Veel eisende broer/schoonzus

23-12-2012 17:28 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Al sinds de geboorte van mijn neefje, nu 3,5 jr pas ik 2 dagen in de week op. Ook nu mijn broer tijdelijk zonder werk zit. Nu heeft mijn schoonzus de komende 2 weken vakantie en dat ze hem zindelijk wil maken, maar ze heeft gezegd, dat ze hem eigenlijk wel wil brengen. Ik heb toen gezegd dat ik dat onzin vind. Ze zijn ten slotte allebei thuis en mijn kinderen hebben ook vakantie, ik wil ook wel eens gewoon met mijn gezinnetje zijn. Krijg ik vandaag te horen, dat hij niet komt, omdat ik hem niet wil hebben met de kerstdagen.

Nu voel ik me schuldig en baal er eigenlijk een beetje van dat ze zo reageren, wat moet ik hier mee?
Die hebben een gaatje in hun hoofd

Serieus, jij hebt ALTIJD klaar gestaan, nu even niet, en nu moet het direct zo? Snapperniksvan!
quote:Susan schreef op 23 december 2012 @ 17:42:

Verwachten ze nu wel dat je na de vakantie weer gewoon gaat oppassen, nadat zij het zo op de spits hebben gedreven? Ik zou me persoonlijk doodschamen als ik dat zou doen.Na de vakantie komt hij gewoon weer gezellig, vind ik ook niet erg.
Ja maar.. wat heeft je schoonzus dan te eisen?!

Je past al 3,5 jaar 2 dagen per week gratis en voor niets op. Weet je wel hoe enorm veel geld dat hen al heeft gescheeld/opgeleverd?

Ze zijn echt niet goed wijs. Het lijkt of ze hun kind liever kwijt dat rijk zijn. Reuze handig: lekker een dagje shoppen in je vakantie terwijl je je zoon bij je schoonzus hebt gedumpt.

Doen ze ook wel eens iets voor jou? Passen ze wel eens op jouw kinderen of geven ze op zn minst wel eens blijk van waardering?
Trouwens, een kinderdagverblijf is met Kerst toch ook gewoon dicht? Ik vind het al raar dat ze hem dan gewoon willen brengen alsof het een normale week is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:julia1977 schreef op 23 december 2012 @ 17:46:

[...]

Na de vakantie komt hij gewoon weer gezellig, vind ik ook niet erg.Ik snap dat je hem dan niet gaat weigeren, maar ik vind wel dat zij zich rot moeten schamen. Eerst op zo'n rare manier je punt maken, om vervolgens wel weer gewoon gebruik te maken van die ander.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:julia1977 schreef op 23 december 2012 @ 17:46:

[...]

Na de vakantie komt hij gewoon weer gezellig, vind ik ook niet erg.Dat is fijn voor het jochie dat hij zo welkom is, maar ik vind echt dat je een beetje over je heen laat lopen.
Je stelt een grens aan hun onredelijke gedrag. Hou je eraan, anders walsen ze in de toekomst over je heen.

En trouwens, zelfs de oppas heeft recht op vakantiedagen. Niet schuldig over voelen.
Dit klinkt echt belachelijk.... Wat doen broer en schoonzus voor jou?
dan vanaf januari regels opstellen: bv : in de vakanties komt neefje niet, als vader langer dan 3 maanden werkeloos is dan kan hij ook eens op jouw kinderen passen, of neefje komt dan nog maar 1 dag in de week.

Passen zij wel eens op op jouw kinderen?
Sommigen zijn nooit tevreden... Lekker met je eigen kinderen en in januari is het weer tijd voor neefje. Ik vind het wel erg ondankbaar allemaal.
quote:julia1977 schreef op 23 december 2012 @ 17:28:

Hoi allemaal,

Al sinds de geboorte van mijn neefje, nu 3,5 jr pas ik 2 dagen in de week op. Ook nu mijn broer tijdelijk zonder werk zit. Nu heeft mijn schoonzus de komende 2 weken vakantie en dat ze hem zindelijk wil maken, maar ze heeft gezegd, dat ze hem eigenlijk wel wil brengen. Ikik vind het raar dat ze hun kind niet bij zich willen hebben nu ze zelf thuis zijn/ vakantie hebben. Je wilt dan toch iets leuks doen met z'n allen???
quote:Galadriel schreef op 23 december 2012 @ 17:37:

Echt je doet dit al twee jaar gratis, mens een bos bloemen en een hele fijne vakantie toegewenst behoor je te krijgen van broer en schoonzus.

Sommige mensen, ik snap ze niet.My point exactly!
Even geloept en ik zie dat je ook een behoorlijk ongezonde relatie hebt met je vriend.. Volgens mij ben jij een type dat enorm over zich heen laat lopen en nooit geleerd heeft om voor zichzelf op te komen.

