Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Chat, stoere muts! Wat je aandoening betreft: daar ben je dus mee geboren? Of heeft het zich pas later geopenbaard? Als je niet wilt antwoorden hoeft het niet hoor. Ik vraag misschien teveel.

Het is weer maandag, het gewone leven is weer begonnen, man is aan het werk. Nou ja, hij begint met een ontbijt op de zaak. En ik..? Bij mij komt hetzelfde gevoel terug van tien jaar geleden na de kerstvakantie (alleen weet ik nu dan dat de kinderen weg zijn en weg blijven): wat ga ik dit jaar doen, op werkgebied? Misschien richting ervaringsdeskundigheid, of iets heel anders, maar iets moet er gebeuren.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ja, een herkenbaar thema, Ev. Wat ga je doen op werkgebied...

Hoe geef je je leven vorm? Wat mag je van een baan verwachten? Mag je tegenwoordig nog van een baan verwachten dat hij 'leuk' is? Voldoening geeft? Of alleen dat je er niet met al teveel tegenzin heen gaat? Moet je baan zingeven..? Nuttig voelen? Hoeveel tijd/energie ben je bereid om erin te stoppen? Hoeveel energie KUN je er (fysieke en mentale beperkingen) nog instoppen? Hoe ver ben je bereid te reizen? Hoeveel inkomen moet/wil je minimaal binnenbrengen? Hoeveel uren wil/kun/moet je maken? Blijf je binnen je 'opleiding'-gebied, of totaal een andere richting in? En; als je dat doet; WAT dan? Wat past bij je? Is daar sowieso werk in te vinden en heb je sowieso zin (en geld en tijd) om weer opnieuw de schoolbanken in te gaan?

En; ga je voor zekerheid-van-inkomen, of voor onzekerheid en uitdaging?

Voor mij ook -al langere tijd zoals je weet- een zeer zwaarwegend en overheersend thema.

Wat WIL je en wat PAST bij je. Ik vind het lastige vragen waarop ik nog steeds geen antwoord heb gevonden, en eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik dit aan kan pakken om hier wel achter te komen. Ik weet nl niet wat ik wil. Of wat bij me past. Of wat ik leuk vind. (In werk dan)
Moeilijke vraagstukken EV en ikbenik.... Je vat alle kanten al aardig samen met alle vragen die je stelt. Dat geeft goed aan hoe complex het is.

Wat ik me afvraag is: weten jullie wel in welke richting jullie moeten zoeken? Je weet ongetwijfeld wat je goed kan, en wat je sterke kanten zijn, dus dat geeft toch een richting aan?

Uiteraard zijn zaken als wel / geen vacatures, opleiding, relevante werkervaring , reistijd, salaris enz. enz. minstens zo belangrijk, maar je moet toch starten met je voorkeuren en talenten denk ik. En dan van daaruit kijken naar de mogelijkheden van de arbeidsmarkt?!

Succes met nadenken en keuzes maken, het is geen makkelijke puzzel!

Steph, als je behoefte hebt aan een kopietje van de game, dan kan ik proberen hem te branden (ik weet niet zeker of het dan ook werkt hoor. En mocht het werken dan ben ik niet, ik herhaal NIET, verantwoordelijk voor verslavingsverschijnselen en de (negatieve) effecten op je knutselresultaten!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
.
[.
Lastig kat, dat er zo weinig over bekend is. Het is dus ook een zeldzame aandoening begrijp ik?

Maak je een foto van de tussenstand van de stoelen?
Dank je voor je antwoord, Chat. Enne.. als ik zo nog eens mijn eerste opmerking aan je lees kan het wel verkeerd overkomen, maar ik bedoelde dus niet te zeggen dat je een stoere muts bent hé, maar dat snapte je hopelijk wel!

Werk is lastig.. ik heb zo'n tien jaar in het grafische vak gewerkt, daarna een switch gemaakt (MBO-IW, nu SPW) gedaan en in kinderopvang gewerkt; toen kreeg ik kinderen en heb ik daarna alleen nog oninteressante uitzendbaantjes gehad, om het even heel kort door de bocht samen te vatten. Bij dat alles heeft steeds mijn niet-verwerkte en niet-erkende verleden meegespeeld, en later ook de klap erbovenop van de kinderen. Pas nu echt aan het verwerken allemaal eigenlijk, en erkennen voor mezelf dat het niet niets is enzo (want altijd maar doorgeploeterd).

Alles in mijn leven staat zo op zijn kop dat ik nauwelijks weet waar te beginnen. Oke, ik heb mijn creatieve kanten ontdekt (het schrijven, werken met glas), ik ken mijn capaciteiten intussen wel, weet wat ik niet meer wil, maar de grote vraag is waar ik me nu op mijn plek zou kunnen voelen. Ik ben bezig om te onderzoeken of ik de richting van ervaringsdeskundigheid uit zou gaan, maar eigenlijk ben ik bij alles wel huiverig vanwege belastbaarheid/faalangst/wankeligheid/teveel aan de hand (en nu dus ook lichamelijk gedoe vanwege die artrose en pijn).

Niet quoten graag, misschien wis ik dit later weer.
Gelezen EV. Zal later wat uitgebreider reageren, ben nu een pizza aan het eten
Balen Kat, zo;n onbekende (neem ik aan) aandoening.

Wel een foto, even on-topic, van de tussenstand vd stoelen.

EV, jemig jij hebt ook veel op je bord maar in min ogen ben je een kanjer.

Voor je hobbies, wat je kunt doen dat doe je. Jammer dat je het niet altijd lang kunt doen.

Goede nieuws, sjaal is nu een meter lang!
@ EV: ja, ik snapte 'em wel. Ik had het nog niet zo gelezen als jij het uitlegt

Behoorlijk achtbaan bij jou al langere tijd! Wel goed dat je er nu zo mee bezig bent en een hoop rotzooi aan het opruimen bent (zo lees ik het althans, dat je vooral aan het puinruimen bent).

@ Ak: nee, zeldzaam is het niet. Maar blijkbaar niet interessant genoeg om veel onderzoek naar te doen. Het is ook een beetje ongrijpbaar omdat het door het hele lichaam zit en vele uitingsvormen kent en eigenlijk een beetje onzichtbaar te werk gaat.

Iets als kanker is wat dat betreft overzichtelijker en aansprekender (klinkt cru). Het begint op één plek waarnaar je de kanker noemt (borst, bot, prostaat etc.) en als je er niks aan doet ga je er over het algemeen binnen afzienbare tijd dood aan.

Bindweefsel kan je niet direct aanwijzen, het zit overal maar is toch onzichtbaar. En je gaat er niet snel dood aan, aan de afwijking. Hoewel er wel aanwijzingen zijn dat hart- en vaatziekten meer voorkomen. Maar ja, te weinig onderzoek om echt conclusies te trekken.

@ steph: wauw, een meter! Hoe lang gaat 'ie worden uiteindelijk?

Ik zal morgen proberen met de goede camera foto's te maken van de stoelen. Eerst nog weer naar de GAMMA voor ik verder kan morgen.
Dames, ik kom toch even melden dat ik nog steeds mee lees hoor. Volg jullie knutsels en persoonlijke verhalen nog met veel interesse. Iedereen hier maakt veel door en ik vind jullie stuk voor stuk heel knap met alles omgaan
Kat, jemig is echt kut dat ze daar geen onderzoek naar doen. Terwijl je er wel enorm ziek van kunt worden. (en zelfs dood kunt gaan).

De sjaal zal ongeveer anderhalve meter worden. Dat ik hem om mijn nek kan doen en beide kanten eruit hangen (aan de voorzijde)

Kanon.Zelf niet iets geknutseld?
Meh, ik heb geen zin vandaag. Moet toch nog boodschappen doen en eigenlijk naar de GAMMA. Maar ik wil alleen maar met een dekentje op de bank.
@Steph, ik ben wel bezig. Maar heb alleen maar lopende projecten. Daarom ben ik ook stil, heb niks te melden op knutselgebied en wil niet de hele tijd jullie vermoeien met off topic gedoe.
Ach kanon, wij blaten ook het grootste deel van de tijd off topic hoor
Foto's van de stoelen. Ik heb van elk twee. Dit zijn ze in originele staat.

quote:LeChatNoir schreef op 08 januari 2013 @ 16:02:

Foto's van de stoelen. Ik heb van elk twee. Dit zijn ze in originele staat.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik dacht al:dit is saai.

Vandaag een heel klein beetje aan de sjaal gewerkt, 2cm geloof ik. Vanavond ook niet, zumba en bezoek.
Lijkt me een lastig klusje, Chat. Daar zit toch heel dik lak op? Ik ken ze wel, dit soort stoelen. Of doe je het met afbijtmiddel?

Ik heb het koud en zit te balen. Wat geklust met glas, wat ook niet ging zoals ik wilde. En verder ging niks vandaag zoals ik wilde.

Dit is een eerder gemaakt schatkistje, en ik ben er nu eentje aan het maken voor iemand (met een speciaal thema: waterlelie). Maar wat is dat bobbelige glas lastig om te snijden! Iedere keer brak het verkeerd, daarom zat ik me zo te ergeren vanmiddag. En het kistje zelf is nu nog steeds niet klaar dus. Heb je al zoveel gemaakt, en dan lukt het gewoonweg niet! Daar kan ik me dus echt flink aan ergeren.

*moppermodus uit*
Kanon, 9 van de 10 postings hier van mij is ook off topic! Gewoon posten, ik miste je al. Welke projecten zijn lopend bij je op het moment (om dan toch een beetje on topic te blijven)?

Gave stoelen kat, erg mooi! Ik vind die zwarte zo ook wel heel stoer. Is het echt nodig daar wat mee te doen? Is het nog gelukt om van de bank af te komen?

Steph, hoe vordert je sjaal? Al aan de anderhalve meter? En heb je mijn vraag nog gelezen mbt RCT?

EV, zo herkenbaar, soms wil het écht állemaal niet. Lastig! Ben je er uiteindelijk maar mee gestopt?

Ik heb een overkill: van mijn schoonmoeder (die veel ge-quilt heeft) een heleboel gave stofjes gekregen voor mijn schilderij. En nu kan ik maar niet besluiten welke ik ga gebruiken... ze zijn allemaal zo mooi! Als ontwijkende tactiek ga ik dan maar aan het gamen...schiet niet op!
Wat een luxe-probleem, Akakia!

Leuk zeg. Wat voor soort schilderij wordt dat, iets met allemaal stofjes dus, begrijp ik?

Gisteren gestopt, ja. Hoop straks weer verder te gaan. Zo rondje rennen, ik ga het weer eens proberen en kijken of het lukt nu met mijn knoken. Hond gaat mee.

Oh ja! Ik hoorde maandag van een van mijn vriendinnen dat ik bij de Top2000 genoemd was. Ik had bij elk nummer van mijn lijstje namelijk ook wat geschreven, en eentje daarvan (en misschien wel meer, maar dat heb ik niet gehoord). Ze had mij dag en tijd gemaild. Dus ik heb gisteren zitten zoeken op internet, je kunt de hele lijst terughoren! En ik heb het nu ook gehoord! Ha leuk. Het was een plaatje voor mijn lieve Sam! Als jullie het ook willen horen, kan ik hier wel een link naar de Top2000 terugluisterlijst neerzetten.
.
Kat, ik vind je moedig, om met zo'n klus aan de slag te gaan!
Hoe ging het rennen, EV? Lukte het een beetje? Wel dapper met dat pokkeweer!

En kat; idd respect voor het aangaan van zo'n klus! Pfffff!

Gisteravond kwam mijn zus weer langs om te speksteen-bewerken, alleen hadden allebei meer zin in wat anders, dus hebben we allebei een (ander) knuffel diertje in elkaar gezet mbv een eenvoudig patroontje . Was superleuk en hartstikke gezellig ! Ik heb die v mij al af, het is een klein walvisje . Mijn dochtertje was er superblij mee; loopt er al de hele dag trots mee rond :-)
Ik ben niet gegaan, Ibi. Het regende keihard (dat had ik eerst nog niet gezien) en het hield maar niet op. Natuurlijk moest ik wel gewoon met de hond gaan lopen, dat heb ik wél gedaan.

Klinkt als een leuke avond, Ibi! Met nog een fijn resultaat ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven