Kerst blues

25-12-2012 11:15 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kerstdagen ik vinden verschrikkelijk. Kijkt iedereen er naar uit, ik raak dagen van te voren al in een dip. Ik vind ze saai, heb een hekel aan kerstdiners en dat verplicht samen zijn hou ik ook niet van. Het liefst ontvlucht ik ze, maar dat lukt me niet altijd.

Zijn er nog meer die er zo over denken of ben ik de enige.
Ik heb ook niet in het bijzonder iets met Kerst, maar heb dat 'opgelost' (want zo'n probleem is het nou allemaal ook weer niet), door alle 'verplichtingen' op één dag te plannen (morgen) en vandaag is lekker voor mij :-) En ik breng deze net als Robin4ever door: lekker lezen, eten, drinken, filmpje kijken, héérlijk! Door deze balans (tijd voor mezelf en tijd met/voor familie en vrienden) kom ik de kerstdagen prima door :-)
Ben dol op de kerst. Wij zijn altijd samen. Mijn ouders en schoonouders leven niet meer. Met deze dagen missen wij ze heel erg. Wat zou ik ze er graag bij willen hebben.
TO, om je een hart onder de riem te steken: hier ook een hekel aan kerst, en dan triest genoeg vooral aan de dag bij mijn eigen familie. Zonet een belletje van moeders gehad, dat we om 12uur worden verwacht om koffie/thee te drinken en een beetje te kletsen met de rest. (mijn zus met kinders en oom en tante) Ik vind het belachelijk vroeg, maar volgens moeders komen de anderen ook om die tijd...

We gaan gourmetten, dus ik verwacht dat we kunnen eten rond een uur of 3. Wordt dus drie uur gezellig doen. Terwijl ik hooguit een halfuur vol geluld krijg. Zoveel heb ik niet te melden namelijk, en vriend ook niet. Aan de telefoon werd mij verder nog even medegedeeld dat er verwacht wordt dat we onze telefoons thuislaten. Op zich niet gek, ware het niet dat de telefoon de enige manier is om af en toe te ontsnappen aan de aandacht-trekkerij van mijn jongste nichtje, die ongetwijfeld alleen rustig blijft als ze achter de laptop mag, alwaar ze nog steeds schreeuwt en aandacht trekt. Maar die laptop mag dan weer wel aan...

Wij gaan zo de honden uitlaten en dan ons klaarmaken om op weg te gaan. Ik vertik het om zo vroeg al daar te zitten, dus we treuzelen wel een beetje.

Sterkte vandaag!
quote:lisa2 schreef op 25 december 2012 @ 13:43:

[...]

Bovenstaande zaken kan natuurlijk op alle 365 dagen in het jaar en niet alleen op de kerstdagen.

Ik beweer ook nergens dat dat niet kan. Maar we hebben het nu over de feestdagen en het geklaag daarover......

Beetje late reactie.. maarja.. ik was tenslotte, met veel plezier, kerst aan het vieren met mijn familie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven