wereld.

-------------------------------------------------------------------------------------

LET OP, MINI SPOILER ALERT!

Persoonlijk denk ik dat het feit dat de hoofdpersonen in een daadwerkelijke liefdesrelatie terechtkomen met de (gewone) seks die ze hebben, opwindender is dan het hele SM gebeuren.

Zij 'verandert' hem. En dat is waar veel vrouwen wel iets mee hebben volgens mij. Dat een vrouw in staat is een man naar haar hand te zetten.

-----------------------------------------------------------------------------------

Ik vond het een lelijk en bespottelijk slecht geschreven boek. Tenminste, voor een bestseller van deze omvang.

Als driestuiverroman was het van prima kwaliteit waarschijnlijk, maar die lees ik nooit meer, ómdat ze ze zo slechr geschreven zijn.
quote:Eleonora schreef op 25 januari 2013 @ 09:03:

Zij 'verandert' hem. En dat is waar veel vrouwen wel iets mee hebben volgens mij. Dat een vrouw in staat is een man naar haar hand te zetten.

Oh, het is science fiction!
Ik heb tot nu toe alleen het eerste deel gelezen en ik vond het een ontzettend goed slecht boek.

Ik ergerde me een beetje aan het gebloos, snap niet hoe je kunt pijpen onder water, of het daadwerkelijk onder water was begreep ik niet, maar het las heerlijk weg.

En ik vond het ook spannend, niet de sexscenes, maar het sfeertje rond hem.
Wat voor "sfeertje" bedoel je, en wat was er zo spannend aan?
Heb je het zelf gelezen knisper?

Het vreemde sfeertje rond hem heen wat er met hem aan de hand zou kunnen zijn, waarom hij is zoals hij, hoe hij haar behandelt, weet ik veel..

Maar ik kon me ook weer ergeren aan haar zogenaamde naieviteit.

Ik vond het lekker verstand op nul leesvoer.

Ik heb wel slechtere boeken gelezen, maar ook betere.
Ben wel benieuwd of er nog mensen meegedaan hebben met de schrijfwedstrijd van Viva.
Ik heb alle delen nu 2x gelezen en ben nu voor de 2e keer begonnen aan crossfire trilogie van Sylvia Day.

Hetzelfde genre maar deel 3 komt pas 2 april
quote:janita1986 schreef op 18 maart 2013 @ 12:18:

Ik heb alle delen nu 2x gelezen en ben nu voor de 2e keer begonnen aan crossfire trilogie van Sylvia Day.

Hetzelfde genre maar deel 3 komt pas 2 april Ben ik het niet mee eens, 50 tinten, meerdere keren gelezen, crossfire kan me niet boeien. Daarin teen vind ik 90 dagen van Geneviève wel weer goed.
Die is zeker goed renate, en 90 dromen van elise heb je die gelezen?
quote:janita1986 schreef op 18 maart 2013 @ 13:32:

Die is zeker goed renate, en 90 dromen van elise heb je die gelezen?Staat hoog op mijn lijstje, is het een aanrader?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven