Wijken in Arnhem-Zuid
zaterdag 22 december 2012 om 22:24
Zijn er hier misschien mensen die de wijken in Arnhem-Zuid een beetje kennen? Ik ben op zoek naar een (grotere) woning dan waar ik nu in Noord woon, en kom daarbij vooral wijken in Arnhem-zuid tegen. nou heb ik er helemaal geen bezwaar tegen om verder van het centrum te wonen, ik ken alleen die wijken allemaal niet (en ken ook niemand die er woont) dus ik heb geen flauw idee welke prettig zijn om te wonen en welke niet.
Een saaie slaapwijk met alleen maar brave gezinnetjes vind ik geen enkel probleem, het hoeft echt geen bruisende boel te zijn met prachtige herenhuizen. Ik werk in Nijmegen en heb geen auto, maar ik zag dat vrijwel alle stukken met het openbaar vervoer wel goed te bereiken zijn.
Ik weet dat Malburgen bijvoorbeeld een slechte naam heeft, maar ook daar kwam ik een aantal woningen tegen waarbij de foto's van de buurt er eigenlijk heel mooi en netjes uitzagen, daarom ben ik vooral een beetje op zoek naar ervaringen, hoe is het bijvoorbeeld met geluidsoverlast (brommertjes die de hele dag voor je deur met de motor aan staan) , vandalisme, het algemene gevoel van onveiligheid, dat soort dingen.
Een saaie slaapwijk met alleen maar brave gezinnetjes vind ik geen enkel probleem, het hoeft echt geen bruisende boel te zijn met prachtige herenhuizen. Ik werk in Nijmegen en heb geen auto, maar ik zag dat vrijwel alle stukken met het openbaar vervoer wel goed te bereiken zijn.
Ik weet dat Malburgen bijvoorbeeld een slechte naam heeft, maar ook daar kwam ik een aantal woningen tegen waarbij de foto's van de buurt er eigenlijk heel mooi en netjes uitzagen, daarom ben ik vooral een beetje op zoek naar ervaringen, hoe is het bijvoorbeeld met geluidsoverlast (brommertjes die de hele dag voor je deur met de motor aan staan) , vandalisme, het algemene gevoel van onveiligheid, dat soort dingen.
zaterdag 22 december 2012 om 22:32
zaterdag 22 december 2012 om 22:43
Rijkerswoerd vind ik echt troosteloos... grijze massa zonder veel groen. Als je vanaf station Arnhem-Zuid wil gaan reizen, zou ik met name kijken naar Elden/Elderveld/Laar/Schuijtgraaf. De laatste is nieuwbouw, daar moet je van houden. De andere drie zijn vrij groen en breed opgezet, omdat het jaren-80 wijken zijn. En verder geldt dat het van het deel van de wijk afhangt. Ik zou gewoon eens een keer op de fiets stappen en rond gaan rijden.
zaterdag 22 december 2012 om 22:47
zaterdag 22 december 2012 om 22:48
Laar is leuk!
Zit vlak bij de plassen, heel relaxed rennen daar. Wel stil, maar ik vind alles stil. (Kwam vanuit amsterdam) En ook dicht bij station zuid.
Schuijtgraaf is ook mooi. Ruim van opzet. Veel groene velden. Heerlijk om te fietsen in de zomer.
Elden is mooi, leuk park ook daar. Vooral met hond.
Rijkerswoerd heb ik een paar woningen bekeken. Maar ti's t net niet.
Plan wat bezichtigingen in de wijken. Je voelt vanzelf of het wat is.
Zit vlak bij de plassen, heel relaxed rennen daar. Wel stil, maar ik vind alles stil. (Kwam vanuit amsterdam) En ook dicht bij station zuid.
Schuijtgraaf is ook mooi. Ruim van opzet. Veel groene velden. Heerlijk om te fietsen in de zomer.
Elden is mooi, leuk park ook daar. Vooral met hond.
Rijkerswoerd heb ik een paar woningen bekeken. Maar ti's t net niet.
Plan wat bezichtigingen in de wijken. Je voelt vanzelf of het wat is.
zaterdag 22 december 2012 om 22:53
Oh wat fijn al zo snel deze reacties, misschien moet ik inderdaad maar eens gewoon er een rondje gaan fietsen he, dan voel je wel wat voor sfeer er hangt.
Haha Ninon ik heb maar een 1-persoons appartementje dus of je dan nog wil ruilen...?
Stil vind ik prima, daar hou ik juist wel van, maar groen is inderdaad wel fijn om in de buurt te hebben.
Haha Ninon ik heb maar een 1-persoons appartementje dus of je dan nog wil ruilen...?
Stil vind ik prima, daar hou ik juist wel van, maar groen is inderdaad wel fijn om in de buurt te hebben.
zaterdag 22 december 2012 om 22:55
Ja, aan de randen is het groen. Maar als je via de marga klompelaan de wijk binnenrijdt, dan is het een grote grijze massa, die hele weg lang... Dat is in de laar bijv wel anders, duidelijk anders opgezet. En hoewel de naam anders doet vermoeden, zit je zoals Missacy zegt in de Laar dichter bij de Rijkerswoerdse plassen
zaterdag 22 december 2012 om 23:00
@anna, we willen flink wat ruimte inleveren om in Noord te kunnen wonen, maar ja, met 2 personen, 2 katten en alle 'zut' die we in de loop der jaren verzameld hebben, is een 1 pers. app. misschien wat klein
Goede tip om idd eens te gaan fietsen door de wijken om sfeer te proeven. Succes met je zoektocht!
Goede tip om idd eens te gaan fietsen door de wijken om sfeer te proeven. Succes met je zoektocht!
zaterdag 22 december 2012 om 23:11
Dank je Ninon, nee dat gaat zeker niet passen inderdaad!
Als ik zo kijk is dan eigenlijk het hele stuk ten zuidwesten van het Geldredrome stadion wel in orde, plus Rijkerswoerd, alhoewel dat dan weer wat verder van station Arnhem-Zuid afligt. (Maar nog steeds goed te doen)
Fijn zo deze adviezen!
Geitenkamp is inderdaad ook leuk maar daar staat weinig te huur heb ik het idee, ik kom die wijk in ieder geval niet zo veel tegen bij verschillende verhuurders. Of de woningen zijn dan net zo klein als wat ik nu heb.
Als ik zo kijk is dan eigenlijk het hele stuk ten zuidwesten van het Geldredrome stadion wel in orde, plus Rijkerswoerd, alhoewel dat dan weer wat verder van station Arnhem-Zuid afligt. (Maar nog steeds goed te doen)
Fijn zo deze adviezen!
Geitenkamp is inderdaad ook leuk maar daar staat weinig te huur heb ik het idee, ik kom die wijk in ieder geval niet zo veel tegen bij verschillende verhuurders. Of de woningen zijn dan net zo klein als wat ik nu heb.
zaterdag 22 december 2012 om 23:42
Als je nieuwbouw en gezinnetjes niet erg vindt, zou ik zeggen Schuytgraaf.
Rijkerswoerd vind ik zelf ook grijs en troosteloos. De Laar ligt er.heel erg aan waar.
Maar ik zou als echte Arnhem-Noordse sowieso niet snel in zuid gaan wonen. Ik woon graag dichtbij de stad en dichtbij de parken en de Veluwe
En ik heb het niet zo op nieuwbouw.
In Elden zou ik trouwens nog wel willen wonen. Echt een dorp in de stad.
Mooie oude huizen, veel groen en dichterbij het centrum dan de Laar, Schuytgraaf of Rijkerswoerd.
Rijkerswoerd vind ik zelf ook grijs en troosteloos. De Laar ligt er.heel erg aan waar.
Maar ik zou als echte Arnhem-Noordse sowieso niet snel in zuid gaan wonen. Ik woon graag dichtbij de stad en dichtbij de parken en de Veluwe
En ik heb het niet zo op nieuwbouw.
In Elden zou ik trouwens nog wel willen wonen. Echt een dorp in de stad.
Mooie oude huizen, veel groen en dichterbij het centrum dan de Laar, Schuytgraaf of Rijkerswoerd.
zaterdag 22 december 2012 om 23:48
zondag 23 december 2012 om 07:13
Ja ik ben inderdaad afhankelijk van particuliere huur, maar ik ga samenwonen dus de huur mag wat hoger zijn, max 850,- ongeveer.
Wat grappig Elden is inderdaad een dorp in een stad, dat ziet er leuk uit. Daar zal het wel lastiger zijn om iets te vinden inderdaad, maar wel goed om te weten dat dat dus een leuk stukje is. Bedankt allemaal hoor!
Alle andere wijken: Kronenburg, Vredenburg, Holthuizen, zeesingel, Immerloo, Kamillehof, Groene weide, Malburgen worden door niemand genoemd, dat zijn denk ik de mindere wijken he? Ik weet dat sommige wijken een slechtere naam hebben maar soms blijkt zo'n wijk in het echt dan enorm mee te vallen. (Erg eigenlijk dat ik dat soort dingen niet weet, ik woon hier nu alweer een paar jaar maar ben totaal niet betrokken bij de stad merk ik.)
De meeste woningen die ik tegenkom zijn overigens in Schuytgraaf, Rijjkeerswoerd, De Laar, in de wijken die jullie noemen als prettige wijken.
Wat grappig Elden is inderdaad een dorp in een stad, dat ziet er leuk uit. Daar zal het wel lastiger zijn om iets te vinden inderdaad, maar wel goed om te weten dat dat dus een leuk stukje is. Bedankt allemaal hoor!
Alle andere wijken: Kronenburg, Vredenburg, Holthuizen, zeesingel, Immerloo, Kamillehof, Groene weide, Malburgen worden door niemand genoemd, dat zijn denk ik de mindere wijken he? Ik weet dat sommige wijken een slechtere naam hebben maar soms blijkt zo'n wijk in het echt dan enorm mee te vallen. (Erg eigenlijk dat ik dat soort dingen niet weet, ik woon hier nu alweer een paar jaar maar ben totaal niet betrokken bij de stad merk ik.)
De meeste woningen die ik tegenkom zijn overigens in Schuytgraaf, Rijjkeerswoerd, De Laar, in de wijken die jullie noemen als prettige wijken.
zondag 23 december 2012 om 10:01
En bekijk het ook per huis. Elke wijk heeft zijn mooie en minder mooie stukken. Ik kende het hier ook helemaal niet voor ik er kwam wonen, nooit eerder geweest. De straat en het stuk eromheen sprak ons aan en dat gevoel klopte gelukkig. Ik merk nu met wandelingen door de wijk (lange leve een peuter, zo kom je eens ergens ) wel dat er echt veel verschil is.
zondag 23 december 2012 om 10:06
Ik vind de voorzieningen vanuit de Laar overigens vooral heel handig. Je zit een beetje middenin: station, woonboulevard, lidl, jumbo/etos, ah/hema, de plassen, het is allemaal rondom en zo'n (ruim) 5 minuten fietsen naar verschillende kanten.
En verder is Kronenburg heel praktisch. Gratis parkeren en zo'n beetje alle 'handige' winkels. Niet om gezellig te shoppen, maar ik ben het gemak ervan wel gaan waarderen (eerder woonde ik 5 minuten fietsen van de binnenstad af, dus ik heb destijds wel even moeten wennen).
En verder is Kronenburg heel praktisch. Gratis parkeren en zo'n beetje alle 'handige' winkels. Niet om gezellig te shoppen, maar ik ben het gemak ervan wel gaan waarderen (eerder woonde ik 5 minuten fietsen van de binnenstad af, dus ik heb destijds wel even moeten wennen).