chihuahua vraagje

01-01-2013 10:03 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand vanaf hoeveel weken/ maanden je bij een chihuahua pup gaat zien of het een halflang haar word of een langhaar? Wanneer krijgen ze dus hun definitieve vacht?

Bedankt voor de reacties!
Google is your friend :

Voor de vachtverzorging is het belangrijk dat uw hond went aan het kammen, borstelen en wassen. Uw dierenarts, hondenschool, trimsalon of dierenspeciaalzaak adviseren u graag over de borstels en kammen die bij uw hond passen. Begin al op de leeftijd van 8 weken met zijn dagelijkse borstel en aaibeurten om uw pup er aan te laten wennen.

Als uw pup ongeveer vier maanden oud is, verliest hij zijn puppyvacht en krijgt hij zijn definitieve vacht. Gemiddeld ruien honden 2x per jaar, in het voor- en najaar. Een hond die in een goed verwarmd huis woont kan vaker last hebben van haaruitval. Tijdens de ruiperiode is het belangrijk dat u uw hond iedere dag borstelt of kamt om irritaties van de loszittende haren te voorkomen. Honden kunnen ook tussendoor wat haren verliezen. Sommige rassen verharen zelfs continue.
Het kan bij een langhaar anderhalf tot tweeënhalf jaar duren tot ze hun definitieve vacht hebben.

Ik weet niet hoe je dat al kunt zien in het begin
Je ziet het meteen, in het nest. De langharige hondjes hebben direct een langere, meer wollige vacht dan gladharige hondjes.

Mijn teefje is langharig, haar vier broers gladharig en dat zag je meteen, bij de eerste keer dat ik ze allemaal zag.
Eleonora: bedankt dan waar ik op moet letten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven