pijnlijke voeten
donderdag 3 januari 2013 om 00:46
Ik weet het niet meer, maar ik word gek!!! Al heel lang heb ik van de meeste schoenen pijn in mijn voeten. Volgens de podoloog zijn mijn voeten breed, te breed voor de normale gangbare schoen. Tijden ging het goed maar nu.....aan het einde van mijn voet, voordat mijn tenen beginnen zit de pijn. Alsof er zenuwen of spiertjes knel zitten. Heb nu zeker al een uurtje mijn schoenen uit en nog doet het pijn.
Met schoenen aan is het soms zo erg dat ik er niet goed van word. Heb al halve zooltjes gehad, werkte niet.
Iemand een idee wat je eraan kan doen, die hetzelfde heeft of weet ik veel......, ben het zo zat dit gevoel.
Ga binnenkort naar de huisarts maar dacht misschien hier nog tips te vinden
Met schoenen aan is het soms zo erg dat ik er niet goed van word. Heb al halve zooltjes gehad, werkte niet.
Iemand een idee wat je eraan kan doen, die hetzelfde heeft of weet ik veel......, ben het zo zat dit gevoel.
Ga binnenkort naar de huisarts maar dacht misschien hier nog tips te vinden
donderdag 3 januari 2013 om 00:59
Ik heb veel voet problemen, en ik zou willen zeggen: probeer een doorverwijzing te krijgen naar een orthopeed in het ziekenhuis. Hij kijkt naar de stand van de voet en de stand van de botten in je voet. Of naar een orthopedisch schoenmaker.
Doorgezakten voorvoeten? Maar het kan veel meer zijn natuurlijk!
Doorgezakten voorvoeten? Maar het kan veel meer zijn natuurlijk!

donderdag 3 januari 2013 om 01:01
quote:waaromdan schreef op 03 januari 2013 @ 00:59:
Nou......... Als het moet maar liever niet. Heb niet echt het idee dat ik "ongelukkige" voeten heb en toch ook niet overdreven breedAls het je pijn in je voeten scheelt, dan ben je toch gek als je dat niet doet? Tegenwoordig zijn er echt leuke aangepaste schoenen.
Nou......... Als het moet maar liever niet. Heb niet echt het idee dat ik "ongelukkige" voeten heb en toch ook niet overdreven breedAls het je pijn in je voeten scheelt, dan ben je toch gek als je dat niet doet? Tegenwoordig zijn er echt leuke aangepaste schoenen.

donderdag 3 januari 2013 om 07:11
Ik zou toch maar voor goede aangepaste schoenen gaan. Beter goed lopen zonder pijn dan altijd pijn hebben. Hoe eerder je dit aanpakt, hoe eerder je pijn weg zal gaan! En zorg dat thuis je voeten goed kunnen ontspannen en goed schoeisel. Kijk eens naar fitflops. Duur, maar schijnen goed te zijn, maar dan moeten ze natuurlijk wel goed passen. Als deze ook te smal voor je voet zijn, lost het weinig op.
donderdag 3 januari 2013 om 08:02
Heb zelf ook lastige voeten (breed en reuma). Sinds 2 jaar heb ik steunzolen en ben ik erg blij met dr. Martens schoenen. Die hebben een aantal modellen die erg breed zijn.
Ik heb deze:
http://www.wehkamp.nl/Zoe ... 20Page&cmid=WEH&VIEW=Grid
Zijn lekker breed en het loopt alsof ik mn sloffen aan heb, heerlijk!
Ik heb deze:
http://www.wehkamp.nl/Zoe ... 20Page&cmid=WEH&VIEW=Grid
Zijn lekker breed en het loopt alsof ik mn sloffen aan heb, heerlijk!
donderdag 3 januari 2013 om 08:57
Volgens de podoloog zijn je voeten te breed voor een gangbare schoen. Heb je al schoenen in een breedte maat geprobeerd?
Er zijn tegenwoordig heus wel mooie schoenen te koop die geschikt zijn voor steunzolen en die leverbaar zijn in verschillende breedte maten. Ikzelf heb doorgezakte voorvoeten en draag steunzolen in combinatie met schoenen van het merk Footnotes. Sinds ik echt goede zooltjes heb, heb ik geen pijnlijke voeten meer. Mijn eerste podoloog had zooltjes gemaakt die echt niet goed waren, na een jaar alsnog met pijnlijke voeten te hebben gelopen ben ik door de huisarts doorgestuurd naar een podotherapeut die wel goede zooltjes voor me heeft gemaakt en sindsdien loop ik pijnvrij.
De schoenen zijn wel prijzig, maar ik koop ze meestal in de opruiming, dan is het nog wel te doen, en ze lopen echt heerlijk.
Er zijn tegenwoordig heus wel mooie schoenen te koop die geschikt zijn voor steunzolen en die leverbaar zijn in verschillende breedte maten. Ikzelf heb doorgezakte voorvoeten en draag steunzolen in combinatie met schoenen van het merk Footnotes. Sinds ik echt goede zooltjes heb, heb ik geen pijnlijke voeten meer. Mijn eerste podoloog had zooltjes gemaakt die echt niet goed waren, na een jaar alsnog met pijnlijke voeten te hebben gelopen ben ik door de huisarts doorgestuurd naar een podotherapeut die wel goede zooltjes voor me heeft gemaakt en sindsdien loop ik pijnvrij.
De schoenen zijn wel prijzig, maar ik koop ze meestal in de opruiming, dan is het nog wel te doen, en ze lopen echt heerlijk.
donderdag 3 januari 2013 om 21:34
Heb je wellicht last van hallux valgus?
Hallux valgus
Uitleg Wiki
Denk bij aangepast schoeisel niet aan lompe lelijke schoenen. De meeste orthopedisch schoenmakers kunnen van elk gewenste schoen iets goeds en moois maken (afhankelijk van de klachten kun je zelfs in een winkel op zoek gaan naar schoenen, foto's maken en die schoenen laten namaken)
Hallux valgus
Uitleg Wiki
Denk bij aangepast schoeisel niet aan lompe lelijke schoenen. De meeste orthopedisch schoenmakers kunnen van elk gewenste schoen iets goeds en moois maken (afhankelijk van de klachten kun je zelfs in een winkel op zoek gaan naar schoenen, foto's maken en die schoenen laten namaken)
Je bent zelf een theepot