Maar dit is een geval waarin je zeker wel iets moet doen! Dit gedrag van schoonzus (en broer) kan gewoon echt niet.
Helemaal niets TO en al helemaal niet schuldig voelen. Je wordt emotioneel gemanipuleerd. Niet netjes van hen.

Als zij graag willen dat er een oppas moet komen voor de kerstdagen, dan mogen ze die fijn zelf regelen.

Daar zijn ze naar alle waarschijnlijkheid wat te laat mee en vieren ze hun eigen nalatigheid hierin bot op jou. Zo komt het op mij over.

Laat jouw eigen kerstdagen met je gezin dit niet belemmeren om het gezellig te hebben.
Ik weet niet wat zij voor jou doen, maar anders wordt jij uitgebuit. Op kinderen passen vind ik best zwaar, en in dit geval echt overbodig; ze kunnen in de vakantie en tijdens werkloosheid toch gewoon zelf voor hun kinderen zorgen?
quote:newimprovedkitty schreef op 23 december 2012 @ 17:50:[/

Passen zij wel eens op op jouw kinderen?Af en toe, maar mijn kinderen zijn een stuk groter en zitten op school. Ook kunnen dus best af en toe een uurtje alleen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 december 2012 @ 17:41:

Ik vind het al heel raar dat je oppast terwijl je broer thuis zit.

Misschien zit hij de hele dag sollicitatiebrieven te schrijven?

Of maakt hij van de werkloze tijd gebruik om de badkamer op te knappen?

Ik verzin maar even wat, maar ik kan me best voorstellen dat het handig is oppas te hebben ook al ben je thuis. Maar ik zou dat dan wel even overleggen. Iets als: "Als jij omdat ik nu tijdelijk werkloos ben voor zolang niet/minder wil oppassen, prima. Maar als je het nog steeds wel wil doen, is dat voor mij ook wel fijn, want dan kan ik ongestoord sollicitatiebrieven schrijven/de badkamer opknappen."

Dit even los van het kerstgebeuren.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Nou, je hoort het Julia. Niet aan jezelf twijfelen en voet bij stuk houden. Je hebt alle recht en reden om te weigeren. Geniet lekker van de vakantie met eigen gezin en voer eens een goed gesprek met je broer/schoonzus. Zodat je duidelijk maakt dat oppassen leuk en aardig is, maar dat het een geste is van jou aan hen en geen vanzelfsprekendheid. En dat ze dit wel eens mogen beseffen en waarderen!
Je schrijft het zelf trouwens al in je topictitel:

veeleisende familie. Daar heb je helemaal gelijk in. Ze eisen te veel.
quote:tonkje schreef op 23 december 2012 @ 18:07:

[...]

Misschien zit hij de hele dag sollicitatiebrieven te schrijven?

Of maakt hij van de werkloze tijd gebruik om de badkamer op te knappen?

Ik verzin maar even wat, maar ik kan me best voorstellen dat het handig is oppas te hebben ook al ben je thuis. Maar ik zou dat dan wel even overleggen. Iets als: "Als jij omdat ik nu tijdelijk werkloos ben voor zolang niet/minder wil oppassen, prima. Maar als je het nog steeds wel wil doen, is dat voor mij ook wel fijn, want dan kan ik ongestoord sollicitatiebrieven schrijven/de badkamer opknappen."

Dit even los van het kerstgebeuren.Klopt Tonkje, mij komt het ook weleens goed uit als zoon ergens speelt. Ik zou er echter nooit, en dan bedoel ik echt nooit gepikeerd over zijn als een ander aangeeft dat het niet uitkomt/ of niet wil of wat dan ook. Jóuw kinderen (van broer/schoonzus dan), jóuw oplossing.
Tja zo heb ik me ook uit liefde voor mijn neefje heel lang laten manipuleren.Helaas toen ik zelf (ernstig) ziek werd en wel wat hulp kon gebruiken gaven ze niet thuis en ook nu ik voor onze moeder mantelzorger ben spelen ze mooi weer met af en toe een bosje bloemen ondanks mijn verzoek om hulp.Ze hebben het immers zo druk (schoonzus werkt parttime en broer op zoek naar baan) Uit mijn eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik het doodzonde vind dat ik niet eerder een grens heb getrokken en misschien helpt mijn ervaring jou dat wel eerder te laten doen.

Sla me namelijk nog elke dag voor mijn kop dat ik me zo heb laten gebruiken (al heb ik een heel speciale band met mijn puberneefje hierdoor)
Ik snap niet wat nou je probleem is. Je zit ze alleen maar te verdedigen voor hun veeleisende gedrag. Dus waar gaat dit over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven