Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Muisje; het is mijn eerste cyclus, dus weet het niet goed. Met 28 dagen zou het 12 januari moeten zijn..

Vervelend datje nog geen duidelijkheid mbt je werk. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om je meisje 'achter' te laten!! Is ze alweer 3 maanden? Had vandaag ook zo'n schattig kindje op mn werk van 3 maanden en wat worden ze dan ineens al kind met meer wakker zijn en echt kijken en lachen en dingetjes proberen te grijpen die voor hun neus zijn... Heerlijk!!!
Hey meiden. Hoe is het hier?

Wij zijn donderdag thuis gekomen. Heel fijn!!! Maar ook heel druk

Helaas wil zoon helemaal niet meet aanhappen, dus ik kolf volledige bv. Het is echt een klein vreetzakje, dus de gehele 600 ml die ik kolf per dag gaat op. Ik probeer nu vaker te kolven om de productie te verhogen. Maar het is nog een hele klus. Gelukkig is italiaman deze week nog thuis.

Zoon is wel weer aangekomen. Zit nu weer op 4 kilo. Voldoende poep en plas luiers dus dat gaat helemaal goed. Alleen wij moeten nog echt even ons ritme vinden. En handigheid krijgen in alles.

Muisje, wat vervelend die onduidelijkheid over je werk!!! Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Ik snap dat je het heel moeilijk vindt om haar straks achter te laten!!!

Hoe gaat het met de andere moeders. Soufflé, zeelinde, mommy.

En krijgsman, hoe gaat de zwangerschap?
Italia, wat fijn dat jullie lekker thuis zijn!

Wel jammer dat je zoon niet aan de borst wil, maar hij krijgt zo alsnog jouw melk!

Gelukkig gaat het verder allemaal goed en groeit hij dus lekker nu. Hopelijk hebben jullie snel een ritme gevonden en kunnen jullie volop genieten.
@italia: fijn dat jullie thuis zijn en dat zoon het zo goed doet! Het stuk wat je had geschreven over het ziekenhuis vond ik echt verschrikkelijk! Wat zijn/worden mijn patienten dan verwend zeg.. Als je nog tips wilt..

Ben je verder alweer aan het opknappen van de bevalling? Morgen is zoon alweer een week oud!

@mommy: hoe gaat het met jou en zoon? Lukt het met de bv? Ben je alweer hersteld van de bevalling? Kun je wennen aan het moeder zijn?

@twinklin: hoe gaat het met jou? Nog last van het ontpillen? En hoe gaat het met de opleiding? Wanneer is de volgende toets?

@muisje: watvervelend van de onzekerheid over je werk! Wat was er ook alweer aan de hand? Wat fijn dat dochter het goed doet. En wat leuk dat je zo trots bent!

@zeelinde: hoe gaat het bij jullie?

@orzoo: hoe is het jouw rammels?

@hier: druk met werk etc. Ik heb de afgelopen dagen meegelezen met het topic onverwachte zwangerschap op de psyche pijler. Het gaat over een vrouw die jaren een kinderwens had samen met hasr partner, nooit zwanger geworden en nu dus onverwacht wel. En nu pas komt ze tot de ontdekking dat ze eigenlijk geen kind wil. Ze gaat waarschijnlijk een abortus plegen.ik kon me vinden in haar gevoel geen kind te willen en de redenen waarom niet. Maar dan wel dat je je dat bedenkt VOORDAT je zwanger wordt... De redenen die ze opgaf namelijk zijn dezelfde twijfels die hier spelen (worden we goede ouders, zijn we niet te egoistisch, het kost veel geld en tijd) alleen zorg ik dat ik niet zwanger word tot we zeker zijn van onze zaak...

Op een gegeven moment stond er dat partner ook liever geen kind wilde want dan kon hij geen ipad kopen.. Toen zakte mijn broek af.. Wat moet je daar nou op zeggen?
Jomi, hier gaat het goed! merk eigenlijk weinig van het ontpillen. Heb in een paar dagen een paar dingetjes gehad; hoofdpijn, misselijkheid en maagzuur, maar alles maar 1 tot 2 dagen. verdeer vrij weinig, behalve een beter libido

Met de opleiding gaat het goed. Ik heb donderdag de volgende toets en dan de week daarna weer 1. Gelukkig kan ik nu ook veel in de praktijk ook toepassen, dus dat is ook erg leuk!

Wat je noemt over dat topic; ik denk dat iedereen zulke twijfels weleens heeft... En een ipad? Lekker boeiend...:s. Snap inderdaad niet dat je je dat pas bedenkt, nadat je het ook al tijdens bewust hebt geprobeerd :s
Mommy en Italia: Gefeliciteerd met jullie zoons! Jullie 'klinken' helemaal verliefd! En jeetje, Italia: wat een baggerziekenhuis!

@Iedereen: een heel gelukkig nieuwjaar!

@Twinklin: wat spannend! Gelukkig niet al te veel kwaaltjes van het ontpillen. Succes met je toetsen.

@Muisje: wat vervelend van je baan..lijkt me zo ellendig die onzekerheid! Kunnen jullie het redden zonder jouw inkomen voor even? En wat gaat je meisje hard joh, voor je het weer stapt ze de kamer rond ;)

@Jomi: Hoe gaat het verder met jou? Ik heb het topic ook gelezen...mijn mond viel ook open van verbazing! Was ook gelijk met het topic vanaf dat moment..bah! Volgens mij was jij degene die vroeg hoe het hier ging, dank je. Onderaan staat een stukje.

@Krijgsman: hoe gaat het met jou? Al verlof inmiddels? En hou je het nog goed vol?

@Orzoo: hoi!

@Boekenlegger: hoe gaat het met jou? Wat lastig al die onzekerheden bij jou en je partner. Volgens mij werd het al door iemand gezegd maar ik ben ook van mening dat de ideale situatie niet bestaat.

@Paddle: Hoe gaat het met je??

@wie ik vergeet: hoi!

@Hier: Het gaat ontzettend goed. Gelukkig ziet vriend ook in dat het echt niet alleen mijn schuld was en bij de therapeut blijkt dat vriend karaktereigenschappen heeft die het hem niet makkelijker maken (niet alleen bij mij maar ook op zijn werk en bij vrienden/familie). Ik heb ook mijn punten maar die liggen gelukkig niet zo diep. We doen weer moeite voor elkaar, hebben meer begrip voor elkaar, praten weer echt en hebben het weer echt leuk en fijn. We hebben elkaar weer gevonden.

Dus ja, het gaat goed. Zelfs zo goed dat wij hopen dat onze wens voor een zwangerschap dit jaar gaat uitkomen. We gaan nog niet gelijk 'los' maar over een paar maandjes. Misschien klinkt dat erg snel maar voor ons voelt het goed. Dus graag zou ik hier weer wat vaker mee komen schrijven. De rammels waren in september even helemaal weggevaagd maar nu is het er weer volop.
Veliene, leuk van je te horen!! En wat fijn dat het weer goed gaat tussen jullie! Blijven praten en eraan blijven werken is erg belangrijk!! vind het knap van jullie dat jullie dit bereikt hebben, er zijn genoeg mensen die gewoon opgeven helaas...

Wat vervelend dat je schoonouders niet bepaald een helpende factor zijn in dit hele verhaal..

En... wat spannend dat de rammels weer helemaal terug zijn!! Zolang jullie er zelf maar vertrouwen in hebben en er goed bij voelen, maakt het niet uit wat anderen denken toch. Jullie kennen je eigen situatie het beste!!!
@veliene

Fijn in te horen. Stiekem hoop ik altijd even op een berichtje van jou. Want jij hoort natuurlijk helemaal in dit topic thuis voor mijn gevoel.

Wat raar gedrag van je schoonouders. Misschien heb je het al eens eerder verteld maar hoe is normaal jullie band? Wat hebben ze tegen jou?

Echt fijn om te horen dat het goed gaat. Weten jullie nu ook wat er mis ging in september? Zo dat jullie daar sneller op kunnen reageren de volgende keer of het zelfs kunnen voorkomen?

Ik hoop dat je nu niet lang meer hoeft te wachten met zwanger raken. Gelukkig hebben jullie de relatie APK dan alvast achter de rug.

@nieuwe moeders

even praktisch vraagje... slaapt jullie kindje bij jullie op de kamer? gebruiken jullie zo'n cosleeper (wiegje zonder zijkant dat je aan bed ouders vast maakt) of een gewoon wiegje of ledikant?
@Twinklin: Dank je wel voor je lieve berichtje. En je hebt helemaal gelijk wat betreft onze situatie, maar toch.

Kun jij de spanning een beetje aan zo zonder anticonceptie? Toch een spannende tijd...ik hoop dat het snel raak is bij jullie!

@Boekenlegger: Wat lief wat je schrijft! Moest lachen om je APK ;) Vind ik een leuke.

In september ging het mis omdat bij vriend de emmer gewoon vol was. Ik zat in een negatieve cirkel die ik niet kon doorbreken en waarmee ik vriend ook mee trok. Het waren vooral periodes. In de periode dat ik zwanger werd ging het heel goed gaf hij aan, daarom durfde hij het ook aan om zwanger te worden. Maar na de miskraam ging het weer bergafwaarts met mij en dat vrat aan hem. En als je het dan niet durft te zeggen tegen je partner kan ik me voorstellen dat voor hem de emmer vol was. Vooral communicatie dus. We hebben op therapie een manier van communiceren geleerd waardoor je leert praten over je gevoelens zonder verwijtend te zijn naar de ander. Het werkt echt en eigenlijk zo simpel.
Ik heb het gelezen. kan het zijn dat jouw partner zelf minder over kinderwens praat en dat zijn ouders denken dat jij het hem aanpraat?

Helaas zijn mijn ouders niet heel erg dol op mijn partner. Mijn partner is veel ziek en ergens vinden ze dat volgens mij aanstellerij. We hebben nu allebei griep. Al een week. Mijn ouders zijn heel begripvol naar mij, maar toen ik terloops meldde dat partner ook ziek was, was de reactie dat hij laatst toch ook al ziek is geweest. Dat klopt, maar of dat het minder vervelend maakt?

Gelukkig heb ik zelf een kleine maar fijne schoonfamilie. Ik ben zelf wat onzeker aangelegd, maar mijn schoonmoeder merkte laatst op dat ze het fijn vindt dat ik uit mezelf wat meer persoonlijke dingen tegen haar vertel. Dat ze het gevoel heeft dat ik eindelijk steeds meer durf te vertrouwen dat haar: je bent altijd welkom geen beleefdheid is maar echt. Ik ga tegenwoordig weleens eerder naar haar toe als we familieafspraak hebben en partner nog iets anders moet doen eerst. Dat vindt ze fijn, want dat geeft aan dat erop durf te vertrouwen dat ik ook zonder hem welkom ben. En ik heb gemerkt dat dat inderdaad zo is.
@veliene

nog even dit. Gelukkig heb je geen relatie met je schoonouders. Misschien trekken ze nog bij, misschien niet. Helaas kies je niet je schoonfamilie, maar wel je partner. En je partner en mogelijk jullie toekomstige gezinnetje is het vast dubbel en dwars waard!
Wat ontzettend jammer dat jouw ouders niet zo'n hoge pet van jouw partner hebben. Hij is niet ziek voor de lol. Erg jammer. Hangt dat ook zwaar boven jouw hoofd, dat jouw ouders niet zo dol op hem zijn? Vriend zegt dat hij zich er niet zoveel aantrekt maar kan me niet voorstellen dat het hem niks doet. Het lijkt me vreselijk lastig.

Wel heel fijn dat je een fijne schoonfamilie hebt en erg goed van je dat soms eerder heen gaat zonder partner. En erg lief van je schoonmoeder dat je echt altijd welkom bent. Ik vind het nu al een schat van een vrouw! Toch fijn dat ze zeggen dat ze je waarderen als je zelf wat onzeker bent.

*stuk verwijderd ivm herkenbaarheid*
.

Mijn zwagers en schoonzussen zijn schatten trouwens!
Mijn familie communiceert heel indirect, zijn familie heel direct. Mijn vriend is anders, daardoor begrijpen mijn ouders hem vaak niet goed. Ik vind het rot dat ze niet gek op hem zijn, vooral omdat ze wel gek zijn op de partner van mijn broer. Zij past wat beter in het plaatje denk ik. Ik heb altijd vol willen houden dat mijn ouders partner wel mochten, maar partner is ook niet gek. ik heb er wel eens over gepraat met mijn moeder. Zij zegt dat ze hem soms gewoon niet begrijpt en dat ze zich zorgen maakt om onze toekomst als hij veel ziek is. Toch merk ik dat mijn ouders toch wel wennen aan mijn partner. En ook zeker wel waarderen dat ik blij van hem wordt.

Mijn schoonmoeder is een schat. Ze is niet van het knuffelen of ander uiterlijk vertoon, maar ze zegt en doet wel lieve dingen. Ze weet vaak heel goed wat er speelt, maar ze wacht tot mensen zelf vertellen wat ze kwijt willen, erg prettig. Heel anders dan mijn ouders, die vuren een kruisverhoor op je af. En dan geeft mijn partner dus ontwijkende antwoorden, of korte ja-nee-antwoorden. Snap je het beeld?
Wat naar van dat bemoeigedrag! Dat doen onze families allebei niet zo. Mijn familie probeert dat soms wel, maar daar hebben partner en ik afspraken over gemaakt. Ons leven. Als we iets willen vertellen horen ze het wel.
Erg begrijpelijk dat jouw ouders bezorgd zijn om jouw toekomst met hem, maar jij hebt voor hem gekozen dus zijn ziek zijn hoort daarbij. Fijn dat ze wel zien en steeds meer gaan waarderen dat jij gelukkig bent met hem en dat zij dat ook willen zien. Je hebt het al eens gezegd volgens mij maar hoelang zijn jullie nu samen?

Wat pijnlijk om te zien dat de vriendin van je broer wel 'volledig accepteren'....

Mijn ouders zijn ook niet van het knuffelen maar tonen wel interesse in een ander en staan altijd voor je klaar. Als ik gelukkig ben zijn zij ook gelukkig. Daarnaast zijn ze wel erg direct en zeggen ze het als ze het ergens niet mee eens zijn. Maar niet over de keuzes die wij maken.
We zijn volgende maand 6,5 jaar samen.

Grappig dat bij jullie die verschillen ook heel duidelijk zijn. Het pijnlijke met vriendin van broer is dat ik niet dol op haar ben. Omdat ze g.emene dingen zegt tegen en over mij. Maargoed er blijft altijd iets te klagen over families natuurlijk.
Even snel tussen de voedingen door..

@ veliene. Wat fijn dat jij en je partner elkaar weer hebben terug gevonden en dat het nu zo goed gaat. Communicatie is idd erg belangrijk in een relatie, maar helaas niet altijd even makkelijk. Misschien was deze crisis ergens wel goed, want als jullie straks een gezinnetje hebben, is communiceren misschien nog wel belangrijker. (maar ook moeilijker door alaapgebrek en minder tijd voor elkaar)

En wat betreft je schoonouders. Trek je niets van ze aan!!!! Je hebt idd een relatie met je vriend en helaas krijg je je schoonouders er gratis bij. Dikke
@Boekenlegger: Erg onaardig van je schoonzusje door gemeen te doen! Is er ooit iets voorgevallen tussen jullie of ook onverklaarbaar? Gemene dingen over iemand roepen haalt bij mij al gauw het woord 'jaloers' naar boven en het zegt meer over haar dan over jou.

Je hebt helemaal gelijk, er blijft altijd wel wat te klagen en probeer me er ook over heen te zetten wat er is gebeurd, maar vergeten kan ik het niet. Ik ben wel van plan meer mijn mond open te trekken als ze iets zeggen wat me niet aanstaat. Ik heb ruim 7,5 jaar mijn mond gehouden en alles geslikt maar daar ben ik klaar mee. Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

@Italia: Ook al zo'n lief bericht! Hoe gaat het het met je en jullie ongetwijfeld mooie zoon?

Communiceren is inderdaad erg lastig, helemaal als het er bij beide aan schort, want ook bij mij ligt er natuurlijk genoeg wat beter kan/is geworden. Geniet van jullie mooie gezin en geniet van deze bijzondere tijd tussen het voeden door ;) Ook een dikke knuffel voor jou! xx
He veliene, wat leuk dat je weer komt schrijven! En wat fijn dat het zo goed gaat met jullie relatie! En nu dus weer rammels :-) gezellig hoor. Je zegt dat jullie hopen op dit jaar een zwangerschap, hebben jullie een richtdatum in jullie hoofd om te starten? Gezellige schoonouders heb je.. Gelukkig heb je een relatie met je vriend, wel jammer dat je hen er gratis bij krijgt.

@boekenlegger: hoe gaat het met de studie? En met de rammels?

Jammer dat je ouders niet gek zijn op vriend, maar het gaat om jou. Als JIJ maar gelukkig bent! En een nare schoonzus lees ik.. Het kan nog uit

@italia: ik las in het decembertopic dat jij ook nogal wat te stellen hebt met la schoonfamilia. Het is vast moeilijk voor italiaman om te schipperen tussen jou en zijn familie. Hoe gaat het verder met zoon? Ik las dat je met 3x kolven je hele dagopbrengst hebt, wat knap!

Ik ben aan het koken, het ruikt heel lekker nu hier hmmm!
Hoi Jomi, wat voor lekkers heb je gister gekookt? En hoe gaat het verder met je?

Ik vind het ook leuk dat ik weer mee kan schrijven, en erg blij dat dat ik weer kan meeschrijven en rammelen. Dat had ik in september niet gedacht. Ik dacht dat het over en uit was. Een definitieve maand om te beginnen hebben we niet vastgelegd...wat mij betreft beginnen we nu gelijk maar verstandelijk weet ik dat het goed is om nog even te wachten. Niet omdat het niet goed gaat maar omdat we eerst even wat meer tot rust willen komen.
Ik had rosbief gemaakt en gebakken aardappels. Met mij gaat het goed. Ben nog druk met de laatste loodjes van de opleiding. Wij hebben ook nog geen start datum, we zien wel hoe het loopt. Jomiman wacht op 'het' gevoel, maar we vragen ons beiden af of dat wel komt.

Ik ben heel blij voor jullie dat het zo goed gaat dat de kinderwens weer in zicht komt. Weet jullie omgeving van de miskraam? Word er nog naar gevraagd?
Ha meiden,

Even een korte update van mij. Ik heb wel alles meegelezen, maar kom met de kleine uk nauwelijks aan iets toe...

Zoon was teveel afgevallen in de kraamweek en daarom krijgt hij wat bijvoeding. Gisteren hebben we hem weer gewogen en het gaat nu de goede kant op. De voedingen kosten wel veel tijd en energie. Zoon doet het verder hartstikke goed en we genieten volop (al zitten er ook dipmomentjes tussen, vooral als ik heel moe ben). Hij is ook al iets vaker echt wakker en kan dan liggen genieten in de box en wil dan ook veel rondkijken. Het is echt een heerlijk mannetje!
He mommy wat leuk dat je weer even langskomt! Fijn dat het nu goed gaat en je ook kan genieten. Ik snap dat een baby veel tijd kost en dat moe zal zijn. Wat leuk dat hij al wakker is in de box, vaak maken ze dan van die lieve geluidjes <3. Hoe is het om moeder te zijn? Is het wat je je ervan had voorgesteld? Ik hoop dat je af en toe even kan bijslapen en dat de voedingen steeds beter gaan!
Hoi meiden,

Momenteel erg druk met studie dus weinig tijd om te rammelen (en te lezen).

Orzoo alsnog welkom!

Italia en mommy, wat fijn om nog wat van jullie te horen.

Veliene fijn dat jij en je vriend eruit zijn gekomen. Hopelijk kunnen jullie binnenkort met een gerust hart starten.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven