Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
En gefeliciteerd met je zwangerschap!
quote:boekenlegger0 schreef op 27 december 2012 @ 12:23:

@orzoo

Hoeveel last hebben jouw familieleden van hun autisme?

Mijn partner heeft zelf een stoornis op het autisme spectrum. Bah stoornis klinkt zo raar. In zijn familie zijn meer mensen waarvan vermoed wordt dat zij dit ook hebben, maar zij zijn nooit getest. Er zal bij ons mogelijk ook verhoogde kans zijn op een kindje met een stoornis van het autisme spectrum. Er zijn vele gradaties, maar ik maak me daar niet zo druk om. Ik ken veel mensen met een autistische stoornis, die ook 'gewoon' meekomen in de samenleving.

Een van mijn neven heeft echt wel last. Heeft ook tot zijn 30e niet zelfstandig kunnen wonen, veel geweld en misbruik van zijn kant binnen het gezin. Mijn eigen vader en het andere neefje hebben een mildere variant. Opzich zou een kindje met een stoornis (en ik vind het ook wel echt een stoornis soms) welkom zijn, ik weet wat ik kan verwachten en we moeten ook niet vergeten dat autistische(noem het voor het gemak ff zo hoor) kindjes van nu heel anders opgevoed worden dan 30 of 50 jaar geleden omdat er nu veel meer bekend is over het autistische spectrum en hoe daar mee om te gaan. Wat het voor mij lastig maakt is dat het autisme de relatie met mijn vader zo verstoord heeft, maar ik moet ook niet vergeten dat dus de tijden anders zijn en een groot deel ook afhangt van hoe een autist begeleid wordt. Het andere deel is...wat als je een echt zwaar autistisch kind krijgt? De psyche van de mens werkt op vreemde manieren. Ik zat te analyseren dat mijn familie van vaders kant veel gezinnen kent met 3 kinderen en dat er van die 3 altijd 1 autistisch is. Dus dacht ik even weetje...dan neem ik er toch gewoon 2?

Ik laat me er niet door tegenhouden, een autistisch kindje zou ook welkom zijn en de kans is ook heel groot dat je kind het NIET heeft. Maar het zit wel in mijn achterhoofd en als het eenmaal zover is zal ik me ook van tevoren meer gaan verdiepen in autistische kinderen zodat ik signalen beter kan oppikken. Maar het moet niet gaan overheersen.
@orzoo: jeetje dat lijkt me wel 'heftig' zoveel familieleden met iets in het autistische spectrum.. Hoe groot is dan de kans voor jou daarop? Ben je drager van iets?

@mrskrijgsman: 33 weken alweer! Het gaat hard! Bijna met verlof?

@paddle: wat leukvan het voorleesboekje! Heeft je vriend het weleens over kinderen? Hoe oud is hij ook alweer?

@boekenlegger: ook meer kans op een kindje met iets in het autistische spectrum las ik. Hoeveel 'last' ondervind je vriend ervan? En wat merrk jij eraan bij vriend? Hoe gaat het met de studie?

@italia: weer controle vandaag? Wat zei de gyn?

Hier: ik heb een neefje en nichtje met een stoornis in het autistische spectrum. Met name aan mijn neefje merk ik het echt. Hij is heel gefocust op 1 ding. Hij speelt alleen met jongere kinderen, heeft geen vrienden van zijn eigen leeftijd. Nichtje heeft ook geen vriendinnen, vroeger wel. Zelf zitten ze hier niet zo mee. Het autistischegedeelt komt waarschijnlijk uit de aangetrouwde kant van de familie, dus zou ik net zoveel kans hebben op een kind met stoornis als ieder ander. Wij hebben weer meer kanker, diabetes en hartkwalen in de familie. Tis maar net wat je krijgt..
@jomi, moet nog tot vrijdag 11-1

maar werk maar halve dagen, dus het schiet heel erg op nu.

Ben alleen vandaag heel de dag op mijn werk.

Op de laatste werkdag is het altijd super rustig en gezellig dus ik dacht ik blijf lekker, niet tegen mijn verloskundige zeggen hoor
quote:jomi schreef op 28 december 2012 @ 13:08:

@orzoo: jeetje dat lijkt me wel 'heftig' zoveel familieleden met iets in het autistische spectrum.. Hoe groot is dan de kans voor jou daarop? Ben je drager van iets?

Ik ben hoogstwaarschijnlijk idd drager ervan. Het is lastig want het zijn "afwijkingen" op meerdere chromosomen. Van vriend weten we het niet precies want hij en zijn broertje hebben niet dezelfde vader dus het zou ook goed van de "vreemde" kant kunnen komen zeg maar. Hoe groot de kans is weet ik niet, wel ben ik er ondertussen achter dat hoe meer autisme er in een familie zit hoe groter de kans is dat je zelf ook een autistisch kind krijgt. En mannen hebben veel vaker autisme dan vrouwen. Maargoed, de toekomst zal het uitwijzen. Ik ga me iig goed inlezen dat mocht het gebeuren ik snel de signalen kan oppakken, er iets mee kan, en zo goed mogelijk mijn kind naar volwassenheid brengen.
@mrskrijgman bedankt dat je me in de tabel hebt gezet! Wow, ik sta in een tabel
@ orzoo, officieel welkom dan nu je in de tabel staat

@ mrskrijgsman: aftellen!!! Lijkt me wel fijn als je er naartoe kan werken..

@ paddle, lief van je vriend van dat boekje haha

Hier weinig nieuws.... Denk zelf dat mn eerste eisprong geweest is... Had eerst ineens een heel hoog libido, wat de laatste dagen iets weggezakt is.. We zullen zien..
Ha meiden, even een update. Heb wel alles gelezen, maar overal op reageren lukt nu ff niet. Het is druk druk met een pasgeboren baby in huis!

Het gaat hier goed. Na een paar slechte nachten, vannacht ook wat beter geslapen. Zoon was iets teveel afgevallen, dus hij krijgt nu wat kunstvoeding bij. Heb hem net voor het eerst zelf in bad gedaan en dat was super leuk! Wel vermoeiend, dus nu even rustig aan en vanmiddag komt er visite. Wij genieten volop!

Fijn weekend allemaal!
Fijn mommy!!! Geniet ervan en neem lekker je rust wanneer het kan!!

Italia, hoe is het bij jou? Al nieuws?
@mommy. Leuk om je updates te lezen. Hopelijk komt zoon weer snel bij in gewicht! En rustig aan doen he! Hebben jullie een leuke kraamhulp?

@ twinklin. En eerste eisprong goed benut? Wie weet gaat het bij jullie wel net zo snel als bij mommy. En anders ,is het ook fijn om te weten dat je cyclus weer op gang is.

@krijgsman. We zeggen niets!!! Ben je nog bezig met het dieet? Hoe gaan dat? En houden ze de groei nou nog in de gaten?

@jorni. Het is inderdaad ook maar net wat je krijgt. Je weet het gewoon niet. Het enige wat ik al wel merk en dat zal na de geboorte van zoon alleen maar meer worden, is dat zodra je zwanger raakt het zorgenloze leventje voorbij is. Je maakt je altijd wel druk om je kind.

@hier. Nou hij zit er dus nog in. Ben nu 5 dagen over tijd. Gisteren had ik controle in het ziekenhuis en dat was weer 1 groot drama. In het december topic heb ik het wel omschreven (weet dat een aantal van jullie daar mee leest) In het kort komt het erop neer dat ze in dit ziekenhuis niet willen strippen, dat doen ze pas als je opgenomen bent voor inleiden. De ene gyn zegt dit, de ander weer dat. Nu willen ze pas gaan inleiden bij 41+5. (deze maand hebben ze de regels aangepast) Mijn eigen gyn was daar nog niet van op de hoogte,want 10 min daarvoor had hij het nog over max 41+3. Volgens de een krijgen we een enorme zoon, volgens de ander weer een kleintje. Er wordt compleet langs elkaar heen gewerkt, een hoogzwangere vrouw met een bloeddruk van 170 werd naar huis gestuurd, een ander zat al de hele tijd te wachten in de wachtkamer en haar weeen weg te puffen, etc.

Maandag moet ik terug komen volgens de gyn, maar het afspraken bureau kon mij niet inplannen, want ze zitten vol. Ik moet dus maar langs komen en dan kijken ze of ze mij ertussen kunnen proppen. Ondertussen wil mijn gyn mij echt maandag zien ivm ctg en controle vruchtwater (wat zeker na de 40 weken snel afneemt) Mocht het afspraken bureau maandag moeilijk doen, dan ga ik via de ehbo naar binnen.

En dan hebben we het hier over een van de beste academische ziekenhuizen in Italië en de grootste van Milaan. Jaja....
Poeh, italia, wat een gedoe daar zeg!!!

Je zou er spontaan een hoge bloeddruk van krijgen...!!

Nou, hopen dat jullie zoon zich gewoon dit weekend aandient, dan heb je al dat gedoe ook niet!

Ben benieuwd hoe groot jullie zoon uiteindelijk is. Heb je een erg grote buik of valt het nog mee..?

Als eisprong al geweest is, hebben we het wel aardig benut ja.. Maarja ik weet het niet zeker. Merk het vanzelf of ik ongesteld wordt of niet.
@twinklin. Die hoge bloeddruk had ik dus ook gisteren... Terwijl hij s ochtends nog normaal was en vanochtend ook weer (hebben zo'n meter in huis) Mijn buik is wel normaal, maar dat wil niet altijd wat zeggen...
.
Paddle is je huis dan echt zo slecht dat er geen baby bij kan? De markt is ook prut nu. Wij wachten ook nog een aantal jaar met kopen. Maar wel genoeg ruimte voor gezinsuitbreiding. Ja wel geen perfecte buurt en geen tuin, maar daar lig ik niet van wakker vooral niet als ze nog heel klein zijn.
@italia, haha niet zo gek dat die stijgt met zo'n avontuur..

Duim voor je dat het snel gaat!!

Paddle. Ik zou bij 28 dagen op 12 januari (niet) ongesteld moeten worden.. Maarja dit is de eerste cyclus na stoppen met de pil, dus ik heb geen idee. Als eisprong al is geweest, is die iets eerder en zal ik ook eerder (niet) ongesteld worden

Waarom komen er voor jullie niet veel geschikte huizen op de markt? Hebben jullie echt specifieke eisen? Woon je nu in een huurhuis? Dan is kopen op dit moment redelijk ideaal als je een normale hypotheek kan krijgen, want huizenprijzen liggen laag. Als je zelf niets hoeft te verkopen is dit juist fijn!

Opzich hebben baby's niet veel nodig, een huis is daar al snel voor geschikt.. Er zijn zat grote gezinnen die het bijvoorbeeld met 3 slaapkamers moeten doen.. Wat maakt jullie huis ongeschikt?

Als het huis zo'n belangrijke issue is voor jullie om starten met een kind en jullie beide klaar lijken te zijn voor een kind... Blijf denken en kijken
.
@italia: wat schandalig! Ook van die andere dames! In het zh waar ik werk zou dit niet gebeuren. Ik vond in eerste instantie de zorg nogal precies toen je zei dat je steeds voor echo en ctg heen moest, maar als ik dit hoor lijkt het meer om de schijn op te houden. En dat nog wel in een academisch ziekenhuis! Ik kan er niet over uit..

Hopelijk komt jouw zoon er wel snel uit :-) hadden jullie nog iets gepland voor oud&nieuw?

@mommy: wat leuk dat je zoon hebt gebadderd! Hopelijk komt de borstvoeding goed op gang zodat zoon geen kunstvoeding meer hoeft, of vind je het wel fijn?

@twinklin: ik las in je andere topic dat je je toets gehaald hebt, super! Gefeliciteerd! En ik las dat je dacht dat je je eisprong al gehad hebt omdat je libido afneemt. Ik moet zeggen dat ik daar geen peil op kan trekken.. Soms veel ervoor, soms veel erna.. Ligt ook aan mijn onregelmatige diensten denk ik, die heb jij ook toch? Ik heb wel vaak zin als ik ongesteld ben, juist als het niet kan haha

@paddle: ik ben het met twinklin eens dat nu juist gunstig is om te kopen als je nu huurt. Hopelijk komt er snel iets geschikts op de markt voor jullie! Het kan zomaar sneller gaan dan gedacht, kijk maar naar italia!

@orzoo: dat inlezen klinkt wel verstandig, je klinkt er klaar voor! Hopelijk komt de situatie steeds meer naar jullie wensen..

@mrskrijgsman: ik verklap niks! gaan jullie nog oud&nieuw vieren? En je verlof komt al in zicht! Wat heerlijk! Als italia isbevallen kunnen we fijn met jou gaan aftellen!

Hoe zou het met neweve, lovelylady en veliene zijn?

Hier: ik denk dat wij in mei gaan beginnen op zijn vroegst, dan is mijn opleiding zo goed als klaar en de spaarrekening weer wat aangevuld! En dan hebben we allebei ook nog wat tijd om ons geestelijk voor te bereiden. Ik vind het nog steeds bizar dat mijn rammelende eierstokken zo plots zijn omgeslagen. Ik vraag me af of dat rammelen ooit nog terugkomt... Wel wil ik niet te lang meer wachten omdat ik bijna 28 word en als we meerdere kindjes willen wil ik niet te oud zijn.. Dus dat word dan misschien een 2014 baby voor mij :-)
Ohja paddle dat is waar ook!! Daar is ht dus nog wel anders dan in nl..

Hopen dat jullie snel iets leuks en betaalbaars zien dan!

Jomi: dankje, heb inderdaad mijn toets gehaald!

Ik weet niet hoor of ik eisprong heb gehad, maar theoretisch zou die vandaag moeten komen. Afgelopen week enorm hoog libido en na donderdag (hoofdpijn/misselijk, maar toch erg gemakkelijk kunnen klussen ;)) nu ineens geen zin en humeuriger... :s

Als er al een eisprong is deze 1e ronde en ik symptomen ervan heb, zou dit het weleens kunnen zijn, maarja... We'll see...
(b)kan iemand tabel aanpassen? Startdatum verschuiven naar mei 2014(b/)
@boekenlegger: ik had wel gelezen dat jullie waarschijnlijk langer willen wachten, maar je had nog niet eerder een nieuwe datum genoemd toch? Waarom gekozen voor mei 2014? Hopen jullie dan stabiliteit te hebben etc? Hoe gaat het met de studie?
@jomi

We hopen dan inderdaad meer stabiliteit te hebben. Mijn studie loopt tot juni 2013.

Daarna ga ik werk zoeken. Het is de vraag hoe me dat bevalt. Altijd even wennen natuurlijk.

Mijn partner is ook nog steeds veel niet fit waardoor hij wisselvallig werkt met zijn eigen bedrijf.

Ik wil graag afwachten hoe zich dat ontwikkelt.
Ik vraag mezelf veel af wat ik wil als onze huidige situatie niet verandert.

Wil ik dan kinderloos blijven of alles op alles zetten om toch samen met mijn partner een kindje te krijgen.
Boekenlegger ik kan het je vanaf hier niet zeggen. Weet ook niey precies wat er bij jou speelt met partner. Wel zou ik je adviseren om niet kinderloos te blijven om een wellicht tijdelijke financiele situatie. Als je vriend niet in staat is een stabiel inkomen te verwerven zou ik in jou geval zorgen voor zo laag mogelijke vaste lasten en zelg een stabiel inkomen. Over een paar jaar kan je dituatie zo maar weer heel anders zijn en hoewel kinderen natuurlijk een bepaalde minimale levensstandaard verdienen joeft het natuurlijk niet allemaal geweldig te zijn. Vooral stabiliteit (financieel en emotioneel) is belangrijk. En kinderen kunnen heus gelukkig opgroeien op een wat lager inkomen. Zolang het niet te gek wordt natuurlijk. Maat nogmaals, ik weet niet precies hoe en wat.
Bedankt voor de lieve woorden orzoo. Mijn partner heeft ernstige allergie. Hij heeft veel luchtwegproblemen. We houden de vaste lasten nu al laag, gelukkig. Ik wil de datum verschuiven, om er wat rustiger naartoe te werken.
Ja dat lijkt me moeilijk boekenlegger.. Niemand kan bepalen hoe graag jij een kindje wilt.. Is er geen andere oplossing? bijvoorbeeld dat jij fulltime gaat werken en je vriend stopt met zijn bedrijf om bij de kleine te zijn? dat spaart weer kinderdagverlblijf kosten. maar je moet het natuurlijk wel kunnen dragen op 1 salaris.. was jij nou ook verpleegkundige? Ik ben verpleegkundige paddle ook, en ik denk twinklin ook.en mommy werkt met kinderen, hoop mensen uit de zorg zo :-)

Hopelijk breken er snel betere tijden aan boekenlegger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven