Roddelen
zondag 6 januari 2013 om 23:15
Ik heb al een hele tijd een vaste vriendinnengroep. Niet iedereen kent elkaar even goed, of is er even vaak bij, maar de meesten van ons kennen elkaar nog van de basisschool of middelbare school.
Er wordt onderling ontzettend veel geroddeld over elkaar. Als persoon X er niet bij is hebben we het over haar onhebbelijkheden, als persoon Y er niet bij is hebben we het over haar relatie en wat er allemaal mis aan is, en ik maak me ook geen enkele illusie over het feit dat er niet over mij wordt geluld als ik er niet bij ben. (Wat me niet zoveel uitmaakt, ik doe het zelf immers ook).
Het leidt niet tot ruzies of irritaties, wonderwel weten we dat te vermijden en is er, voor zover ik weet, nog nooit iemand achter gekomen wat er over haar gezegd is.
Nu vraag ik me af hoe normaal zoiets eigenlijk is. Gebeurt dit bij jullie ook?
Er wordt onderling ontzettend veel geroddeld over elkaar. Als persoon X er niet bij is hebben we het over haar onhebbelijkheden, als persoon Y er niet bij is hebben we het over haar relatie en wat er allemaal mis aan is, en ik maak me ook geen enkele illusie over het feit dat er niet over mij wordt geluld als ik er niet bij ben. (Wat me niet zoveel uitmaakt, ik doe het zelf immers ook).
Het leidt niet tot ruzies of irritaties, wonderwel weten we dat te vermijden en is er, voor zover ik weet, nog nooit iemand achter gekomen wat er over haar gezegd is.
Nu vraag ik me af hoe normaal zoiets eigenlijk is. Gebeurt dit bij jullie ook?
maandag 7 januari 2013 om 21:10
Prima. Excuses dat ik me niet nu niet Heel Erg Kut voel omdat ik iets Heel Erg Fouts heb gedaan. Ik zou de volgende keer best voor jou in een hoekje willen gaan huilen omdat ik je nog steeds een leuke forummer vind (nee, niet sarcastisch), ware het niet dat ik mezelf nog net iets leuker vind.
Liever elitair dan een pauper!
maandag 7 januari 2013 om 21:15
Pfff wat vind ik dit een trieste reactie Kalilope. Afijn het laatste woord zal je hebben en dus nemen. Ik kan je nu wel veel beter in het door jou zelf beschreven roddelsfeertje plaatsen. Veel 'plezier' verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 7 januari 2013 om 21:29
Ik bedoel het allemaal niet zo slecht. Ik meende serieus dat ik je een leuke forummer vind. Jammer dat dat niet wederzijds is, maar dat is nou eenmaal zo; niet iedereen kan mij leuk vinden.
Kunnen we deze discussie nu afsluiten? Want volgens mij wordt niemand hier blij van.
Kunnen we deze discussie nu afsluiten? Want volgens mij wordt niemand hier blij van.
Liever elitair dan een pauper!