Geld geven aan de folderbezorger

20-12-2012 18:26 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben net een week verhuisd en heb nog geen nee-nee sticker geplakt, maar ik kreeg gisteren en vandaag de krantenjongen en de folderberzorger aan de deur, voor een vrolijk kerstfeest en een bijdrage. Gisteren mijn laatste euro gegeven in mijn beurs en vandaag had ik dus niets te geven aan de folderbezorger. (ja 50 euro maar da's een beetje veul van het goede). Ik voel me best rot en beschaamd dat ik niets voor hem had. Hoeveel geven jullie?
Van de week 70 cent gegeven.... net wat er in mijn portemonnee zit maar niet meer dan een euro.
50 cent.

Heb het ook wel 's gehad met een collecte, had geen contant geld in huis. Voelde me toen ook rot.
net 2 euro gegeven aan een bezorgster met een kerstmuts. Maar die bezorgt huis aan huis bladen, folders wil ik niet dus die zou ik pas geld geven om geen folders te hoeven krijgen. Toen ik zelf ooit kranten bezorgde had ik de grootste wijk van mijn krant en dat waren meer dan 200 huizen waarvan er vreemd genoeg maar tot 5 mensen wat gaven..
je vraagt toch niet om folders en je woont er nog maar net, dus natuurlijk geef je niets
ze komen hier niet aan de deur... het enige voordeel van hier wonen
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Niks, ik heb een nee/nee sticker.
Hier heb ik net drie euro gegeven aan het meisje dat het weekkrantje brengt. Ze stond in de stromende regen en wilde al meteen weggaan. Ik vond het zo zielig.
Watchout, dat is een pittig bedrag (als je bedenkt hoeveel er aan de deur komen), maar wel heel lief als je het kunt missen! Ik heb net een jochie 75 cent gegeven. Als hij overal wat krijgt is dat denk ik wel genoeg om met de kerst wat leuks te kopen/doen.
Omdat het er inmiddels steeds meer worden, geef ik de folderlopers (komen 1x per week) zo'n 1 à 2 euro. De jongen die dagelijks onze krant brengt (door weer en wind en echt altijd op tijd), krijgt 5 euro.
Ik wist vroegaaah niet waar dat voor was en heb een keer bedankt, hetzelfde terug gewenst en de deur weer dicht gedaan.

Voel me (sinds ik het weet) er nóg lullig over .
Ik geef ook meestal een euro, maar ik vind dat het eigenlijk alleen

bij kranten normaal.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:elninjoo schreef op 20 december 2012 @ 18:31:

je vraagt toch niet om folders en je woont er nog maar net, dus natuurlijk geef je nietsNou ja, natuurlijk? Die mensen krijgen echt een schijntje voor wat ze doen. Ik kan best een paar euro missen en voor hen (gelukkig zijn er meer die zo denken als ik) is zo'n rondje voor de Kerst een flinke zakcent en dat gun ik ze van harte.
Meisie87, dat klopt, het is een vrij hoog bedrag maar ik geef niet meer aan collectanten en ik leg altijd dan wel netjes uit waarom ik het niet doe: de hoge salarissen van hun bazen (waar zij natuurlijk niets aan kunnen doen) en ik geef liever aan kleine projecten van mensen wie ik ken. Dan weet ik dat het op de juiste plek komt.

En dit krantenmeisje van 14 jaar loopt elke week door de regen en sneeuw om de krantjes te bezorgen. Ik kan het missen en ik maak haar blij:-)
2,50 gegeven, meestal geef ik tussen de 2 en 3 euro.
Om jullie even een idee te geven wat een krantjesbezorger verdient. Mijn zoon brengt 140 krantjes rond en krijgt daar 3,18 euro voor.
Mijn man vertelde me gisteren dat toen hij vroeger de ochtendkrant bezorgde, er iemand was die in ruil voor elke dag n gulden onder de mat voor mijn man, de krant als eerste wilde hebben s morgens.

Kwam heel mooi uit want die man woonde toch maar n paar huizen van mn man vandaan.
quote:neves schreef op 20 december 2012 @ 18:36:

Omdat het er inmiddels steeds meer worden, geef ik de folderlopers (komen 1x per week) zo'n 1 à 2 euro. De jongen die dagelijks onze krant brengt (door weer en wind en echt altijd op tijd), krijgt 5 euro.Dat vind ik dan weer weinig in verhouding tot wat je de folderbezorgers geeft.
Dochter hier bezorgt folders en krijgt bij mensen van alles tussen twee euro, twintig cent en een grote mond! Je hoeft niets te geven hoor van mij, het mag, maar een grote mond heeft zo'n kind toch niet verdiend!

Salaris van krantenbezorgers is altijd gelijk per week. Folders gaan of per stuk of per gewicht. Dochter loopt folders die ze eerst nog moet rapen. Soms 20 stuks per set per week, soms maar 5. Hoewel het rapen dan sneller gaat, duurt het bezorgen net zo lang! Haar salaris variëert van 3.95 euro tot 15,80 per week. Voor 175 adressen. Het uitzicht op de fooien maken dat ze het vol houdt, zeg maar.
Ik geef helemaal niks aan die lui. Alleen collectes.
2,50 gegeven. Had geen losgeld in m'n portomonnee dus hij moest even wachten tot ik de spaarpot had omgekieperd. Waar hij van was weet ik eigenlijk niet..

Zojuist ging weer de bel maar ik was boven en heb niet open gedaan. Jammer dan.
Nu je t zegt... dit is mijn derde kerst in dit huis, ik krijg wel krantjes en folders maar heb nog nooit zo'n kaartjesloper gehad.

Grappig
Even extra tip, ik plak met stukje plakband even tijdelijk de kaartjes op de meterkastdeur, en kijk of er geen dubbele tussen zit, ze willen hier nog wel eens de boel oplichten.

Vorig jaar zat de krantenjongen te klagen dat er iemand met valse kaartjes voor was geweest.

En gewoon zeggen, ik ben net verhuisd, en je hebt nog maar een paar keer wat bij mij in de bus gedaan.
Ik ben een nee/nee sticker maar af en toe wel folders. Waardeloos. Van mij krijgen ze niks (maar ze komen ook niet aan de deur).
quote:beautyfly schreef op 20 december 2012 @ 18:50:

Om jullie even een idee te geven wat een krantjesbezorger verdient. Mijn zoon brengt 140 krantjes rond en krijgt daar 3,18 euro voor.Ik herinner het me van vroeger. Daarom geef ik 1-1,50.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven