:duckie: we kletsen door in topic nr 11

02-11-2012 15:41 2539 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:duck-nijn schreef op 23 augustus 2012 @ 13:09:

We kletsen lekker door! Met ons 11e topic alweer!

Vervolg van

Stoppen met anticonceptie in 2010 -

2010 - Stoppen met anticonceptie - DEEL 2

:duckie: *2010* Ongeduldige ladies willen graag baby's

:duckie: *2010* Ongeduldige ladies willen graag baby's #2 :duckie:

:nijn: Topic 5! We kletsen gezellig door *2010*

:nijn: Topic 6, zwangerschapswens en babypraat

Duck en nijn, we kletsen vrolijk verder Topic 7

Duck & Nijn, we kletsen vrolijk verder Deel 8

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest word je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede/ derde ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepje32 31-05-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-20132 april 20 weken echo

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon

16-01-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201020-03-2011

It's a GIRLEmybeeb

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb

april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011

29-10-2012

It was a SURPRISENelledr

01-07-2011

Nellemini

04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISE

28-10-2012

It's a GIRLPinkgirl

07-09-2011

Pinkimini

12-10-2012[

Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012
O lily, ik had met 17 weken precies hetzwlfde: wel al de baby gevoeld, maar ineens een week niks, noppes nada meer. Placenta wel aan de achterkant overigens. Volgens de vk hoefde ik me ook geen zorgen te maken en mocht best langskomen om het hartje te luisteren. Mg jij vast ook voor je gemoedsrust. Miniraar was ook anders dan rare zoon, minder heftig in het begin. En nu dus vooral op een plek. Elke zwangerschap is anders, dus elke keer kun je je weer opnieuw zorgen maken. Of gewoon lekker niet doen En je It nu ook in een hele spannende enonzekere fase qua huizen, met hormonen erbij ijna niet te doen. Ik loop al te malen over de planning van de klussen in de kamertjes en dat is niet eens nodig. Objectief gezien dan hoort er bij ofzo. Laat lilyman wat dingen regelen, maak een schema, vraag hulp, accepteer dat tijdelijke situaties nooitoptimaal hoeven zij. Als je je eindbeeld maar in zicht houdt.

En sterkte, het lijkt me een hoop geregel, maar dat kun je!

Joda, misschien is dat gerommelook wel een goed idee. Heb geen strijk liggen Dus vanavond even een bed in elkaar zetten ofzo. Misschien idd het kleine lampje aan juf. Knuffels gooit hij meteen uit bed. Maar het is vooral krijsen omdat hij geen afscheid wil nemen denk ik, en voor hem is dat het moment dat we de deur uitgaan. We gaan er over een half uur mee aan de slag, hijis nu nog zo lekker aan het spelen. Als hij op schoot zit en ik zeg: je gaat zo slapen... Dan legt hij keteen zijn olletje tegen me aan en zegt "hapuh"... Zo erg geconditioneerd is hij dus al...
Hij gaat niet elke dag in baden meestal op vrije dagen smiddags.

Een flesje in bed doe ik niet hoor! Tandenpoetsen en daarna niet meer eten. Hij eet ook weerbeter de afgelopen dagen (appelmoes rules), dus wrsch niet eens trek in flesje. Dat is trouwens al zoooo lang geleden, het laatste flesje!

We vragen ons de laatste tijd heel erg af hoe miniraar gaat zijn in vergelijing tot rare zoon!
@raar: begrijp ik uit je woorden 'hij is nu nog zo lekker aan het spelen'. Dat jullie geen strikte bedtijd aanhouden?

Geen verwijt hoor! Gewoon handig om te weten als je tips wilt. Onze tips moeten natuurlijk wel aansluiten bij jouw opvoeding.

Ik ken ook iemand die bij haar kindje een cd'tje aanzet met liedjes waar haar kindje bij in slaap valt. Niet mijn manier....maar he, het kan werken.

Ik ben benieuwd hoe het gaat.
Nee, we brengen hem standaard om 20u naar bed, dan ligt hij er om 20:30 in. Eerder is hij gewoon nog te wakker. We hebben een avondkind. Oftewel... We beginnen nu aan operatie beam me up rare zoon
Wat doe je tussen 20:00 en 20:30 dan?

naar bed brengen duurt bij mij 3 minuten. Lees nog geen verhaaltjes voor ofzo. Pyama aan, tandenpoetsen, weltruste

Succes! Mijn duimen draaien overuren. Ik stuur positieve energie je kant op.
Succes Raar!! Jullie kunnen het....

Indd een lampje werkt hier prima! En blijven rommelen is misschien ook een idee.

Als Emygirl niet wil slapen vertel ik altijd dat ál (?) haar vriendjes en vriendinnetjes ook gaan slapen, dan kletst ze mij na en zegt dan ook dat zij gaat slapen... Dat helpt hier soms..

Ohh Lily! Logisch je stress, maar het komt echt wel goed..

Jullie hebben veel keuzes in huizen en het eigen huis verkocht dat was de grootste zorg...

De mannen fietsen er wel tussendoor hoor!

Wel vervelend dat je de baby weinig voelt, indd anders extra naar de vlos gaan hoor voor een controle!

Leuk die kletsende Jodaatje! Inderdaad jullie hebben haar een goede naam gegeven wat dat betreft.

Hier is het "Saja" haha...

Die zinnen herken ik ook, aan het eind van de zin komen dan 2-3 duidelijke woorden!

En wat ook nieuw is; ze roept mijn naam! Ik lig elke keer in een deuk, maar wil dat zij mij gewoon mama noemt natuurlijk. Dus moet het weer een beetje afleren of dat ze mama ....... gaat zeggen.

Wij zijn trouwens weer thuis, heerlijk weekje gehad..

Nu nog lekker vrij tot maandag (jarig!)
Hier ook een krijsende lilydr boven. Hij gaat meestal tussen 19.00 en 19.30 naar bed. Eerst viel hij meteen in slaap, maar nu wil hij boekje, papa, bumba....bla bla bla. En toen hebben we de fout gemaakt hem even mee naar beneden te nemen om rustig te worden......dat moet ik nu bekopen.....

Lilykl ligt nu in bed. Hij hoest echt de longen uit zijn lijf. Zo zielig.... heb gelukkig mijn moeder al back up voor morgen! Ik zou niet weten wat ik zonder mijn moeder zou moeten hoor!

En bedankt voor jullie opbeurende berichtjes. Hormonen, stress, geen beste combinatie......pfffff
Lekker potje janken is ook fijn af en toe hoor lily

In dat half uur is het zelf naar boven lopen (gaat nog niet zo snel), kleertjes uit, luier verschonen (staand dus dat gaat niet zo snel), tandjes poetsen (rare zoon doet steeds zijn mond dicht dus duurt ook lang), slaapzak aan, boek lezen (minstens tien minuten, tijd voor nemen), diertjes gedag zeggen, in bed leggen, weltrusten wensen met drie kusjes en weglopen. Snap ook niet goed dat dat zo lang duurt, maar ik las dat een ritueel van een half uur vrij normaal is.

Goed... De eerste ronde is begonnen... Hij staat nu vijf minuten te gillen. Zitten jullie klaar voor moral support?
Live verslag: rare man gaat nu naar boven voor de twee miuten geruststellen. Hijis meteen stil (we kiezen voor toch even oppakken ipv meteen neerleggen). Rare man zegt alleen: "stil maar, er is niets aan de hand" en legt hem zo weer neer met de woorden "ga maar lekker slapen, dan vetrekt hij weer voor tien minuten. En zo herhale men
Tussendoorvraag aan iedereen: wanneer heb je voor het laatst gehuild?
Dus... Terugleggen was meteen krijsen. Nu wachten we tien minuten.
Hier is het nu stil....dus go raar, houd vol!

Huilen;

Beetje, vanmorgen

Blij, tvoh kids bij het blinde meisje

Enorm janken, denk bij de miskraam, maar eigenlijk viel dat ook best mee...... misschien is het gewoon eens tijd om lekker te janken! :-)
Go raar! Ik zit klaar voor support.

*gaat nadenken over de huil vraag*
Teep, er is een tweeling topic geopend!
Nog drie minuten, dan zijn de tien inuten weer vol. Man o man, wat klinkt het hard zeg! Dat keeltje is gewoon helemaal schor zo en dan horen we hem ook niet meer :-S
Bij mij helpt in dat soort, echte paniek en hysterie buien, de nanny methode. Ik zet een krukje bij de deurven ga met mijn rug nasr hem toe zitten, leg hem steeds terug, eerst nog met woorden, daarna zonder. Af en toe fluister ik....ga maar lekker slapen...... krukje steeds verder zetten en aan het einde ben je de jamer uit......
Raar, you go girl!

*Ik zou 'm eigenlijk ook niet oppakken, dan denkt hij 'oehoe eruit!' *

Laatst gehuild bij (echt heel erg) Peter R de Vries over een ontvoering. Moeder en kind konden niet herenigd worden. Dan zie je moeder huilend in de auto en allerlei foto's van hen samen.... Mijn moederhart!

Jufman keek me aan en toen hield ik het niet meer vol... Hij moest heel erg lachen, want ik moet ook altijd grienen bij 'hello goodbye'.

Verder ben ik niet zo'n huilerd....
Een zoon!
Hou vol raar!
Laatste huilmoment; toen m'n opa overleed afgelopen jaar..

Go Raar! Het gaat door merg en been he?!

Maar hij weet dat jullie "eerst" ook toegaven dus daar wacht hij nu op..
Joda, ik bedoelde dat Lily sowieso een huis had met de crisis. Huurhuizen te over.... Geen paniek!
Een zoon!
Raar, je doet het super goed... Inderdaad volhouden... Rare zoon is een slimmerd en chanteert jullie met huilgedrag. *Ik probeer het huilen dragelijk te maken*. Hij wil gewoon het liefste bij jullie zijn.
Een zoon!
Aha
Laatste huilmoment: eergister toen rare man opperde dat het bedje dat we konden ophalen dat nooit gebruikt was misschien wel betekende dat er een kindje in had moeten liggen, maar het voor de geboorte oerleden was ofzo. Dan kun je me opvegen he, sufferd.

Het steeds verder schuiven werkte voeige keren ook niet. Danis hij stil tot je werkelijk op de gang bent en zet het dan alsnog op een brullen. Misschien oeten we het oppakken idd niet doen, maar dan krijgen we hem echt niet rustig in die twee minuten dat we hem geruststellen.
De 15 minuten zijn nu ingegaan. Het is geen huilen... Het is echt krijsen. Het klinkt onwijs paniekerig. Pfff... Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren voor hij opgeeft.
Angie kan alleen 's morgens met de meet, zie H.

Dat wegschuiven werkt hier ook niet..

Hang on!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven