Entertainment alle pijlers

Moordvrouwen - Net5

09-05-2011 21:44 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de vierdelige portretserie Moordvrouwen staan Nederlandse vrouwen centraal die iemand hebben vermoord. Elke aflevering vertelt een vrouw haar kant van het verhaal van de moord die ze heeft gepleegd en via reconstructiebeelden is te zien hoe het zover heeft kunnen komen. De reeks is gemaakt door Jessica Villerius. Zij maakte eerder indringende reportages over anorexia (Vel over probleem), eerwraak (Code Rood: Eerwraak) en de vraagtekens die er rond het verhaal van Maria Mosterd ontstonden (Het exclusieve verhaal van een loverboy).

In de eerste aflevering vertelt Willeke M. haar verhaal. In haar turbulente jeugd belandde ze op zevenjarige leeftijd in een ongekend horrorscenario. Ze spreekt over hoe ze zowel geestelijk als lichamelijk werd mishandeld door haar moeder en later door haar werd ‘verkocht’ aan pedofielen. Haar jeugd levert Willeke een levensgroot trauma op. Ze belandt van de ene gewelddadige relatie in de andere en kan de cirkel van geweld niet doorbreken.

Als haar oudste dochtertje wordt verkracht is voor Willeke de maat vol. Ze wil niet het risico lopen dat deze man haar dochter ooit weer zal aanraken en dus brengt ze hem om het leven met vele messteken. Ze krijgt hiervoor twaalf jaar gevangenisstraf. Inmiddels is Willeke weer vrij.

Lijkt mij een bijzondere serie, gaan jullie kijken?

Ieder maandag op Net5, 22:25.
Rare afsluiting. MOORDvrouwen. Hallo, waar was de moord?
quote:Corrupted schreef op 03 juni 2011 @ 15:32:

Rare afsluiting. MOORDvrouwen. Hallo, waar was de moord?De moord was er wel maar niet gepleegd door de " moordvrouw" .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 mei 2011 @ 19:26:

[afbeelding]Dat is Thea niet hoor.
@MV, ja. Inderdaad. Maar het gaat toch over vrouwen die een moord hebben gepleegd?
quote:Corrupted schreef op 03 juni 2011 @ 16:20:

@MV, ja. Inderdaad. Maar het gaat toch over vrouwen die een moord hebben gepleegd?Ja dat schreef ik ook al, dit verhaal past niet in die serie vind ik. Veroordeelde moordenaressen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mirjam762 schreef op 11 mei 2011 @ 11:27:

[...]

Als je bedoelt of ik het over dezelfde persoon heb? Jazeker. Ik heb nog jaren een trauma overgehouden aan die moord.

Beste Mirjam, ik wil graag contact met je. Ik ben een broer van Willeke en wil, namens haar dochter, graag met familie van ome Henk in contact komen. Mijn nichtje zegt dat ome Henk haar met geen vinger heeft aangeraakt.

Als broer weet ik dat heel veel verzonnen is, Willeke speelt het slachtoffer. Wij hadden het niet makkelijk vroeger maar bepaalde dingen zijn gewoon verzonnen om een moord goed te praten.
Done! Ben benieuwd naar de uitkomst!
Na de uitzending, kwam mijn boek uit( Mijn jeugd vermoord ). En daardoor vond mijn jongere zusje mij. in december 2012 hebben we elkaar ontmoet, en ze vertelde mij voor het eerst over haar misbruik.

Zie link: kijk de video en hoor wat ze zegt over onze jeugd!

https://www.youtube.com/watch?v=y58KKTtMgjw

Groet van Willeke Meijer!
anoniem_175046 wijzigde dit bericht op 27-02-2013 22:00
Reden: iets vergeten
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven