Gezondheid alle pijlers

schimmelinfectie

26-12-2012 09:25 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen. Ik heb voor de verandering weer eens een keelontsteking gehad en heb daar antibiotica voor gekregen. Gevolg: weer een vaginale schimmelinfectie. Zo een fijne bijwerking.... Bel morgen de huisarts maar weer voor een antischimmelpilletje.

Misschien heeft iemand hier de gouden tip tegen vaginale schimmelinfecties. Geheid dat ik echt nog wel een keer antibiotica moet slikken in mijn leven en hoop eigenlijk dan een keer geen schimmelinfectie te krijgen.

Sorry voor de eventuele vervelende ondertoon in dit bericht, maar wordt gek van de jeuk en baal als een stekker. Zo jammer dat iets wat je beter maakt ondertussen ook zorgt voor een ander probleem.

Oh en nog een fijne kerst iedereen
en voor de gemoed, cranbarry sap drinken.
Helaas weet ik hoe je je voelt!

Ik heb bij de tuinen een spray gekocht die er geweldig tegen helpt. Ben nu niet thuis dus kan even niet kijken hoe het heet.

Maar als je daarnaar toe gaat kunnen ze je vast helpen.

Dit was voor mij echt de goude tip!
Heb de huisartsenpost gebeld. De pillen liggen over een uurtje klaar. Heb ook wel eens tot bloedens toe gekrabd. En inderdaad koud washandje gaf iets verlichting beetje jammer batik nu menstrueer, want kan nu niet wijdbeens gaan zitten met een koud washandje ertussen.we gaan straks de pillen maar halen.
Als je wilt kijken hoe de spray heet graag. Zijn bij jullie de winkels niet dicht op 2e kerstdag?
Geef volgende keer aan dat je al meerdere keren een schimmelinfectie hebt gehad toen je antibiotica slikte. Dan krijg je als het goed is (ik wel) preventief medicatie mee, die slik je dan al voordat er sprake is van een schimmelinfectie.
Als ik antibiotica krijg, krijg ik er meteen 3 anti-schimmel eieren bij. Dit omdat ik een periode heb gehad met een paar antibioticakuren & schimmelinfectie op infectie kreeg. Op een gegeven moment ging die schimmel niet meer weg met eieren + zalf. Toen heb ik de huisarts gevraagd of ik niet bij elke antibioticakuur vast een receptje voor eieren mocht hebben. Bij de eerste symptomen van de schimmel heb ik de medicijnen al bij de hand.

Ik bel overigens wel de hap voor die anti-schimmel medicijnen, juist omdat ik het niet meer zo ver wil laten komen dat ik er niet meer vanaf kom.
Ik heb ook net antibiotica achter de rug. En ook ik zit er nu mee. Dacht dat ik me aanstelde, dat het waarschijnlijk niets was, maar heb gemeenschap gehad en het was zo gevoelig dat het begon te bloeden.. Kan het eventueel ook vanzelf weer overgaan?
Volgens google kan het wel vanzelf over gaan, maar uit ervaring weet ik dat je er zomaar een aantal weken mee loopt. De jeuk en de pijn zijn om gek van te worden. Dus ik zou in ieder geval wel even achter een creme of vaginale tablet aan gaan. het is tegenwoordig zo makkelijk bij de drogist te halen. Als je gemeenschap hebt gehad dan moet de man ook behandeld, anders blijf je elkaar besmetten.
En als je nu tijdens de anti biotica een pro biotica (Molkosan o.i.d.) neemt?
Hier jarenlange ervaring met schimmelinfecties. flucanozol heb ik op een gegven moment maandelijks geslikt, aan het einde van mijn menstruatie. hielp prima tot ik overgevoelig werd voor flucanozol en mijn gezicht opzwol... Daarnaweer getobt met de bekende smeersels.

Momenteel gaat het vij goed, dankzij een koolhydraatbeperkt dieet dat ik 2 maanden streng heb gevolgd en nu let ik nog wel op de suikers maar eet ik vrijwel weer normaal.

Sterkte ermee
Die spray van mij is volgens mij dezelfde: candiflow
Candiflow heet de spray
Ok dank je wel. Ik heb gisteren de pillen opgehaald. Heb er 2 gehad. Heb er nu 1 ingenomen en neem de andere na mijn volgende menstruatie. Moet alleen nu de dokter bellen voor mijn man. Want we hebben wel gemeenschap gehad (was voordat ik symptonen had) en hij krijgt nu dus ook jeuk.

Ik had er nog aan zitten denken om aan de art te vragen toen ik antibiotica kreeg of ik ook alvast Fluconazol mocht hebben, maar dat was ik dus vergeten te vragen.

Had vroeger nooit last van schimmelinfecties totdat ik een jaar of 6 geleden in een jaar tijd 5 blaasontstekingen had gehad en dus 5x een antibioticakuur. Sindsdien is het dus raak zodra ik weer een antibioticakuur moet slikken.
Hoe kan de man merken dat hij het heeft dan? Alleen jeuk? Of gebeuren er ook andere dingen?
Eeeh, ik ben 4 dagen geleden begonnen met een antibiotica kuur en volgens mij gebeurt er nu ook iets bij mij daar beneden...

Heb nog nooit een schimmelinfectie gehad dus weet niet of dit het is maar ik voelde vanmiddag gewoon 2 keer dikke 'plassen' vloed uit mijn doos lekken...Sorry voor deze bewoording maar weet niet hoe ik het anders moet vertellen.. Toen ik mijn onderbroek inspecteerde, was het echt heel wit...

Verder kriebelt het een beetje, niet echte jeuk...

Iemand die mij kan vertellen of dit een schimmel kan zijn?
Bij een schimmelinfectie word je naar wat mij verteld is, gek van de jeuk en heb je korrelige afscheiding?
Het kan beginnend zijn, als het doorzet dan weet je het zeker... Sta je op de kop van de jeuk. Maar maak je er nu nog maar niet al te druk om, want je lijf kan veel zelf 'opruimen'.
Bingo, witte brokkelige afscheiding nu en ook meer jeuk..

Verlies ook een beetje lichtroze bloed.

Komt door de antibiotica dan vrees ik..

Wat kan ik nu het beste doen? Molkosan drinken o.i.d?

Ben niet zo van de medicijnen/pillen/smeersels gelijk...
Ik heb de laatste keer dat ik een schimmelinfectie heb gehad mijn vagina gewassen met druppels tea tree oil en water. Sindsdien geen last meer gehad. De eitjes heb ik voor de binnenkant gebruikt.

( Ik zie net dat Frizzy dit advies ook heeft gegeven. )
Bedankt voor de tips, het wordt gelukkig niet erger dus ik hou het maar gewoon bij Cranberrysap en elke dag 2 lepels Molkosan.
Iemand nog suggesties voor de man? Hier hetzelfde probleem, gidzijdank zonder jeuk:)
@Sjonnery Eerst andere dingen uitsluiten dus naar de HA voor een soa test.. waarom denk je schimmelinfectie, dadelijk is het een druiper ofzo
Hi Ladies,

Ook ik word regelmatig gillend gek van schimmelinfecties!! Nu ik ook net een AB-kuur heb gekregen vanwege keelontsteking (het heerst vast), heb ik ook fluconazol nodig en gekregen. Dat helpt goed, ik doe daar ter verlichting van de jeuk ook vaak de probiotic gel van multi-gyn bij, ook heel fijn.

Ik las de bijsluiter van de fluconazol en zag dat je het niet mag gebruiken als je zwanger bent, ben ik ivm onze kinderwens gaan rond zoeken naar alternatieven.

Ik heb wat gevonden: Dermagiq Fem. Dat is medicinale honing met canule om in te brengen. Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, zie hier: http://www.bfactory.nl/ar ... verslag%20LCPL%202005.pdf

Je kunt nog meer onderzoek vinden als je zoekt op l-mesitran en schimmel.

Tot nu toe heb ik de fluconazol niet gebruikt en de Dermagiq Fem lijkt goed te werken. Het is wel plakkerig... Ik zou zeggen probeer het uit!

Yoghurttampons zijn trouwens geen goede optie, want het is niet gesteriliseerd en er kunnen ook slechte bacteriën inzitten naast goede melkzuurbacteriën. Ik hou het dus liever bij de probiotic gel.

Succes allemaal meiden! En ik hoop dat jij weer bent verlost, Ginny

Cheery
P.s. Je kunt ook L-mesitran ipv Dermagiq Fem kopen. Dat is precies hetzelfde en bij bijna elke apotheek verkrijgbaar.
TO, dat is erg vervelend! Ik heb het maanden achtereen gehad. Met zalf en vaginale tabletten van de drogist was het een paar weken weg, maar kwam steeds terug. Toen heb ik een onderhoudskuur van de huisarts gekregen; elke derde dag van mijn menstruatie 1 pil (oraal). Geen infectie klachten meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven