diner kerstavond
dinsdag 25 december 2012 om 08:17
Hoi Ik vroeg me af wat jullie diner & hapjes waren op kerstavond .
Ik heb als diner zoete aardappelpuree met creme fraiche en volle melk en ribeye met zelfgemaakte cranberrysaus.
Met prosecco (bubbelwijn)
De hapjes die ik gemaakt / gekocht heb waren : dadels gevuld met geitenkaas,italiaanse zoute ham gevuld met mozarella , zoete pepers gevuld met kaas, olijven en garnalen gevuld met kaas
En als topper chocoladebonbons
Ik heb als diner zoete aardappelpuree met creme fraiche en volle melk en ribeye met zelfgemaakte cranberrysaus.
Met prosecco (bubbelwijn)
De hapjes die ik gemaakt / gekocht heb waren : dadels gevuld met geitenkaas,italiaanse zoute ham gevuld met mozarella , zoete pepers gevuld met kaas, olijven en garnalen gevuld met kaas
En als topper chocoladebonbons
dinsdag 25 december 2012 om 08:24
dinsdag 25 december 2012 om 08:44
M'n vriend kwam onverwachts langs, hij wilde niks eten, maar vroeg toch om 2 gekookte eieren. Toen hij weg was heb ik een broodje bapao gegeten.
Heb geen kerstgevoel dit jaar.. Vanavond eet ik bij m'n ouders en dat worden allemaal hapjes. Iedereen neemt iets mee. En morgen eet ik bij m'n vriend. Kreeg gister te horen dat er of Chinees wordt gehaald of dat er spaghetti wordt gekookt
Heb geen kerstgevoel dit jaar.. Vanavond eet ik bij m'n ouders en dat worden allemaal hapjes. Iedereen neemt iets mee. En morgen eet ik bij m'n vriend. Kreeg gister te horen dat er of Chinees wordt gehaald of dat er spaghetti wordt gekookt
dinsdag 25 december 2012 om 09:00
Kastanjechampignons uit de oven gevuld met boursin en bosui.
Gevulde paprika uit de oven gevuld met gehakt, knoflook, cherrytomaat, bosui etc.
Zalm op de huid gebakken in dille saus.
Vianetta ijs.
Man had gister voor ons 2 gekookt in het kader van: volgend jaar zijn we niet meer met zn 2, maar met zn 3!
Gevulde paprika uit de oven gevuld met gehakt, knoflook, cherrytomaat, bosui etc.
Zalm op de huid gebakken in dille saus.
Vianetta ijs.
Man had gister voor ons 2 gekookt in het kader van: volgend jaar zijn we niet meer met zn 2, maar met zn 3!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
dinsdag 25 december 2012 om 09:08
dinsdag 25 december 2012 om 10:26
dinsdag 25 december 2012 om 10:32
quote:ragweed schreef op 25 december 2012 @ 09:16:
Woepsie wat fijn! Hij kookt en jij eet ! Ik wil er ook wel zo 1
@ bankje boerenkool met worst voor 2 dagen.. Vieren jullie geen kerst ?
Grappig dat je eenvoudig eten gelijk trekt met het wel of niet vieren van de Kerst.
Wij vieren kerst maar zonder alle overdadige luxe. Het is geen geldkwestie maar waarom ""moet'' alles met deze dagen zo luxe zijn?
Woepsie wat fijn! Hij kookt en jij eet ! Ik wil er ook wel zo 1
@ bankje boerenkool met worst voor 2 dagen.. Vieren jullie geen kerst ?
Grappig dat je eenvoudig eten gelijk trekt met het wel of niet vieren van de Kerst.
Wij vieren kerst maar zonder alle overdadige luxe. Het is geen geldkwestie maar waarom ""moet'' alles met deze dagen zo luxe zijn?
dinsdag 25 december 2012 om 10:42
gisteravond gegeten ( gekookt met mijn zoon van 11, erg gezellig )
- ah excellent bospaddestoelen soep met dieren van bladerdeeg erbij
- gebakken eendenborst met witlofsalade ( met appels en mandarijntjes ) en kroketten
- als toetje een stuk rocky road cake, witte chocolade saus, custard en een appelflapje.
was allemaal erg lekker, vooral de eend.
vanochtend als ontbijt: een pannenkoek met rest van de appels erdoor gebakken.
nu zit ik op het werk, heb boterhammen mee, straks bij mijn ouders kerstdiner.
- soep
- voorgerecht, ik denk gevulde arttisjokbodems
- reerug en kalfsvlees met diverse groenten en sauzen, aardappelgratin
- grand dessert
klinkt wel heel veel nu, nog maar even niet aan denken.
- ah excellent bospaddestoelen soep met dieren van bladerdeeg erbij
- gebakken eendenborst met witlofsalade ( met appels en mandarijntjes ) en kroketten
- als toetje een stuk rocky road cake, witte chocolade saus, custard en een appelflapje.
was allemaal erg lekker, vooral de eend.
vanochtend als ontbijt: een pannenkoek met rest van de appels erdoor gebakken.
nu zit ik op het werk, heb boterhammen mee, straks bij mijn ouders kerstdiner.
- soep
- voorgerecht, ik denk gevulde arttisjokbodems
- reerug en kalfsvlees met diverse groenten en sauzen, aardappelgratin
- grand dessert
klinkt wel heel veel nu, nog maar even niet aan denken.