Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
Mamamuis, wat jammer die negatieve test! En spannend tegelijkertijd, omdat je wél overtijd bent én je borsten zo voelt én bij je vorige zwangerschappen pas laat positieve testen had....

Ik blijf dus voor je duimen hoor!
O wat balen Mamamuis!

Maar ja, je bent nog niet ongesteld dus en testte pas laat positief de vorige keren... Er is dus nog hoop.

Wat een teleurstelling toch hè.
Mamamuis, ik blijf ook duimen hoor. De vorige keren testte je nu ook nog negatief. Wanneer ga je nu weer testen mocht je nog niet ongesteld zijn (waar ik stiekem vanuit ga, dat je dus niet ongesteld wordt)?

Ik zit in de trein naar m'n werk, maar voel me nog niet fit. Ik denk vooral door vermoeidheid. Ik voel me alsof ik wel dagen kan slapen en daar ook weer misselijk van. Hoop ik tenminste en niet dat de jongste me weer aangestoken heeft.

Die is nog steeds ziekig, vanmorgen had ze nog wat koorts (38.2). Tegen mijn principes in (bij twijfel of valt wel mee breng ik haar weg, niet als ik weet dat ze ziek is en met een paracetamol op) vanmorgen toch na een paracetamol naar kdv gebracht. Ik moet echt werken vandaag en schoonouders konden ook niet, die springen dan meestal bij zo lief. Man probeert nu te regelen dat hij weg kan als ze bellen. Waar ik wel vanuit ga, dat hij weg kan en dat ze bellen.
Hey Mamamuis, ik was ook nieuwsgierig, maar nog geen goed nieuws dus. Maar ik ga met de anderen mee hoor, zolang je nog niet ongesteld bent en met de wetenschap dat je de vorige keren ook pas later positief testte, is er zeker nog hoop! Ik duim nog even door Welk merk test heb je gebruikt? Die van Kruidvat zijn wel heel gevoelig (2 voor 5 euro).

Gisterenochtend die stiefzus een smsje gestuurd, dat ik straks graag alle kleren van mijn zoon, die haar zoon nog niet in de kast had liggen en nog niet paste, weer mee zou willen nemen naar huis, om er nog een keer doorheen te gaan. Excuses gemaakt voor het feit dat ik dit aan haar moest vragen, maar dat we destijds ook niet hadden bedacht dat we nog een zoon gingen krijgen en dat ik het dan in de eerste plaats niet had weggegeven. Ik ontving meteen een reactie dat het geen probleem was en dat ze het klaar zou zetten. En ook dat ze niets meer terughoefde. Nou prima toch? En idd, bij het weggaan kreeg ik 2 dozen en twee plastic tassen mee, de laatste ladingen. Ik ben heel erg blij dat ik het weer heb! We zetten het wel op zolder ofzo, dan kijken we later wel of het nog bruikbaar is en zo nee dan kan ik het alsnog weggooien. Maar er zit nog veel goed spul tussen. Er is ook wel het een en ander tussen uit, er zit geen enkele spijkerbroek meer in, goede skihandschoenen en een (nieuw) trainingspakje. Maargoed dat komt dan later wel weer. Ben hier al heel blij mee, gelukkig reageere ze begripvol.

Wat ik wel raar vond was dat de vrouw van mijn vader mij op die verjaardag compleet negeerde. Ik heb geen idee wat er aan de hand was (vorige week nog heel gezellig bij hen wezen eten) maar nu? In eerste instantie zei ze niet eens gedag (het is dat ik naar haar toeliep), ze deed chagrijnig en uit de hoogte en stond op toen ik naast haar op de bank ging zitten en ging ergens anders zitten. Vond het wel iets te toevallig allemaal, heel raar. Ik zou niet weten waar dat door komt, of het moet vanwege die kleertjes komen, misschien vond zij het wel stom dat ik ze heb teruggevraagd aan haar dochter. Nou dat zij dan maar zo. Ook het kadootje dat ik aan haar kleinzoon had gegeven was niet goed, ze riep door de kamer dat het véél te klein was!! Nou het was een verkleedpak van 4-7 jaar en hij was 5 geworden, daar kan ik dan ook niets aan doen. Ik heb de bon gegeven van de Hema waar ik het had gekocht, dan kan ze er zelf mee terug. Heel normaal toch? Maar ze zei het zo verwijtend, die zat ergens mee hoor?!

