Gezondheid alle pijlers

wel of geen antidepressiva

03-01-2013 19:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik ben in therapie voor heftige bindingsangst (haptotherapie) We zijn erg bezig met vroeger en ik moet echt door een zure appel heen (heel zuur!)

Ik heb nog nooit een langere serieuze relatie gehad (ben 39), want ik rende meestal bij nabijheid keihard weg! Dat wil ik niet meer!! Ik ga nu dankzij deze therapie zooo door een diep dal (vaak twijfel ik steeds of ik het wel kan, een relatie aangaan en als ik daar dus aan twijfel word ik zo verdrietig bij de gedachten dat ik voor altijd alleen zal blijven... wat soms echt depressieve gevoelens oproept...

Ik wilde nooit aan de AD maar ik vraag me af of ik het tijdens deze heftige periode van verwerken misschien niet raadzaam is... Ik trek het soms gewoon niet meer!

Wie weet raad...
Hoi Ingrid5,

Ik slik ook AD, en ik zou willen dat ik er nooit aan begonnen was. Heb al verschillende soorten gebruikt. Mijn ervaring is dat het een tijd helpt, maar dat mijn lichaam daarna eraan gewend raakt waardoor ik een hogere dosis moet of op een ander soort over moet gaan (met alle bijwerkingen weer opnieuw). Achteraf denk ik, wat ik er maar nooit aan begonnen. Sterkte met je therapie!!
Ik was ook nooit zo'n voorstander van AD, heb het altijd proberen tegen te houden maar laatste maanden was ik zo depressief, naar psychiater gegaan en die bestempelde mij als chronisch depressief, klopt ook wel gezien mijn achtergrond, slik nu al aantal maanden AD en het helpt mij enorm goed. Vroeger weleens AD geslikt kwam 20 kg aan, maar nu andere AD, geen enorme gewichtstoename en mijn depressiviteit is er nog maar mbt AD een stuk minder en heb meer zin om dingen te ondernemen, dus mij helpt het goed. Maar iedere probleem is anders dus wellicht is AD niet het antwoord op jouw problemen, maar het kan vaak wel een voorzetje zijn.

Ik was nooit voorstander van AD, heb het ook jarenlang niet geslikt omdat het de oorzaak niet wegnam maar het helpt mij enorm goed, en vroeger had ik zoiets van ik wil er niet jarenlang aan vast zitten en nu maakt mij dat niet uit zolang het mij maar helpt. Maar iedere situatie is anders, wellicht helpt jou wat anders (therapie?)
Mij helpt het ook goed om de scherpe kantjes eraf te halen.

Het heeft wel enkele weken tijd nodig om verschil te merken in je gemoedstoestand, en zeker in het begin [en bij de eerste keer] kan het de gevoelens versterken.

Ik ben niet anti, maar ook geen voorstander voor als het niet echt nodig is.

Jouw thrapeut[e] kan je hierbij het best informeren.
quote:veelteveel schreef op 03 januari 2013 @ 19:48:

Hoi Ingrid5,

Ik slik ook AD, en ik zou willen dat ik er nooit aan begonnen was. Heb al verschillende soorten gebruikt. Mijn ervaring is dat het een tijd helpt, maar dat mijn lichaam daarna eraan gewend raakt waardoor ik een hogere dosis moet of op een ander soort over moet gaan (met alle bijwerkingen weer opnieuw). Achteraf denk ik, wat ik er maar nooit aan begonnen. Sterkte met je therapie!!

Ik herken het dat het op een gegeven moment niet meer werkt.

Ben dan wel niet overgestapt maar ben gestopt. En ik voelde me weer herboren.

Soms is een depressie 'gewoon' weg en heb je geen medicijnen meer nodig.

Zelf heb ik ook niet geexperimenteerd met verschillende soorten ad's.

Wat bij de eerste keer goed had geholpen, daar bleef ik trouw aan, ook al had 'men' weer iets nieuws om te proberen. Nee bedankt!

[inmiddels voor de 3de keer aan de ad, maar in lichte dosis.]
Hoi, het zal voor iedereen verschillend zijn,ik slik ook ad en ben er weer mens door ,na bevalling in september tot eind oktober niet buiten geweest.... toen aan de ad begonnen erg hefti g in het begin nu na 8 a 9 weken ben ik sinds vorige week weer mijn oude ik,ga weer op stap naar de winkels en al mijn klachten zijn weg:)

Ben superblij!! ik volg ernaast wel therapie ed want ik ben wel van meniiing dat alleen de pillen niet helpt,sterkte
Als buitenstaander denk ik dat haptonomie juist heel goed is. Idd doodeng maar dat hoort er nu bij

(mocht het je troosten: haptonomen in opleiding gaan ook diep, met alle heftigheid, ze weten wat je nu meemaakt)

AD is eigenlijk alleen in de markt voor matige tot ernstige depressie, niet voor wat ha doen

De haptonomie is heftig, klopt, maar deal with it, durf het aan. Als hetgoed is steunt je behandelaar je er ook in.

AD gaat je niet helpen,

Je bent 39, waarschijnlijk veel oud zeer enzo, dat is niet zomaar weg en opgelost. Moet je ook niet willen, al snap ik je wel.
Je bent zelf een theepot
Ik ben een aantal jaar depressief geweest en AD geslikt. Ik zou het niet zomaar weer innemen. Zelf zou het pas weer gebruiken als ik zwaar depressief ben en het totaal functioneren in de maatschappij niet meer gaat. Je moet geluk hebben om in 1 keer de juiste pil te vinden die werkt. Helaas denken aardig wat mensen dat het een soort van "wonderpil" is.

Misschien dat een uitlaatklep helpt? Als je een sessie heb gehad, je hoofd een beetje leeg kan maken. Want het ophalen van oud-zeer zorgt vaak tot nadenken daarover. En dat kan een depressie triggeren.

Bij mij hielp bijv sporten. Hardlopen in het bijzonder. Wat een goede 'therapievorm' is bij neerslachtigheid, depressies en andere psychiatrische problemen. Maar andere hobby's kunnen je misschien ook helpen. Mediteren, wandelen, breien of lezen etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven