Onze Broekloeders gaan nachtbraken tot ze (Live)-Bevallen!

16-07-2012 20:52 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij Deel 3 van het topic Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

We hebben Deel 1 en Deel 2 helemaal vol gekletst, dus tijd voor een nieuw topic!

Inmiddels is het merendeel zwanger en zijn de slapeloze nachten aangebroken. We kletsen over alle zin en onzin over zwanger zijn en natuurlijk zwanger worden. Want ook leven we mee met de meiden die nog op het wachtbankje zitten.

Binnenkort beginnen de eerste zwangerschapsverloven en dan is het wachten op de eerst (live)bevallingen...

Kortom een gezellige boel dus!

Zoals je ziet, hebben we een aardig volle tabel, om het een beetje overzichtelijk te houden, laten we het hierbij!

Maar er zijn genoeg andere topics waarbij je je aan kunt sluiten of open zelf een nieuw topic!

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?BijzonderhedenKandelaar252ejanuari 201206/08/12 Meisje! Q.

KSCalimero291ejanuari 201215/10/12 Meisje!

KSVerliefdenOnzeker241ejanuari 201203/11/12 Jongen! L.Lauren221ejanuari 201204/11/12 Jongen! T.Lamelle261efebruari 201214/12/12 Meisje! V.Sanne281ejanuari 201217/12/12 Meisje! I.Flower271efebruari 201222/12/12 Jongen! J.Goofy1980322ejanuari 201203/01/13 Jongen! B.Drzttrtje351ejanuari 201204/01/12 Jongen! P.

KSNimnim281ejanuari 201221/01/13 Meisje! R.Aaaanne321efebruari 2012UD 13/02/13 je klopt!Babsje361e januari 2012UD 07/05/13 je klopt!Kena272edecember 2011UD sept.`13 je klopt! 26/2 echo 18/2 intake VK, 7/3 echo VK

Dan hebben we nog onze lieve, trouwe meelezers (en schrijvers): Theepoes, Ipadje en Jilks die om verschillende redenen niet in de tabel staan!!!

We proberen de tabel zo up to date en overzichtelijk mogelijk te houden, schrijf je al een tijdje niet mee dan wordt je uit de tabel gehaald.

Wil je toch graag meeschrijven? Laat het even weten, dat zet ik je weer in de tabel!!!

Hier hebben wij een anoniem forum geopend, die alleen voor leden toegankelijk is. Hier schrijven we persoonlijke info en plaatsen we foto s.
Ik vind ook dat Kandelaar dat echt prachtig heeft verwoord, want zo is het echt precies!
Flower, gelukkig worden de hechtingen al wat beter, vervelend hoor dat je dat steeds zo voelt. En voel je niet schuldig over reageren, er is hier niets verplicht . Ik kan me voorstellen dat als er straks hier een kleine is ik ineens helemaal niet meer aan schrijven toe kom ofzo.

Nimnim, balen dat jij ook zo'n slechte nacht had. "je draai niet vinden" is wel grappig dubbel in deze situatie . Die kussens moet ik maar eens gaan proberen ja, ik was al flink met het dekbed aan het prutsen geweest maar dat werkte nog niet denderend. Slaap jij overdag nog wat bij trouwens? Ik hoor jou iets te vaak over slechte nachten om nog gezond te kunnen zijn..

Calimero, jeetje, dat is echt een heftige val geweest die je gemaakt hebt! Fijn dat de kleine weer beter aan het worden is, zielig hoor, zo'n kleintje ziek. Nu niet zelf ziek worden he?

Kena, mooi dat jij er weer bovenop bent!

Hoe gaat het met Drzttrtje? Ik hoop dat je hier zo lang niet bent omdat je inmiddels bevallen bent en bedolven onder de gezellige kraamvisite.

Ipadje, gekke dag heb jij! Misschien maar eens vroeg naar bed. Maaruh, moet je dat wel doen, die wijn nu? Dat is toch meer voor de dagen na een mislukte NOD?

Wij hebben net vier kratjes bier gekocht als bedklossen, dat gaat van de zomer vast wel een keer op. Het wordt een heel gefruts om die er onder te krijgen waarschijnlijk, dus ik heb besloten dat dat mij te zwaar is en dat het beter is als de vrienden die vanavond komen eten Aaaanneman er even bij helpen het bed op te tillen. Ik leer het nog .
Ja een hele gekke dag! En ja, dat is zo van dat wijntje, maar heb er inmiddels al 16 mislukte NOD's opzitten.....Ga daar geen gezellig avondje met heerlijke rode wijn en kaasjes meer voor laten staan.
Sorry dames, hier ook druk met van alles, dus geen puf om actief hier te typen. Maar lees zeker mee!

Ik maak me wel zorgen om drzttrtje, al een aantal dagen niks gehoord. Ik hoop dat alles goed gegaan is en dat ze inmiddels een wolk van een zoon heeft
Drzzttrtje zou eergisteren ingeleid worden en moest in ieder geval in het ziekenhuis blijven tot de baby er is. Ze schreef woensdag:quote:Morgen dus om 8 uur op de poli. Ik krijg eest een gel en daarna mogelijk infuus als dat nog niks uithaalt maar dat ik dan waarschijnlijk pas de andere dag. Het kan even duren voor ik weer post, heb nl geen mobiel internet. (ze schreef t net na middernacht en bedoelde vandaag ipv morgen)

Oftewel: in het ergste geval woensdag de gel, gisteren het infuus en gister of vandaag bevallen. Morgen of overmorgen naar huis en tegen die tijd zullen wij ook wel iets horen (als ze daar de tijd voor heeft). Voorlopig geen reden tot ongerustheid dus

Aaaanne jullie zijn wat van plan komende zomer waarom kratjes en geen klossen?

Ik slaap inderdaad regelmatig wat bij overdag, en ik lig 's ochtends wel lang in bed onder t motto slaap je niet dan rust je nog.

Ipadje geniet van je wijntje Wel een beeeetje opletten he (ook met au lait cru-kaasjes).. ik snap je redenering wel, maar het zal maar net deze ronde wél raak zijn. Dan vergeef je het jezelf niet zo makkelijk als je je nu compleet laat gaan.

Calimero wat een heerlijke post toch weer haha :-) vooral ook dat stukje of het zaakje van de man *grijns*. Fijn dat het beter gaat met je kleine meid, hopelijk voel jij je ook snel weer topfit. Wat betreft sporten moet je niet bij mij zijn, daar heb ik zo'n hekel aan.. Wat vind je leuk om te doen? Zwemmen is vrij relaxed en je traint toch al je spieren. Kan je zelfs doen in de vorm van babyzwemmen of een dagje naar een spa met een vriendin.

En een rondje hardlopen is op zich ook zo gedaan, je hoeft niet meteen ipadje na te doen en de (halve) marathon te lopen
anoniem_144586 wijzigde dit bericht op 05-01-2013 20:51
Reden: tikfout
% gewijzigd
Da's natuurlijk ook waar Ipadje, ik snap je redenering. Maar ook eens met Nimnim: het zal maar eens nu raak zijn, maak het niet te gek .

Nimnim, kratjes ivp klossen omdat het niet te hoog mag, er zit een schuin dak en anders stoot je je hoofd. ze mogen ook niet te veel uitsteken anders past het niet meer (bed zit bijna klem tussen muur en deur). En dan schijnt het nog ingewikkeld te zijn ook met een rand-bed in plaats van poten. De kraamzorg die langskwam noemde het als mogelijkheid dus het leek me gewoon wel makkelijk geregeld zo. Niet passende klossen vinden, huren en op tijd terugbrengen . Biertjes blijven lang goed en worden toch wel gedronken. En (na opdrinken en statiegeld terugbrengen) het is nog gratis ook , (er vanuit gaande dat je ze alleen drinkt als je er normaal ook zou kopen).
Kratjes worden wel vaker gebruikt inderdaad ipv klossen. Mooi dat het zo kan Aaanne.

Calimero; je bent zo te lezen echt heel hard gevallen. Gelukkig heb je er geen last meer van.

Ipadje; welkom op het pf en geniet van je wijntje hoor!

Flower; mooi dat het zo goed gaat! Lekker genieten.

Bollesmurf; jij haalt het gemiddelde van de duur van een bevalling van dit topic wel omhoog. Had laatst juist net bedacht dat iedereen er zo kort over deed. Mooi dat alles goed is. Het komt over alsof je heel erg aan het genieten bent.

Voor de rest; zwaaiiii!

Ego; maandag gaat de kleine voor het eerst echt naar de opvang. Was daar blijkbaar niet heel duidelijk in geweest. Sorry.

Voor nu wens ik jullie een goede nachtrust of 1 vol met goede weeen!
Haha, bierkratten ipv klossen, ja dat kan natuurlijk ook.

En is natuurlijk een zeer goed excuus om bier in te mogen kopen.

Nog geen nieuws van drzttrtje?

Hopelijk gaat het allemaal goed.

Ik ga volgens mij nog wel wennen aan het vroege opstaan.

Man doet dan meestal nu de voeding midden in de nacht, vandaag zo rond 2 uur.

Vannochtend na de voeding was de kleine man weer erg aan het huilen. Uiteindelijk toch maar in zijn bedje (de kinderwagen) gelegd. Maar dat ging maar voor een paar minuten goed.

Man heeft hem nu bij zich gepakt, en nu is hij stil. Ze liggen nu beide te slapen.
Spannend Kandelaar dat je kleine maandag voor het eerst echt naar de opvang gaat. Voor hoeveel daagjes in de week is dat? Of heb ik daar over heen gelezen? Hopelijk bevalt dat jullie goed.

Ik ben zo blij dat ik thuis kan blijven voor zoontje. Ik zou het zo erg moeilijk vinden om hem naar de opvang te moeten doen. Mijn man ziet dat ook niet zitten, dus hij is ook erg blij dat het niet hoeft.
Haha, Calimero, mooi piemelstukje

Flower, fijn dat je thuis kunt blijven om voor de kleine te zorgen. Moeilijk dat hij wat onrustig is. Jullie moeten vast allemaal even je draai vinden in dit hele nieuwe leventje! En ach, als hij tevreden is bij papa en mama dan is dat toch voor de eerste periode ook geen probleem? Nou ja, als jullie het dan maar een beetje kunnen afwisselen. En wat Calimero zegt, misschien is een draagdoek wat? Kun je ondertussen ook nog iets doen...

Vast een mooi gezicht dat je beide mannen lekker samen liggen te slapen!

Aaaanne, haha, bierklossen, dat had mn schoonzus ook bij haar bevallingen. Kan prima toch!?

Ipadje, tsjah, die wijntjes. Zo nu en dan een lekker wijntje kan best toch? Ik neem aan dat je ze niet met flessen tegelijk naar binnen werkt (doet me denken aan een feestje waar ik ooit was. Toen vroeg de gastvrouw of ik een glas bij mijn wijn wilde... Neuh, doe maar zo uit de fles! )

Wat leuk dat je zo fanatiek bent met hardlopen! Ik ben bijna klaar met de vijf kilometer trainingen... Dat is voor jou natuurlijk peanuts, maar ik ben er al best trots op!

Kandelaar, spannend, maandag weer aan het werk! Ik hoop dat het een beetje lukt met al die veranderingen die zijn doorgevoerd!

En dat de kleine Q het goed doet op het kdv! Vast wel!

Hier, leuke dag gehad gister! Leuke feestjes gehad en lekker gedanst! nu een beetje sloom van de korte nacht, maar dat zullen alle moeders en bijna moeders hier wel 10 keer erger hebben
Ipadje heb je een gezellige avond gehad? Want zag dat partner (onverwacht) de hort op ging?

Ik neem de laatste tijd ook gemakkelijker een drankje of "verboden" voedsel. Echt niet buitensporig maar wil niet constant te spastisch blijven doen.

Flower vooral doen wat goed voelt wat betreft opvang ed!

Ik vond het juist heerlijk af en toe even tussenuit te kunnen en iemand anders te zijn dan de "mama van..." maar dat verschilt natuurlijk heel erg per persoon!

Theepoes ow wat klinkt dat heerlijk, jou feestjes!

Heb ook weer zin om te gaan dansen!

Hier vanmiddag de verjaardag van mijn opa, dus vrees dat er weinig gedanst zal worden!!!
Haha, Theepoes! "nee doe maar een rietje!" Gekkenhuis! nee zeker geen flessen tegelijk, gewoon, een gezellig glaasje. Doen we hier vanavond op de Nieuwjaarsborrel weer hoor! Ongesteld moeten worden of niet. Daar is een 'ronde' of 5 geleden wel verandering in gekomen. Niet bewust, maar onbewust, ik ben daar gewoon niet (meer) mee bezig. En dat vind ik zelf maar goed ook. Is ook een stukje loslaten. En mocht ik nu toch zwanger zijn, voel ik me echt absoluut niet schuldig, totdat ik geen dag over tijd ben kan ik niet weten of ik zwanger ben of niet, en eerlijk is eerlijk, de kans is groter dat ik het niet ben dan wel. En niet dat ik negatieve gedachtes heb, om even in het onderwerp te blijven - dat het glas halfvol is, maar het is gewoon de realiteit.

Zometeen maar weer even lekker hardlopen, fijn dat je ook zo goed bezig bent! En 5 is toch ook heerlijk! Misschien ook leuk voor jou Calimero, als je ergens tijd kunt vinden, maar misschien is Start To Run iets voor je? rustig conditie opbouwen met een podcast, terwijl een Belgische dame, Evy, je motiveert. En anders misschien een sportschool die ook kinderopvang aanbiedt, jij een uurtje lessen, de kleine dame even bij een lieve oppas. Heb daar zelf ooit m'n sportschool op uitgekozen.

Kandelaar; even in reactie op je antwoord op het pf; denk dat het weer het hele riedeltje wordt, verschil is alleen dat je daar tijdens de intake samen met arts de vragenlijst doorneemt. Verder moet je wel al je gegevens meenemen uit het zkh, maar wil dat eigenlijk nog niet doen, eerst even afwachten. En ach, veel meer dan een inwendige echo is er toch niet geweest.

Flower, maakt toch niet uit dat je niet alijd reageert, lekker doen waar je zelf zin in hebt!

Ik ga weer m'n hardloopschoenen aantrekken, heb eigenlijk al zoveel gesport deze week maar het zonnetje ziet er zo lekker uit!!! Heerlijk!
Haha, Kena, je weet maar nooit! Vraag je opa eens of ie wat happy hardcore opzet en gaaan met die banaan! Haha! Ik zie het al voor me...

Eten en drinken, ik doe er ook niet te moeilijk over. Al blijven de wijntjes na mn eisprong meestal wel staan en bob ik de laatste tijd eigenlijk altijd zodat het voor mn eisprong ook nooit meer dan 1 wordt..

Haha, ipadje, een wijntje met een rietje! Slurpp! Geniet van het heeeeerlijke zonnetje!
Haha Kena, nee, hij ging helemaal niet de hort op hoor...meneer zat grappig te doen (mensen die hem kennen weten dat hij echt nooit zomaar de kroeg zou ingaan dus daarom was het zo'n idioot bericht En zeker niet te spastisch doen nee...... heeeeel soms bekruipt me weleens het gevoel dat ik dat juist het afgelopen jaar heb gedaan, dat ik me er teveel in vastgebeten heb. En ook al word ik soms ineens overvallen door frustratie, woede of verdriet, (vooral op van die momenten die Theepoes een aantal posts geleden omschreef) ik merk dat ik heeeeeel langzaam aan soms een beetje los kan laten :-) En veel plezier bij je opa, sleur je hem toch gewoon de dansvloer op!

En ik wil ook dansen! Heb deze week wat late vluchten en daarna nog een paar prachtige reizen, hoop dat ik daar weer eens lekker kan dansen met collega's!!!
up

wat een dansers hier, leuk!
Theepoes owww lachuh Happy Hardcore, maar helaas het is er niet van gekomen!

Ipadje haha lol... nee dan snap ik hem wel! Dacht al, ik zou flink balen als ik mij op een relax-avond heb ingesteld en man bedenkt ineens de hort op te gaan!

Dansen sinds het stap-tijdperk een beetje achter ons ligt, gebeuren dat soort dingen mij soms weleens te weinig. Inmiddels weer een aantal vriendinnen in de hele kleintjes dus de gelegenheid doet zich niet zo heel vaak meer voor, jammer!
Nimnim, bij jou geen actie meer?

Drzttrtje??? Ik ben zo benieuwd hoe het met je is!

Kena, jammer! Geen dansfeestje gehad dus?! Haha! Verder wel een leuk feest bij opa?
We hadden een koffie met gebakje en een borreltje/kaasje bij een eetcafetje in het dorp.

Was wel gezellig, alleen gemiddelde leeftijd 80+ Ik heb verder geen neven/nichten van die kant. En maar 1 oom en tante.

Daarna zijn we naar de chinees geweest met mijn zussen en zwagers, dat was een goede afsluiter van de vakantie van hun!
Goofy: van harte gefeliciteerd met jullie zoon Brent!

Drzztje: ik hoop dat de inleiding voorspoedig is verlopen en dat je snel naar huis mag of al lekker thuis bent met de kraamzorg!

Kandelaar: morgen dus echt de spannende dag dat Q. naar de opvang gaat! Lijkt me echt even slikken, kijk nu al niet naar de dag uit dat ik V. weg moet brengen. Gelukkig is dat waarschijnlijk pas begin april.

Haha Calimero, bedankt voor de les over het zaakje van onze mannen, handig hoor zo'n arts in ons midden!

Moet je volgende week weer aan de slag? Hoeveel dagen ga je werken? En is je man doordeweeks ook nog een dag thuis om op de kleine te passen of niet?

@hardlopen: dat Start to Run programma lijkt me ook wel wat. Voor de zwangerschap liep ik samen met mijn vriend in het weekend hard en heb weleens een 5 km gerend), maar hoe vaak in de week moet je dan hardlopen bij zo'n programma? Vraag me af ik dat goed kan combineren met werk en kind (kan natuurlijk altijd, maar de motivatie opbrengen...)

Nimnim: je UD komt steeds dichterbij! Vermaak je je nog overdag of ben je vooral ook moe van de nachten?

Wie had het laatst over striae? Hier helaas ook best wat strepen gekregen. Eerst alleen in mijn zij en op bovenbenen (daar had ik het ook al wel), maar aan het eind van zwangerschap ook op mijn onderbuik. Ik vind het ook fijn als ze wat lichter worden, maar ik moet zeggen dat ik het ook minder erg vind dan ik dacht als ik weer eens naar mijn slapende poppetje kijk.

Flower: fijn dat je fulltime voor je zoon kan zorgen. Werkte je hiervoor veel dagen en ben je van plan om op een gegeven moment weer aan het werk te gaan (of gaan jullie voor nr. 2 )?

Bollesmurf: fijn dat jullie lekker thuis zijn! Is L. al weer wat aangekomen? Zijn jullie van plan om weer te stoppen met bijvoeden zodra L.'s gewicht dat toestaat? Ik heb altijd begrepen dat bijvoeding in de eerste weken het op gang komen van een goede hoeveelheid melk belemmert. V. hadden ze ook bijvoeding gegeven in het ziekenhuis 'omdat ze niet tevreden was na de borst'. Toen heb ik gevraagd of ze haar vaker wilden brengen om aan te leggen.

Hier gaan de nachten steeds beter! Ik geef 1 nachtvoeding rond 4.00-4.30u; ik verschoon niet meer, dan valt ze na de borst gewoon lekker in slaap (meestal) en dan duurt het al met al maar 30 minuten en slapen we verder. Overdag zo om de 2,5u voeding.

Werk ze morgen voor de harde werkers onder ons (dit zijn natuurlijk ook alle moeders)! Ik heb als hulptroepen mijn ma en zus ingeschakeld op mijn eerste dag zonder manlief
Sorry voor mijn lange posts, maar als ik eenmaal tijd heb om achter mijn laptop de duiken dan neem ik het er ook van

Nog over de onderbroeken-discussie: hier ook redelijk strakke boxershorts (Bjorn Borgs) gedragen door man. Maar gaat het niet ook om de stof van zo'n strakke short niet loshangt? Als het katoen is, dan is dat al veel beter dan polyester e.a. niet ademende stoffen?
Hier ook weer een wakker ligger die hopelijk zo weer een uurtje in slaap valt.

Zegt een licht trillingkje jullie iets in de buik?

Is dat de kleine of mijn darmen of zo? Normaal voel ik de kleine met plopjes. Trillingen roept bij mij een slechte associatie op....

Dansen... Misschien met een paar wijntjes op, dus voorlopig krijgen jullie mij niet mee aan het dansen
Lamelle, start to run met Evy is heel zeker aan te raden. In principe gaat zij ervan uit dat je 3 lessen per week doet en met steeds minimaal 1 dag rust er tussen.

Maar met hardlopen gaat 1x in de week sowieso niet werken, hooguit om een bepaalde afstand te onderhouden. Ik hield altijd een minimum van 2x in de week aan op het moment dat ik nog aan het uitbouwen was.

Helaas heb ik ruim anderhalf jaar geleden de brui eraan gegeven door lichamelijke omstandigheden al hoop ik dat het me na de zwangerschap gegund zal zijn om me weer door Evy te laten aanmoedigen en weer opnieuw te beginnen!

*einde promotie Evy*
Hier een baal moment. Vandaag zou ik eindelijk weer beginnen met werken, maar ben thuis gebleben. Q drinkt slecht sinds gisteren, heeft al dagen harde ontlasting, nu dus ook slechte luoers en hogere temperatuur.... vandaag maar andere voeding halen en tussendoor vocht aan blijven bieden, maar kan zo niet rustig werken en haar naar de opvang brengen...

*Baalmodus weer uit*
Paar jaar geleden heb ik ook geprobeerd mijn conditie terug te vinden dmv hardlopen. Evy kreeg ik niet fatsoenlijk gedownload maar er zijn wel meer soortgelijke programma's. Met 2-3x per week werd t iets beter maar niet veel en ik had om de haverklap blessures. Nu wet ik hoe t komt en ga ik er niet meer aan beginnen, maar voor mensen zonder mijn aandoening is t wel een aanrader hoor. Snel makkelijk en gratis sporten :-)

Hier geen nieuws verder, heb zo weer controle in het zh en ben heerlijk chaggie. Ach jaaaaaa.... Babs nog kunnen slapen? Of gekke trillingen gevoeld?
He jakkes kandelaar! q kan er niets aan doen maar je keek zo uit naar weer gaan werken. Hopelijk gaat t snel weer beter met haar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven