Hoe echt goed stoffen?

05-01-2013 14:47 41 berichten
Ik heb een hele stomme vraag, denk ik! Maar ik hoop dat jullie tips hebben.

Ik heb een hekel aan stof! Nu probeer ik het zelf schoon te maken door eerst de plumeau erover heen te doen en daarna de natte doek. Echter, 5 minuten daarna ligt er alweer een laagje stof met wat haren. (Ik heb een kat.) Waar komt dat stof vandaan! En hoe krijg ik het echt stofvrij, zodat het ook langer dan 5 minuten schoon blijft?

(Ik zie het vooral op mijn nachtkastje, want die is zwart. Op andere oppervlakken zie je het gelukkig niet... Maar toch, het moet schoon!)
Alle reacties Link kopieren
Met de plumeau dwarrel je het stof omhoog dat na het natte doekje weer naar beneden komt. Je kunt beter alleen met een natte doek stoffen, dan houdt het vocht het stof vast.
Ik gebruik microvezeldoekjes, gewoon droog. Werkt prima
Kijk, hier heb ik wat aan:-)
Ik gebruik die microvezel dus nat Ik dacht dat ik de stof op de grond gooide met de plumeau.. (Daarna stofzuig ik altijd.) Stom van me! Is het echt zo gemakkelijk op te lossen?
Ik gebruik ook een droge microvezeldoek (en heb ook zwarte/donkerbruine meubels..;) en dat werkt goed !

Helaas is stof toch al snel weer te zien op een zwarte/donkere ondergrond... Een ander nachtkastje kopen misschien ??
Nee, dat is geen optie. Ik ben dol op mijn nachtkastje! Dus toch maar stoppen met die plumeau... Toen ik nog in de schoonmaak werkte hadden we een "dusty", maar die kan ik echt nergens meer vinden, want dat zou echt de oplossing zijn. Ik was dol op dat ding!
Los van de manier waarop je afstoft, scheelt het ook veel in wat voor huis je woont. Zo zijn oude huizen altijd een stuk stoffiger dan nieuwbouw. En als veel stoffen meubels, kussentjes, gordijnen ed in huis hebt, dan komt daar ook weer meer stof vanaf dan wanneer je alles strak en glad hebt.
Dusty is bij de Wibra verkrijgbaar.
Dusty is bij de Wibra verkrijgbaar.
Op mijn werk hebben we een Swiffer duster. Die hebben we speciaal omdat er daarmee minder stof zou opdwarrelen.Het werkt goed, maar zal niet voordelig zijn.
Met een plumeau verplaats je net zoveel stof als dat je ermee weghaalt. Daarom gebruik ik hem alleen om er hondenspeelgoed en een enkel verdwaald hondenbrokje onder de bank vandaan te halen. Met huisdieren heb je altijd stof of zand of grassprietjes.
verba volant, scripta manent.
Heb je goedkope vloerbedekking? Hadden wij in t vorige huis. Daar bleef stof afkomen. Heel vervelend.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:NummerZoveel schreef op 05 januari 2013 @ 15:01:

Dusty is bij de Wibra verkrijgbaar.Dat is dasty
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Thanks, Nouschi! Ik had al zo'n gevoel dat er iets niet klopte toen ik het opschreef!
quote:NummerZoveel schreef op 05 januari 2013 @ 15:14:

Thanks, Nouschi! Ik had al zo'n gevoel dat er iets niet klopte toen ik het opschreef! En dat toch erop pleuren hè
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ons huis is ongeveer 20 jaar oud en we hebben geen vloerbedekking.. En ik stof echt 3/4 keer in de week!
@Nouschi

2x zelfs! Maar niet voor nog even gecheckt te hebben dat TO het met een "u" schreef
Ik gebrui ook vaak de stofzuiger met de zachte harige kleine kop!
Eerst stofzuigen ( die spuugt ook weer fijn stof uit) dan nat stoffen en dweilen. Micovezeldoekjes iets vochtig en vaak uitspoelen. Veel luchten ook.
quote:NummerZoveel schreef op 05 januari 2013 @ 15:19:

@Nouschi

2x zelfs! Maar niet voor nog even gecheckt te hebben dat TO het met een "u" schreef Dat dan weer wel
Gewoon iets minder panisch op stof reageren.
Stof afnemen met water met een flinke scheut azijn erin. Dat houdt het stof vast i.p.v. dat het alleen verplaatst wordt. Ik heb water met azijn in een spuitfles, nog handiger.
je gebruikt Dasty toch niet voor het gewone dagelijkse schoonmaakwerk?
Ja, het was echt een Dusty. Een soort borstel met lang haar, iets vettig, waar de stof aan blijft plakken. Dat werkt echt als een trein! Maar geen idee waar ik die hier kan kopen.

Het voelt verkeerd om eerst te stofzuigen. Ik heb het idee dat ik daarna alle stof weer op de grond gooi tijdens het stoffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven