Mode & Beauty alle pijlers

van boblijn naar lang haar

29-12-2012 19:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil mijn haren laten groeien. Ik heb nu een schuine boblijn en ik vraag me af hoe ik dit het beste kan doen. De voorkant is dus langer dan de achterkant. Wanneer ik het op één lengte laat knippen zal het héél kort zijn, de achterkant is nu denk ik een kleine 10 cm. lang. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Had hier hetzelfde gehad vorig jaar rond deze tijd.

Heb het eerst laten groeien, met steeds voorkant wel bij knippen. Daarna alles op een lengte en toen recht aan laten groeien. Succes!
Pas knippen als het er idioot uitziet, verder zo min mogelijk.
Niet op een lengte knippen, dan word het natuurlijk alleen maar korter. Laat het even goed aangroeien, en als het dadelijk op ongeveer schouderlengte is kun je het bij laten knippen, alles op een lengte.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Laten groeien desnoods de langere stukken eens vastzetten.

En als er geen model meer in zit dan alleen van de voorkant wat eraf laten knippen.
Ik ben dat aan het doen, nu 2 jaar (van super schuine bob naar lang)

Vind t juist wel cool hoe het nu is! Een heeeele lange bob zeg maar... Denk niet dat ik t weer op 1 lengte knip voorlopig!
Anderhalf jaar geleden heb ik dat ook gehad. Ben iets vaker naar de kapper geweest en daar gezegd dat ik het zo geknipt wilde hebben dat het lang kon groeien.

Resultaat was een leuk laagjes kapsel als overbrugging en nu mooie lange lokken.
Ik laat het gewoon groeien en knip zelf puntjes. Elke keer als ik naar een kapper ga en uitleg dat ik het laat groeien beloven ze heel braaf dat ze er echt niet meer dan een halve centimeter af zullen halen en dat blijkt volgens hun meetlat dan 2 cm te zijn. Beloof het dan ook niet, denk ik dan! Ik snap wel dat ze er een model in willen, maar mijn nummer 1 wens is geen model maar langer haar.
Laten groeien en als er helemaal geen model meer in zit een tijdje opsteken tot het kortste deel ruim over je schouders hangt en dan pas op 1 lengte laten knippen.

En als het lang is NOOIT meer af laten knippen! Ik had er spijt van als (veel te korte) haren op mijn hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven