Hoe echt goed stoffen?

05-01-2013 14:47 41 berichten
Ik heb een hele stomme vraag, denk ik! Maar ik hoop dat jullie tips hebben.

Ik heb een hekel aan stof! Nu probeer ik het zelf schoon te maken door eerst de plumeau erover heen te doen en daarna de natte doek. Echter, 5 minuten daarna ligt er alweer een laagje stof met wat haren. (Ik heb een kat.) Waar komt dat stof vandaan! En hoe krijg ik het echt stofvrij, zodat het ook langer dan 5 minuten schoon blijft?

(Ik zie het vooral op mijn nachtkastje, want die is zwart. Op andere oppervlakken zie je het gelukkig niet... Maar toch, het moet schoon!)
blauwmetstippen, dat is een goede tip! Dat ga ik eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ooit ergens gelezen dat schoonmaken met wasverzachter ipv gewone zeep er voor zorgt dat stof langer wegblijft. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.
gewoon wat vaker met de plumeau?
it's a big club and you ain't in it
Blondy, dat kan ik ook proberen.

ik bedoelde zoiets als dit:

Duster

En deze kan ik dus hier nergens kopen...
microvezeldoekje wat je eerst boven de dampende fluitketel houdt?
it's a big club and you ain't in it
Bestel je toch zo'n ding?

http://www.conrad.nl/ce/n ... CFW3KtAodvFcAWQ&WT.srch=1
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Eerst overal langs met de stofzuiger slang, met het meubelborsteltje erop (dat is het mondstuk met de haartjes). Dan zuig je het stof echt weg. Dan met nat doekje.
Het kan wel verkeerd voelen, maar het werkt wel. Ald je vochtig afneemt gooi je het stof ook niet op de grond, natuurlijk, maar vang je het in je doek. Ik heb het nut van een plumeau nooit gesnapt als je geen kroonluchters oid hebt hangen.
@Eiland: Dat duurt toch een eeuwigheid!
Allis, het is zo makkelijk tussen alle hoeken en kieren. Ik gebruik het ook vooral voor de plekken waar ik met mijn handen niet bijkom. Achter de radiator bijvoorbeeld. En over de lamellen, want dat duurt met een natte doek ook een eeuwigheid...

Eiland, dat klinkt geweldig, maar ik ben nu al een eeuwigheid bezig met stofzuigen...
Volgens mij heb je gewoon tijd teveel elke week 4 keer in gaten en hoeken plumeau-en... Nou dan eerst plumeau-en, dan stofzuigen, dan nat afnemen, dan even uitrusten en dan weer opnieuw beginnen?

Deze heb ik. Werkt goed!

En de gewone swiffer ook. Pakt meer honden haar dan de stofzuiger. Hoewel ik na t swifferen ook nog zuig en vaak nog dweil ook.

Schone vloeren obsessie denk ik.
Ik vind het gewoon lekker als het schoon is. En mijn vriend is allergisch voor vanalles-en-nog-wat, dus nog een reden om vaker schoon te maken. Tijd teveel? Zeker niet! Maar ik vind een schoon huis gewoon echt lekker. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd en bij mij geldt dat echt enorm. Ik voel me stukken beter als alles netjes is.

Missy_Acy, die Swiffer, daar ga ik achteraan. Die krengen zijn alleen zo reteduur!
Je hebt ook nepperTs, bij de action. Ik weet alleen niet of die zo goed zijn.

Maar t is vaak in de aanbieding, dus dan hamster ik.
Misschien zo,n stofzuiger die alle stof weer in huis rond blaast
Wij hebben hier geen Action en wij hebben hier ook geen aanbiedingen, jammer genoeg Maar die dingen werken inderdaad erg goed. Misschien wel de investering waard en stoppen met die stomme plumeau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven