Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Es, wat een vreselijk nieuws zeg... ik heb dat ook een keer meegemaakt met een klasgenote. Ook verongelukt en ik heb nu, jaren later, nog steeds soms dat ik denk dat ik haar zie lopen en dat ik me dan opeens weer realiseer: dat kán helemaal niet. Ze vinden het vast fijn om te horen dat je aan ze denkt, maakt echt niet uit wat je op dat kaartje ziet. Gewoon lief dat je het stuurt.

Cadi: ja, alles is maandag met DHL mee gegaan, want ik durfde het niet aan via de gewone post, vanwege de korte termijn. Vandaag is het bij B op kantoor bezorgd en daar is hij zelf maandag weer dus dan krijgt hij het. Vrijdag de 16e naar het consulaat... Het is zó onwerkelijk allemaal, ik kan gewoon echt niet te geloven dat de kans behoorlijk aanwezig is dat het door gaat en dat hij dan over drie weken al hier is. Drie weken! Echt... ik geloof er helemaal niks van, ik durf het gewoon niet te geloven.
Es, dat is inderdaad verschrikkelijk nieuws zeg! Gatverdamme, zo jong nog!

Heb zelf ook zoiets meegemaakt met een oud-klasgenote. Had haar na school nooit meer gezien, maar haar overlijden was nogal in het nieuws en ik was er ook best wel stuk van. Verschrikkelijk zoiets. Sterkte Es!

Etosha: ik duim (natuuuuurlijk) heel hard voor je!

Cadi: heerlijk naar het strand in NL! En geniet van je quality time (tis weer om voordat je het weet )

Isiss: leuk verhaal hoor over je vakantie!

Yas: succes vrijdag en wat onwijs balen van je baan. Vooral nu natuurlijk. Hoop echt dat er snel iets voor je langskomt.

M'n werk hier gaat wel lekker. Heb nu ook de drukkere dagen meegemaakt en daar kwam ik gelukkig heelhuids doorheen. Weet nog lang niet alles, maar tot nu toe bevalt het wel. Meteen ook al een etentje gehad met collega's (als afscheid van m'n voorgangster) en dat was erg gezellig.

Morgen en overmorgen is het voor mij 'weekend', dus lekker 2 dagen (achter elkaar, dat is voor het eerst) vrij. Misschien dat ik ook wel lekker naar het strand ga...
Es: wat erg! Eens met de rest: wat er op het kaartje staat is altijd goed, het gaat erom dat je er aan denkt.

Zo'n dingen zetten je altijd weer zo met 2 benen op de grond vind ik. Hoewel iedereen weet dat er mensen (ook jong) overlijden, als het dichtbij komt is het ineens zo veel heftiger en ga je ineens veel meer over je eigen leven en leeftijd nadenken (is mijn ervaring).

Etosha: spannend man! Ik duim heel hard mee, vind 't echt super voor jullie!

Cadi: lekker, om zo naar 't strand te kunnen. Heb 't R. ook voorgesteld dit weekend, balen alleen dat we zo'n 3 uur moeten treinen.

La Moon: fijn dat je werk zo bevalt. En 't weekend wordt nog fijner als je werk vind ik altijd.

Marg: hoe is 't? Is de drukte nog te handelen?

Rest van de meisjes: hoe is 't met jullie?

Dit weekend hebben we samen ook een duidelijke beslissing genomen. Ik zet m'n soort van heimwee-naar-NL-gevoelens voor een tijdje in de koelkast, we gaan nu eerst voor R's Belgische paspoort. Als we nu 2 jaar in BE blijven wonen kan hij er al voor in aanmerking komen. Als we besluiten om naar NL te verhuizen komt er eerst een EU-toetsing, met een beetje pech 'n schijnhuwelijkonderzoek, sowieso taalexamen, en pas over een jaar of 5 eventueel een paspoort (mits mevr. Verdonk geen minister president is intussen, dan heb ik er een hard hoofd in). Als ik 't goed heb tenminste, want heb er nog niet alle informatie exact over kunnen vinden en heb ook geen uren zitten zoeken. Voor de lange termijn is het dus verstandiger om het zo te gaan doen. En zo erg is het helemaal niet, ik moet me er ook meer op gaan instellen. Zoals in BE gaan sporten bv. en niet iedere dag blijven denken dat ik heel graag in de stad op de fiets naar de kroeg wil.
Hey allemaal,

Ik denken dat er bellen en lichtflitsen zouden komen als iemand wat op dit forum schreef na mij... niks dus haha!

Dacht al, wat een rust hier!

Goed, heb even wat dingetjes gelezen van anderen. Toch fijn om te weten dat je nog lotgenoten hebt en wie weet toch nog niet toe aan een psych.

Bij Ine begrijp ik goed dat met kinderen in het spel het helemaal ingewikkeld wordt.

Anderen zijn al in een fase van bij elkaar wonen.

Waar wonen jullie mannen eigenlijk?

Ik heb ooit eens een vriendje in Mexico gehad en weet wel wat van de visa procedures hier in Europa. Leuk dat Nederland niet overvol wordt, maar niet handig voor de liefde!

Nou goed, ik heb mijn vriendje in Parijs ontmoet. Heb daar 3 jaar geleden gestudeerd en een van mijn beste vriendinnen woont daar. Op haar feestje ontmoette ik hem 1,5 jaar geleden. We zoenden aan het eind van de avond, maar zijn smsje die nacht heb ik nooit beantwoord. Dacht tja wat moet je met iemand 5 uur verderop? Wat schetste mijn verbazing toen ik een jaar later oog in oog met hem stond op de trouwerij van mijn vriendin... god ja, hij was natuurlijk een vriend van de bruidegom. Schaam, schaam, hoe leg ik uit waarom ik hem nooit terug gesmst heb... Maar ja, op dat moment was er iets in ontwikkeling met een goede vriend, later had hij een vriendinnetje en toen heeft het toch nog meer dan een half jaar geduurd voor hij naar Amsterdam kwam. Sja toen was het meteen gebeurd. Sindsdien erg gek op hem. Zien elkaar gemiddeld iedere ander weekend (een luxe positie op t gebied van long distance relaties lijkt me). En zijn laatst samen op vakantie geweest (vriendin trouwde ook in Amerika) en wij waren dus allebei uitgenodigd... geweldige manier om elkaar beter te leren kennen.

Ergste twijfelstorm weer even geluwed. Maar mensen om me heen komen ook nog weleens met negatieve inzichten. Hebben jullie ook van die irritante negatieve vrienden/familieleden?

Ik zoek nog een manier om zulk soort mensen dwingend doch vriendelijk achter het behang te plakken.

gr, Sonja
Sonja, vreemd dat jij negatieve reacties krijgt over je lange afstandsrelatie. Ik kan mij niet herinneren dat ik dat ooit gehad heb. Eerder mensen, die het knap vonden dat ik het volhield.

Hebben jullie al lange termijnplannen?

Ik zal even proberen op een rijtje te zetten wie hier schrijft (bij voorbaad ecxuses als ik iemand vergeeet)

Isiss, relatie met Marokaan, inmiddels getrouwd en in Belgie samen woonachtig. Gekozen voor Belgie omdat sneller en makkelijker aan een visum te komen daar.

Kjong, waar ben jij? Poeter nog steeds stuk? Relatie met een Turk, kindje samen, nog steeds aoart woonend.

Yasmijn, had een relatie met een Keniaan, maar dat is inmiddels uit en woont gelukkig samen met een Nederlander, die voor haar van Duitsland naar Nederland verhuisd is.

Margaretha, relatie met een Cubaan, die ik Spanje woont. Zij woont inmiddels zelf in Spanje, maar nog niet samen.

Miss Speed, relatie met een Duitser, plannen om naar Duitsland te gaan als zij haar studie heeft afgerond.

Jooles, had een relatie met een Nederlander in China. Hangt hier nog voor de gezelligheid rond.

Fille, relatie met een Libanees in Duitsland. PC is stuk, maar wij zijn alsnog benieuwd hoe het gaat?

Nemo, relatie met een (belgische) Marokaan, woont inmiddels in Marokko waar zij reizen begeleidt, maar haar Marokkaan werkt inmiddels in Thailand. Hopelijk daarna eindelijk samen.

Ine, woont in Oostenrijk en heeft een relatie met een Nederlander in Nederland. redelijk pril, nog moeilijk vanwege zijn kinderen.

Magnolia, hangt hier ook voor de gezelligheid (ja, wij zijn erg gezellig), hier gekomen vanwge potentiele relatie met Amerikaan woonachtig in Azie, maar dat bleek niets te zijn. Echt iemand van in ieder stadje een ander schatje.

Cadi, relatie met Turk, kindje samen, bezig met MVV procedure. Jullie hebben elkaar ook alweer een jaar niet gezien, toch? Gaan jullie nog naar Turkije deze vakantie?

La Moon, inmiddels voor de liefde verhuisd naar de Canarische Eilanden.

En nu ben ik zeker dat ik iemand vergeten ben, maar ik kan niets meer verzinnen.

Oh ja ikzelf nog,

Hier gekomen toen mijn relatie met een Panamees, toen woonachtig in Spanje net over was. Inmiddels alweer een jaar gelukkig met een Nederlandse kaaskop. We gaan binnenkort samenwonen en mijn favoriet thema momenteel is mijn jurk voor de bruiloft van mijn zus over twee weken en nog veel belangrijker, mijn kapsel daarvoor.

Nee, ik ben niet meer bij de kapper geweest, was er woensdag na bericht van mijn overleden klasgenote niet voor in stemming. Er komen op de dag van de bruiloft drie kapsters bij ons thuis om alle dames mooi te maken. Voorop natuurlijk mij zus. Dus er zal wel iets moois uit voortkomen.

Okay, nog even werken. Nog 8 dagen!!!!!
Sinds een dag lid op dit forum. Nu kwam ik deze topic tegen en herkende een hele hoop van jullie reacties. Heb zelf bijna een jaar een relatie met een Turkse jongen gehad. In dat jaar 2x voor hem teruggekomen in Turkije, na de 2e keer hebben we er een punt achter gezet omdat zijn familie er niet zo voor was en hij daardoor veel problemen kreeg en niet alleen hij, maar ook zijn ouders kregen ervan langs van de rest van de familie, omdat zijn ouders er in feite geen problemen mee hadden. Dit resulteerde in veel stress bij mijn vriend, waardoor zijn gezondheid niet al te best was. Daar kwam ook nog eens bij dat we mekaar heel erg misten. Een paar maanden geleden weer in Turkije geweest, hem een paar keer gezien, het voelde zo goed. Ik probeer nu het contact met hem wat te minderen, want gevoelens voor elkaar hebben we nog steeds en ik wil niet te lang blijven hangen, ik moet ook verder. En ik heb inmiddels van hem begrepen dat hij is uitgehuwelijkt aan een achternichtje. Ondanks dat hij daar fel op tegen is, heeft hij er toch aan toegegeven, dankzij de manipulatie van zijn familie. Het contact helemaal verbreken wil ik niet. Al is het al heel moeilijk om contact met hem te hebben in de maanden dat hij niet werkt, want dan zit de familie op zijn lip.
Es, wat gruwelijk!

Ik lees alles wel mee hoor!

Etosha, wat spannend allemaal! Ik duim erg voor je!

Volgens mij heb je wel een goede samenvatting gemaakt van ons allemaal, Es.

Update over operatieverloop net in de AK gezet.

Ik ben als een speer gegaan eigenlijk.

Zie bijzonderheden daar.
Nee, niet volledig,

Etosha!!!!! Sorry, Sorry, Sorry.

Relatie met een Zuid-Afrikaan, bezig voor touristenvisum. Al nieuws hierover? Zal wel niet want hij krijgt dinsdag pas de papieren, niet?
Es, want een goede samenvatting!

Welkom aan alle nieuwelingen!

Ik lees ook gewoon mee, maar ben veel buiten de deur en zoek de zon op na het werk!

Hier gaat alles goed. Ben ff klaar met het internetdaten, maar kan wellicht vanaf september weer uit een nieuwe vijver vissen. Ik speel namelijk mee in het hockeyteam van mijn werk en daar heb ik al heel veel leuke mannen gezien....
En ik ben morgen ook nog jarig. Het goede ziekenhuisnieuws was alvast een leuk cadeau

En ik geef een feest, wilde het eerst niet doen want toch nog wel sneller moe, maar het is mooi weer en komt allemaal goed.

Exman brengt zo praattafels, die zetten we in de tuin, veel koud bier en rosé, wat kan er nog misgaan.

Oh, en Y en zoon gaan de tuin 'versieren' met camouflagenetten die Y nog van defensie heeft.

Hij was helemaal trots: zie je wel, komt nog wel van pas!

Tsk! :-)
Es, wat een verschrikkelijk verhaal. Ook al heb je niet meer veel contact met iemand gehad, dan nog kun je behoorlijk geraakt worden door zo'n verhaal. Het is toch ook wel ontzettend verdrietig dat zo'n jong stel, met nog zo'n gelukkig leven voor zich, op zo'n manier om het leven komt.

Etosha, spannend nu alles zo dicht bij komt. Het duurt nog wel even.. maar voor je weet is het zover en sta je op hem te wachten op het vliegveld. Ik duim ook!

La Moon, fijn dat het goed gaat op je werk. Over een tijdje kun je je haast niet meer voorstellen hoe ongemakkelijk je je die eerste dagen voelde.

Isiss, woon je ver van de NL grens? Of kun je nog regelmatig binnen afzienbare reistijd even weer NL-cultuur snuiven?

Heimwee heb ik eigenlijk alleen met koninginnedag. De andere 'mindere' dagen zijn niet echt NL-heimwee, want daar is het ook niet meer zoals het was toen ik wegging.

Sonja, wat lekker luxe dat jullie elkaar bijna elk weekend zien! Heerlijk!! En wat een leuk verhaal. Gek he, hoe de liefde soms op je pad komt.. Het is zeker niet altijd handig/ideaal, maar ook wel weer heel erg spannend en zeker leuk.

Wij hebben elkaar ontmoet in een cafeetje hier in het dorp. Hij was op wintersport, ik woon hier. Van mijn kant was het meteen duidelijk, hij heeft iets meer tijd nodig gehad om aan het idee te wennen. We schelen behoorlijk in leeftijd en dat was voor hem nieuw. Inmiddels hebben we het beide ontzettend te pakken.

Eigenlijk verder niets te melden. Het is hier in de Alpen heerlijk weer, geen wind en stralende zon! Ik zit hier op mijn terrasje, in de zon, met laptop en uitzicht op de besneeuwde toppen. Je kunt hier nog gewoon skien, mits je zo sportief bent om met je skies op je nek de berg op te lopen..

Niks voor mij, ik houd wel van skien, maar dan op mooie sneeuw en met een behoorlijk apres ski verhaal ter afsluiting!

Lief is al weer volop aan het zeilen op de Noordzee.. ik ben jaloers! Heerlijk. De bergen zijn prachtig en ik geniet er van hier te wonen, maar strand en zee zijn toch ook wel erg mooi.

We bellen zoveel als kan, wat nu ongeveer drie/vier keer in de week is. Maar ik zie hem weer na half mei, dan heb ik een week vakantie. Fijn!!

Ik ga nog even wat nuttigs doen en straks aan het werk. Jakkie, geen zin..
Vandaag geen electiciteit op kantoor, dus weer eens tijd voor het forum, want zit lekker thuis waar wel stroom is

Es, wat een heftig verhaal zeg! Heb geen tips voor je voor het kaartje, eigenlijk wat iedereen al gezegd heeft. Wel heel raar zeg als je opeens zulk nieuws krijgt.

Etosha ik ga de hele dag voor je duimen hier. Zou wel heel gaaf zijn als het gaat lukken met het visum. Hebben we hier ook een keer goed visumnieuws.

Yas, alvast gefeliciteerd en wat goed dat je zo snel hersteld. Niks kunnen is ook niet fijn. Maar wel op blijven letten he, niet meteen teveel gaan doen. Laat je maar lekker verzorgen. Oftewel in de tuin zitten en iedereen brengt je rose

Ine wat leuk dat je hem al bijna weer ziet. Ga je vaak naar Nederland toe? Of probeer je nu vaker te gaan nu je een relatie met een Nederlander hebt?

Deli welkom! Moet wel heel raar zijn dat hij uitgehuwelijkt is terwijl jullie gek op elkaar zijn. Weet zijn familie dat jullie nog wel contact hebben? Of wordt dat gewoon volledig genegeerd?

Marg hoe gaat het met de laatste loodjes? Ben je ondertussen ook al aan het solliciteren of ga je eerst gewoon eens even lekker niks doen na al die jaren studeren?

La Moon hoe bevalt het leven daar? En het werken? Moet je in Spanje ook zoveel werken als hier in Mexico of is het toch gewoon 5 dagen werken?

Isiss je vakantie klinkt echt super goed. Ben nog nooit in Marokko geweest maar na jou fotos uit de AK ben ik wel heel enthousiast. Weer iets extras op mijn lijstje. En is R nu eigenlijk weer aan het werk of heeft het uitzendbureau weer niets?

Cadi is de vakantie al bijna voorbij of zit je voorlopig nog met 2 kinderen thuis en veel werk?

Sonja klinkt goed dat jullie elkaar zo vaak kunnen zien. Hoe lang zijn jullie samen of heb ik daar al overheen gelezen?

Hier verder op zich niet veel nieuws. Het is warm, alweer of eigenlijk nog steeds. Overdag steeds 40 graden of meer en dan ook nog ontzettend vochtig. Bah. ´s Avonds ´koelt´ het af tot zo´n 28 graden, dus heerlijk slapen. Not. Mijn airco is stuk. Maar ja, het hoort erbij.

Vorige week Koniginnedag gevierd op het strand. Was zoveel leuker als ik had verwacht. Hele avond nederlandse muziek, alleen maar nederlanders, en het belangrijkste BITTERBALLEN. Het leek wel alsof iedereen weken niet gegeten had. Zodra de serveerster met een schaal bitterballen de keuken uitkwam werd ze belaagd door hongerige nederlanders. Was erg gezellig.

Qua mannen niet veel nieuws. Heb het er een beetje mee gehad. Geen zin in allemaal van dat moeilijke gedoe. Het moet wel leuk zijn. Dus alles even rustig aan doen.

Zometeen ga ik lekker naar het strand en hopen dat de electiciteit niet meer terug komt vandaag. Extra dagje vrij is nooit weg.
Yas, 't ken nog net

Gefeliciteerd!

Ik gok dat je nu nog lekker aan de rose of wat anders zit te lurken, have fun!
Jezus, wat kan 'n mens blij worden van 'n zonnetje!

De hele dag op 't strand gezeten, ga ik richting de winkels boodschappen doen belt 'n vriendinnetje om nog even 'n drankje op het strand te pakken. Ach, boodschappen in de vriezer gegooid en weer doorgereden, zat ik 'n paal verder dan die middag maar nu aan de rose!

Morgen mag ik uitslapen En er liggen al een heleboel gedichtjes klaar....ben errug benieuwd! En ben nog benieuwder wat ex heeft gescoord. Deal hier is dat ik voor vaderdag met kind wat koop en hij met moederdag. Alleen was kind er niet bij en is hij naar de parfumerie gegaan, alleen (kinderen kunnen noooit wat geheim houden )

Rianne, die BITTERBALLEN
Hallo!

Goh het is echt een lange tijd geleden dat ik hier iets geplaatst heb! Ik lees nog wel hoor maar mijn comp. is gewoon weg zo traag op deze pagina....snap het ook niet, dat het soms zoooooo lang duurt!

Ondertussen zijn vriend en ik weer bezig met een derde visumaanvraag voor deze zomer maar tot nu toe nog steeds geen positief nieuws! Dus ik denk dat ik daar aankomende vakantie weer 5 weken zit!

Ach vind ik ook niet erg, aangezien mn vriendinnetje bsloten heeft om dan samen met haar vriend voor 2 weken langs te komen! Dit zou wel helemaal super wezen, aangezien 5 weken vaak toch wel erg lang is, vriendlief is gewoon overdag ook aan het werk en mijn schooltje is gewoon dicht (vakantie) ! Maar ach wat zou ik het super vinden dat hij gewoon hier eens kon komen! Tja dat wordt dan toch AYNIL inschakelen, jaja ethosha ik weet nog hoe dat met jou ging! Maar daarvan hoorde ik ook iets waar ik niet vrolijk van werd! Afgelopen kerst zijn er 2 gambianen naar Nederland gehaald! 1 van hen heeft zich na 2 weken niet gemeld en de politie heeft uiteindelijk hem moeten ophalen om hem op het vliegtuig te zetten! Tja zo worden de kansen voor de mensen die het wel goed willen doen wel verpest! Word ik zo giftig van!

Etosha ik hoop zo dat het we binnenkort een positief visumverhaal hier kunnen lezen, dat geeft mij ook weer moed!!!

Want soms ben ik het helemaal zat, bellen lukt ook al zo slecht aangezien de lijn zo slecht is! Dan begrijpen we elkaar niet en dan raken we geirriteerd! Ik ben afgelopen 2 weken in Ethiopie, voor een ontwikkelingsproject, geweest en dan wil je verhaal kwijt als je elkaar weer spreekt, had geen ontvangst daar! Maar de lijnen waren zo slecht dat het geen zin had, ik raakte zo gefrustreerd! We smsen wel maar stem horen is gewoon zo belangrijk af en toe! Ach jullie herkennen het waarschijnlijk allemaal wel, ik ben even hier mijn frustratie aan het legen! Vriendinnen worden geloof ik ook wel eens gek van me, ook al zeggen ze dat nooit, misschien is dat wel mijn eigen gevoel! Nou ik zal weer even proberen om hem te bereiken en hopen op een heldere lijn! En ik beloof wat vaker wat van me te laten horen want dit was toch wel schandalig lang geleden!
Yas: Proficiat gisteren! Hoe was je feestje?

Ine: dat is volgens mij m'n probleem, ik woon té dicht bij NL. Hemelsbreed maar 'n paar honderd meter, en zo'n 35km van m'n werk en de stad waar bijna al m'n vrienden (en beetje familie) wonen. Ik zit dus het grootste deel van m'n tijd in NL, en daardoor lukt 't me niet echt om ook een leven in BE op te bouwen. Misschien dat 'n complete emigratie beter was geweest, dan was ik ook gedwongen om m'n leven anders in te richten. Nu is 35km helemaal niet ver, maar wel weer net te ver om 's avonds nog 'n keer op-en-neer te rijden naar vrienden als ik overdag ook al heb gewerkt. En andersom vindt 'n hoop mensen 't ineens ook heel ver om bij ons in 't buitenland zomaar even langs te komen, of zijn er nog steeds vriendinnen die denken dat bellen naar BE ¤1,50 per minuut kost (terwijl ik zelfs NLs bereik met m'n mobiele heb).

Maar ik ga er niet meer over zeuren , moet ook accepteren dat het nu zo is, en ik heb hier bewust voor gekozen om met R. samen te kunnen wonen.

En jij, ben je nu weer terug in Oostenrijk? Leuk land in de zomer vind ik (ben er in de winter nooit geweest en heb nooit geskied, maar wandelen in de zomer vind ik leuk).

Cadi: Dat moederdagcadeau is goed!

Nomade: balen ja, die stomme visumshit. Krijgt jouw vriend niet makkelijker 'n visum omdat ie in Londen heeft gestudeerd?

En 'n herkenbaar gevoel, die 'slechten' die 't voor de goeien verpesten. Gatver. Als er hier niet zoveel met 'n schijnhuwelijk zouden zitten, hadden ze onze kledingkast ook niet hoeven te komen controleren. Of R. ondervragen over de meest bizarre details. Kan ik me ook heel pissig om maken.

RP: niet verkeerd, stroomstoring op kantoor. Heb ik deze week ook iedere dag gehoopt, maar helaas, kans is hier zo goed als nihil vrees ik. Is 't weer opgelost?

Ben je helderziend of zo? R. werkt idd sinds deze week niet, bedrijf waar ie zat gaat iets verbouwen ofzo, en 't is nu weer slap in de metaal schijnbaar.

Heeft ook iets positiefs: we kunnen a.s. dinsdag naar de Efteling, niks schoolkinderen of rijen van 3 uur, gewoon 10 keer achter elkaar in de python. Ik heb 'm niks gezegd, alleen maar dat ik 'm de hele dag meeneem naar iets leuks. Hij is gelukkig opgehouden met vragen want ik wil 't iedere keer wel bijna vertellen.

En nu staat ie -soort van- de ramen te wassen. Met 'n geel keukendoekje en glassex-spray. Ik heb er zelf geen zin in en hij vindt dat 't goed werkt.

Haha, en ik ben er gister achtergekomen dat je dingen die je op je 16e hebt gemist best in kunt halen op je 32e. Bij je vriendje achterop de brommer (scooter in dit geval). Nooit gedaan toen ik 16 was, en is erg leuk nu. Realiseerde me gister alleen wel dat 't er van buitenaf misschien 'n beetje vreemd uit kan zien. Want aan de schriele R. met helm op kun je echt niet zien dat ie 37 is, qua lichaam kan ie best doorgaan voor 17. In tegenstelling tot mij.

'n 32-jarige vrouw achterop bij 'n 17-jarige menneke.
Yas, proficiat!

En de moeders: fijne moederdag!!

Isiss, ik heb er nooit cijfers van gezien, maar volgens mij zitten er helemaal niet zoveel schijnhuwelijken tussen. Tenminste, ik gok zo dat 't aantal gearrangeerde huwelijken vele malen groter is, en volgens mij wordt ook dáárom de wetgeving aangescherpt. Als je de politici hoort gaat 't ook altijd over Marokkanen en Turken die 'importbruidjes' uit de bergen halen (sorry, niet mijn woorden ) en die daarom de integratie van de hele groep remmen (waar volgens mij persoonlijk ook wel een punt in zit: a) als 50% van de hier geboren mensen met Turkse of Marokkaanse roots zijn partner uit 't buitenland haalt, is er constant een heel groot percentage van die groep 'vers', en; b) als het daarnaast een gearrangeerd huwelijk is stel ik mij zo voor dat de partner minder zin heeft zich te verdiepen in de cultuur en taal etc. van de ander - zoals wij bv wel allemaal vol enthousiaste uit verliefdheid doen). Eerlijk gezegd zit ik er persoonlijk meer mee dat een behoorlijk grote groep zich door zijn ouders laat vertellen wie hij moet trouwen, dan dat er een aantal gelukszoekers zijn die alleen voor de papieren met elkaar trouwen. Gevoelsmatig is die eerste groep ook 'de schuldige'.

Van die scooter is leuk!! Ik heb hier afgelopen zomer ook vaak op de scooter gezeten (maar ik had op mijn vijftiende en zestiende wel een vriendje met een scooter) en kreeg weer helemaal middelbare school gevoelens . En vriend had mij ook de scooter in bruikleen gegeven, en dat had ik nou nog nooit gedaan, scooter gereden. Kreeg er zelfs lol in!

Ik vond 't trouwens leuk te lezen dat 't zo goed ging met je ouders op vakantie Isiss!!!

En Nomade, welcome back, wat balen dat 't steeds wordt afgewezen!!! Waarom dan als ik vragen mag?

Hier alles goed, supersupersupersuperdruk, zit nu in de bieb aan de scriptie te werken, en heb ook een presentatie gemaakt voor een vak. Wat het vooral zo druk maakt is dat ik niet fulltime met de scriptie bezig kan zijn want dat ik ook nog presentaties heb en tentamens en papers! En dat t/m 30 mei (en de week erna moet de scriptie ingeleverd zijn!!!)
Ik zit geloof ik een beetje in de meeleesmodus. Weet niet wat het is. Zal nu eens een poging wagen tot schrijven!

Heb mijn eerste week alleen in Agadir overleeft, ging van alles mis, maar alles is ook weer goed gekomen. Dat is de korte versie, ben toch niet zo in de schrijf mood geloof ik.

Fijn dat jullie allemaal genieten van de zon. Es: nog een knuffel. Nomade: leuk dat je weer even komt schrijven Yasmijn: gefeliciteerd! Isiss: Efteling super! Veel plezier. Marg: heb jij het wel eens niet druk? Rianne: fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt!

Ik woon de 16e een jaar (!) in Marokko. En ik mis Habibi.
Marg: hier in mijn omgeving nu -waar ik tussen de marokkanen in BE beweeg- heeft een heel groot deel van díe huwelijken niks met liefde te maken. Ik denk wel dat 't in NL anders is omdat de visumregels daar veel moeilijker zijn. In BE is het als Belg zelf ook relatief eenvoudig om iemand naar BE te halen, het is iig niet zoals in NL. Als je getrouwd bent is het zelfs gratis. Schijnhuwelijk of gearrangeerd huwelijk noem ik hier in dit geval hetzelfde, want gearrangeerd is ook voor de papieren. Gisteravond nog: 'n kennis van R. kwam iets drinken, vertelt dat z'n zus volgende week op 'n toeristenvisum hierheen komt en dat ze hier blijft om voor zijn kindje te zorgen. Dus ik vroeg: hoezo hier blijft? Als in niet naar huis als het toeristenvisum is verlopen en hier illegaal gaan zitten? Nee, hij zoekt iemand waar ze mee kan trouwen zodat ze papieren krijgt en blijft.

Dat kan dus, je kunt in BE op een toeristenvisum komen en dan de aanvraag veranderen. En een marokkaan vindt ook wel een andere marokkaan om z'n zus aan papieren te helpen.

(zo ongeveer alle vrienden/kennissen die R. hier heeft zijn op die manier aan papieren gekomen en meestal intussen weer gescheiden, wij staan hier bekend als "nee, die zijn uit liefde getrouwd")

Ik denk trouwens dat de gearrangeerde huwelijken vaak niet de 'importbruidjes' zijn, maar 'familie van' die wil dat hun zus/broer/neef/nicht ook naar Europa komt, en dat er -zoals verhaal hierboven- iemand in Europa wordt gezocht om mee te trouwen. In dat geval zijn de strengere visumregels qua inburgeren en taal in NL helemaal niet zo verkeerd. In BE moeten ze ook verplicht taalcursus en inburgeren maar als je daar gewoon bij zit en niks doet, is er niks aan de hand.

Mijn computer doet ook raar, is 't besmettelijk?

Gister stopte ie en ging ie -half afgesloten- niet meer uit, net heb ik 'm uit gekregen en ging ie gelukkig weer aan.

Fieje: je had er bij moeten zijn (wederom schat ik jou in als degene die had gezien wat ik had gezien).

In 't dorp is 't hele weekend 'n mars/taptoe/fanfare-achtige wedstrijd. 'n Hoge entree om op de (speciaal hiervoor opgebouwde) tribune te kunnen zitten en de shows te zien, maar met een beetje geluk een derderangs plaatsje op 'n terras op de plek waar 't uitzicht 't beste is: nét voordat de groepen in vol ornaat het plein op marcheren en hun ding doen voor het publiek.

Dat ging van groepen die aan kwamen lopen compleet uit de maat, tot meisjes die stonden te slapen en met hun xylofoon op de rug van de voorganger botsten. Strakke witte mannenpantalons en vergeten daar een strakke witte boxer onder te dragen. Meisjes in héle korte dansmariekes outfitjes waarbij 't rokje omhoog was gekropen door de trommel die ze moesten dragen. Eng strak in de maat lopende Duitsers (op de plek waar ze nog helemaal niet in de maat moesten lopen), waarvan een paar met zo'n zonnatura kapsel (kent iemand ie reclame nog? Ik ga 'm proberen op te zoeken, waarbij iedereen compleet overdone 'n happy family speelt.) Zo'n veel te platinablond kapsel dus. Belgische groepen waarvan de jongens stiekem bier dronken tussendoor en met hun blouse half uit hun broek met vaandel gingen zwaaien. Tsjechen in soort van Tiroler outfit met 150denier dikke huidkleurige panty in gezondheidschoenen.

Van dat kaliber. Over 2 jaar doen we 'n meeting bij ons, oké?
Zonnatura reclame

Die dus.
Yas, alsnog gefeliciteerd! Leuk feestje gehad? Kwamen die camouflage-netten toch nog van pas...X-D

Isiss, ik kan het me levendig voorstellen! Geweldig, wat een beschrijving! En morgen lekker naar de Efteling, niet verkeerd en ook nog met lekker weer - dan moet 10x python er wel inzitten, lijkt me Veel plezier!

Marg, succes met je scriptie, papers, presentaties, tentamens etc...wat een hoop, en dan met een deadline zo dicht bij...ik zal aan je denken, zet m op.

Etosha, voor jou blijf ik ook duimen. Wat geweldig zou het zijn, en het is nu al zo dichtbij!

Nomade, leuk om weer van je te horen. Jij ook veel succes met al die visum-toestanden!

Cadi, hoe was moederdag? Werd je lekker verwend?

Verder een dikke knuffel aan iedereen en een fijne, zonnige dag!
Goedemiddag allemaal,

Ben weer terug, na een super-geweldig-heerlijk weekend met m'n lief die hier was (en ja, hij was er vrijdag al! :-D ).

Lief zit inmiddels weer in trein terug, want moet ook morgen weer aan het werk en ik hik nu ernstig tegen een halve verbouwing van mijn kamer aan, is gewoon even een standaard het-is-hier-zo-leeg--en-stil-dip. En wat dan ook niet helpt is dat ik niet weet wanneer we elkaar weer zien. Héél misschien over 3 weken, en anders 'ergens in juli' pas. Ik weet dat dit voor een hoop van jullie klinkt als een luxe-probleem, is het ook. Het punt op zich is ook niet dat er wellicht veel tijd tussen zit, daar kan ik best goed mee leven, maar ik kan iets minder goed tegen onduidelijkheid. Tot voor kort had ik nog een bijbaantje waarbij ik minstens 1,5 maand van te voren aan meost geven wanneer ik dan misschien wel eens een dagje vrij wilde, maar nu met mijn stage is dat dus ook weggevallen en daarmee dus ook de 'duidelijkheid'.

Goed, genoeg geklaag.. Weekend was fantastisch. Vrijdagnacht tot veel te laat op het balkon gezeten met een wijntje en te weinig kaarsjes (heb geen lamp daar) en zaterdag een dagje naar Den Bosch geweest. Had J. iets over gelezen in z'n reisgids over NL, en was ook dichtbij genoeg om niet vroeg op te hoeven staan. Boottochtje dat in de planning zat is niet gelukt, met 25 graden zitten die bootjes namelijk allemaal al vol, en dus maar veel op terras gezeten en naar allerlei jazzbandjes geluisterd.

Gister een dag in het park gehangen, met een fles rosé en ons uitstekend vermaakt daar en gisteravond sociaal bij mijn ouders langsgeweest voor moederdag en daar gebarbequed.

Hoop dat jullie ook allemaal een fijn weekend hebben gehad? Yas, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Je had in elk geval prima weer voor een feestje, was het leuk?

Cadi, hoe waren de gedichtjes? Ben je goed verwend?

Isiss, ik begin me steeds meer te verbazen hoeveel verschil er in wetgeving kan zitten tussen 2 landen die zó dicht bij elkaar liggen.. absurd.. Erg zuur dat, voor mijn gevoel, zulke mensen het verpesten voor mensen die wél verliefd zijn en de allerbeste bedoelingen hebben en gewoon bij elkaar willen (en horen) zijn!

Enne.. heel veel plezier in de Efteling morgen. wij gaan volgende keer als J. hier is (al weet ie dat zelf nog niet..)

Nemo, dikke knuffel!

Margh: heel veel succes met alle papers, presentaties en natuurlijk je scriptie. Je kunt het!

Etosha, al nieuws? ik duim nog steeds ontzettend hard.. enne, niet te hard stressen (las net je hyves even.. Relax, meer kun je toch niet doen!)
Ja. ik had een superfeest en de camonetten waren idd opgehangen!

Nu weer weg, al die activiteiten hebben wel weerslag nog, ik moet echt bijkomen.
Ik lees mee, maar weet even niet zo goed waar ik op wil reageren. Goed te lezen dat het met iedereen wel goed lijkt te gaan en dat iedereen druk met van alles bezig is.

Ik heb weer een zorgenbui. Laatste bericht van B is van vrijdagavond waarin hij vertelde dat hij zondagmorgen zou vertrekken uit Zambia (waar hij geen bereik heeft), via Botswana terug naar Kaapstad, en dat we zodra hij in Botswana was wel contact zouden hebben. Totale afstand is 2400 km, waarvan de eerste 60 in Zambia. En nu, maandagavond, nog steeds geen spoor van hem. Zowel zijn Botswaanse als zijn Zuid-Afrikaanse foon staan uit, kan dus geen berichtje achterlaten of niks. Totale reistijd is toch zeker drie dagen, als het geen vier is, dus als hij nu nog niet onderweg is, komt hij zeker te laat voor de afspraak bij het consulaat, want die is vrijdagmorgen a.s. om 10.00 uur. En daarvoor moet hij nog naar de bank en pasfoto's laten maken etc.

Waarschijnlijk is de reden weer zoiets simpels en logisch als telefoon leeg ofzo, maar ik merk dat ik me nu toch wel erge zorgen maak. Ik kon dat de laatste tijd steeds beter loslaten, maar het is lang geleden dat ik zo lang niks gehoord heb, hij is onderweg over erg slechte en gevaarlijke wegen en er is haast bij... ik zit hier dus langzaam mezelf wel behoorlijk op te vreten eigenlijk. Ik kan natuurlijk zijn kantoor bellen, maar wil daar ook geen mensen ongerust maken als het niet nodig is. Bovendien vindt B dat vast niet leuk. Maar heb ik morgen rond een uur of elf nog steeds niets gehoord dan ga ik dat toch maar doen denk ik...
Spees: klinkt helemaal leuk, je weekend!

Die onzekerheid wanneer je elkaar weer ziet is shit ja, vond ik ook altijd het moeilijkste. Al stond er 'n datum over 3 maanden pas, dan was het makkelijker naar toe leven.

Etosha: ik denk iedere dag aan je/jullie/visum!

Dat je je nu meer zorgen maakt is logisch, je normale rationele gedachten worden compleet vertroebeld door die visumaanvraag. Als die er nu niet zou zijn, zou je je echt minder druk maken omdat je gang van zaken kent daar. Gaat goedkomen, je zal zien dat je snel iets van 'm hoort. En die afspraak bij 't consulaat kan vast ook wel 'n paar dagen verzet wrden als er iets dringends tussen komt.

Kortom: ik blijf duimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven