Kerst: hakken aan?
maandag 24 december 2012 om 15:03
Ik heb een aantal weken geleden een prachtig jurkje gekocht voor kerst. Ik had thuis nog prachtige hakken voor erbij, die weliswaar moeilijk lopen (torenhoog) maar dat maakte toch niet uit, want we zouden kerst bij mijn ouders vieren en hen kennende zou ik dan de hele tijd zoveel mogelijk zitten. Nu vieren we kerst toch bij mij thuis (familie komt nu naar ons) en twijfel ik toch over die hakken. Aangezien ik de gastvrouw ben, zal ik constant aan het rennen zijn om iedereen van zijn natje en zijn droogje te voorzien, en daarbij zijn hakken niet echt fijn. Ook niet handig: wij hebben een vrij gladde vloer, en die hakken hebben totaal geen grip. Ik ben dus bang dat ik op mijn bek ga met die hakken, dat zal namelijk niet de eerste keer zijn op onze vloer... Mijn familie is vrij makkelijk: thuis, en bij familie thuis, loopt iedereen altijd op sokken. Dus ik vroeg me af, is het heel raar als ik gewoon op kousevoeten loop? Ik vind het zelf raar, onder zo'n jurkje en met kerst, maar aan de andere kant: het is ook een gek gezicht als mijn voeten steeds onder me vandaan glijden en ik aan het eind van de dag niet meer op mijn voeten kan staan van de pijn. Ik heb geen alternatief, het is echt of die hakken, of geen schoenen... Ik zou het liefst naar de winkel rennen voor nieuwe, maar dat gaat niet met een ziek kind thuis... Wat zouden jullie doen?
maandag 24 december 2012 om 15:07
maandag 24 december 2012 om 15:13
maandag 24 december 2012 om 15:21
Ik zou ze toch aantrekken, maar ja ik ben een eigenwijze en ervaren hakloper type 'het oog wil ook wat'
.
Maar zoveel hoef je nu thuis toch ook weer niet te lopen? Desnoods vraag je partner/gasten of ze af en toe even wat mee willen helpen dragen naar de keuken. Ik vind dat niet meer dan normaal, ookal ben je te gast.
Dit is vast niet wat je wilde horen....
Maar zoveel hoef je nu thuis toch ook weer niet te lopen? Desnoods vraag je partner/gasten of ze af en toe even wat mee willen helpen dragen naar de keuken. Ik vind dat niet meer dan normaal, ookal ben je te gast.
Dit is vast niet wat je wilde horen....
maandag 24 december 2012 om 15:26
Eventjes aan als de mensen binnenkomen en dan bij je stoel uitdoen en daar laten staan. Ga je zitten doe je de hakken aan. Ga je naar de keuken e.d. trek je ze uit en ga verder op kousenvoeten. Kun je eventueel stiekem in de keuken je sloffen of iets makkelijks aan en terug naar de kamer weer op kousenvoeten enz. Verder zeg je gewoon dat de vloer glad is en je ze daarom bij het lopen even uit doet.
maandag 24 december 2012 om 15:48
maandag 24 december 2012 om 15:55
maandag 24 december 2012 om 16:12
maandag 24 december 2012 om 17:22
Als het alleen om comfort gaan zou ik ze misschien nog wel aan doen....tot ik het echt zat ben. Maar als je echt bang bent om uit te glijden is het een ander verhaal, niemand zit te wachten op rode wijn/varkenshaas/rode kool/chocolademousse in z'n haar (zonde ook )
In dat geval zou ik dus lekker zonder schoenen of op sloffen lopen, met bij ontvangst even de hakken aan.
In dat geval zou ik dus lekker zonder schoenen of op sloffen lopen, met bij ontvangst even de hakken aan.
maandag 24 december 2012 om 19:20