Geld & Recht alle pijlers

Ziektewet minium

01-01-2013 13:26 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Enige tijd geleden had ik al topic gemaakt over gepest worden op het werk, helaas is het erger geworden en niks opgelost. Momenteel ben ik nog steeds in de ziektewet,

Geen contract heb ik en geen bedrijf arts gezien. Nu ben ik bang dat ze mijn salaris niet gaan betalen maar ik hoop dat ze niet dat gaan doen, vroeg mij wel af. Nu ik nog steeds geen contract heb op hoeveel loon heb ik recht? Gewoon 70% en word dat berekend van mijn uurloon of mij maand salaris?

En stel in ergste geval dat ze mij niet betalen, ik wacht even tot 3 januari moet ik dan eerst een schriftelijke brief sturen of mag ook een email? Eigenaar is namelijk beter bereikbaar via email. Of is 3 januari te vroeg? Normaal krijg ik altijd laatste dag van de maand betaald en ik wil eerst even wat dagen afwachten ivm feestdagen.

Heel wat vragen :-).

Groetjes
Ow en ik werk in detailhandel sector.
Je hebt geen contract? Begrijp ik dat nu uit je post?
Als je helemaal geen contract hebt heb je ook nergens recht op. Maar waarom ga je ergens werken zonder contract?
Ja klopt. Heb er heel vaak om gevraagd maar tot heden niks binnen gekregen. Zijn inmiddels wat maanden voorbij
@ granny het zou opgestuurd worden. Ik kan me ergens herinneren maar weet niet precies hoe of wat dat na een paar maanden het dan valt onder een bepaalde wet maar het is hen nalatigheid, kan aantonen dat ik mijn gegevens meerdere malen heb doorgegeven.
Ben je al bij het juridisch loket geweest of bij de rechtsbijstand?
@ nella jja ben ik geweest enige tijd geleden. Maar ik had toen wel betaald gehad maar nu is inmiddels een volledige maand voorbij waar ik niet heb gewerkt dus het is nog niet zo ver gekomen dat ik hen voor deze kwestie nodig heb gehad maar ze hebben wel aangegeven dat als ik niet betaald krijg dat ik dan een spoed proces moest beginnen.
Ben bang dat je behoorlijk laat gebruiken. Geen dag meer werken tot je contract binnen is. Feitelijk heb je nu een billboard op je voorhoofd: naai mij.

Als je contact opneemt: alles schriftelijk en aangetekend en een kopie bewaren.
Ook zonder contract heb je rechten. Werken zonder contract mag gewoon. Wist ik ook niet maar vriend heeft ook geen contract en toen heb ik dat uitgezocht. Of het slim is is ten tweede.

Google maar eens op werken zonder contract en rechten.

Hoe en wat het precies zit na een paar maanden en de ziektewet weet ik niet.

Maar het is niet zo dat je geen poot hebt om op te staan zonder contract.

Succes.
Maar ik heb er meerdere malen om gevraagd , ze hebben me ervoor betaald en ik heb dus nu geen rechten?
ik weet dat je bij ene nul uren contract recht hebt op het gemiddelde aantal gewerkte uren van de 3 maanden voor je ziek werd. Misschien gaat dat hier ook op
Juridisch loket bellen en ook het UWV. Succes!
Vreemd bedrijf. Heb je wel salarisstroken ontvangen?
Even voor mijn duidelijkheid...

Ben je al een maand thuis???

En wat heb jij zelf aan contact gezocht met je baas?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je hebt wel rechten, maar niks nada noppes op papier. Eitje om misbruik van je te maken.
Ga jij eens even snel iemand regelen die net een tikkie assertiever in het leven staat. Iemand die voor jouw belangen opkomt op dit moment terwijl jij een cursus die kant op volgt.

Een zus, vriend, kennis. Alles prima, als hij/zij maar actie onderneemt voor je.
heeeel veel heb ik gedaan. Heb emails/ wat ik aantonen dat ik bedrijfsarts wil, dat ik naar gesprekken ben geweest en gesprekken wilde hebben. Dus ik ben echt niet iemand die het leuk vind om thuis te zitten en niks te doen. Zullen we het aub daar ook even niet over hebben, vind al vervelende situatie genoeg.

Het bedrijf zou mij contract op sturen. Ik had mijn gegevens al doorgegeven voor mij eerste werkdag, na paar weken kreeg ik al betaald, ik kwam in dienst voor de betalingsdag dus ik kreeg toen allemaal wel netjes betaald en daarna. En daarna wel 3x mijn gegevens opnieuw opgestuurd dat was wel via de werk computer maar tot heden niks en heb wel salaris loonstroken van voor mijn ziekte, tijdens helaas niet meer. Zij gaven ook aan dat het wel paar weekjes kon duren voordat ik mijn contract thuis kreeg toegestuurd maar ja, dat was dom om van mij te geloven.
Daar kan jij het heel pinnig niet over hebben, maar als jij al een dikke maand thuis zit dan had ik toch zelf iets harder aan de bel getrokken als ik jou was.

Desnoods even naar de zaak gegaan of zo.

Dus jij kan heel hooghartig zeggen dat je het daar niet over wilt hebben, maar jij bent degene zonder contract hoor.

JIj bent degene waar mee gepiepeld wordt.

Noodzaak ik er dus wel degelijk om een goed gedocumenteerd verloop van de afgelopen maand te hebben.

Dat heeft jou werkgever namelijk naar alle waarschijnlijkheid ook.
Ik vind niet dat jij kan oordelen of ik e hard genoeg mijn best heb gedaan! Ik geef toch aan dat ik al gesprekken daar heb gehad, dus dat betekent dat ik al op de zaak al ben geweest, zeer vaak in die maand tijd, genoeg bewijzen van hoe hard ik mijn best heb gedaan en dat hoef ik al helemaal niet aan jou te bewijzen. Dat deze werkgever nalatig is geweest met mijn contract is verschrikkelijk dat ik naïef ben geweest en te goed van vertrouwen dat hen hen woord na zoude komen is niet slim van mij geweest. Dat besef ik maar al te goed! Juridisch loket spreek ik morgen, helaas nu dicht. Maar die hebben wel aangegeven als je kan aantonen dat je bent betaald, dat je loonstroken hebt dat er wel een bepaald recht was maar kan nu niet vinden via Google hoe of wat precies, vandaar dat ik het hier kwam vragen.
Dan wens ik je verder succes
Dank je wel!
Je maakt er een behoorlijke puinhoop van zo te lezen. Succes en laat je bijstaan door iemand die er wel verstand van heeft.
Summerdance probeert je alleen maar te helpen hoor.

Op je salarisstrook staat datum in diensttreding op.

Daarmee kun je wel het een en ander aantonen.

De bedrijfsarts kun je ook zelf bellen om een afspraak te maken, toch?
Zo kwam het niet echt over. Maar goed ik maak hier zelf geen puinhoop van, ik wil juist verder en niet in deze situatie zijn.! Erg jammer zulke reacties maar goed, heb ik ook gevraagd bedrijf arts maar ze hebben geen 1 denk ik want ik kreeg geen telefoonnummer anders had ik wel meteen gebeld. Ik sta letterlijk met mijn rug tegen de muur en ik probeer echt alles

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven