Strechende poes

28-12-2012 20:06 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb een vraag over onze poes: ze strecht af en toe d'r achterpoten. Ziet er erg sierlijk uit, net alsof ze danst. Het is van origine een 'wilde' kat. Ze houdt er niet van opgepakt te worden. Wil ook niet vastgepakt worden, maar wel graag gekroeld en geknuffeld. Loopt dan naar je toe, geeft kopjes en schuurt helemaal tegen je aan terwijl je d'r kroelt. Blijft dan ook terugkomen en als je je handen laat hangen duwt ze er haar kopje tegenaan, net zolang tot je d'r gaat kroelen en aaien. Lijkt ze echt wel heel fijn te vinden. En soms streched ze daar dan ook haar achterpootjes bij. Ziet er zo maf uit, maar wel heel sierlijk.

Weet iemand wat dit betekent?

Alvast bedankt!
Dat ze geniet en zich ontspannen uitrekt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Toch wel he, Enn.. Ik ging daar al vanuit. Maar had het nooit eerder gezien. Ik ben niet zo'n kattenmens, zijn de katten van mijn vriend. En sinds ik met hem samenwoon dus ook van mij. Nog leuk ook! Had ik eigenlijk niet verwacht. Zelfs mijn allergie is spontaan verdwenen sinds ik continu met ze in aanraking ben. Zou ze niet meer willen missen. Maar het echte kattengedrag herken ik dus niet, daar weet ik te weinig van.
Katten zijn zó leuk!
Mijn kat doet ook aan yoga zo terloops door de dag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Leuk zo'n poezel he!

Ik herken het wel wat je zegt; ik ben ook nooit zo van de poezen geweest, altijd honden gehad.

Maar sinds ik door omstandigheden [bij een ander] een poezel in huis heb genomen [nu inmiddels al 4-5 jaar en andere poezels tijdelijk in huis gehad] ben ik zwaar verliefd geworden op deze bontjasjes.

Zo leuk, gek, en lief. Geweldig. Wil nooit meer zonder. <3
Ja! Ze zijn echt geweldig! Ik heb een tijdje terug een wanhoopspost gedaan hier op viva. Omdat ik dus samen wilde gaan wonen met mijn vriend. Hij had twee katten en een afgebroken/afgekrabd huis, dat naar de pis rook omdat zijn katten niet meer op de bak gingen. Hij maakte die dingen gewoon echt te weinig schoon. Ik zag er zoooooo tegenop.

Maar, ik ben er voor gegaan en sta echt versteld. We zijn naar een nieuw huis verhuisd (wilden eerst in mijn oude huis gaan wonen) met ruimte om de katten de eerste dagen apart te houden. Hebben we gedaan, met 2 open kattenbakken. 's Nachts slapen ze nog steed daar, overdag niet meer. Ook niet als we weg zijn.

En ze hebben in het afgelopen half jaar nog nooit geplast of gesproeid waar ze dat niet mochten. We hebben zijn oude krabpalen meegenomen en die gebruiken ze, NIET mijn meubels. Echt, ik sta perplex, zijn huis zag er niet uit. Alle meubels opengehaald door de katten. We hebben ze hier in het begin af en toe een keertje moeten waarschuwen, bij de krabpaal gezet en dan gingen ze daar tekeer.

Wàs (mag ik na een paar maanden wel zeggen) hardstikke allergisch voor katten. Maar nu dus niet meer. Maf! Maar echt waar. Blijkbaar heb ik weerstand opgebouwd tegen ze.

En krediet, dat heb ik ook opgebouwd. Heeft even geduurd, maar ze komen heerlijk bij me liggen. Ook de 'wilde' af en toe. Zij wil dus echt niet opgepakt worden, heeft ze een hekel aan. Maar gekroeld wel. Vindt ze lekker!

Tsja, nooit verwacht, maar ben een echt kattenvrouwtje geworden. Ik houd van die beestjes en zou ze niet meer willen missen!

En de kattenbakken, daar moet ik 'm wel nog soms op wijzen. Maar dan doet hij ze ook. Ik weiger. Schep soms wel wat poep eruit en haal ook kattengrit. Maar hij mag ze schoonmaken :P
quote:pulkaap schreef op 28 december 2012 @ 20:28:

Wàs (mag ik na een paar maanden wel zeggen) hardstikke allergisch voor katten. Maar nu dus niet meer. Maf! Maar echt waar. Blijkbaar heb ik weerstand opgebouwd tegen ze.

Ik wil de pret niet bederven, maar dat kan niet. Een allergie kan verdwijnen of je bent toevallig niet allergisch voor deze katten, maar met allergie werkt het niet zoals met griep. Je kunt geen weerstand opbouwen door contact, integendeel.

Zelf ben ik erg allergisch voor katten, maar als ik bij mijn zus kom met haar 4 katten heb ik geen last. Ligt aan de soort geloof ik.
Katten zijn zo goed in uitrekken, volgens menig wetenschapper kunnen wij er als mens heel wat van leren, wij zouden dan een stuk leniger zijn.

Daarnaast zijn poesen gewoon superleuk.

Hier 2 katten, nu 1 op de trap, 1 gehele trede in beslag aan het nemen, kat 2 speelt voor kerstcadeau onder de kerstboom.

Heeft de afgelopen dagen ook herhaaldelijk voor kerstboomornament gespeeld.

Kat 1 heeft zich tot vanochtend deel van een kerststuk gevoeld.
Weet ik veel. Dit zijn in elk geval geen raskatten. Toen ik af en toe bij hem kwam (en hij veel bij mij, vanwege mijn allergie) niesde en krabde ik me kapot. Nu kan ik mijn neus in hun vacht stoppen en heb nergens last van. Was ook allergisch voor kattenepiteel, volgens de test. En toch kan dit dus.
Of misschien hebben antipsychotica ook wel een histamineblocker. Ik slik sinds een paar maanden weer medicatie en sinds die tijd nies ik dus ook niet meer. Maar dat geloof ik eigenlijk niet zo.
quote:Yvonne77 schreef op 28 december 2012 @ 20:31:

[...]

Ik wil de pret niet bederven, maar dat kan niet. Een allergie kan verdwijnen of je bent toevallig niet allergisch voor deze katten, maar met allergie werkt het niet zoals met griep. Je kunt geen weerstand opbouwen door contact, integendeel.

Zelf ben ik erg allergisch voor katten, maar als ik bij mijn zus kom met haar 4 katten heb ik geen last. Ligt aan de soort geloof ik.Het kan ook aan de soort liggen inderdaad. Mijn vriend is licht allergisch voor gewone huis-tuin-en-keuken-katten, maar voor Britse kortharen met zo'n dikke bontlaag is hij echt zwaar allergisch.
Ja kerstboomornament, dat wel. Net zo lang tot die ballen d'r uit flikkeren en op de grond vallen. En dan d'r achteraan. Ziet er zo komisch uit dat je niet kwaad kùnt worden hahaha...
quote:pulkaap schreef op 28 december 2012 @ 20:34:

Weet ik veel. Dit zijn in elk geval geen raskatten. Toen ik af en toe bij hem kwam (en hij veel bij mij, vanwege mijn allergie) niesde en krabde ik me kapot. Nu kan ik mijn neus in hun vacht stoppen en heb nergens last van. Was ook allergisch voor kattenepiteel, volgens de test. En toch kan dit dus.Ik denk dan eerder dat het door het verwaarloosde ? huis van je vriend kwam.

Tja, daar zou ik ook jeuk van krijgen. Zelfs als iemand geen huisdieren heeft.
Hahaha, ja dat zou heel goed kunnen del_speciaal. Ik griezelde er in elk geval wel van

[...]

Wel hoor.

Dat heet desensibilisatie. En ik ben daar zelf ook een mooi voorbeeld van: ik kan prima tegen mijn eigen kat (ik kom kennelijk vaak genoeg met haar allergenen in contact dat ik niet meer reageer), maar bij andere katten wil ik nog wel eens allergisch reageren. Met name als ik een kattenhaar in mijn oog heb gekregen.
quote:pulkaap schreef op 28 december 2012 @ 20:42:

Hahaha, ja dat zou heel goed kunnen del_speciaal. Ik griezelde er in elk geval wel van

Kan ik begrijpen!!

Ik ben blij dat poezels nu een schoner en beter plekje hebben!

Beter voor jullie maar ook zeker beter voor hun [of is het hen?]
Vinden ze zelf volgens mij ook, want ze gedragen zich echt voorbeeldig. Echt ik was er zo bang voor. En eigenlijk ook jammer, had bijna een hekel aan ze. Vanwege hun gedrag. Maar ze zijn lieffff....

[...]

Zelf ben ik erg allergisch voor katten, maar als ik bij mijn zus kom met haar 4 katten heb ik geen last. Ligt aan de soort geloof ik.He, kan wel... Ik ben allergisch voor katten. Ik heb er twee, toen die bij mij woonden ging het steeds beter tot ik er geen last meer van had. Nu woon ik helaas ergens waar geen huisdieren mogen, de katten logeren zo lang bij mijn ouders. Nu ik ze niet meer dagelijks zie resulteert dat in vreselijke allergische aanvallen als ik op bezoek ben. In mei ben ik echter een week bij ze geweest en toen ging het weer wel steeds beter......
Een kat in een schoon huis met ruimte, eten, water, speeltje en plekjes om hoog te zitten is over het algemeen geen onruststoker.

Katten zijn wel territorium gericht en stressgevoelig waardoor zij soms ongewenst gedrag vertonen als reactie op hun omgeving.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:pulkaap schreef op 28 december 2012 @ 20:46:

Vinden ze zelf volgens mij ook, want ze gedragen zich echt voorbeeldig. Echt ik was er zo bang voor. En eigenlijk ook jammer, had bijna een hekel aan ze. Vanwege hun gedrag. Maar ze zijn lieffff....

Het zijn propere dieren, dus zo gek is dat niet dat ze nu wel ander gedrag laten zien.

Lees eens wat bij op diverse kattensites/fora, is interessant. Of koop een boek. Ook leerzaam voor je vriend!

Veel plezier met je nieuwe vrienden [bij gebrek aan een kattensmiley]
Ik snap het achteraf ook wel. Maar ik had niet durven hopen dat het zo simpel ook echt was. Maar toch. T zijn echt vriendjes. Zo lief. Komt er eentje achter me op de bank zitten, koppies tegen mijn koppie geven. En dan duw je er tegenaan, duwen ze weer zo lekker terug. En mijn haar opvreten.. hihi... En mijn kids, we hebben ze gewoon hun gang laten gaan met elkaar. In de zin van je komt er vanzelf wel achter (wel verteld wanneer de katten het beu zouden zijn). Er heeft er eentje een keer een tikkie gehad (en nog vriendelijk hoor). Toen snapten ze het; katten niet achterna zitten. En nu komen ze ook wel 's bij de kids op schoot zitten.
Katten zijn zooo leuk!! Ik ben zelf lichtelijk allergisch maar dat is alleen als ik met 10 katten tegelijk werk (asiel) en in de zomer is het vreemd genoeg erger als het heel heet is. Maar ik ben gek op mijn poezels,ze maken het thuis zo gezellig.
Toch zie je ook dat mijn vriend, op de kattenbakken na (uiteindelijk ook zijn probleem dat die katten anders gingen) wel echt goed voor ze was. Ze komen echt unlimited bij hem kroelen, terwijl ze aan mij echt moesten wennen.
Haha! Ik dacht dat een andere poes uitgerekt was!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven