Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
[quote]maZZelen schreef op 16 december 2012 @ 17:58:

[...]

Wat niet weet wat niet deert. Ik zou het erger vinden als het zomaar in de kliko verdwijnt, terwijl een groot deel van de wereld van de honger verrekt.

Als ik daar zou eten, dan zou ik daar ziek van worden. Ik heb door de ziekte van Chrohn heel gevoelige darmen, en af en toe ontkom je er niet aan om elders te eten. Als ik er de scheiterij van krijg dan weet ik dat het niet goed was.
Met de ziekte van Chrohn heb je sowieso gedoe met eten, daar ontkom je niet aan. Daar baggetaliseer ik de ziekte overigens niet mee. Die is heftig zat.
Maar goed.., daar gaat dit topic niet over.
Een vriendin van mij wisselt prijskaartjes om,stickertje eraf en dan een prijsstickertje erop plakken wat je beter bevalt. Dezelfde vriendin is ook eens bij een kringloopwinkel binnen gelopen met twee versleten schoenen,heeft daar een nieuw paar aangetrokken en zo de winkel weer uit gelopen..

Dat versleten paar mochten ze houden,dat is wel weer aardig
Dat is niet gierig, dat is stelen.
Dat is ook gierig
quote:Ank29 schreef op 16 december 2012 @ 19:04:

Een vriendin van mij wisselt prijskaartjes om,stickertje eraf en dan een prijsstickertje erop plakken wat je beter bevalt. Dezelfde vriendin is ook eens bij een kringloopwinkel binnen gelopen met twee versleten schoenen,heeft daar een nieuw paar aangetrokken en zo de winkel weer uit gelopen..

Dat versleten paar mochten ze houden,dat is wel weer aardig Heel aardig en vreselijk onbeschoft ook. En dat ook nog in een kringloopwinkel. Dat heeft inderdaad niets met gierig te maken, maar is gewoon diefstal
Zo dan ben je wel erg laag gezonken als je gaat stelen bij de kringloop.
Tja, mijn ex was/is ontzettend gierig.

Zo nam hij altijd mijn bedrag deel aan voor een snack en een patatje en trakteerde eigenlijk nooit. Ik wel.

Ik kocht altijd leuke cadeaus voor zijn verjaardag of zomaar wat hij graag wou hebben. Hij niet..ik kreeg 1 kraslot met mijn verjaardag.

Bloemen? Alleen als hij iets goeds te maken had of gekregen had van iemand anders.

Op terrasjes was het ook vrijwel altijd vaste prik dat ik betaalde.

En zo ook de hapjes en drank thuis. En hij zat bijna altijd bij mij.

Leukste is nog dat hij redelijk goed verdient en ik een uitkering.

Maar goed, exit dus, en niet eens daar om.

Maar het stak soms wel. Snap zulk gedrag niet en kan alleen maar blij zijn dat ik zelf niet zo in elkaar steek!
Ik had jaren geleden een heel berekenend vriendje - met wie het niet lang heeft geduurd. Als we samen wat leuks gingen doen, deed hij dat het liefst op mijn kosten terwijl ik onder het minimum leefde en hij ruim erboven. Als we ergens wat gingen eten, betaalde ik, hij liet zich graag door mij uitnodigen en als hij mij bij hem uitnodigde, vroeg hij me 'nog even iets van de supermarkt mee te nemen'. Na een paar maanden zei ik er wat van en vanaf toen betaalde hij het als we ergens een kopje koffie dronken, en ik als we ergens gingen eten . Normaal let ik daar niet op, maar dit was duidelijk expres.

En toen hij een keer wat zocht bij hem thuis, trok hij een la open waar een hele collectie gejatte miniatuurverpakkingen uit restaurants enzo in zat. . Ik was er klaar mee toen hij vertelde hoe trots hij erop was dat hij geld en eten bij anderen los kon weken, dat het hem altijd lukte om iets van anderen te krijgen.
anoniem_170993 wijzigde dit bericht op 21-12-2012 09:48
Reden: Incompleet
% gewijzigd
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Kerstkaartje van schoonvader gekregen. Ik vond het al raar, de kaart was een stuk kleiner dan de envelop. Bleek dus dat hij van een oude/gebruikte kaart de voorkant afgeknipt heeft (duidelijk te zien dat t afgeknipt is) volgens mij kun je nu voor een euro héél wat kerstkaarten krijgen, dus ik vind het kul. In zijn geval meer geldgebrek dan gierigheid, denk ik.
Meest trieste dieptepunt dit jaar was gisteren van mijn gierige collega (die in deel 1 niet betaalde voor haar pizza, peuken, eten meepikt van het werk en taart jat)

Een aantal collega's hadden wat items uit hun kerstpakket op het werk achtergelaten (snoep, zoutjes etc..) om te verdelen onder de aanwezige cliënten.

Dit is vervolgens weer weggepakt en in de tas gestopt door gierige collega. Dit is door andere collega gezien, zij is hierop aangesproken en toen heeft ze het spul met veel gemopper weer uit haar tas gehaald.

Volgens haar "kregen" de cliënten met de kerstdagen al extraatjes zoals iets lekkers bij de koffie, kerststol etc..

Dat is ook zo maar daar gaat het niet om.

Ik vernam dit van een collega vandaag en werd weer zó pissig...grrrrr sommige mensen zouden verboden moeten worden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Borodini_ schreef op 14 november 2012 @ 21:24:

[...]

Haaaai, randstad hier, en nee, we gebruiken ook geen eindstand ipv echter.

Geef gewoon toe dat je je vergist hebt Kan iedereen overkomen.Helaas zeggen tieners/kinderen hier in de buurt ook 'eindstand' als ze 'conslusie' bedoelen. Foutief taalgebruik, waardoor straattaal ontstaan is denk ik.... (inderdaad Randstad, omgeving Rotterdam)
quote:sprokkelientje schreef op 22 december 2012 @ 20:41:

Meest trieste dieptepunt dit jaar was gisteren van mijn gierige collega (die in deel 1 niet betaalde voor haar pizza, peuken, eten meepikt van het werk en taart jat)

Een aantal collega's hadden wat items uit hun kerstpakket op het werk achtergelaten (snoep, zoutjes etc..) om te verdelen onder de aanwezige cliënten.

Dit is vervolgens weer weggepakt en in de tas gestopt door gierige collega. Dit is door andere collega gezien, zij is hierop aangesproken en toen heeft ze het spul met veel gemopper weer uit haar tas gehaald.

Volgens haar "kregen" de cliënten met de kerstdagen al extraatjes zoals iets lekkers bij de koffie, kerststol etc..

Ik vernam dit van een collega vandaag en werd weer zó pissig...grrrrr sommige mensen zouden verboden moeten worden.

Ongelooflijk. Ik weet niet om wat patiënten het gaat, maar dat maakt ook niks uit. Dit is echt gewoon vies rattengedrag.
quote:Blusher schreef op 22 december 2012 @ 20:23:

Kerstkaartje van schoonvader gekregen. Ik vond het al raar, de kaart was een stuk kleiner dan de envelop. Bleek dus dat hij van een oude/gebruikte kaart de voorkant afgeknipt heeft (duidelijk te zien dat t afgeknipt is) volgens mij kun je nu voor een euro héél wat kerstkaarten krijgen, dus ik vind het kul. In zijn geval meer geldgebrek dan gierigheid, denk ik.

Bij de Action, 10 voor een euro.

En straks na kerst, bij de Kruitvat: 3 pakjes halen, 1 betalen.

Ik vind het wel grappig eigenlijk, en lief. Hebben ze geldnood, of is het gewoon calvinistische na-oorlogse gierigheid?
quote:SeptemberGirl schreef op 23 december 2012 @ 15:41:

[...]Ik vind het wel grappig eigenlijk, en lief. Hebben ze geldnood, of is het gewoon calvinistische na-oorlogse gierigheid?

Volgens mij zijn er best mensen die het gewoon zonde vinden. "Zo'n mooie kaart, met gouden letters, is toch veel te goed om zomaar weg te gooien" .

Zo bewaar en hergebruik ik ook die glimmende lintjes die vaak op cadeautjes zitten . Ik kan met gemak een doos vol van die rollen lint kopen, het is ook helemaal niet duur, maar de calvinist in mij vindt het zonde om die lintjes meteen weg te gooien. (maar nee, ik recycle geen kerstkaarten hoor )
Zoeter, dan nog betekenen "conclusie" en "echter" niet hetzelfde. Hier werd het woord eindstand als echter gebruikt en dat klopt niet natuurlijk.

Maar goed, dat was even off topic, ik ga weer in de meelees stand!

En ze schaamde zich niet rot?

Ik voel heel veel plaatsvervangende schaamte in ieder geval!
quote:ginevra schreef op 23 december 2012 @ 16:32:

[...]

Zo bewaar en hergebruik ik ook die glimmende lintjes die vaak op cadeautjes zitten . Die hergebruik ik ook. Ze zien er te mooi uit om weg te gooien, maar omdat ze zoveel ruimte innemen, plak ik ze toch maar op cadeautjes. Pakpapier enzo hergebruik ik niet.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:Merelin schreef op 23 december 2012 @ 16:57:

[...]

En ze schaamde zich niet rot?

Ik voel heel veel plaatsvervangende schaamte in ieder geval!

Volgens degene van wie ik het hoorde stond met name verontwaardiging op de voorgrond..en gemopper

Dat kan gemaskeerde schaamte zijn maar bij haar ben ik daar, gezien de acties uit het verleden, niet erg zeker van.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:zoeter schreef op 23 december 2012 @ 15:36:

[...]

Helaas zeggen tieners/kinderen hier in de buurt ook 'eindstand' als ze 'conslusie' bedoelen. Foutief taalgebruik, waardoor straattaal ontstaan is denk ik.... (inderdaad Randstad, omgeving Rotterdam)Conclusie ja, niet echter. Conclusie=einstand slaat in ieder geval nog ergens op.
Voor het eerst 'gekrent'. Net een week terug van vakantie en in ons huisje lagen allemaal lekkere dingetjes om te gebruiken. After sun spray, muggenspray, labello (van het merk van de spa die erbij zat, zo onwijs lekker) werd ook elke dag aangevuld. En dus meegenomen. Sterker nog, ik heb een dag gedaan alsof ik het gebruikt had, want dan kreeg je een nieuwe, maar die had ik dus al ongebruikt in de koffer gemikt. Heb dus op die manier vier van die labello sticks meegepikt. Body lotion, douchegel, shampoo, zonnebrand e.d konden niet mee want die zaten in mooie aardenwerk pompjes en die waren dus helaas om achter te laten . Nou ja, in dit geval vond ik dat t moest kunnen, betaalden 1000 euro voor een nacht en ze waren voor de gebruik. Ik'gebruikte' er alleen wel wat meer.....

Zo ook een keer gedaan met de minibar. Die werd eens per dag gratis bijgevuld (minibar zat in het concept en was dus ook geheel gratis). Ik drink enkel cola light en daar waren er altijd maar twee van. Heb ik er ook een keer eentje verstopt. Kreeg ik twee nieuwe en had ik er dus drie. We zaten meestal op het terras van ons huisje en niet bij een van de zwembaden (hadden zo'n watervilla op palen, met zwembadje op het terras) naar de bar lopen was een kolere eind.
Als je 1000 euro per nacht kan betalen, dan kan je toch ook wel 2 euro kwijt voor een extra cola light? En als je 1000 euro per nacht betaald, dan verblijf je ergens waar het tot de service hoort te behoren daar ze die derde cola ook gewoon geven als je er om vraagt...

Bij het verpleegtehuis waar kennis van mij tijdens zijn studie werkte was er voor de bewoners dagelijks een pak koekjes.

Die kregen ze nooit te zien want die ging standaard naar de verzorgsters voor bij de koffie.

Toen mijn kennis daar achter kwam verdeelde hij de koekjes op een schaal en serveerde die.

Wat waren ze blij verrast! Sommigen vroegen wat de occasion was.

"Nou eh, die is er niet, dit hoort er gewoon bij".

En dit is nog maar een van de minst treurige voorvalletjes uit dat huis.

Echt een tranendal daar...
Camomille, dat vind ik een rare beredenatie. Of je nou 1000 euro of 50 euro per nacht betaalt, het blojft jou keuze die dingen in je tas te doen. Juist als je zoveel kunt betalen vind ik het chiquer als je het niet doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven