welke wijn bij?

21-12-2012 19:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een passend wijntje serveren bij mn kerstdinner.

Nu heb ik uiensoep vooraf en rollade met cranberrysaus als hoofdgerecht.

Een droge witte zou het best bij de uiensoep passen geloof ik en iets van een merlot bij de rollade. Zit ik daar mee goed en hebben jullie ttpis w.b een lekkere witte?

En dan ben ik ook nog opzoek naar n lekker groentegerecht voor bij de rollade.

T toetje wordt iets met rood fruit.
Been there, done that, got the T-shirt.
Bij uiensoep kan een droge witte zoals een sauvignon of een pinot.

Je zou voor het hoofdgerecht ook een wat steviger wijn kunnen kiezen zoals een syrah. Merlot kan ook.

Groente: stoofperen, zuurkool.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Merlot vind ik altijd een beetje laffe wijn, er mag best wat bite aan zitten zoals de syrah of een cabernet sauvignon. Misschien een chianti.. Van welk vlees is de rollade?
Varkensrollade

Ik heb nog Shiraz liggen.

Voor het toetje ben ik net oo perensorbet gestuit. Dat lijkt me wel wat voor na een wat zwaarder dinner.
Ohja, ik denk dat dat best kan idd, ik eet geen varkensvlees maar shirah is niet te zwaar. Misschien een droge witte koud leggen voor wie wil? Varken is toch wit vlees?
Wit kan ook bij varken. Ik heb een colombelle maar die is meer fruitig dan droog.
Bij rollade vooral indien gekruid of gemarineerd kun je het best een redelijk stevige rode wijn serveren en de wit achter de hand houden voor wie dat niet lust.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zou bij het voorgerecht een lichte witte wijn doen. Uiensoep is al machtig genoeg en je hoofdgerecht met rode wijn ook. ik zou dus kiezen voor bijv. een Pinot blanc, is een fijne witte wijn, perfect voor bij een stevig voorgerecht.
Ik heb even gegoogeld voor je, een merlot kan het beste bij varkensrollade.

Ik zou zelf ook een stevigere wijn doen, maar goed, dit kwam uit de test
Eh, veel steviger dan een Chileense of Argentijnse merlot wordt het over het algemeen niet hoor, dat zijn echt blokken van wijnen (ik vind het heerlijk, maar ik hou van zware wijn) Die meeste Cabernet Sauvignons die ik ken zijn een stuk subtieler. Maar je wilt wel iets stevigs tegenover die cranberry's zetten, dus ik zou inderdaad voor een Zuid Amerikaanse merlot gaan, of een Shiraz inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven