Gezondheid alle pijlers

Haar dun en broos geworden na verven

07-01-2013 21:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen zomer - na een coupe soleil bij de kapper - zelf mijn haar bruin geverfd met een drogistproduct. Daar werd het droog van en ik vond de kleur niet mooi. Een maand geleden heb ik het bij de kapper met een beter product laten verven in mijn eigen kleur. Sindsdien merk ik dat mijn haar broos en steeds dunner wordt. De kapper vertelde dat thuisverf erg agressief is en dat mijn haar behoorlijke beschadigd is. Om te voorkomen dat de schaar erin moet, zoek adviezen om van binnen uit (vitamines, voeding?) en van buitenaf (maskers, goede producten?) te voorkomen dat er een stuk af moet.

Iemand tips?
Kappers verkopen graag producten. En de zon en geverfd, gebleekt haar is nu eenmaal geen goede combinatie. Vitamine B slikken. Bij iedere drogist te krijgen onder huismerk. Heel goedkoop en ook je nagels hebben er baat bij. En verder cremespoeling in je punten en vorzichtig borstelen, niet als het nat is etc, etc.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
gezond eten; groente, fruit, noten en bonen zodat je voldoende vitB binnen krijgt.

Verder rauwe ei in je haar

koud geperste olijf olie of Argan olie
Je haar niet föhnen/krullen/stijlen. Regelmatig haarmasker gebruiken, vitamine B slikken, speciale haar olie gebruiken.

En heel veel geduld, het haar heeft tijd nodig zich te herstellen. Het haat wat dood is zal er toch echt af moeten wil je een mooie bos haar krijgen.
Ik verf al tien jaar zelf met thuisverfproducten. Aan mijn haar mankeert niets.

Blonderen en ontkleuren is wel slecht voor je haar, net als veel fohnen en gebruik van krultangen, en zo.

Verder wat Fame adviseert.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Niet borstelen maar kammen. Pas kammen als het bijna droog is.

Een grove anti klit kam gebruiken.

Ik heb er één van ghd gekocht en ben daar echt tevreden over. Verlies nu bijna geen jaar meer tijdens het kammen.
creed wijzigde dit bericht op 07-01-2013 21:21
Reden: Typfout
% gewijzigd
Een vriendin die kapster is gevraagd en die zegt dat het onzin is dat kappersverf minder agressief is. Het ene merk is agressiever dan het andere (syoss bv wel agressief volgens haar) maar niet persé omdat het een thuismerk is. je kapster wilde waarschijnlijk wat verdienen.

Mijn haar is in de winter ook altijd droog en broos. Veel water drinken scheelt iets, en inderdaad vitamine B
Koop inderdaad vitamine B (complex), maar geen goedkope, synthetische troep van de drogist. Neem een goed merk zoals Biotics, Orthica of Solgar (verkrijgbaar bij de betere reformhuizen). Dat werkt het beste. Van alle synthetische merken (zoals Davitamon) is het huismerk van HEMA het minst slecht. Daarnaast raad ik je aan vitamine D (vloeibaar, druppels van Biotics) te nemen. Doet ook wonderen voor je nagels en huid namelijk.
Volgens mij is het broos worden van je haar niet te danken aan het drogistenproduct maar aan de coupe soleil en misschien zelfs aan het spul van de kapper, ik heb qua kappersspul in elk geval dezelfde ervaring en verf daarom mijn haar juist zelf. Als je heel veel pech hebt heeft het helemaal niet met verf te maken, maar met je gezondheid/weerstand.

Ik heb heel dure producten gehad en heel goedkope. Mijn haar reageert het beste op John Frieda producten, niet zo duur als kappersspul maar ook niet het goedkoopste (helaas).
kappersverf wordt gemengd met 3 tot 6% waterstofperoxide en de thuiskleuringen vaak 9 tot 12%. Dat komt omdat het resultaat zoveel mogelijk op de foto van het model op de verpakking moet lijken, terwijl een kapper beter in staat is in te schatten wat nodig is voor de kleurverandering.
it's a big club and you ain't in it
Mijn haar word juist beter van structuur als ik het donkerder verf. Ik let altijd wel heel goed op de tijd. Soms staat er dat je het 25 minuten moet laten zitten maar is het bij mij al met vijftien minuten de gewenste kleur. Ook als ik blonder ga, meld ik dit altijd even aan de kapster.

Argan olie is een heel goed product. Ook gebruik ik nu keratine shampoo en glansmiddel. Dan lijkt je haar ook veel gezonder.
Sindsdien merk ik dat mijn haar broos en steeds dunner wordt.

Schaar erin. Er bestaan gewoon geen producten om zulk beschadigd haar weer beter te maken.

Vitamine B zodat je haargroei wordt gestimuleerd kun je wel gebruiken maar heeft geen enkele invloed op het bestaande haar.

Je kunt je haar wel optisch wat meer laten glanzen door wat verschillende producten te proberen of misschien wel zelfs extensions erin laten zetten, maar daar is je eigen haar nog steeds niks mee geholpen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Siepel schreef op 07 januari 2013 @ 21:20:

Een vriendin die kapster is gevraagd en die zegt dat het onzin is dat kappersverf minder agressief is. Het ene merk is agressiever dan het andere (syoss bv wel agressief volgens haar) maar niet persé omdat het een thuismerk is. je kapster wilde waarschijnlijk wat verdienen.

Mijn haar is in de winter ook altijd droog en broos. Veel water drinken scheelt iets, en inderdaad vitamine B

Thuismerk kleuringen hoeven niet altijd agressief te zijn, ze moeten wel een 'breder publiek' van dienst kunnen zijn met 1 specifiek recept.

En wanneer je wat fijner, lichter haar hebt bijvoorbeeld kan een thuismerk al heel snel te heftig zijn. Bij stug grijs haar kan eigenlijk alles wel. (niet qua kleur!)
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
ik denk dat we het niet kunnen veralgemeniseren. Er zijn haarstructuren die meerdere verfbeurten goed kunnen doorstaan en andere die al na één keer verven op stro lijken.

Dan zijn er nog verschillende soorten en kwalliteiten kleuring, zowel professioneel als voor thuisgebruik.

En dan zijn er heel kundige kappers en minder goede die misschien nog niet genoeg ervaring hebben.
it's a big club and you ain't in it
Bedankt voor alle reacties! Aan mijn weerstand, voeding of gezondheid markeert het niet. Mijn kapster vertelde me inderdaad dat de verf van de drogist moet passen bij elke soort haar. Dik, dun, krul of stijl. Sterk haar heeft een sterkere verf nodig (met meer waterstofperioxide) dan fijn haar. Om inderdaad aan alle haarsoorten tegemoet te komen, zijn de thuisverven vaak erg sterk. Afijn, hoe je het ook wendt of keert, mijn haar is flink beschadigd. Na een masker en niet te heet fohnen gaat het nog, dus ik hoop daar het komend half jaar mee door te komen. Daarna knip ik er weer wat af, net zolang tot het weer gezond is. Ik ga een goede vitamine B kopen en goede producten.
In die pakjes verf van de drogist zit 12 procent waterstofperoxide, en je had al een coupe soleil eronder zitten.

Dan gaat het dubbelop als je al fijn haar hebt. Kappersverf heb je ook in verschillende kwaliteiten. Heb mijn haar ook weleens bij (goedkopere) kapper laten verfen . Met als resultaat dat men haar droog was uitviel en de kleur snel terug liep. Nu een dure kapper die goede vef gebruikt en laag gehalte waterstofperoxide is mijn haar weer mooi geworden.
Gebruik Colourwell eens, dat herstelt je haar weer helemaal en je haren gaan weer glanzen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven