vakantie, kat blijft thuis

20-12-2012 19:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik 2 weken op vakantie, maar ik heb een kat. Ik heb wat mensen die bij mij komen om haar te verzorgen. Hoeveel uur per dag zou dat nodig zijn? Wat is voldoende om haar genoeg aandacht te geven? Bijvoorbeeld elke ochtend een half uur en eind van de middag een half uur?
Wat zielig voor je kat dat hij alleen thuis moet blijven:-(. Heb je echt niet iemand waar hij heen kan? Maar sorry, heb geen idee hoeveel uur acceptabel is. Succes.
hangt van je kat af....

had er 1 die genoegen nam met snel in en uit voor water, voer en een schone bak. Aandacht? Wilde ze niks van weten. Pas als wij weer thuis waren dan eiste ze ons helemaal op en was t ff kroelen.

Denk dat dat voldoende is ook. wil je kat aandacht dan komt ie heus wel bij de bezoeker loeren kroelen en leuren.

Zoals bij die eerste, was 1x per dag genoeg. Brokjes voor een dag, schoon water en ze kon er prima tegen
quote:zonnigschildpadje schreef op 20 december 2012 @ 19:09:

Wat zielig voor je kat dat hij alleen thuis moet blijven:-(. Heb je echt niet iemand waar hij heen kan? Maar sorry, heb geen idee hoeveel uur acceptabel is. Succes.Ik vind het zieliger als je katsel uit zn huis haalt. Stressvol om weggeplukt te worden en nieuw huis moet ontdekken enzo. inc lekkere slaapplekjes
Het lijkt mij inderdaad ook zieliger als ik haar uit haar eigen omgeving haal... Heb gehoord dat katten daar compleet van slag van raken! Liever thuis, met regelmatig mensen over de vloer om aandacht te geven... De vraag is alleen of het genoeg is.
ligt echt aan je kat wat voldoende is, kun je zelf het beste beoordelen, is het echt een schootkat? Ook erg sociaal naar andere mensen? Of gaat ze meer dr eigen gang?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
ligt eraan hoeveel aandacht je kat wil, Ik ehb het gemak van een buurvrouw die voor kat zorgt als ik weg ben. Dus die laat hem buiten en komt even later eens kijken of hij terug is.

Soms koste het wat minder soms wat meer tijd

En hou er rekening mee dat kat bij je terugkomst wel eens even helemaal niets van je moet weten. Je bent weggeweest en hij zal laten merken dat dat niet de bedoeling is, jij bent zijn personeel

Hij trekt wel bij hoor
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als wij op vakantie gaan blijft onze poes ook thuis, meestal zorgt de buurvrouw voor haar. Gaat prima, ze gaat af en toe ook naar buiten en wacht dan netjes voor de deur tot buurvrouw haar weer binnenlaat.
quote:nlies schreef op 20 december 2012 @ 19:20:

ligt eraan hoeveel aandacht je kat wil, Ik ehb het gemak van een buurvrouw die voor kat zorgt als ik weg ben. Dus die laat hem buiten en komt even later eens kijken of hij terug is.

Soms koste het wat minder soms wat meer tijd

En hou er rekening mee dat kat bij je terugkomst wel eens even helemaal niets van je moet weten. Je bent weggeweest en hij zal laten merken dat dat niet de bedoeling is, jij bent zijn personeel

Hij trekt wel bij hoorDat ligt ook maar net aan je kat toen ik terug kwam van 10 dagen weg waren ze niet bij me weg te slaan en liepen me steeds achter m'n reet aan een week lang.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
quote:little_angel89 schreef op 20 december 2012 @ 19:11:

[...]

Ik vind het zieliger als je katsel uit zn huis haalt. Stressvol om weggeplukt te worden en nieuw huis moet ontdekken enzo. inc lekkere slaapplekjesDit ja, kans op weglopen etc... Ben je straks je kat kwijt.
Ze is gek op mensen, maar geen schootkat. Is dol op haar vertrouwde plekjes binnen... Belangrijk is dat ze elke dag naar buiten kan... muisjes vangen, in de boom klimmen. Met de kou is ze ook heel veel binnen, komt ze maar een paar uur buiten per dag.
Dat ligt aan de aandacht behoefte van je kat.

Mijn kat zou na 2 dagen zonder mensen wegkwijnen.
quote:Ephina schreef op 20 december 2012 @ 20:11:

Dat ligt aan de aandacht behoefte van je kat.

Mijn kat zou na 2 dagen zonder mensen wegkwijnen.

Mijn katten ook, daarom heb ik altijd mensen in huis als we op vakantie gaan.

Ik vind het zo zielig als katten zolang alleen zijn
Het is ook zielig! Vooral het luide gemauw zodra we er weer zijn. Hij loopt dan spinnend rond je benen. Katten zijn zo lief . Wij wonen gelukkig met z'n vijven dus er is bijna altijd iemand thuis. De 26e zijn we allemaal de hele dag weg, maar we hebben een speciale "Naam van kat"-sleutel. Die is op dit moment alvast onderweg naar een vriendin die de 26e lekker met hem komt spelen.
Als de buurvrouw niet kan dan past een andere vrouw op onze katten. Die komt 's ochtends, geeft ze eten en een aai en laat ze naar buiten. Dan komt ze om een uur of 5/6 weer terug om ze naar binnen te laten en eten te geven en dan blijven ze de nacht binnen. Na 1 dag hebben ze al door hoe laat ze komt en wat er gaat gebeuren en dat gaat prima.

Ze is per keer een half uurtje kwijt, dus een uur op een dag.

Ik doe dit ook wel eens voor een gezin in de buurt. Gaat ook goed.
Heb je niet een jonge vriendin die op kamers/thuis woont en het heerlijk vind om 2 weken in jouw huis te wonen? Zo deed ik dat vroeger altijd. Had een vriendinnetje van 18 en zij paste altijd op op mijn katten. Zij 2 weken een groot huis en mijn katten hadden aandacht. En iemand om tegen aan te liggen 's nachts.
Ja ik denk dat dat wel goed is hoor. Sochtends even, en aan het einde van de middag.. Dan red die zich wel toch? Even wat schoon water, wat eten, wat spelen met je kat... En dan vermaken ze zich prima hoor

veel plezier op vakantie
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ze wel thuis kan blijven. Als er elke dag twee keer iemand komt die een uur blijft en haar lekker buiten laat spelen en eten geeft en knuffels...
Ik vind 2 keer een half uur echt wel kort hoor.

Is er niet iemand die op je huis wil passen?

Of iemand die even wat langer dan een half uurtje in je huis kan zijn?

Met mijn katten zou dit echt totaal niet goed gaan!

De katten van mijn ouders trouwens net zo, die zijn minder aanhankelijk maar helemaal niemand of zo kort gaat ook niet goed.
Baileyyy, 2 keer per dag een uur, dus 2 uur per dag in totaal.
Baileyyy, 2 keer per dag een uur, dus 2 uur per dag in totaal.
Hoe ziet jouw eigen leven eruit? Ben jij overdag veel weg, of juist veel thuis? Dat speelt denk ik ook wel een beetje mee.

(al vind ik 2 uur per dag wel redelijk hoor)
Gewoon lekker thuislaten, het is maar twee weekjes niks zieligs aan. Als je 1-2 keer per dag iemand een half uurtje laat komen is dat helemaal prima hoor. Prettige vakantie!
Kan best hoor.

En die persoon die iedere dag tweemaal komt hoeft geeneens constant met de kat bezig te zijn, die kan ook gewoon de krant lezen en tegen de kat praten.

Misschien ook overdag als de kat alleen is de radio aanlaten.

Zorg dat je ook afspraken maakt over het verschonen van de kattenbak en een paar maal stofzuigen in huis.

Sommige katten zijn dolblij als je dan weer thuiskomt, anderen duidelijk boos, ze negeren je en gaan met de rug naar je toe zitten. Maar dat komt allemaal weer goed.
Als wij op vakantie gaan komt er elke 2 dagen iemand van mijn schoonfamilie langs om de katten te voeren en evt. aandacht te geven. Zolang ze maar genoeg eten hebben maakt het ze volgens mij helemaal niks thuis, overdag zitten ze normaliter ook gewoon alleen, en ze zijn met z'n tweetjes.

Maar het zal er inderdaad aan liggen hoe je kat is en wat-ie gewend is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven