schimmelinfectie
woensdag 26 december 2012 om 09:25
Goedemorgen iedereen. Ik heb voor de verandering weer eens een keelontsteking gehad en heb daar antibiotica voor gekregen. Gevolg: weer een vaginale schimmelinfectie. Zo een fijne bijwerking.... Bel morgen de huisarts maar weer voor een antischimmelpilletje.
Misschien heeft iemand hier de gouden tip tegen vaginale schimmelinfecties. Geheid dat ik echt nog wel een keer antibiotica moet slikken in mijn leven en hoop eigenlijk dan een keer geen schimmelinfectie te krijgen.
Sorry voor de eventuele vervelende ondertoon in dit bericht, maar wordt gek van de jeuk en baal als een stekker. Zo jammer dat iets wat je beter maakt ondertussen ook zorgt voor een ander probleem.
Oh en nog een fijne kerst iedereen
Misschien heeft iemand hier de gouden tip tegen vaginale schimmelinfecties. Geheid dat ik echt nog wel een keer antibiotica moet slikken in mijn leven en hoop eigenlijk dan een keer geen schimmelinfectie te krijgen.
Sorry voor de eventuele vervelende ondertoon in dit bericht, maar wordt gek van de jeuk en baal als een stekker. Zo jammer dat iets wat je beter maakt ondertussen ook zorgt voor een ander probleem.
Oh en nog een fijne kerst iedereen
woensdag 26 december 2012 om 09:34
woensdag 26 december 2012 om 09:39
woensdag 26 december 2012 om 09:45
Vragen om een langere kuur diflucan/flunazol..
Als je dit wat langer slikt, blijft het zelfs weg.. Ik werd er ook helemaal gek van. Collega gaf me die tip, die zelfs na elke vrijbeurt weer een infectie had. Verder heb ik candiflow gekocht bij de natuurwinkel. Zodra je het voelt aankomen, opspuiten drie x per dag. Stinkt als de pest maar heeft t heel vaak voorkomen! Succes vandaag, want ik weet hoe gek je ervan word!
Als je dit wat langer slikt, blijft het zelfs weg.. Ik werd er ook helemaal gek van. Collega gaf me die tip, die zelfs na elke vrijbeurt weer een infectie had. Verder heb ik candiflow gekocht bij de natuurwinkel. Zodra je het voelt aankomen, opspuiten drie x per dag. Stinkt als de pest maar heeft t heel vaak voorkomen! Succes vandaag, want ik weet hoe gek je ervan word!
woensdag 26 december 2012 om 09:46
woensdag 26 december 2012 om 09:47
Vervelend! Geen tip om het tegen te gaan iig, haal wel zodra de winkels weer open zijn even zo'n crème bij de drogist. Dan heb je altijd iets in huis mocht je het op voelen komen!
Idd even naar de huisarts bellen voor een medicijn.
Bij mijn werd het met yoghurt alleen maar erger. Ik zou zeggen beter geen huis, tuin en keuken recepten proberen, je weet nooit hoe je lijf reageert.
Ook suiker liet ik staan de jeuk werd alleen maar erger anders.
Idd even naar de huisarts bellen voor een medicijn.
Bij mijn werd het met yoghurt alleen maar erger. Ik zou zeggen beter geen huis, tuin en keuken recepten proberen, je weet nooit hoe je lijf reageert.
Ook suiker liet ik staan de jeuk werd alleen maar erger anders.
woensdag 26 december 2012 om 09:51
woensdag 26 december 2012 om 09:54
Yogayup, die eitjes zijn ook verschrikkelijk! Ik wil ook altijd een tablet, ze proberen me steeds weer die eitjes aan te smeren (haha leuke woordspeling). Vreselijk spul, vast bedacht door een man.
Overigens als je gemeenschap hebt gehad met ren man, moet je ook voor hem een crème vragen. Anders heb je t zo weer... En als hij pech heeft krijgt hij er ook last van..
Overigens als je gemeenschap hebt gehad met ren man, moet je ook voor hem een crème vragen. Anders heb je t zo weer... En als hij pech heeft krijgt hij er ook last van..
woensdag 26 december 2012 om 09:59
Die tip over yoghurt zou ik niet opvolgen.
Ik heb heel vaak gelezen en gehoord dat je het daarmee niet oplost en soms zelfs erger maakt.
Gewoon de dokter bellen en vragen om zo'n pil. Eén pil voor oraal gebruik. Niet die eitjes die je moet inbrengen. Die voelen vies, smelten en het zit overal en in mijn geval maakte het 't alleen maar erger.
Overigens: schimmelinfectie na antibiotica is een bekend verschijnsel inderdaad. Helaas doodt het ook de goede bacteriën. Ik krijg standaard bij een antibioticakuur tegen blaasontsteking ook altijd die ene pil tegen schimmelinfectie.
Helaas blijk ik namelijk nogal bevattelijk voor die k*tkwaaltjes
Ik heb heel vaak gelezen en gehoord dat je het daarmee niet oplost en soms zelfs erger maakt.
Gewoon de dokter bellen en vragen om zo'n pil. Eén pil voor oraal gebruik. Niet die eitjes die je moet inbrengen. Die voelen vies, smelten en het zit overal en in mijn geval maakte het 't alleen maar erger.
Overigens: schimmelinfectie na antibiotica is een bekend verschijnsel inderdaad. Helaas doodt het ook de goede bacteriën. Ik krijg standaard bij een antibioticakuur tegen blaasontsteking ook altijd die ene pil tegen schimmelinfectie.
Helaas blijk ik namelijk nogal bevattelijk voor die k*tkwaaltjes
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
woensdag 26 december 2012 om 10:02
Ik wil ook echt een pil hebben. Vind die eitjes ook verschrikkelijk. Ok dus misschien 3 pillen vragen en dan 3 weken lang elke werk een pil slikken?
Heb er alzo vaak last van gehad. Op een gegeven moment kreeg ik het zelfs na het gebruik van tampons. Winkels mijn hier nog gesloten vandaag. Bel de huisartsenpost straks wel voor 3 pillen.
Heb er alzo vaak last van gehad. Op een gegeven moment kreeg ik het zelfs na het gebruik van tampons. Winkels mijn hier nog gesloten vandaag. Bel de huisartsenpost straks wel voor 3 pillen.
woensdag 26 december 2012 om 10:09
Dat met die yoghurt is echt niet goed.
Wordt overal afgeraden zelfs.
Je kan zonder recept anti schimmel spul halen bij apotheek en drogist,en het is koopzondag,dus je hoeft niet tot morgen te wachten.
En ik kreeg het van mijn ex.
Elke keer weer,maar voor we daar achter waren.
Heb het in een jaar zeker 8 x gehad,tot ik een andere huisarts kreeg,die mijn man ook mee behandelde.
Nooit meer last van gehad.
Wordt overal afgeraden zelfs.
Je kan zonder recept anti schimmel spul halen bij apotheek en drogist,en het is koopzondag,dus je hoeft niet tot morgen te wachten.
En ik kreeg het van mijn ex.
Elke keer weer,maar voor we daar achter waren.
Heb het in een jaar zeker 8 x gehad,tot ik een andere huisarts kreeg,die mijn man ook mee behandelde.
Nooit meer last van gehad.

woensdag 26 december 2012 om 10:10
Gewoon even de huisartsenpost bellen en vragen of ze het recept naar de apotheek kunnen faxen. Ze kunnen je patientenkaart in zien en zo je verleden lezen. Scheelt jouw een naar gevoel dat je huisarts lastig valt met kerst en je hoeft niet langs te komen.
Ik heb ook alles al geprobeerd! Cremes om in te brengen voor 10 dagen, vaginale capsules of tabletten. Inmiddels zijn we bezig met orale inname van fluconazol capsules. En dat werkt echt! Ik krijg 2 capsules die ik dus twee dagen om dezelfde tijd moet innemen. Maar een paar uur na de capsule een voel je al verbetering.
Ik heb ook altijd 2 capsules op voorraad, gewoon voor het geval dat..
Ik heb ook alles al geprobeerd! Cremes om in te brengen voor 10 dagen, vaginale capsules of tabletten. Inmiddels zijn we bezig met orale inname van fluconazol capsules. En dat werkt echt! Ik krijg 2 capsules die ik dus twee dagen om dezelfde tijd moet innemen. Maar een paar uur na de capsule een voel je al verbetering.
Ik heb ook altijd 2 capsules op voorraad, gewoon voor het geval dat..
woensdag 26 december 2012 om 10:30
Ik heb ook die pillen gehad en dt werkt heel goed. Maar voor als ik het op voel komen heb ik altijd miconazolnitraatcreme in huis, gewoon voetschimmelcreme dus. Veel minder duur dan die canesten. Dat smeer ik er dan meteen op, zodra ik de eerste tekenen voel. Meestal wordt het dan lang nie zo erg en hoef ik niet naar de huisarts.
Overigens is het bij mij bijna over nadat ik een kind heb gekregen. Daarvoor had ik het elke maand minstens 1 x. Dus iets van 15 x per jaar... Ik heb zelfs wel eens van gekheid tegen een paaltje aan staan schuren. Onopvallend uiteraard..
Yoghurt werkt totaal niet.
Overigens is het bij mij bijna over nadat ik een kind heb gekregen. Daarvoor had ik het elke maand minstens 1 x. Dus iets van 15 x per jaar... Ik heb zelfs wel eens van gekheid tegen een paaltje aan staan schuren. Onopvallend uiteraard..
Yoghurt werkt totaal niet.
Those who mind do not matter, those who matter do not mind
woensdag 26 december 2012 om 10:48
woensdag 26 december 2012 om 10:53