Entertainment alle pijlers

American Colony

05-01-2013 11:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu op national geographic. Over het leven in een Amerikaanse kolonie.

Beetje te vergelijken met Mennonieten en Amish.

Ik val er net in, dus volg het niet echt, maar vind het een beetje in scène gezet af en toe... Beetje geacteerd allemaal.

Wie kijkt ook?
O, ik zie dat ze wel playstation hebben. Dus niet echt amish of mennonieten-achtig.
Jahwel hebben veel overeenkomsten met amish en mennonieten. Ze acceptereen alleen wel electronische apparatuur. Endat doen de mennonieten ook.
Ik zag toevallig gisteren een aflevering. Ene 15-jarige Claudia is flink aan het puberen en stelt regels (met name haar opsteken en hoofddoek dragen) aan de orde. Niets mis mee. Maar haar arme moeder is bang ter verantwoording te worden geroepen door de ouderlingen omdat haar dochter aan het puberen is. Vind dat wel zielig.
quote:hamer schreef op 05 januari 2013 @ 12:01:

Ik zag toevallig gisteren een aflevering. Ene 15-jarige Claudia is flink aan het puberen en stelt regels (met name haar opsteken en hoofddoek dragen) aan de orde. Niets mis mee. Maar haar arme moeder is bang ter verantwoording te worden geroepen door de ouderlingen omdat haar dochter aan het puberen is. Vind dat wel zielig.

Zonet was het dezelfde aflevering: "Oh my god. It's the elders"" .

Ik denk dat het wat in scene gezet over komt, omdat de tienerdochter juist nu de camera's erbij zijn extra gaat rebelleren.
quote:borderwalk schreef op 05 januari 2013 @ 12:06:

[...]

Zonet was het dezelfde aflevering: "Oh my god. It's the elders"" .

Ik denk dat het wat in scene gezet over komt, omdat de tienerdochter juist nu de camera's erbij zijn extra gaat rebelleren.Ja, het lijkt me behoorlijk in scene gezet, dat de mensen precies op het moment dat de camera in de buurt is, bepaalde dingen (moeten) zeggen en doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat een en ander uitgelokt/in scène gezet zou zijn, was wel de kritiek die de Hetterieten gaven toen ze de afleveringen hadden gezien. Zou kunnen. Maar moeder leek me oprecht bank voor de Ouderlingen; ik bedoel niet zozeer het telefoontje, maar eerder in een interview-stukje. Die kolonie is haar hele leven en ze kent niets anders.
Oh, dat geloof ik direct Hamer. Dat ze zo geïndoctrineerd zijn en dat de ouderlingen heel veel macht hebben daar. Het is sowieso leuk om een kijkje te nemen in die gemeenschap.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hebt nu ook zo'n serie op TLC, breaking amish. Best heftig hoe dat daar gaat hoor, ben erg blij dat ik daar niet opgegroeid ben.
Dat brealing Amish is helemaal nep, ze zijn allemaal al jaren geleden weggegaan bij de Amish en Rebecca rn die knul hebben zelfs al een kindje!
Jaren geleden was er ook Amish in the city, meen ik me te herinneren... Dat vond ik dan weer erg leuk.

En @ salsagirl86: Vergeleken met de Amish, vind ik deze Hetterieten aardig eh, progressief. mobieltjes, playstation, laptop met internet. Elektriciteit toestaan is 1 ding, maar ik vind dit (zoals ik het zag op tv) alweer een stapje verder. Dat die ene zoon naar een openbare school gaat bijvoorbeeld.Moeder geeft aan dat de 'elders' dat niet goedkeuren, maar ze doen nog niks. In een strengere gemeenschap was hij er denk ik vanaf gehaald, of in elk geval uit de gemeenschap geschopt als hij daar zou willen blijven studeren.

Ik weet wel dat alles onder deze bevolkingsgroepen allang niet meer zo zwart-wit is als wij te zien krijgen op tv. Er zijn ook 'modernere' Amish, die wel de manier van leven en het geloof aanhouden, maar ondertussen ook een auto hebben en elektriciteit gebruiken. Zo ook de Mennonieten.

Ik vind het altijd wel leuk om te kijken. Heb ook de documentaires 'Amish on break' en 'Leaving Amish paradise' en 'Trouble in Amish paradise' gekeken. Af en toe tenenkrommend, die laatste twee, maar ik vond het wel leuk om te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven