Gezondheid alle pijlers

temperatuur opmeten bij jezelf

29-12-2012 22:40 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Met een thermometer?
Met een thermometer voor in het oor. Twee seconden werk.
quote:Yezka schreef op 29 december 2012 @ 22:41:

Met een thermometer?+1
Net gelachen om een vriendin: zij steekt de thermometer braaf net als vroeger in dr kont! Dan heb je overigens wel de juiste temp. Via je mond: 0,5 graden bij optellen.
Ik bel altijd de traumahelicopter als ik denk dat ik koorts heb.
wat denk je zelf?
Onder mijn oksel en dan nog 0,5 erbij. Doe het zelden, ik voel wel of ik koorts heb of niet. Maar als je naar de dokter wil, dan wil die, of de assistente, altijd weten hoeveel koorts dan.

Heb ook weer zo'n ouderwetse thermometer gekocht, want nu al twee keer was op zondag de batterij leeg. Honderd en één van die knoopcel baterijtjes op voorraad, maar geen passende! Die ouderwetse doet het lekker altijd.
Je voelt zelf toch wel of je een beetje verhoging hebt of dat je doodziek bent?

Ik meet nooit mijn temperatuur op; maak me nooit zo'n zorgen over mezelf.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
mond of oksel is niet betrouwbaar. Geeft hooguit een indicatie. Ik snap niet dat je dat niet weet.
Tempen doe ik nooit bij mezelf.
Tegenwoordig hebben wij ook een oorthermometer. En ik temp mezelf wel als ik ziek ben.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 december 2012 @ 22:48:

Je voelt zelf toch wel of je een beetje verhoging hebt of dat je doodziek bent?

Ik meet nooit mijn temperatuur op; maak me nooit zo'n zorgen over mezelf.Ik weet dat dus niet he? Dan denk ik dat ik geen koorts heb, of hooguit een heel klein beetje verhoging, dan zegt mijn man dat ik wel koorts heb, gaan we wedden en meten en blijk ik 39,0 te hebben ofzo.
maar wat maakt het uit? of je nu 38 of 39 graden koorts hebt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo snel een thermometer pak. Een keer wel, gelukkig. Toen ik een longontsteking had maar dat nog niet wist heb ik wel getempt, omdat ik me zo ontzettend ziek voelde en niet zo goed meer wist waar ik het laten moest. Ik kom uit de zorg en daar moet altijd rectaal getempt worden, omdat het anders niet betrouwbaar is. Ik heb toen dus ook rectaal gemeten, en heb toen mijn vader gebeld om me naar de eerste hulp te rijden. Want de temperatuur was niet gezond te noemen. De arts vroeg ook hoe ik getempt had en kwam met zijn oorthermometer aardig in de buurt.

Maar ik wist niet dat het grappig was en alleen voor kleine kinderen eigenlijk... Heb wel eens gekeken voor een oorthermometer, maar die vind ik veel te duur. Voor die ene keer in de zoveel jaar vind ik het niet zo erg om rectaal te meten hoor.
het beste is om rectaal te meten
Ik voel zelf wel dat ik koorts heb. Hoe hoog kan me dan echt niet boeien.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heb laatst een discussie hierover gehad en had eigenlijk geen idee dat er zo veel mensen zijn die rectaal temperaturen alleen "voor kinderen" vinden. Bizar, want andere methodes zijn inderdaad onbetrouwbaar.

Ik temperatuur overigens al heel lang elke ochtend ivm zwangerschapswens. Rectaal natuurlijk.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik temp mezelf ook nooit. Elf jaar geleden ben ik voor het laatst getempt, door een plichtsgetrouwe kraamverzorgster. In mijn oor. Maar we wisten allebei dat het nergens voor nodig was want ik voelde me kiplekker.
Gewoon retaal. Hatseflats. Heb je meteen de juiste indicatie.
Overigens, toen ik niet met zwanger worden bezig was, tempte ik mezelf hooguit eens in de paar jaar, als ik ziek was. Om een indicatie te krijgen of het nog goed ging, of dat ik toch even een dokter moest bellen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
ik heb me verdiept in oorthermometers omdat ze zo handig zijn, maar ik vind ze niet betrouwbaar genoeg. Ik gebruik een gewone digitale thermometer, maar dan vaginaal. Dat gaat een stuk makkelijker en schoner dan rectaal
.
waarom is het grappig als volwassenen rectaal temperaturen?
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 december 2012 @ 23:21:

waarom is het grappig als volwassenen rectaal temperaturen?Ja, dat begrijp ik dus ook niet. Het lijkt me dat een volwassene de poep-pies-kont-hahahaha fase wel voorbij is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven