Lijf & Lijn alle pijlers

Sonja bakker

05-01-2013 12:29 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een kopie of overgetypt het eerste weekmenu van het nieuwe boek "bereik je ideale gewicht voor het hele gezin" hij is hier overal ook bij Lidl uitverkocht,dus ik moet hem online bestellen,dat is geen probleem maar ik wil zo graag maandag beginnen....
Ohja ik ga nu lekker 2 croissants eten met roomboter en echte jam :-)
Ik heb wel het boek maar geen scanner dus kan het helaas niet voor je inscannen. Ik ga maandag ook beginnen. Gewoon als steuntje in de rug om weer gezond te eten, dat is er de laatste weken een beetje bij ingeschoten.
Hoi soccer,kan je heeeeeeel misschien dag 1 voor me overtypen???? Alleen van vrouw.... Zijn toch met alleen vrouwen.... Ze denken dat ik hem toch dinsdag heb.....:-)
Ik wil wel ff typen
Wat een gedoe. Ik zou maandag gewoon voor de zekerheid helemaal niet eten, dan zit je altijd goed. Of een berg eierkoeken halen bij de Lidl, dan kom je vast ook een heel eind in de goede richting.

Ik wil je trouwens wel oprecht succes wensen bij je lijnpogingen, en ik vind het heel verstandig dat je het met een groep gaat doen!

Ik heb het alleen niet zo op Sonja .
Ontbijt: 2 luchtige crackers, halvarine, halvajam, 1 glas magere melk

tussendoor: een appel

lunch: 2 volkoren boterhammen met halvarine, 1x 30plus kaas, 1 keer kipfilet 1 glas multivitaminesap light

tussendoor: 2 mandarijnen

diner: 100 gram gekookte aardappelen, 200 gram bloemkool, 100 gram pangasius filet, 1 juslepel natureljus

's avonds: 1 schaaltje aardbeienyoghurt van Linessa
En ja, ik beken. Ik ga ook aan de Sonja. Heb het in het verleden ook gedaan en ben er veel mee afgevallen. Tot ik zwanger werd en bijna meteen weer zwanger werd en een jaar borstvoeding ging geven. Nu ben ik weer veel te zwaar en ik heb er genoeg van! En nee, ik kan niet leven op 2 cracottes als ontbijt. Maar het is wel een goede richtlijn. Een appel heb ik in maanden niet gegeten en mandarijnen ook niet. Dus het is een steuntje in de rug om weer de juiste keuzes te maken icm met mijn gezonde verstand. En niet de gemakkelijk keuzes icm mijn vet- en suikerzucht.
@Kaetje: ik krijg al honger als ik naar dat lijstje van jou kijk .

Maar d'r zit wel wat in hoor. Appels en mandarijnen kunnen nooit geen kwaad en zo word je daar wel weer even aan herinnerd.
Ja, precies. Ik gebruik het lijstje als een leidraad. Ik kies gewoon zelf eerder een liga dan een mandarijn. En ik wéét wel wat gezond eten is. Alleen kies ik er keer op keer op keer toch niet voor. En zo kom je wel ver boven de 100 kilo. De boeken hebben voor mij in het verleden goed gewerkt dus ik ga er gewoon weer voor. Ik vind het juist wel een eetpatroon dat je op lange termijn goed vol kan houden. Ik ben ook niet dol op al die light dingen maar dat hoeft ook niet. Als je dat in sommige gevallen wegdenkt vind ik het wel goed vol te houden en ook niet ongezond. Maar sommige menu's zijn wel heel streng en ik wil niet van mijn stokje gaan dus ik kijk wel naar wat haalbaar is.
Ik heb vandaag een paar receptkaarten meegenomen van Sonja Bakker bij de Lidl.

Ik heb ze gelijk weer weggegooid, het leek me helemaal niet lekker en vond het echt inspiratieloos.
Geweldig kaetje!! Dank je wellll ook jij heeeeeel veel succes en voor iedereen die gaat lijnen ook natuurlijk! :-)
Ik wens je ook veel succes met je lijnpoging. Jammer dat je Sonja gebruikt. Ik heb niets tegen lightproducten, ben er ook veel mee afgevallen, maar heb van de meeste mensen gehoord dat ze na Sonja weer aankwamen, en dat gun ik je niet.

Een diëtiste vertelde één van de 'slachtoffers' (was ze niet, want ik had het voorspeld, maar goed) dat eigenlijk alleen het avondeten van Sonja aan te raden is. Light, en lekkere gerechten. Verder overdag (veel) meer eten.

Ik weet dat deze post als ongewenst gezeur overkomt

Ik weet ook dat veel mensen blijvend zijn afgevallen met SB en dat jij ervan overtuigd bent dat je één van die mensen zult zijn. Er zijn alleen veel meer mensen weer aangekomen ná SB. Dus de kans dat je daarbij zit, is helaas veel groter.

Succes in elk geval
Later is nu
Ik lees nu net het schema. Als ik dat als ontbijt neem, val ik flauw op weg naar m'n werk.

Maar goed, ik ben weer weg
Later is nu
Dreamer, ik ben het met je eens hoor. Op 2 cracottes red ik het ook niet. Je hebt nog wel wat gezond verstand nodig om het goed te doen.

En veel rauwkost eten tussendoor/bij de boterham. Dat mag ook volgens de inleiding maar staat niet elke keer bij de menu's.
Als leidraad lijkt het me niet verkeerd hoor dat SB.

Als je het ontbijt en de lunch wat aanvult, dan ben je toch aardig bezig lijkt me. Als je weer op gewicht bent, dan je menu nog wat meer aanvullen, dan moet dat toch goed te doen zijn?

En ieder dieet / gezondere eetstijl dat je volgt kom je van aan, als je na afloop weer in je oude eetgewoonten terug valt.
Voor mij is dit goed te doen omdat ik helemaal niet ontbijt en vaak helemaal niet lunch... Met natuurlijk dat je bij het avondeten veel te vlug en teveel gaat eten en je lichaam dit allemaal opslaat.... Dokter gaf aan dat dot boek een goede leidraad zou zijn om geregeld te leren eten....
Er zijn genoeg mensen die in de ochtend niet ontbijten.

Ze krijgen geen 'hap' door hun keel, terwijl juist een ontbijt heel belangrijk is. Dat Sonja dan 2 crackers aangeeft, is voor iemand die nooit ontbijt toch al heel veel.

Ik ga deze maandag ook volgen, de nieuwe boek. Heb er zin in ! Alleen ga ik niet vreselijk op de avond eten letten omdat ik ook op het werk eet en niet alles lust wat zij schrijft. Maar het is gewoon wat meer houvast om te beginnen en ook de light producten probeer ik zoveel mogelijk te vervangen door gewone producten. Dus wie dat gaat doen : veel succes!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
iemand die bedenkt dat eierkoeken een goed tussendoortje zijn, heeft zich voor mij al buitenspel gezet als afvalcoach
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mollige dame: juist het avondeten wordt door dietistes als goed gezien. Daar zou ik me wel aan houden. Alleen overdag moet je wat meer.
Later is nu
Ik wil ff reageren heb net de uberheerlijke hamburger op van weekmenu 1. Al val ik er nog niet eens mee af het brengt me gewoon op het idee wat ik eens kan eten op een dag. Ik vind het erg lekker en gezond Ik gebruik de lightproducten wel niet niet omdat ik de enigste hier ben die het boek volgt.
Hoi!

Ik heb het boek. Ik heb ingescand voor je. Ik weet alleen niet hoe ik het kan plaatsen in dit forum. Ik ga dit even uitzoeken nu.

Zelf gebruik ik het niet, was gewoon nieuwsgierig.

Ik mis werkelijk elke dag een flinke portie groente dus voor mij niet interessant.

Groetjes!
Hoi bad-dream,

Ik plaats hem wel op mn facebook pagina, dan kun je hem daar beijken. Ik weet ook niet hoe anders. (marielle van dam)

www.facebook.comsonja bakker menu week 1
Ik heb het boek gekregen maar omdat ik al weight watchers doe heb ik er niks aan. Als je interesse hebt mag je hem wel overnemen, anders breng ik hem terug naar de lidl.
Ik heb Sonja Bakker gevolgd. 10 kio kwijt, en na 3 jaar nog steeds op het zelfde gewicht.

Maar wat bij mij gewoon blijft werken is, gevarieerd eten, en iets minder brood eten. En belangrijk.. avond eten niet 2 keer opscheppen. soms verleidelijk, vooral bij heerlijke pasta-gerechten.

Ik heb dankzij SB-dieet mijn eetpatroon veranderd.

Heb het boek niet meer nodig!
Dreamer :

het is voor mij niet mogelijk hetzelfde te volgen in de avond. Zoals ik schreef werk in in de zorg en ik eet met de avondeten daar namelijk mee. Voor de clienten lastig te begrijpen als ik met andere eten kom aanzitten terwijl zij dit wel moeten eten ....

Ik probeer het zo dan maar en anders moet ik toch maar even goed aankijken hoe ik het doe.

Met Sonja verder wel goed ervaringen, ben in de verleden goed afgevallen met haar boek. Helaas weer aangekomen, maar dat was ook mijn eigen schuld omdat ik weer te veel ging snaaien !
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven