Werk & Studie alle pijlers

stewardess klm

30-08-2007 15:24 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

heb onlangs gesolliciteerd naar de funktie van stewardess bij de KLM. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere stewardessen. Min- en pluspunten, reisverhalen, ervaringen. Hoe zwaar is het? En tips zijn natuurlijk altijd welkom! Benieuwd naar reakties...

groetjes Isa
Stewardessen soms hea, je verward ze soms echt met modellen in uniform xd
Dizzy, mooi, dan weten we het tenminste als we samen aan boord stappen

Tietanium, onze voeten zijn inderdaad waanzinnig. Ik kan het weten, want ik loop er de hele dag op. En de geur die uit mijn schoenen komt na een lange vlucht, hmmmmmmm
Heb je bij KLC eigenlijk ook zo'n systeem dat je zelf enigszins je rooster kunt bepalen. Al is dat natuurlijk anders met alleen maar Europese vluchten.

Heb eind januari gesprek bij KLC dus ben benieuwd! Uiteindelijk wil ik wel graag door naar KLM, dus dit is een mooie opstap denk ik, in de hoop uiteindelijk door te kunnen stromen.

Iemand hier toevallig ook een idee hoe lang je op de wachtlijst komt te staan, want dat is nog wel het geval nu, als ik me niet vergis toch?
Wat je sowieso moet weten is dat het wel jaren kan duren, niet om je bang te maken ofso hoor (ik ben al bang gemaakt door mijn klasgenoten met de gevaren maar ik trek me er niks van aan xd) maar het is een populair woord onder de meiden onder de vraag wat zij willen worden, dusjaa. Wel cool dat jij bij KLC gaat werken!

Zijn hier ook andere mensen die bij buitenlandse maatschappijen werken?
@klmasiab747

Dat weet ik, maar als ik aangenomen wordt bij KLC krijg je een contract voor 5 jaar. Hoop dat tegen die tijd toch de crisis een beetje weg is in de luchtvaart... En als ik het prima naar mn zin zou hebben bij KLC, lijkt me dat ook een probleem. Maar zou uiteindelijk wel ICA vluchten willen doen.

Voor welke gevaren ben jij bang gemaakt dan?
Euhm... Zeker met de argumenten van Turkish Air ben ik bang gemaakt, door die foute landing op Schiphol, Air France met hun vermissing in Brazillie, Transavia met hun kapingen en al die dingen... Steward worden is mijn droom, maar er hangen ook risico's eraan... En dan twijfel ik echt of ik dat echt wil worden. :S

Kijk, ik twijfel nu echt tussen Emirates en KLM, niet dat een van hun beter is ofso, maar beide hebben wel iets in zich wat mij aantrekt. KLM is een van de oudste nog in haar oude naam opererende vliegtuigmaatschappijen, hebben echt mooie vliegtuigen, een uitgebreid aantal bestemmingen maar wat het juist zo is: iedere Nederlandse steward(ess) begint als eerste te denken aan KLM, kan niet anders... Dan denk ik echt dat ze een overschot hebben aan cabinepersoneel.

Emirates is juist "in ontwikkeling", het kan nog altijd beter, heeft nooit een fataal ongeluk gehad, moderne vliegtuigen en een goeie service, maar wat mij afweert is dat het wel pittig is om daar te komen (ofcourse, why not?), maar een beetje TE hoog voor mij gegrepen is, straks zit ik daarzo met honderden mensen bij zo'n Open Day, zit ik in de "finalebeslissing" en word ik weggestemd door een stomme fout van mij wat ik had kunnen oplossen, want jaa: Emirates heeft zo'n sfeer dat de stewards die worden aangenomen "the state of the art" zijn, allemaal de beste uit heel de wereld.

Ik ben hier heel erg onzeker over... :S
Gevaren? Wat een onzin. Je hebt meer kans onderweg naar Schiphol tegen een boom of een tegenligger te rijden dan om te komen in een vliegcrash.
En dat een maatschappij één of een paar crashes heeft gehad zegt niets. Ik stap liever bij Turkish Airlines aan boord dan Ryanair.
Emirates behandelt je als oud vuil.. Heb alle rondes doorlopen.. Vervolgens hoor ik maanden niks meer.. Toen opeens mail dat t niet doorging

Daar 3 hele dagen gezeten tm fi. Je kreeg niet eens een kop koffie of thee..
Ein-de-lijk, ben gebeld met een cursusdatum!!!!
Ik lees op het stewardess prikbord dat er vandaag wachtlijsters zijn gebeld om in maart met de INI te starten, goed dat er schot in de zaak zit

Nu de wachtlijst wegwerken zodat de nieuwe lichting kan solliciteren
I would rather shit in my hands and clap
quote:lilyrose2012 schreef op 08 januari 2013 @ 11:41:

Emirates behandelt je als oud vuil.. Heb alle rondes doorlopen.. Vervolgens hoor ik maanden niks meer.. Toen opeens mail dat t niet doorging

Daar 3 hele dagen gezeten tm fi. Je kreeg niet eens een kop koffie of thee..Mij lijkt het ook niks. Mensen verkijken zich op het gegeven dat Emirates PASSAGIERS alles biedt. Maar voor personeel? In de Arabische Emiraten hebben ze een ander beeld van wat bedienend personeel behoort te doen en hoe je die behandelt....
quote:tialtngo schreef op 08 januari 2013 @ 11:58:

Ik lees op het stewardess prikbord dat er vandaag wachtlijsters zijn gebeld om in maart met de INI te starten, goed dat er schot in de zaak zit

Nu de wachtlijst wegwerken zodat de nieuwe lichting kan solliciteren Ik behoor godzijdank ook tot de gelukkigen. Gaat ineens heel snel, volgende week al uniform passen!
quote:kenduskeag schreef op 08 januari 2013 @ 11:59:

[...]

Ik behoor godzijdank ook tot de gelukkigen. Gaat ineens heel snel, volgende week al uniform passen!Cool, gefeliciteerd!
quote:tialtngo schreef op 08 januari 2013 @ 12:00:

[...]

Cool, gefeliciteerd!Thanx! Help je hopen dat ze de vacature snel weer voor iedereen gaan openzetten. Maar de voortekens zijn goed!
Ik ook, ik ook, ik ook!!!!!!! Helemaal hyper! (en een beetje zenuwachtig natuurlijk...)
quote:kenduskeag schreef op 08 januari 2013 @ 12:08:

[...]

Thanx! Help je hopen dat ze de vacature snel weer voor iedereen gaan openzetten. Maar de voortekens zijn goed!

Haha dank je

Ik zag op de vacaturesite dat de teksten zijn aangepast, het rommelt dus wel een beetje. We zullen zien.
Yaaay Papua!! Welke datum heb jij doorgekregen? Voor mij wordt het 4 of 5 maart.
Ik ook! Ik denk dat iedereen die nu gebeld worden die datum krijgen. Gezellig!
Gefeliciteerd allemaal!

Hoe lang zou het duren voordat ze nieuwe, externe mensen gaan opleiden?
Wow Papua, zo te zien zijn we echt één van de weinige gelukkigen. Ik zie op het prikbord maar weinig mensen die ook gebeld zijn....
WOW ze gaan opeens hard zeg!!

Ik ben niet gebeld vandaag..maar het zou mij eigenlijk ook beter uitkomen als ik de komende maanden even niet gebeld wordt!

Maar ben blij voor jullie kenduskeag en Papua!

Vooral Papua: jij was toch diegene die een oproep gemist had en daardoor de laatste ini van 2011?
Oooh ik ga in de gaten houden of je binnenkort misschien weer kunt solliciteren! Ooit heb ik zitten twijfelen om te solliciteren, toen niet gedaan en daarna geen vacatures meer! Inmiddels afgestudeerd en aan het werk, maar het kriebelt toch! KLC werft wel weer, maar dat wil ik niet.
Ik ben zooo jaloers op jullie ehh! Ik moet nog heel veel jaren wachten... Wat wel betekent om meer dingen te leren over het steward zijn :D! Maartoch: Emirates behandeld mij dus als oud vuil?... Ik had nooit gedacht dat daar een schaduwkant aan zat! Van Ryanair wist ik het al zo'n beetje... Er zijn gewoon veel maatschappijen die goed zijn, maar of hun werkenemers blij zijn... Dat weet ik echt niet, ik wil echt voorkomen dat ik heel erg slecht terechtkom, snappen jullie mij?
kenduskeag en papua super nieuws!! Gefeliciteerd! Gaat echt heel snel nu. Het wachten wordt beloond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven