Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
@Ank29

He he, eindelijk iemand die het wel begrijpt.

Vriendin is altijd wat anders dan onbekenden in een reisgezelschap. Die ene vrouw was gewoon vervelend bezig.

De gulden is zo goed als hetzelfde als euro nu in waarde. Het mobiele bellen is nu erg goedkoop vergeleken bij 10 jaar geleden. Ik had mijn mobiel ook alleen maar om bereikbaar te zijn voor noodgevallen. We zaten in een restaurant met telefoon, maar werden door verwezen naar de telefooncel. We hadden ook een duidelijk routebeschrijving gekregen en moesten nog 30 tot 45 minuten lopen. We zaten dus weer op de goede weg. Wat is dan nog het noodgeval? We hebben namelijk ook gewoon ruim de tijd genomen om een gezellig drankje te doen.
quote:Melpomene schreef op 28 december 2012 @ 14:09:

[...]

Dat is echt zo'n klassieke situatie. Heb ooit eens meegegeten bij een diner met een man of 20, en opeens begon een aantal mensen zonder overleg heel dure flessen wijn te bestellen (denk rond de 100 euro per fles), die met een klein clubje werden opgedronken. Toen heb ik gezegd, dat die wat mij betreft buiten de gezamenlijke rekening moesten blijven. Dan word je ook gelijk voor krent uitgemaakt... Ik ben dan wel de enige die iets zegt, terwijl je een aantal mensen echt al heel benauwd ziet kijken.

Zou ik ook doen.

Sowieso vind ik het heel raar dat als de jarige zijn verjaardag in een restaurant wil vieren, hij de gasten hun eigen eten wil laten betalen.
quote:ondernemer schreef op 27 december 2012 @ 20:10:

[...]

Je kunt gebeurtenissen op meerdere manieren interpreteren. Op mij komt het over alsof jij hier de gierigaard bent. Je bent met een groepje dat verdwaald is in een vreemd land, jij bent kennelijk de enige met een werkende mobiele telefoon, en in plaats van daarmee de reddende engel te spelen ga je een 'bitchfight' beginnen om anderhalve euro aan telefoonkosten uit te sparen.Helemaal mee eens.
@Melphomene

Ja, en buiten beeld krijg je wel meerdere steunbetuigingen van al die anderen die je dankbaar zijn dat er wat van wordt gezegd. Dat zijn ook de mensen die nooit moeilijk doen om als ze zelf iets extra's nemen het ook zelf betalen.

Ik heb zelf ook met collega's wel eens het dubbele moeten betalen vanwege sigaren en speciale cognac en dat soort onzin.
@geheimtaal. Totaal ineens

Er waren meerdere opties,er stond daar gewoon een telefooncel,waarom zou dan één iemand op moeten draaien voor de hoge kosten,en nee dat gaat dan niet om anderhalve euro. Dat ben je dan eerder kwijt als gewoon de telefooncel zou gebruiken. Ik vind het eerder verstandig en realistisch dan gierig. Ze zaten toch ook niet in de rimboe. Dan vind ik het eerder gierig dat andere van je verwachten dat jij de kosten wel voor je neemt
quote:sprokkelientje schreef op 28 december 2012 @ 03:06:

[...]

Ook financieel? Bijna niet. Hij koopt weleens (lees 1 keer per jaar) een stel nieuwe schoenen voor die jongen. Want; "hey, jij wilde toch een kind!" Dat is dus het niveau om een beetje een indruk te geven. Ik lach er nu wel om, maar het is eigenlijk gewoon te triest voor woorden. Schrale bats
Ik zou ook niet snel bellen vanuit het buitenland alleen voor een echt noodgeval. Ik vind eerder die andere vrouwen gierig die zogenaamd zelf geen mobiel hebben
quote:Melpomene schreef op 28 december 2012 @ 14:09:

[...]

Dat is echt zo'n klassieke situatie. Heb ooit eens meegegeten bij een diner met een man of 20, en opeens begon een aantal mensen zonder overleg heel dure flessen wijn te bestellen (denk rond de 100 euro per fles), die met een klein clubje werden opgedronken. Toen heb ik gezegd, dat die wat mij betreft buiten de gezamenlijke rekening moesten blijven. Dan word je ook gelijk voor krent uitgemaakt... Ik ben dan wel de enige die iets zegt,

terwijl je een aantal mensen echt al heel benauwd ziet kijken.Ik vind je in zo'n situatie echt geen krent,. Ik vind diegenen die zulke dure flessen bestellen en van een ander verwachten dat die daaraan meebetaalt gewoonweg asociaal.
quote:ragazzanero82 schreef op 28 december 2012 @ 23:24:

[...]

Bijna niet. Hij koopt weleens (lees 1 keer per jaar) een stel nieuwe schoenen voor die jongen. Want; "hey, jij wilde toch een kind!" Dat is dus het niveau om een beetje een indruk te geven. Ik lach er nu wel om, maar het is eigenlijk gewoon te triest voor woorden. Schrale bats

Echt???

leuk voor dat kind zo'n vader, mag hopen dat hij dit verder niet aan de jongen laat merken, zou echt te zielig voor woorden zijn.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Mag ik "schrale bats" nomineren voor viva-woord 2012??
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
dubbel
No love without lost
Vriendin van mij had zin om wat leuks te gaan doen. Ze vroeg mij om samen met haar naar Maastricht te gaan want madame wou allang oh zo graag een keer Maastricht gezien hebben. Het ligt een paar provincies verderop dus het is wel even rijden. Zij wou met haar auto gaan en niet met de trein zoals ik had voorgesteld (beschik over kortingskaart, met de trein gaan leek mij wel wat goedkoper dan tanken maar madame wou per sé met de auto) Wij hadden vooraf afgesproken dat wij daar uit eten zouden gaan.

Het leek mij logisch dat wij ieder de helft van de maaltijd zouden betalen. En nou kan ik een beetje naïf zijn maar ik ging ervan uit aangezien zij mij uitnodigde voor het uitje en zij per sé naar Maastricht wou gaan, zij de tank voor haar rekening nam. Tenslotte was zij degene die het broodnodig vond om met die benzineslurper van haar daarheen te gaan. Note: zij had een fulltime zeer goed verdienende baan, splinternieuwe auto, dure kleding, etc. gekocht en ik was een extreem paupere studente op dat moment, dat wist zij heel goed!

Goed, we waren daar aangekomen en ik legde wat muntjes bij tijdens het vullen van de parkmeter want ze had niet genoeg. We gingen eten, het smaakte vreselijk en de rekening kwam á ¤78 euro. (Ongelovelijk duur voor dat kleine beetje vieze eten wat wij hadden gegeten. Het restaurant zag er nogal pauper uit dus zo'n dure menukaart hadden wij niet verwacht en aangezien er nogal zo laat enge figuren daar rondliepen wouden we de tent niet meer verlaten dus bleven we daar.) Goed, rekening was er en ik ging (uit reflex/ automatisme) afrekenen, vooraf overlegd hoeveel fooi we zouden geven. Dus ik zeg zo: ja, je kan gewoon de helft naar mij overmaken, heeft geen haast (-/+ binnen een week of 2.) Wijst madame met haar wijsvinger en een streng gezicht naar de bon en zegt: de tank kost ook wat! Bijna schreeuwde ze het uit! Nou ik was MEGAPISSIG, maar ik glimlachte gewoon leuk want ik dacht: ik moet nog naar huis gereden worden door dat kreng en als ik nu ruzie maak wil ik misschien weglopen en voor dat geld moet ze rijden ook! Was ik als armoedzaaierige studente dus ¤83 armer incl. fooi. Terwijl zij net een nieuwe auto had gekocht van meer dan ¤15.000 euro (met spaarcenten betaald, niks paupere afbetalingsregeling)

Ik vraag iemand ook niet mee naar het einde van de wereld om vervolgens reiskosten te chargen! Als je die stomme k*&%%treis toch al ging maken dan hoef je toch niet te factureren??!!! Bovendien VROEG ZIJ MIJ MEE!! Ze wou het heel graag en je wilt als vriendin ook niet flauw zijn. Man wat was dat een tegenvaller, en dan bedoel ik het gedrag. Over het geld maak ik mij minder druk. Het is gewoon een principekwestie. Wijf had mij gewoon vooraf kunnen vertellen dat ik de helft van de tank zou moeten betalen. Dan was ik gewoon niet meegegaan!

Goed, ik koelde af en dacht: laat ik nou niet naar doen en de vriendschap verbreken. Zij is nou eenmaal anders opgevoed dan ik (ouders zijn ook al gierig en presenteren haar een rekening bij iedere mogelijkheid die er is, kost en inwoning a ¤500 excl.) .

Volgende gebeurtenis met dezelfde dame: Mevrouw vraagt mij om mee te gaan naar een dancefestival een eindje verderop. (Tijdje lang ging het goed, we deden merendeels dingen binnen onze stad en na goed voorbeeld van mij leerde zij enigs af en toe te trakteren en gewoon om de beurt afrekenen zonder gerommel achteraf) Gelukkig meldt zij dit keer wel vóóraf dat er benzinekosten aan verbonden zitten. Hele berekening ontvangen met wat haar auto verbruikt en wat het kost. Wij zouden ieder voor de helft van de tankkosten opdraaien en er stond al vast hoeveel kilometer de reis heen en terug zou zijn. De helft van de reis bedroeg (volgens haar berekening) ¤23. Akkoord, ik het geld overmaken. We gingen tanken, tank was leeg op dat moment en ze tankte voor ¤38. Volgens mij had ze toch echt voor ¤46 moeten tanken. Ik wou er echt graag wat van zeggen, maar vond het zonde van het uitje. De festivalkaartjes waren namelijk al ¤66 en niets zou dus mijn dag verpesten! Maar van zo'n gierig persoon had ik wel verwacht mijn resterende centjes terug te krijgen, maar ze stak het natuurlijk lekker in eigen zak! Ooooooooohjaaaa, gedurende het dancefestival kocht ik consumptiebonnen, dus ik denk zij haalt ook bonnen, nee hoor! Ze liep uit mijn zak te vreten. 1 stom broodje kostte daar ¤4,00 hele maaltijden waren rond ¤10. Soms doe ik express gul zodat ze doorkrijgt hoe gierig ze is. Bij haar komt het soms wel aan in dr koppie.

Soms kan ze gul zijn, daarom kan ik haar niet haten. Maar soms....

Ging met een groep vriendinnen (exlc. die hierboven) naar een rockconcert. We hadden afgesproken samen met de auto vanuit mijn huis naar het station in onze stad te rijden en van die plek de trein te pakken. 1 mevrouw was te laat om het autoritje bij te wonen en zou zich door haar stiefvader naar het station laten rijden. Ze zou het net op het nippertje redden en vroeg mij alvast een treinkaartje voor haar te kopen (trein missen, rij bij concert, gezeik etc. had ik geen zin in). Dus dat deed ik. Kostte mij ¤14 euro (studente). Ze zou het overmaken, nooit gedaan! Gierig kreng.

Zelfde mevrouw: ze wou graag met mij naar de biosscoop, dus ik kocht popcorn drinken etc. voor mijzelf. Stonden we bij de kassa. Ik vroeg haar of ze niks moest eten en drinken bij de film. Nee dat hoefde niet want ze had stevig gegeten thuis. Eenmaal de film begonnen was at ze van mijn peperdure popcorn en vroeg mij ook nog om een paar slokken van mijn drinken want ze had dorst gekregen.

Zelfde mevrouw: we gingen uiteten, ik betaalde rekening, ze zou het overmaken. Deed ze niet uit zichzelf dus ik besloot als een ware deurwaarder het geld telefonisch op te eisen. Ik had er schoon genoeg van! Als ze een grote bek zou opzetten zou ik haar wel even een koppie kleiner maken, gratis en voor niks! Vrienschap kon ze dan ook vaarwel zeggen, geld terug betalen had dan niet meer gehoeven. Zou liever de eer aan mijzelf houden. Ze deed normaal en 2 dagen later stond het geld op mijn rekening!

Verder kan ik mij even geen gierige acties meer indenken, maar man wat heb ik een hekel aan gierige mensen! Als je het niet hebt zeg het dan gewoon dan kan men er rekening mee houden.

Soms dan halen bovenstaande vriendinnen zulke gierige acties uit, maar soms zijn ze ook gul. Ik weet dus niet zo goed wat ik ermee aan moet, maar ik kan mij wel hinderen aan die gierige acties die voorbij schieten. Voor ieder gul dingetje staan 5 gierige acties tegenover.
No love without lost
Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vind. Gierigheid binnen een vriendschap of asociaal taalgebruik als iemand diens "vrienden" beschrijft.
Vrouw2punt0; ik vind jouw vrienden niet per sé gierig maar jou een ontzettende zeur. Je komt heel gefrustreerd over!

En communiceer eens met die mensen, Damn!
quote:vrouw2punt0 schreef op 29 december 2012 @ 04:46:

Vriendin van mij had zin om wat leuks te gaan doen. Ze vroeg mij om samen met haar naar Maastricht te gaan want madame wou allang oh zo graag een keer Maastricht gezien hebben. Het ligt een paar provincies verderop dus het is wel even rijden. Zij wou met haar auto gaan en niet met de trein zoals ik had voorgesteld (beschik over kortingskaart, met de trein gaan leek mij wel wat goedkoper dan tanken maar madame wou per sé met de auto) Wij hadden vooraf afgesproken dat wij daar uit eten zouden gaan.

Het leek mij logisch dat wij ieder de helft van de maaltijd zouden betalen. En nou kan ik een beetje naïf zijn maar ik ging ervan uit aangezien zij mij uitnodigde voor het uitje en zij per sé naar Maastricht wou gaan, zij de tank voor haar rekening nam. Tenslotte was zij degene die het broodnodig vond om met die benzineslurper van haar daarheen te gaan. Note: zij had een fulltime zeer goed verdienende baan, splinternieuwe auto, dure kleding, etc. gekocht en ik was een extreem paupere studente op dat moment, dat wist zij heel goed!

Goed, we waren daar aangekomen en ik legde wat muntjes bij tijdens het vullen van de parkmeter want ze had niet genoeg. We gingen eten, het smaakte vreselijk en de rekening kwam á ¤78 euro. (Ongelovelijk duur voor dat kleine beetje vieze eten wat wij hadden gegeten. Het restaurant zag er nogal pauper uit dus zo'n dure menukaart hadden wij niet verwacht en aangezien er nogal zo laat enge figuren daar rondliepen wouden we de tent niet meer verlaten dus bleven we daar.) Goed, rekening was er en ik ging (uit reflex/ automatisme) afrekenen, vooraf overlegd hoeveel fooi we zouden geven. Dus ik zeg zo: ja, je kan gewoon de helft naar mij overmaken, heeft geen haast (-/+ binnen een week of 2.) Wijst madame met haar wijsvinger en een streng gezicht naar de bon en zegt: de tank kost ook wat! Bijna schreeuwde ze het uit! Nou ik was MEGAPISSIG, maar ik glimlachte gewoon leuk want ik dacht: ik moet nog naar huis gereden worden door dat kreng en als ik nu ruzie maak wil ik misschien weglopen en voor dat geld moet ze rijden ook! Was ik als armoedzaaierige studente dus ¤83 armer incl. fooi. Terwijl zij net een nieuwe auto had gekocht van meer dan ¤15.000 euro (met spaarcenten betaald, niks paupere afbetalingsregeling)

Ik vraag iemand ook niet mee naar het einde van de wereld om vervolgens reiskosten te chargen! Als je die stomme k*&%%treis toch al ging maken dan hoef je toch niet te factureren??!!! Bovendien VROEG ZIJ MIJ MEE!! Ze wou het heel graag en je wilt als vriendin ook niet flauw zijn. Man wat was dat een tegenvaller, en dan bedoel ik het gedrag. Over het geld maak ik mij minder druk. Het is gewoon een principekwestie. Wijf had mij gewoon vooraf kunnen vertellen dat ik de helft van de tank zou moeten betalen. Dan was ik gewoon niet meegegaan!

Goed, ik koelde af en dacht: laat ik nou niet naar doen en de vriendschap verbreken. Zij is nou eenmaal anders opgevoed dan ik (ouders zijn ook al gierig en presenteren haar een rekening bij iedere mogelijkheid die er is, kost en inwoning a ¤500 excl.) .

Volgende gebeurtenis met dezelfde dame: Mevrouw vraagt mij om mee te gaan naar een dancefestival een eindje verderop. (Tijdje lang ging het goed, we deden merendeels dingen binnen onze stad en na goed voorbeeld van mij leerde zij enigs af en toe te trakteren en gewoon om de beurt afrekenen zonder gerommel achteraf) Gelukkig meldt zij dit keer wel vóóraf dat er benzinekosten aan verbonden zitten. Hele berekening ontvangen met wat haar auto verbruikt en wat het kost. Wij zouden ieder voor de helft van de tankkosten opdraaien en er stond al vast hoeveel kilometer de reis heen en terug zou zijn. De helft van de reis bedroeg (volgens haar berekening) ¤23. Akkoord, ik het geld overmaken. We gingen tanken, tank was leeg op dat moment en ze tankte voor ¤38. Volgens mij had ze toch echt voor ¤46 moeten tanken. Ik wou er echt graag wat van zeggen, maar vond het zonde van het uitje. De festivalkaartjes waren namelijk al ¤66 en niets zou dus mijn dag verpesten! Maar van zo'n gierig persoon had ik wel verwacht mijn resterende centjes terug te krijgen, maar ze stak het natuurlijk lekker in eigen zak! Ooooooooohjaaaa, gedurende het dancefestival kocht ik consumptiebonnen, dus ik denk zij haalt ook bonnen, nee hoor! Ze liep uit mijn zak te vreten. 1 stom broodje kostte daar ¤4,00 hele maaltijden waren rond ¤10. Soms doe ik express gul zodat ze doorkrijgt hoe gierig ze is. Bij haar komt het soms wel aan in dr koppie.

Soms kan ze gul zijn, daarom kan ik haar niet haten. Maar soms....

Sorry hoor, maar ik vind jóu eerder gierig als je niet eens mee wilt betalen aan de benzine. Ten eerste laat je haar zelf alles bepalen, je had ook kunnen zeggen dat je echt met de trein wilde of anders haar het bedrag had gegeven dat je anders aan treinkosten kwijt was geweest. Waarom zou zij alle benzinekosten moeten betalen? Je hebt zelf ingestemd om met haar naar Maastricht te gaan en daar uit eten te gaan etc., dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je voor de helft van de kosten opdraait.

En het tweede verhaal: een auto voltanken kost echt veel meer dan ¤38. Misschien zat de tank vóór de rit wel voller dan toen ze ging tanken.

Van die consumptiebonnen vind ik inderdaad ook niet kunnen, maar je hebt toch een mond, of niet soms? Zij zegt jou ook wat ze nog van je krijgt voor benzine etc., dus dan reken jij haar toch ook even voor hoeveel je nog krijgt voor die bonnen?

Ging met een groep vriendinnen (exlc. die hierboven) naar een rockconcert. We hadden afgesproken samen met de auto vanuit mijn huis naar het station in onze stad te rijden en van die plek de trein te pakken. 1 mevrouw was te laat om het autoritje bij te wonen en zou zich door haar stiefvader naar het station laten rijden. Ze zou het net op het nippertje redden en vroeg mij alvast een treinkaartje voor haar te kopen (trein missen, rij bij concert, gezeik etc. had ik geen zin in). Dus dat deed ik. Kostte mij ¤14 euro (studente). Ze zou het overmaken, nooit gedaan! Gierig kreng.

Zelfde mevrouw: ze wou graag met mij naar de biosscoop, dus ik kocht popcorn drinken etc. voor mijzelf. Stonden we bij de kassa. Ik vroeg haar of ze niks moest eten en drinken bij de film. Nee dat hoefde niet want ze had stevig gegeten thuis. Eenmaal de film begonnen was at ze van mijn peperdure popcorn en vroeg mij ook nog om een paar slokken van mijn drinken want ze had dorst gekregen.

