koffiebonen

09-08-2012 18:59 24 berichten
Na een mooie koffieautomaat te hebben gekocht, zou ik graag reactie's ontvangen van de lekkerste bonen, natuurlijk is dat ook smaak gebonden, maar toch....wie weet de lekkerste! Zijn de duurste ook de beste.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede koffiewinkel. Simon Levelt of de Kaldi bijvoorbeeld en laat je daar voorlichten. Duurste hoeft niet altijd het beste te zijn.

Als alternatief of als ik te lui ben om naar de stad te fietsen voldoen bonen van Lavazza ook.
Mocca d'or is erg lekker, Illy ook, maar duur.

Het is niet zo dat de duurste de lekkerste is. Het is wel zo dat goedkope bonen (DE, AH koffie) snel gebrand worden en dat deze vetter zijn en dus ook slechter voor je maalsysteem van je koffieautomaat.
Wij hebben hier geen koffiewinkel Flower, wel een theewinkel, maar dat is wat anders nou ? hihi

Die Lavazza heb ik vanmiddag in de handen gehad, ik had een pak DE gekocht,maar ze zeggen dat ie te vet is, krijg je een vette aanslag van in de machine, dus die maak ik op en dan moet ik een ander merk kiezen.
@nienke ook toevallig dat je net het zelfde zegt over de DE bonen
Illy en de nieuwe espressobonen van DE. Let op dat je wel espresso bonen pakt en niet gewone bonen, espressobonen zijn nl beter voor je apparaat. Anders kan het maalsysteem vastlopen. (heb ik al een keer gehad) Geniet van je lekkere koffie!
De bonen van de Hema zijn ook goed, niet te vet. Als ik die gebruik hoef ik mijn volautomaat ook niet na 170 koppen schoon te maken.
verba volant, scripta manent.
@ikbenme er eentje....ik heb ff gekeken en het zijn inderdaad de espressobonen van DE die ik heb gekocht, meer geluk dan wijsheid denk ik, bedankt voor de tip.

Had je nog garantie?
quote:reoba schreef op donderdag 09 augustus 2012 19:16 @ikbenme er eentje....ik heb ff gekeken en het zijn inderdaad de espressobonen van DE die ik heb gekocht, meer geluk dan wijsheid denk ik, bedankt voor de tip.

Had je nog garantie? Ja gelukkig wel. Koste me alleen een dag vrij nemen.
Weet niet in welke omgeving je woont, maar in Zutphen zit De Pelikaan. Branden hun eigen bonen en zijn zeer ter zake kundig. Daar kun je je laten informeren.

Bij Simon Levelt weten ze ook veel, ook een optie
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse ik woon in friesland, maar we komen wel eens hier en daar , ik zal het opschrijven, bedankt.
Ik vind de bonen van illy het lekkerste, maar die kopen we alleen voor speciale gelegenheden (vind ze te duur voor zomaar)

Verder gebruiken we de bonen van AH, niet de gewone perla bonen, maar die van de excelent (mat zwarte zakken)

We gebruiken die al ruim 4 jaar en machine is niet kapot gegaan hierdoor
Wij hebben voor dagelijks gebruik de bonen van de hema. Prima koffie.

Dan hebben we daarnaast nog dure bonen voor in het weekend.

Wij hebben overigens een losse bonenmaler, vandaar dat wij makkelijker kunnen wisselen.
Ik ben helemaal fan van de HEMA, en als tweede Excellent van de AH
quote:Hasse88 schreef op 09 augustus 2012 @ 19:23:

Weet niet in welke omgeving je woont, maar in Zutphen zit De Pelikaan. Branden hun eigen bonen en zijn zeer ter zake kundig. Daar kun je je laten informeren.

Bij Simon Levelt weten ze ook veel, ook een optieBij de Pelikaan haal je de lekkerste bonen, helaas kom ik daar maar één of twee keer per jaar maar dan neem ik meteen een voorraadje mee.
Iemand ervaring met de bonen van de Lidl??? Die laatst goed uit te test kwamen bij EditieNL.

Mijn vriend zegt dat die niet geschikt zijn voor ons apparaat. Hebben een dure Jura.

Jury-oordeel: "Mooie en romige body. De koffie heeft een goede afdronk. Vergeleken met de andere koffiebonen is deze het minst saai en vlak. Op de bonen ontdekt de jury zweetdruppels, en dat is positief: dat betekent dat de bonen vers zijn."

Volgens mijn vriend zijn ze door de 'zweetdruppels' te vet. En daardoor het apparaat vervuilen/ laten vastlopen.

Iemand ervaring?Of andere suggesties? We hebben nu AH Excellent en dan nummertje 6.
@Kroes; ik heb zelf ook een bonenautomaat, maar nog geen bonen van de Lidl geprobeerd. Vriendin van mij wel en aangezien ik daar toch zo'n 2 keer in de week koffie drink , kan ik zeggen dat het echt lekkere koffie is! Zij heeft nog geen problemen gehad met haar automaat door de Lidl bonen.
Ik gebruik HEMA bonen, al 2 jaar. Ze zijn echt lekker van smaak en ook goed betaalbaar (8,75 een kilo). Laatst had ik een zak van de Lidl bij gebrek aan een hema in de buurt maar die vielen tegen, bitter.
Bedankt voor jullie ervaring.

Mijn vriend houd wel van een sterk bakje.

De Hema heeft lijkt mij ook verschillende sterktes?

Bij de Ah betaalde we gister ¤12 voor een kilo.... :(

Had ze hiervoor in de bonus gekocht.

Meer ervaringen welkom!
Illy bonen

maar die zijn wel duur.

te koop bij de Appie
Illy's is erg lekkere koffie.

Hier op het werk hebben we Buondi Premium koffiebonen. Is ook erg lekkere koffie.
Hier hebben we nu al sinds een lange tijd deze bonen van de V&D.

Zijn soms ook in de aanbieding.
Ik maal ze zelf met zo'n ouderwetse koffiemolen, dus van wel of niet goed voor een apparaat weet ik niets af en dure bonen zitten er voor mij niet in. Maar ik vind die van de Aldi lekkerder dan van DE... terwijl ze nog een stuk goedkoper zijn, nog geen 5 euro de kilo. Hema wil ik ook nog wel een keer proberen
Als we in de buurt van Zutphen zijn neem ik meestal een voorraadje mee van De Pelikaan. Niet goedkoop maar errug lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven