Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
Dignity bijzonder hè dat mensen dan toch de sportschool weten te vinden terwijl ze er dus kennelijk niets te zoeken hebben.

Volgende week weer lekker met je oude vertrouwde instructeur!
Wat gezellig druk weer hier. Ik ga morgen nog ff mijn schema doen. Geen oliebollen voor mij. Heb PDS dus dan kan ik weer 4 dagen niet naar de wc en krepeer ik van de pijn. Maar ik kan goed leven zonder oliebollen. Ik doe dus schema 2xpw en 1x attack en 1x spinning. Wil eigenlijk een les gaan vervangen door pump. Volgens mij hartstikke goed voor je lijf.

Dat je als vrouw breder wordt van pump en attack ken ik niet. Vrouwen worden eigenlijk niet breder, wel gespierder. Ik ben juist door deze sporten 30 kilo kwijtgeraakt. Misschien toch meer op t gebied van voeding doen, zodat t gelijk opgaat?
Wat hebben jullie al vroeg de nieuwe release! Hier start hij over 2 weken pas.

Ik heb laatst totaal 3x attack gedaan mr ben er toch achter dat niets voor mij is al die snelle pasjes. Ik heb nog steeds niet de stap genomen een trainingsschema op te laten stellen. Ik voel mij goed bij 2a3x pump, 2a3x spinning en 2x xco pw.

Vandaag weer spinning gedaan en dan 2 Jan weer pump!
Owja en met het mixen nu bij pump merk je dat spierpijn weer bestaat. ;) Bizar eigenlijk he! Jammer zoals jullie zeggen dat een release zo lang duurt!
quote:sportivity-girl schreef op zondag 30 december 2012 22:09 Wat gezellig druk weer hier. Ik ga morgen nog ff mijn schema doen. Geen oliebollen voor mij. Heb PDS dus dan kan ik weer 4 dagen niet naar de wc en krepeer ik van de pijn. Maar ik kan goed leven zonder oliebollen. Ik doe dus schema 2xpw en 1x attack en 1x spinning. Wil eigenlijk een les gaan vervangen door pump. Volgens mij hartstikke goed voor je lijf.

Dat je als vrouw breder wordt van pump en attack ken ik niet. Vrouwen worden eigenlijk niet breder, wel gespierder. Ik ben juist door deze sporten 30 kilo kwijtgeraakt. Misschien toch meer op t gebied van voeding doen, zodat t gelijk opgaat?

Wat heb je veranderd qua voeding waardoor je zoveel bent afgevallen? Heb je inmiddels wel een gezond BMI?

En ben benieuwd hoe je trainingsschema eruit ziet.

Ik heb m'n sportritme nu goed onder controle, maar regelmaat in m'n voeding vind ik erg lastig te vinden. Ik snaai echt nog te veel, waardoor ik laatste maanden niet afval in cm rondom mn buik.
Dank je Gobsmack. Ik weet inderdaad nog van de vorige keer dat je pas vooruitgang boekt als je het minimaal 1x per week doet. Dus dan wordt het of 2 x bodypump of 2 x attack en dan combat 1 x. Maar combat heb ik nog nooit gedaan en dan lijkt me echt super leuk! Dus eigenlijk kan ik nog steeds niet kiezen. Misschien maar gewoon kijken of ik kies voor 2 x kracht en 1 x cardio of juist andersom. Of gewoon alle 3 1 x en nergens vooruitgang boeken :-)

Anyway, ik heb gewoon zin om me vol op lesmills te storten geloof ik!

Iedereen een fijne jaarwisseling
quote:Tamina schreef op 31 december 2012 @ 02:33:

[...]

Wat heb je veranderd qua voeding waardoor je zoveel bent afgevallen? Heb je inmiddels wel een gezond BMI?

En ben benieuwd hoe je trainingsschema eruit ziet.

Ik heb m'n sportritme nu goed onder controle, maar regelmaat in m'n voeding vind ik erg lastig te vinden. Ik snaai echt nog te veel, waardoor ik laatste maanden niet afval in cm rondom mn buik.

Ik heb er wel twee jaar over gedaan. Ben begonnen met Sonja Bakkeren (toen heel populair). Daar viel ik in 4 jaar best wel mee af maar toen was ik t zat. Ik dacht dat ik dat zelf ook wel kon. Meestal begin ik met yoghurt of kwark met muesli. Tussendoor fruit, tussen de middag twee boterhammen met kaas of pindakaas of ik neem sla met tonijn en olijven.Tussendoor iets van een kaakje bij de thee en/of fruit. 's Avonds veel groente, een vuistgrootte vlees en een middel aardappel. Bij pastagerechten bijv. neem ik meestal 3 a 4 opscheplepels. Als ik me hieraan houd en erbij sport gaat t langzaam maar zeker. Nu mag ik eigenlijk geen vette dingen en suikers door PDS (prikkelbare darmsyndroom). Dan krijg ik heel veel buikpijn en kan niet naar de wc en word er erg moe van. dat scheelt. Ik zorg altijd dat er voldoende eiwitten in mijn voeding zitten (eieren, yoghurt, magere franse kwark), drink veel groene thee. Ik weet t, t klinkt heel saai en gezond, maar ik als ik iets wil bereiken...

Mijn schema bevat vooral veel oefeningen met eigen lichaamsgewicht (squats, lunches, burpees) en met losse gewichten en kettlebels. Is veel effectiever dan apparaten.
mijn BMI is rond de 25, dus niet erg laag, maar door t sporten heb ik wel wat spiermassa en dat is zwaarder dan vet. Ik ben best wel tevreden zo.
@tamina, bij ons wordt ongeveer twee weken na de kwartaaltrainingen de nieuwe les gegeven. Ze beginnen namelijk meteen daarna met instuderen. Maar dat duurt even..

Ik heb ondertussen een nieuwe les gevonden die ik er ook bij doe. BOOTCAMP. Is ook voor al je spieren en conditie, ik ga er helemaal kapot van. Maar wel lekker buiten sporten
What doesn't kill you makes you stronger!!
Een gelukkig, gezond en sportief 2013 lieve LMers!

Anne-bloem; bootcamp van de sportschool of extern? Bij ons geven ze het ook, zowel indoor als outdoor, maar ik vind andere lessen vaak wel net wat leuker. Zit er wel aan te denken om zondag te bootcampen (indoor). De komende dagen kan ik door omstandigheden niet sporten, dat zou mijn eerste mogelijkheid zijn. Dus ik ga het maar in de agenda zetten.

Heb zojuist nog even gebalanced. Toch behoorlijk gezweet!

Isa, ben je al gestart?
Heb sinds heel lange tijd vanmorgen de pump weer eens gedaan. Vind de summer of 69 nog wel leuk, maar ja, ik heb m nog niet gehoord. Leuke les, maar de eerste keer altijd weer even aftasten met gewicht. De instructeur weet dat ik veel sport, dus die moedigde al aan om meer te nemen, maar kan de volgende keer nog meer nemen. M.n voor de rug en de benen. Triceps / biceps waren goed en zelfs opdrukken alles op tenen, maar dat waren er niet zoveel.

Goed begin van t nieuwe jaar
Sportivity girl, summer of 69 was de vorige release.

Ik ga vanavond weer. Nog steeds spierpijn van de vorige keer. Met name binnenzijde van mijn bovenbenen.
quote:kapiteinprop schreef op 02 januari 2013 @ 12:14:

Sportivity girl, summer of 69 was de vorige release.

Ik ga vanavond weer. Nog steeds spierpijn van de vorige keer. Met name binnenzijde van mijn bovenbenen.

dan hebben ze bij ons nog niet de nieuwe zeker...Instructeur is net op vak geweest dus zal nog wel moeten oefenen

succes vanavond
Gobsmack, bootcamp is van de sportschool zelf. Ik vind bijvoorbeeld bodybalance ook leuker maar t is een mooie aanvulling.

Net weer even gepumpt. Maar t ging voor geen meter. Een minder enthousiaste instructrice en 3 weken niet meer geweest door kerst enzo. Was wel een beetje zwaar, en de spierpijn voel ik al aankomen
What doesn't kill you makes you stronger!!
Ook gepumpt vanavond. Had nogal spierpijn van de vorige keer maar wel gegaan. Weet niet of dat nu wel zo verstandig is maar heb het volbracht.

Vond de muziek minder vervelend dan vorige keer dus wie weet went het wel.

Zijn er hier ook mensen die alleen aan pump doen? En zo ja, hoe ziet je opbouw er dan uit als je bv 3x per week gaat? Ik heb nog steeds dat als ik klaar ben met bodypump ik het after spinning gevoel mis en als ik gespind heb, mis ik weer het bodypump gevoel
kun je de lessen niet na elkaar doen op één dag?
Dat is niet elke dag mogelijk. En als het kan is het eerst spinnen en dan pump. Had begrepen dat dat niet verstandig is, die volgorde.

Maar dat is inderdaad wel iets wat ik had bedacht.

Hoe zit dat met de volgorde, klopt het dat dat uitmaakt?
Ja eigenlijk wel Heeft te maken met de voedingsstoffen die je nodig hebt om goed krachttraining te doen, zeg maar. Anders pak je minder gewicht dan je zou kunnen. Je zou eens kunnen googlen?

Als je en aan krachttraining en aan cardio doet, dan doe je waarschijnlijk je cardio na de krachttraining. Die volgorde komt je krachttraining ten goede, want zo voorkom je dat je cardiotraining energie wegkaapt die je nodig hebt voor het ijzer. Maar volgens een humane studie die sportwetenschappers van de University of Tsukuba publiceerden in Medicine and Science in Sports and Exercise is die volgorde ook beter voor je cardiotraining. Je cardiotraining verbrandt er meer vet door.

De onderzoekers deden een proef met 10 gezonde mannelijke studenten van gemiddeld 23 jaar. De studenten moesten de ene keer 60 minuten fietsen op 50 procent van hun VO2max. [E] Dat is net iets intensiever dan maar een beetje peddelen, maar je kunt nog uitvoerig je relatieproblemen bespreken.

Een andere keer trainden de proefpersonen voordat ze gingen fietsen met gewichten. Ze deden 3-4 sets voor de shoulder-press, butterfly, biceps curl, squat, bench-press en lat-pulldown met een gewicht waarmee ze nog maar net 10 reps konden maken. De ene keer zat er tussen de kracht- en de cardiotraining 20 minuten [RE20], de andere keer 2 uur [RE120].

Om een lang verhaal kort te maken, de hoeveelheid vet die proefpersonen verbrandden was bij RE20 hoger dan bij de E en RE120.

Dat komt waarschijnlijk doordat tijdens krachttraining adrenaline en nor-adrenaline vrijkomen, denken de onderzoekers. Die pephormonen dwingen de vetcellen hun inhoud af te staan aan de bloedbaan.

Een andere voordeel is dat cardiotraining na krachttraining zorgt voor een grotere groeihormoonpiek. Groeihormoon stimuleert niet alleen de verbranding van vet, maar ook het herstel van spierweefsel. In studies waarin sporters eerst aan cardiotraining doen, en dan pas aan krachttraining, is de aanmaak van groeihormoon juist lager dan je zou verwachten.

zoals dit....
Dank je voor je uitgebreide antwoord. Zoiets had ik inderdaad al eerder begrepen. Alhoewel ik in het verleden ook al eens in de veronderstelling was dat eerst cardio en dan krachttraining juist de goede volgorde was. Eerst pump dus en dan cardio. Duidelijk.

Er is geen mogelijkheid om eerst pump te doen en dan cardio bij ons. Pump staat steeds ALS laatste op het programma. Of ik moet s ochtends en s avonds gaan... Hmm
Het kan weer wél als je tussendoor rust neemt, iets goeds eten zoals twee boterhammen met pindakaas of wat vruchtenkwark en een half uurtje rust neemt. (Hoorde ik van een instructeur bij ons - één die er ook verstand van heeft, want dat betwijfel ik bij sommigen)
Hallo allemaal!

Iedereen een goed en sportief nieuwjaar gewenst

Ik ben vanmorgen naar BodyBalance geweest, hartstikke lekker...had me voorgenomen om daarna nog wat fitness te doen maar de sauna lonkte Ook lekker.