Zelfde mevrouw: we gingen uiteten, ik betaalde rekening, ze zou het overmaken. Deed ze niet uit zichzelf dus ik besloot als een ware deurwaarder het geld telefonisch op te eisen. Ik had er schoon genoeg van! Als ze een grote bek zou opzetten zou ik haar wel even een koppie kleiner maken, gratis en voor niks! Vrienschap kon ze dan ook vaarwel zeggen, geld terug betalen had dan niet meer gehoeven. Zou liever de eer aan mijzelf houden. Ze deed normaal en 2 dagen later stond het geld op mijn rekening!

Fijne vriendin lijk je me Wat een zeur ben jij zeg. En die peperdure popcorn, och gut, wat verschrikkelijk dat ze daar wat van mee-eet!
quote:NummerZoveel schreef op 29 december 2012 @ 08:47:

Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vind. Gierigheid binnen een vriendschap of asociaal taalgebruik als iemand diens "vrienden" beschrijft.Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken. Ik vind het ook een vreemde manier om zo je vrienden te omschrijven.
En misschien was vriendin het wel zat om steeds voor de benzinekosten te moeten opdraaien en wilde ze dmv die consumptiebonnen wat duidelijk maken.......
Het idee alleen al, dat je "gezellig" samen naar de bios gaat en dat je "vriendin" dan alleen cola en popcorn voor zichzelf haalt...

want madame wou

het smaakte vreselijk

Ongelovelijk duur voor dat kleine beetje vieze eten wat wij hadden gegeten.

Het restaurant zag er nogal pauper

enge figuren

Wijst madame met haar wijsvinger en een streng gezicht naar de bon

Bijna schreeuwde ze het uit!

ik was MEGAPISSIG,

want ik dacht: ik moet nog naar huis gereden worden door dat kreng

niks paupere afbetalingsregeling)

Als je die stomme k*&%%treis

Wijf had mij

Volgende gebeurtenis met dezelfde dame: Mevrouw

Ze liep uit mijn zak te vreten.

1 stom broodje kostte daar ¤4,00

1 mevrouw was te laat

Gierig kreng.

Zelfde mevrouw

Zelfde mevrouw:

op te eisen.

Ik had er schoon genoeg van!

ze een grote bek zou opzetten zou ik haar wel even een koppie kleiner maken, gratis en voor niks!

Vrienschap kon ze dan ook vaarwel zeggenquote:vrouw2punt0 schreef op 29 december 2012 @ 04:46:

Goed, ik koelde af en dacht:

Weet je zeker, dat je af bent gekoeld?
Haha, ook dit is om te draaien, wat een geneuzel over zaken als benzinekosten, een handje popcorn of een slokje cola. Wat is nog de lol van dit soort vriendschappen?

Nu heb ik nog nooit benzinekosten aan wie dan ook in rekening gebracht, maar als je de echte autokosten wilt delen mag je nog wel meer dan dat in rekening brengen. Een beetje middenklasse-auto kost met afschrijving, belasting, verzekering en onderhoud al snel 40 cent per kilometer.
Ik snap wel dat je geïrriteerd raakt maar in een vriendschap zou ik niet op elke slak zout leggen.

Voorbeeld: ik was 16 had m'n scooter en bracht elke ochtend mn vriendin naar school en huis, die woonde 10 minuten omrijden. Gewoon omdat we dikke lol hadden en ik het gezellig vond. Ze zei altijd moet ik benzine betalen? En dan had ik zoiets van nee joh. En dan kocht ze wat eten voor me bij de Mac of in de stad.
quote:sprokkelientje schreef op 29 december 2012 @ 01:13:

Mag ik "schrale bats" nomineren voor viva-woord 2012??+1!
toch moeten al die krententypes leuke mensen zijn, anders stonden ze al snel helemaal alleen!
it's a big club and you ain't in it
quote:Captain_Obvious schreef op 27 december 2012 @ 21:10:

Ik begrijp de ophef over de bol.com-waardebon niet zo. Ze kunnen toch ook niks geven?Doen ze blijkbaar ook niet meer, vorige week jarig geweest en niets gehad. Stelletje schrale batsen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven