schimmelinfectie
woensdag 26 december 2012 om 09:25
Goedemorgen iedereen. Ik heb voor de verandering weer eens een keelontsteking gehad en heb daar antibiotica voor gekregen. Gevolg: weer een vaginale schimmelinfectie. Zo een fijne bijwerking.... Bel morgen de huisarts maar weer voor een antischimmelpilletje.
Misschien heeft iemand hier de gouden tip tegen vaginale schimmelinfecties. Geheid dat ik echt nog wel een keer antibiotica moet slikken in mijn leven en hoop eigenlijk dan een keer geen schimmelinfectie te krijgen.
Sorry voor de eventuele vervelende ondertoon in dit bericht, maar wordt gek van de jeuk en baal als een stekker. Zo jammer dat iets wat je beter maakt ondertussen ook zorgt voor een ander probleem.
Oh en nog een fijne kerst iedereen
Misschien heeft iemand hier de gouden tip tegen vaginale schimmelinfecties. Geheid dat ik echt nog wel een keer antibiotica moet slikken in mijn leven en hoop eigenlijk dan een keer geen schimmelinfectie te krijgen.
Sorry voor de eventuele vervelende ondertoon in dit bericht, maar wordt gek van de jeuk en baal als een stekker. Zo jammer dat iets wat je beter maakt ondertussen ook zorgt voor een ander probleem.
Oh en nog een fijne kerst iedereen
woensdag 26 december 2012 om 11:25
woensdag 26 december 2012 om 11:29
Heb de huisartsenpost gebeld. De pillen liggen over een uurtje klaar. Heb ook wel eens tot bloedens toe gekrabd. En inderdaad koud washandje gaf iets verlichting beetje jammer batik nu menstrueer, want kan nu niet wijdbeens gaan zitten met een koud washandje ertussen.we gaan straks de pillen maar halen.

woensdag 26 december 2012 om 12:12
Als ik antibiotica krijg, krijg ik er meteen 3 anti-schimmel eieren bij. Dit omdat ik een periode heb gehad met een paar antibioticakuren & schimmelinfectie op infectie kreeg. Op een gegeven moment ging die schimmel niet meer weg met eieren + zalf. Toen heb ik de huisarts gevraagd of ik niet bij elke antibioticakuur vast een receptje voor eieren mocht hebben. Bij de eerste symptomen van de schimmel heb ik de medicijnen al bij de hand.
Ik bel overigens wel de hap voor die anti-schimmel medicijnen, juist omdat ik het niet meer zo ver wil laten komen dat ik er niet meer vanaf kom.
Ik bel overigens wel de hap voor die anti-schimmel medicijnen, juist omdat ik het niet meer zo ver wil laten komen dat ik er niet meer vanaf kom.

woensdag 26 december 2012 om 17:10
Volgens google kan het wel vanzelf over gaan, maar uit ervaring weet ik dat je er zomaar een aantal weken mee loopt. De jeuk en de pijn zijn om gek van te worden. Dus ik zou in ieder geval wel even achter een creme of vaginale tablet aan gaan. het is tegenwoordig zo makkelijk bij de drogist te halen. Als je gemeenschap hebt gehad dan moet de man ook behandeld, anders blijf je elkaar besmetten.
woensdag 26 december 2012 om 19:38
Hier jarenlange ervaring met schimmelinfecties. flucanozol heb ik op een gegven moment maandelijks geslikt, aan het einde van mijn menstruatie. hielp prima tot ik overgevoelig werd voor flucanozol en mijn gezicht opzwol... Daarnaweer getobt met de bekende smeersels.
Momenteel gaat het vij goed, dankzij een koolhydraatbeperkt dieet dat ik 2 maanden streng heb gevolgd en nu let ik nog wel op de suikers maar eet ik vrijwel weer normaal.
Sterkte ermee
Momenteel gaat het vij goed, dankzij een koolhydraatbeperkt dieet dat ik 2 maanden streng heb gevolgd en nu let ik nog wel op de suikers maar eet ik vrijwel weer normaal.
Sterkte ermee
donderdag 27 december 2012 om 13:11
Ok dank je wel. Ik heb gisteren de pillen opgehaald. Heb er 2 gehad. Heb er nu 1 ingenomen en neem de andere na mijn volgende menstruatie. Moet alleen nu de dokter bellen voor mijn man. Want we hebben wel gemeenschap gehad (was voordat ik symptonen had) en hij krijgt nu dus ook jeuk.
Ik had er nog aan zitten denken om aan de art te vragen toen ik antibiotica kreeg of ik ook alvast Fluconazol mocht hebben, maar dat was ik dus vergeten te vragen.
Had vroeger nooit last van schimmelinfecties totdat ik een jaar of 6 geleden in een jaar tijd 5 blaasontstekingen had gehad en dus 5x een antibioticakuur. Sindsdien is het dus raak zodra ik weer een antibioticakuur moet slikken.
Ik had er nog aan zitten denken om aan de art te vragen toen ik antibiotica kreeg of ik ook alvast Fluconazol mocht hebben, maar dat was ik dus vergeten te vragen.
Had vroeger nooit last van schimmelinfecties totdat ik een jaar of 6 geleden in een jaar tijd 5 blaasontstekingen had gehad en dus 5x een antibioticakuur. Sindsdien is het dus raak zodra ik weer een antibioticakuur moet slikken.

donderdag 27 december 2012 om 21:05
Eeeh, ik ben 4 dagen geleden begonnen met een antibiotica kuur en volgens mij gebeurt er nu ook iets bij mij daar beneden...
Heb nog nooit een schimmelinfectie gehad dus weet niet of dit het is maar ik voelde vanmiddag gewoon 2 keer dikke 'plassen' vloed uit mijn doos lekken...Sorry voor deze bewoording maar weet niet hoe ik het anders moet vertellen.. Toen ik mijn onderbroek inspecteerde, was het echt heel wit...
Verder kriebelt het een beetje, niet echte jeuk...
Iemand die mij kan vertellen of dit een schimmel kan zijn?
Heb nog nooit een schimmelinfectie gehad dus weet niet of dit het is maar ik voelde vanmiddag gewoon 2 keer dikke 'plassen' vloed uit mijn doos lekken...Sorry voor deze bewoording maar weet niet hoe ik het anders moet vertellen.. Toen ik mijn onderbroek inspecteerde, was het echt heel wit...
Verder kriebelt het een beetje, niet echte jeuk...
Iemand die mij kan vertellen of dit een schimmel kan zijn?
zaterdag 29 december 2012 om 15:38
zaterdag 29 december 2012 om 16:33

maandag 14 januari 2013 om 23:13
Hi Ladies,
Ook ik word regelmatig gillend gek van schimmelinfecties!! Nu ik ook net een AB-kuur heb gekregen vanwege keelontsteking (het heerst vast), heb ik ook fluconazol nodig en gekregen. Dat helpt goed, ik doe daar ter verlichting van de jeuk ook vaak de probiotic gel van multi-gyn bij, ook heel fijn.
Ik las de bijsluiter van de fluconazol en zag dat je het niet mag gebruiken als je zwanger bent, ben ik ivm onze kinderwens gaan rond zoeken naar alternatieven.
Ik heb wat gevonden: Dermagiq Fem. Dat is medicinale honing met canule om in te brengen. Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, zie hier: http://www.bfactory.nl/ar ... verslag%20LCPL%202005.pdf
Je kunt nog meer onderzoek vinden als je zoekt op l-mesitran en schimmel.
Tot nu toe heb ik de fluconazol niet gebruikt en de Dermagiq Fem lijkt goed te werken. Het is wel plakkerig... Ik zou zeggen probeer het uit!
Yoghurttampons zijn trouwens geen goede optie, want het is niet gesteriliseerd en er kunnen ook slechte bacteriën inzitten naast goede melkzuurbacteriën. Ik hou het dus liever bij de probiotic gel.
Succes allemaal meiden! En ik hoop dat jij weer bent verlost, Ginny
Cheery
Ook ik word regelmatig gillend gek van schimmelinfecties!! Nu ik ook net een AB-kuur heb gekregen vanwege keelontsteking (het heerst vast), heb ik ook fluconazol nodig en gekregen. Dat helpt goed, ik doe daar ter verlichting van de jeuk ook vaak de probiotic gel van multi-gyn bij, ook heel fijn.
Ik las de bijsluiter van de fluconazol en zag dat je het niet mag gebruiken als je zwanger bent, ben ik ivm onze kinderwens gaan rond zoeken naar alternatieven.
Ik heb wat gevonden: Dermagiq Fem. Dat is medicinale honing met canule om in te brengen. Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, zie hier: http://www.bfactory.nl/ar ... verslag%20LCPL%202005.pdf
Je kunt nog meer onderzoek vinden als je zoekt op l-mesitran en schimmel.
Tot nu toe heb ik de fluconazol niet gebruikt en de Dermagiq Fem lijkt goed te werken. Het is wel plakkerig... Ik zou zeggen probeer het uit!
Yoghurttampons zijn trouwens geen goede optie, want het is niet gesteriliseerd en er kunnen ook slechte bacteriën inzitten naast goede melkzuurbacteriën. Ik hou het dus liever bij de probiotic gel.
Succes allemaal meiden! En ik hoop dat jij weer bent verlost, Ginny
Cheery

maandag 14 januari 2013 om 23:24