A.s. woensdag is de Core Stability workshop en de week erop begin ik dus met Pilates. Heb me bij de volksuniversiteit opgegeven voor 12 lessen Chi Neng Qigong, iets heel anders maar past wel bij me denk ik.

Het voelt allemaal redelijk laagdrempelig maar ik denk/hoop dat het me weer richting niveau duwt waar ik eerst op zat.

Hoe gaat het met jullie?
quote:kapiteinprop schreef op 30 december 2012 @ 15:05:

Ik heb vandaag voor het eerste de nieuwe release van bodypump gedaan. Moest nog even aan summer of 69 denken, nummer dat ik echt vervloekte maar waar ik nu dus nog net niet naar terugverlang. Wat een herrie! Haha word vast gewoon te oud ofzo. Verder de oefeningen prima. Voel nu al de spierpijn. Benen lijken prima dus die moet ik echt zwaarder doen volgende keer. Maar die armen....O jee, dat klinkt niet veelbelovend Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe release. Ik had m vandaag verwacht, maar helaas pas vanaf morgen. Ik mag m dus dinsdag gaan proberen.
Ik vond de muziek de tweede keer al een stuk beter te doen. Alleen bij het liggen (borst) blijf ik het vrij ehhh heftig vinden zeg maar.

Vandaag gespind. Fijn weer.

Ben benieuwd wat je dinsdag van pump vindt Freeasabird.
Gelukkig nieuw jaar allemaal!

Het heeft iets langer geduurd dan gepland maar het vandaag dan eindelijk voor het eerst pump gedaan.

Het was er door allerlei druktes nog niet eerder van gekomen maar ik was vanochtend naar attack gegaan en kwam daarna een bekende tegen die pump ging doen dus ben ik maar meegegaan.

Er waren gelukkig wat behulpzame medesporters om te wijzen welke gewichten ik kon pakken want de instructeur kwam vrij laat binnen, toen was ik al een beetje op weg geholpen gelukkig.

Het is me goed bevallen! Ik ben wel vrij licht begonnen omdat ik even wilde kijken hoe het ging (en was nog aan het uitblazen van de attack) maar ik had voor sommige oefeningen meer gekund dan ik had verwacht. Al piep ik daar morgen/overmogen waarschijnlijk anders over ;).

Er waren trouwens redelijk wat mensen die eerst de attack deden en daarna pump ondanks dat ik inderdaad ook had begrepen dat omgekeerd beter zou moeten zijn. Ben ook niet van plan dit standaard achter elkaar te doen, was nu toevallig dat het zo uitkwam. Ik attack normaal ook op andere dagen maar nu was ik door de feestdagen al minder geweest dat ik vandaag ben gegaan.

Deze week mis ik helaas de balance, dat zou denk ik wel lekker zijn geweest na deze inspanning om de spieren een beetje wakker te houden. Al is het nog maar afwachten wanneer ik weer normaal kan bewegen ;).
Halloooo allemaal,

ben er ook weer even. Ben deze week over gestapt naar een andere sportschool, onder andere omdat ik bij mijn oude sportschool eigenlijk nooit naar de pump ging omdat het een beroerde instructrice was (verhaal wel eens verteld) Nu overgestapt naar een nieuwe sportschool, een die wel een stuk groter is dan de oude, ook wat verder van huis ligt, reistijd wat langer (niet veel) maar ik hoop daar een nieuwe start te kunnen maken. Zou graag eens willen spinnen, maar de drempel is echt mega-hoog, bang dat ik het niet kan/volhoud en dat mijn rug het niet leuk vind... Ik zag dat ze bij de nieuwe ook Low-spinning geven (wat rustiger) misschiend at ik dat ook wel eens ga proberen... Dinsdag heb ik afspraak staan fvoor een fitness-instructie, fitness is niet mijn ding... maar doe het toch maar omdat het eigenlijk voor mijn rug (hernia geopereerd) heel belangrijk is... Daarna ga ik snel de groepslessen weer in denk ik........ Wordt vervolgd.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven