zorgverzekering 2013: verhoging eigen risico?
vrijdag 28 december 2012 om 11:45
Hier het eigen risico naar 850,- gezet. Afgelopen jaar 15,- eigen risico verbruikt, de pil betaal ik direct bij de apotheek, geen nota van gekregen, ik verwacht geen hoge kosten komend jaar en gebeurt dat onverwachts wel, dan kan ik die 500,- die ik nu meer heb aan eigen risico goed overbruggen. Ik betaal nu maandelijks 20,- minder, dat is 240,- op jaarbasis. Scheelt me teveel om het niet te doen.
Het is risico's afwegen. Voor mij wogen de mogelijke risico's niet op tegen de maandelijkse kosten. Alleen de basisverzekering hier van 72,- per maand.
Het is risico's afwegen. Voor mij wogen de mogelijke risico's niet op tegen de maandelijkse kosten. Alleen de basisverzekering hier van 72,- per maand.
vrijdag 28 december 2012 om 11:49
Ik slik de pil en medicijnen. Heb bij de apotheek gevraagd wat die kosten en dat is 100,00 per jaar. als ik mijn eigen risico verhoog naar 500,00 betaal ik veel minder premie dan die 100,00 Euro. Ook gooi ik mijn tandartsverzekering eruit. Wa wel scheelt is dat ik de financiele back-up heb die makkelijk die 500,00 kan overbruggen mocht ik onverhoopt toch in het ziekenhuis belanden of een kies kwijtraken.
vrijdag 28 december 2012 om 12:02
@chantilly zo zat ik dus inderdaad ook te rekenen.
Aanvullend dacht ik als ik 2 jaar zo weinig kosten maak dan heb ik er op 'verdiend' en het hogere eigen risico eruit...
en ja...wat is nu de kans dat je binnen 2 jaar vee zorgkosten maakt.
Ik heb eigenlijk nooit wat.
heb nu een basisverzekering met 0 vrijwillig eigen risico, aanvullend een heel minimale tandartsverzekering (de premie is wel goedkoper dan de kosten die ik per jaar maak) en een klein aanvullend pakket voor vaccinaties, anticonceptie en fysiotherapie.
Maarja ik ben ook iemand die op safe speelt en niet graag risicos durft te nemen.. ik denk er nog even over na.
Aanvullend dacht ik als ik 2 jaar zo weinig kosten maak dan heb ik er op 'verdiend' en het hogere eigen risico eruit...
heb nu een basisverzekering met 0 vrijwillig eigen risico, aanvullend een heel minimale tandartsverzekering (de premie is wel goedkoper dan de kosten die ik per jaar maak) en een klein aanvullend pakket voor vaccinaties, anticonceptie en fysiotherapie.
Maarja ik ben ook iemand die op safe speelt en niet graag risicos durft te nemen.. ik denk er nog even over na.
vrijdag 28 december 2012 om 12:05
quote:Sannietje1985 schreef op 28 december 2012 @ 12:02:
Maarja ik ben ook iemand die op safe speelt en niet graag risicos durft te nemen.. ik denk er nog even over na.Een auto-ongeluk zit in een klein hoekje. Of zoals mijn man dit jaar: een bijna dodelijke bloedvergiftiging. Echt alleen doen als je het bedrag kunt betalen.
Maarja ik ben ook iemand die op safe speelt en niet graag risicos durft te nemen.. ik denk er nog even over na.Een auto-ongeluk zit in een klein hoekje. Of zoals mijn man dit jaar: een bijna dodelijke bloedvergiftiging. Echt alleen doen als je het bedrag kunt betalen.
vrijdag 28 december 2012 om 12:10
ik denk dat iedereen zijn eigen afweging maakt; ik had voor 12 euro extra per maand ook tandarts, bril en fysiotherapie verzekerd maar ik schat in dat ik, als het zover zou zijn, toch liever naar een zorgverlener naar eigen keuze zou gaan. Daar ben ik liever vrij in.
it's a big club and you ain't in it
vrijdag 28 december 2012 om 14:08
Ik heb het wel gedaan en de aanvullende tandarts er uit gegooid, want bedrag dat wordt vergoedt is bijna gelijk aan de premie, daarboven alsnog zelf betalen. Totaal scheelt het mij 50 euro per maand, dit zet ik op de spaarrekening. Verder kan ik het verhoogde eigen risico zelf betalen indien nodig mocht zijn. Maar de afgelopen jaren slechts max20 euro hoeven te betalen voor zalfje e.d. dus ik neem een jaar het risico en kijk violgend jaar hoe het is bevallen.