En daarna vertelde ze nog dat ze een vakantie hadden geboekt met haar moeder en tante, naar Frankrijk in mei. Waarop ik vroeg, welke datum... wat denk je? 11 mei!!! Hoe kunnen ze dat nou doen? En daarbij, ze hebben laatst zelf aangegeven weer als achtervang te willen fungeren als ik ga bevallen, ben de 17e uitgerekend, en de vorige keer is mijn vader ook gekomen toen de bevalling begon, om op zoon te passen. Dat gaat 'm nu niet worden dus. Hoe kunnen ze dat nou doen, ik wil heus niet overal wat achter zoeken, maar het is wel erg toevallig allemaal dit, het spijt me zeer! Beiden werken niet meer, de omaatjes al helemaal niet, ze hebben het hele jaar de tijd en precies dán op vakantie gaan. Nou schiet mij maar lek, daar begrijp ik ff niets van. Van je familie moet je het maar hebben!

Verder was het natuurlijk heerlijk weer gisteren. Lekker een wandeling gemaakt met zoon en zijn vriendjes en diens ouders, hier in de polder. Terwijl man aan het verven was. Dochters muur is nu van knalroze naar felblauw gegaan (die kleur van Stoer, van Lief weet je wel), staat ook erg leuk bij al dat wit moet ik zeggen. En daarna heeft hij het hele trapgat en de hal opnieuw gewit. Ik heb nog wat speelgoed naar boven gebracht en kastjes leeggehaald die weggaan, en de boekenkast die is verplaast, opnieuw ingericht. We komen steeds een stapje verder zo.

Het stapelbed, daar worden 2 matrassen bijgeleverd! Maar anders kun je die maat inderdaad gewoon overal bestellen, voor rond de 100 euro heb je al een prima matras. Maar dit bed is dus helemaal compleet, met bodems matrassen en onderlades, voor 349 euro. Er staat bij dat het een stevig bed is, dat hoop ik dan maar, maar ik vind het echt niet duur. Het is bij een webshop, gevonden via internet, ze importeren direct vanaf de fabriek, dus lage kosten. Geen winkel, wel een website. Ik vind het bed ook super, mede vanwege die hekjes, zo voelt het voor dochter nog een beetje als een ledikant denk ik. Overigens wil ze nú al bij zoon slapen. Eventjes wachten nog. Het bed is op voorraad dus zo besteld, eerst even zorgen dat alle zooi daar weg is.

Met m'n meisje gaat het trouwens hartstikke goed. Het lijkt alsof de pokjes allemaal behoorlijk aan het indrogen zijn en dat ze het ergste alweer gehad heeft. Ze lijkt ook weinig jeuk te hebben tot nu toe, of zou dat pas komen als ze helemaal indrogen? Ik heb het gevoel dat de zemelenbadjes enorm goed werken. De mentholgel wilde ze niet meer, was ook niet nodig. En ze slaapt nu nog steeds, dus de nachten gaan ook weer prima. Koorts was ook een stuk minder, ze wilde gisteren gewoon lekker verven en kleien en was vrolijk, dus dat is lekker snel gegaan toch wel. Gelukkig ben ik vandaag nog thuis, morgen naar oma en dan ben ik weer thuis. De peutergymn slaan we maar een keertje over.

@ Carmen, ik duim dat jij woensdag gewoon een test moet kopen! Wat schattig van je zoontje. Weet (snapt) hij al dat jullie "bezig zijn" met een derde kindje, of was dit zomaar "out of the blue" dat hij dat zei? Hoop dat hij gelijk heeft!

NOu ik ga maar eens een kopje koffie drinken. Dochter zal zo wel ontwaken. Zoon is weer naar school, heerlijk dat die al alleen kan.

Liefs, Emma
Cross met Zonnestraal. Balen dat je je zo gammel voet. En irritant is dat he, die situaties met zieke kinderen, werk en KDV. Ik heb ook zo vaak in dubio gestaan. Als ze écht ziek zijn dan breng je ze natuurlijk niet, maar soms komt het echt niet uit om vrij te nemen en als het dan ook niet uitkomt om ze bij oma te brengen, dan zit je echt omhoog! Bij twijfel heb ik ze ook wel - met een paracetamol - weggebracht, en dan gauw aan het werk in afwachting van het eventuele telefoontje. Dan heb je in elk geval wat gedaan op kantoor en je goede wil getoond. En meestal gaat het ook gewoon "goed", de afleiding op de crèche helpt vaak wel en dan valt het mee. Maar het is ook voorgekomen dat we wel gebeld werden, dat de paracetamol in de middag is uitgewerkt en de koorts weer is gestegen, dat ze zich niet lekker voelden.. en dan kun je ze komen halen, wat je dan ook doet natuurlijk. Maar je kunt nu eenmaal niet altijd thuisblijven, en mijn ervaring is dat zeker dat eerste jaar, ze vaak ziek zijn. Dat hebben mijn beide kids ook gehad, zeker dat eerste jaar. Maar daarna niet meer! Ik kan echt wel zeggen dat ze een ijzersterke weerstand hebben inmiddels, ze zijn echt nooit meer ziek. Oudste is al jaren niet ziek geweest, en jongste eigenlijk ook niet. Ja nu toevallig, die kinderziektes daar ontkom je niet aan, maar verder eigenlijk nog nauwelijks. Ook weer een voordeel van KDV-kids denk ik. Sterkte met de ziekenboeg (including you) Zonnestraal!
quote:Pipoo schreef op 06 januari 2013 @ 21:31:

Bij ons is het momenteel ook een redelijk drama met slapen. De jongste was 1,5 jaar lang een modelkind qua slapen, ging altijd zonder huilen slapen en sliep altijd door. Maar sinds de peuterpubertijd gaat hij minder makkelijk slapen en helaas slaapt hij ook niet altijd meer door. Als hij wakker wordt, is hij ook niet zo makkelijk weer te troosten. De oudste heeft een tijdlang goed geslapen (maar het drama is daarvoor groter geweest), maar de laatste maanden wordt ze minimaal één keer per nacht wakker en holt ze naar onze kamer om tussen ons in te kruipen en daar verder te slapen. Dat heeft met de angsten te maken waar ze momenteel zo'n last van heeft. Ik houd me iedere keer maar voor dat het maar een fase is... Ik verklaar mezelf af en toe ook wel voor gek dat ik zo graag een derde wil .

Terwijl ik dit schreef begon de jongste te huilen (zeldzaam op dit tijdstip is meestal dieper in de nacht), waardoor de oudste wakker werd en heel verdrietig was dat ik naar hem ging en niet naar haar. Het was al de tweede keer die avond dat ze wakker werd en vriend ging haar dus maar troosten. Half uur later werd ze weer wakker en wilde niet door mij getroost worden. Ik dacht ondertussen echt dat ze ziek was, zo zielig deed ze, al zei ze dat ze geen pijn had. Maar nadat vriend erbij kwam, viel ze toch weer snel in slaap (in ons bed dat wel, maar anders was ze vast nog tien keer wakker geworden)

Spannend weer met testen mamamuis en carmen... Binnenkort hebben jullie meer zekerheid.
Ohja, dat dochter zo váák wakker werd, is wel een uitzondering gelukkig.
Oh wat ik nog wou zeggen, volgens mij tegen Mamamuis, mijn dochter klaagt ook regelmatig over een zeer plassertje, en dan is het idd ook wat rood soms. Wij hebben veel baat bij de Bepanthen zalf nog steeds bij haar. Even goed schoonmaken met parfumvrije babydoekjes, daarna een kloddertje van die zalf uitsmeren en weg is de irritatie. Die zalf is echt geweldig.
@Mammamuis: met de laat positieve testen de vorige keer zou ik de moed echt nog niet opgeven hoor! Ik blijf duimen voor je!

@Carmen: ook voor jou!

En oh...wat een zieken, fijn dat het met jouw dochter alweer wat beter gaat Emma.

Hier gelukkig nog niemand ziek...

Dit weekend kwam ik een kennis tegen die ook zwanger bleek te zijn van de derde (hiervoor een 2-ling) en ik bleek een 2x dikkere buik dan haar te hebben...hou mijn hart een beetje vast waar mijn buik naartoe gaat, had bij de vorige twee ook zo'n enorme toeter op het einde, ik kreeg zelfs mijn zwangerschapskleding niet meer over mijn buik. Overmorgen alweer 16 weken

Ik verheug me zo op de babytijd, hebben jullie dat ook al? Ik kan echt al helemaal wegzwijmelen bij babykleertjes en bij de draagdoek die ik laatst weer in de kast vond. Ook weer heel veel zin om borstvoeding te geven, al is het in begin zeker zwaar met clusteren en zo.

Ik kan zwangerschapssport overigens van harte aanraden, heb nu twee lessen gehad (en de dag daarna steeds flinke spierpijn) en geen last van mijn bekken meer, wat ik wel al had voor de lessen, vind het echt heel fijn. Ik hoop dat ik het zo lang mogelijk volhoud.

Komend weekend wordt mijn jongste 3 (voor de tabel Emma mag het alvast veranderd worden hoor), ook zo groot alweer; het wordt een echt dametje. De oudste had vandaag een dagje vrij van school en we zijn gezellig samen op pad geweest, heel makkelijk zo'n 4+-er, ideaal
Hier ben ik weer,

Sorrysorry druk met werk enz

Nou donderdag m'n spiraal laten verwijderen en vrijdag menstruatie gekregen, maar dit was echt behoorlijk heftig...ook wat stolsels verloren en flinke buikkramp. Zaterdag was het helemaal erg en heb ik twee keer over een stolsel verloren zo groot als een golfballetje ongeveer.... Is dat normaal ??

Zondag als een normale menstruatie en vandaag is het gestopt, heel apart en nog nooit meegemaakt. Ik had de Mirena trouwens... Ik hoop dat ik nu wel gewoon mijn cyclus hou.. Mijn nod zou dan op 1 februari zijn, dus als dit wel een menstruatie was gaan we nu op naar ronde 1 !!

Hoe is het hier verder ??
What does\'nt kill me, only makes me stronger
Jeetje, dat je zo snel ongesteld werd na het verwijderen van de spiraal! Was jij trouwens wel gewoon ongesteld met de Mirena? Ik heb 'm ook gehad, 2,5 jaar, en ben toen ruim een jaar helemaal niet ongesteld geweest. Daarna kwam het af en toe wel weer, maar niet regelmatig. Eenmaal dat ding eruit meteen aan de pil gegaan, dus weet niet meer hoe het toen ging met mijn cyclus. Succes, zou mooi zijn als het snel raak was!

Hier alles goed, heb vanmorgen nog geschreven. Hoe is het met de andere dames?
Nono, nu ben ik wel heel benieuwd naar jouw buik.

Dat wegzwijmelen bij babyspullen doe ik nog maar niet, wie weet komt die derde er nooit. Al lukt het niet altijd dat te onderdrukken. Geniet lekker van dat gevoel.

Fay, ik had dat niet zo heftig, maar mijn spiraal heeft bijna twee jaar gezeten misschien maakt dat uit. Wel fijn als je nu echt op zou kunnen voor ronde 1.

Emma, helaas is mijn jongste dus nog vatbaar voor virussen (ruim 2,5), de oudste daarintegen is al vanaf baby af aan eigenlijk zo goed als nooit ziek. Ach ja.

Heb je al enig idee wanneer het stapelbed binnenkomt?

Fijn dat je stiefzus niet moeilijk deed (al had ze er dus wel eerst de mooiste dingen uitgehaald). Wat raar dat je stiefmoeder zo raar deed. Lekker in haar sop laten gaarkoken. Wel stom dat ze dan op vakantie gaan. Zou ik ook geen leuk idee vinden.

De jongste heeft het goed gedaan op het kdv. Ze zag wel wit, maar deed goed mee, speelde leuk en at goed. Dus dat was fijn.

Verder zal ik nu wel ergens mijn eisprong hebben of net hebben gehad, want ik heb gevoelige tepels en soms steken in m'n borsten.
O ja Fay, ik had na het verwijderen van het spiraal dus wel een paar dagen bloedverlies (niet zo heftig), maar de eerste echte menstruatie kwam pas later bij mij. Bij mij was het volgens mij meer een reacctie op het verwijderen. Echte menstruatie kwam na drie weken of zo. als mijn eisprong dan +_ 2 weken daarvoor was dan zou die dus eerder zijn geweest dan ik had verwacht (was feb en pas in mei voor een derde gegaan, dus was daar toen niet op die manier mee bezig).
Fay ik ben mijn mirena plots verloren met heel veel bloed en stolsels. Weet dus niet of dit erbij hoort. Ik was ook gewoon ongesteld met Mirena.

Op dit moment heeft mijn schoonzus weeën. Zal de kleine vandaag geboren worden! Ik vind het echt spannend. Hoop dat het een beetje vlot verloopt. Heerlijk zo'n hummeltje erbij in de familie. Hoe vreselijk pijnlijk zo'n bevalling ook is. Ik hoop het ooit nog eens mee te maken. zo mooie bijzondere ervaring.

Deze maand echt maar een heel klein kansje. Vriend is geopereerd en heeft veel pijn. Denk gisteren mijn eisprong te hebben gehad. Eergisteren hadden we wel beiden zin en waren we net op gang. Ging het inbraakalarm af! Niets bijzonders gezien in huis. Misschien had het alarm ze snel weggejaagd of was het vals alarm. Ik weet het niet. Hadden beiden in ieder geen zin meer

Gisteren wel gelukt, maar acht de kans klein dat het raak is.

Wat ik al eerder zei. Deze maand is misschien ook beter om over te slaan, maar het is meer dan welkom als het wel raak is
O en ik heb trouwens de 31e een afspraak bij de gyn.
Mamamuis, balen voor je negatieve test maar.......dit zegt nog helemaal niks! Dus voor jou zijn de zenuwen nog niet voorbij. Zolang je niet ongesteld bent, kan je nog steeds zwanger zijn. Wanneer ga je weer testen? En groeipijnen, oei, kan ze me nog goed herinneren van mijn puberteit. Oh, wat doet dat zeer! Echt heel zielig voor je meisje.

En pfff, hier ook nog heel erg spannend weer! Nog niet ongesteld, wel af en toe lichte krampen. Oh, ik haat dit. Mijn gevoel zegt nog steeds dat ik NIET zwanger ben. Vorige maand werd ik precies 4 weken geleden 's middags pas ongesteld dus tja, het kan nog alle kanten op. Maar laat me alsjeblieft snel ongesteld worden, dan weet ik in elk geval hoe het zit, kan ik de teleurstelling wegslikken en weer 'vrolijk' doorgaan. Moet zometeen naar het kruidvat en ik heb me voorgenomen nog geen testen te kopen. Zonde van mijn geld wellicht (moet me wel inhouden hoor ).

Vannacht twijfelde ik wel weer heel erg aan een derde. Ik heb mezelf beloofd NOOIT MEER uren naast het bedje van een kindje te gaan liggen zodat ze weer zouden gaan slapen. En waar lag ik vannacht van 1 tot half 4? Naast de jongste! Grrr, het slapen gaat nog steeds slecht, overdag wil hij alleen maar bij me zijn, opgetild worden. Hoe moet ik ooit de nachten doorkomen met nog een derde? Maar nu eenmaal wakker, en niet supermoe, schaam ik me weer voor mijn gedachte en hoop ik zo erg zwanger te zijn! Heb wel de laatste week enorm veel paracetamol geslikt. Loop nu met een voorhoofdholteontsteking. Niet leuk ;,

Pipo, jij hebt dus ook last van de peuterpubertijd? Mijn jongste wordt in maart 2 en tot een week geleden een superslaper! Heb het volgens mij nog hier geschreven op het forum. Maar sindsdien is het drama! En terwijl jij het over slecht slapen hebt op het forum, wordt je dochter ineens vaker wakker dan normaal?? Volgens mij moeten we er niet meer over schrijven op het forum en dan komt alles weer goed haha. Tja, een fase....laten we het daar maar op houden maar het is echt zwaar.

Zonnestraal: ja, heb ik ook gehad hoor, schoonmaakbui terwijl ik zwanger was. Maar dat is ook wat het zo moeilijk maakt, zoveel ongesteldheidkwaaltjes lijken op zwangerschapskwaaltjes. Wil mezelf dus niet de moed inspreken. Het is gewoon afwachten.

Emma: wat een superdeal dat stapelbed! Als een derde bij ons komt, moeten ook 2 kids in een stapelbed en hou die van jou zeker in gedachten. Ziet er mooi uit en echt geen geld! En fijn dat je de kleertjes weer terug hebt. Scheelt weer een hoop geld. En ik heb wel met je te doen hoe je familie met jullie omgaat. Ik ben superclose met mijn familie en zonder hun zou ik het een stuk zwaarder hebben. Wat je zegt: van je familie moet je het hebben! Ik hoop dat het wel weer gaat veranderen, en dan in positieve zin. En mijn zoontje wordt in maart dus 2 en heeft geen idee dat we bezig zijn. Dus het was out of the blue. En toen ik nog zwanger was voor mijn miskraam hadden we het wel over een baby in mama’s buik maar dat was in september. Lijkt me sterk dat hij dat nog weet maar goed, je weet maar nooit.

Nono: je zou denken dat al dat duimen toch een keer ergens goed voor moet zijn??? Hope so! En net als Zonnestraal laat ik het mezelf nog niet toe om weg te zwijmelen bij babykleertjes want ik probeer me er toch meer op in te stellen dat het bij 2 kindjes blijft. Maar oh, wat is dat moeilijk.

Fay: ik heb verder geen ervaring met spiraaltjes dus zou geen idee hebben.

Visje, spannend de 31 ste al een afspraak. Hoop heel erg voor je dat daar iets uitkomt waar je wijzer van wordt. Maar wie weet, wie weet, ben je deze ronde toch zwanger geworden. Het kan allemaal! Fingers crossed

Nou meiden, ik hou jullie op de hoogte hoe het verder verloopt bij mij! Ik vind het trouwens vreselijk om op een dag als dit naar de wc te gaan….elke keer met angst kijken of er al iets rood zichtbaar is. Heb inmiddels lichte rugpijn dus het lijkt toch wel erg op een ongesteldheid die eraan komt.
@Carmen, ik duim duim duim duim duim duim voor je. Hoop het zo enorm voor je dat je niet ongesteld wordt!!

@Visje, wat spannend dat je schoonzus op het punt van bevallen staat! En wat een akelige nacht, met het inbraakalarm dat afging. Schrikken zeg. Gelukkig loos alarm, maar wel balen dat het toen uit met de pret in bed was...

@Zonnestraal, vervelend dat je je zo gammel voelt. Wel je mogelijke eisprong kunnen benutten? Hoe is het nu met jou en met je meisje?

@Emma, gelukkig is het met je stiefzus en de kleding allemaal makkelijk opgelost. Maar wat een rotsituatie nu weer met de vrouw van je vader! En die vakantieplannen... Hoe is de band normaal gesproken met haar? Spreek je haar wel eens 1 op 1? Want dan zou ik haar gewoon bellen, met wat je dwarszit en vragen of er iets is. Onopgeloste kwesties kan ik zelf zo slecht tegen.

Hier gelukkig een heel fijne relatie met eigen familie en met schoonfamilie.

@Pipoo, hoe is deze nacht verlopen?

@Nonovrouw, ik was echt enorm bij mijn zwangerschappen, leek altijd paar maanden verder dan ik was. Kreeg vanwege die grote buik ook extra groeiecho's en moest dagcurves glucose prikken, maar daar kwam niets uit. Uiteindelijk is oudste bij 38 wkn geboren, keurige 3400 gram. Jongste bij 40+3 en die woog 4250 gram.

Grappig, volgens mij zijn onze kinderen echt vrijwel even oud. Mijn jongste is dus net 3 geworden en de oudste wordt in maart 5.

@Justlikeme, wat rottig zo'n heftige bloeding. Kan door menstruatie komen in combinatie met het verwijderen van het spiraal. Ging het verwijderen moeizaam? Zelf liet ik mijn Mirena verwijderen toen ik waarschijnlijk midcyclisch was, vloeide twee dagen heel licht en had 2-3 weken later een echte menstruatie. Vanaf toen ervoor gegaan en dus heel veel geluk, direct raak.

@hier

Ben de laatste dagen zo vreselijk moe. Geradbraakt is een beter woord. alsof ik nachten heb doorgehaald en gezopen heb. Moe, brak, gammel, rillerig.

Heb ook wel erg hard gewerkt laatste tijd, wat rust broodnodig. Vandaag jongste een extra dagje naar de creche gebracht en oudste is op school, dus heb nu tot 15 uur heerlijk even voor mezelf. Even niks. Maar ondertussen onrust omdat ik toch heel veel zou moeten doen (administratie!! de was!! opruimen!!). Eigenlijk meeste zin om onderuitgezakt een beetje te internetten, tijdschriftjes te lezen en stomme TV-herhalingen te kijken...

Zit nu in de 10e/11e week, schijnt ook hoogste niveau HCG te zijn, verklaart de ellende wel voor groot deel.

Gister heeft oudste op school in kringgesprek verteld dat hij in de zomer een broertje of zusje krijgt. Volgens de juf vertelde hij het glunderend van trots. Schattig!

Jongste wil steeds op mijn ipad plaatjes zien van hoe groot de baby nu ongeveer is. Op mijn app (womanlog pregnancy) zijn de plaatjes mooi abstract en die vindt hij geweldig. Googlen op plaatjes levert soms akelige plaatjes op, dus dat doe ik maar niet in hun bijzijn.

We zitten nu toch een beetje te kijken wat we nog met de zomervakantie doen. Hoewel ik het veel voordelen vind hebben om in de zomer uitgerekend te zijn, valt mijn verlof nu helemaal samen met de hele zomervakantie van oudste. Twee weken kerstvakantie maakte al een draakje van hem, zes weken thuis wordt helemaal wat...

Wij vallen in de vroege schoolvakantie dit jaar, dus misschien gaan we de eerste 1-2 weken (dan ben ik 36-37 wkn zwanger) toch wel een huisje huren in Nederland. Ik wil bij die termijn niet meer over de grens en liefst ook niet meer dan 2 uur van huis zijn. Dus lekker aan de Zeeuwse kust (of stuk dichterbij) de kust van Noord Holland (Schoorl, Egmond ofzo) lijkt ons wel wat. En dan boeken met goede annuleringsverzekering, zodat we mocht er iets gebeuren, geen gedoe hebben.
Emma, ik wil je nogmaals complimenten geven hoe je de tabel hier bij houdt. En vooral dat het de mooiste tabel is van alle topics hier!

(heb net zelf een tabel geknutseld voor het maandtopic waarin ik ook schrijf, vond het heel wat )
quote:isisVG schreef op 08 januari 2013 @ 11:11:

@Emma, gelukkig is het met je stiefzus en de kleding allemaal makkelijk opgelost. Maar wat een rotsituatie nu weer met de vrouw van je vader! En die vakantieplannen... Hoe is de band normaal gesproken met haar? Spreek je haar wel eens 1 op 1? Want dan zou ik haar gewoon bellen, met wat je dwarszit en vragen of er iets is. Onopgeloste kwesties kan ik zelf zo slecht tegen.

Hier gelukkig een heel fijne relatie met eigen familie en met schoonfamilie.

.

Isis, even kort want ik zit op mijn werk, normaal gesproken zou ik zo de telefoon pakken, ik hou ook niet van onderhuidse dingen die broeien, maar nu heb ik zoiets van... kennelijk heeft zij een probleem met mij, ik heb geen idee waar het over zou gaan, dus dan ligt het op haar weg om contact met mij op te nemen toch? Als dat te lang duurt zal ik heus wel weer een keer bellen hoor, maar op dit moment heb ik daar eigenlijk geen behoefte aan.

Ik had op die bewuste zondagavond nog wel een luchtig mailtje gestuurd (naar hun algemene adres) met wat foto’s van dochter met d’r waterpokjes (had ik beloofd) en daarbij ook gevraagd of er soms iets met N. was, of dat ik het me verbeeldde dat ze wat koeltjes en afstandelijk deed tegen mij die ochtend. Dat dat wat raar aanvoelde en dat ik geen idee had wat er aan de hand kon zijn, maar dat als er iets was dat ik moest weten, ik dat dan wel zou horen? En ook heb ik daarin gezet dat ik heb begrepen dat ze een vakantie hebben geboekt in mei, wat natuurlijk een heerlijk vooruitzicht is en veel plezier gewenst alvast. Maar of ze zich dan wel hadden gerealiseerd dat ik dan uitgerekend ben en zich beschikbaar hadden gesteld als achtervang. Maar ook dat het niet gaf, dat ik het nu op tijd wist en iets anders ging regelen, maakt niet uit komt goed, groetjes enz. enz. (al denk ik er ondertussen wel het mijne van, maar dat bleek totaal niet uit mijn mailtje). Ook daar is nog geen antwoord op gekomen.

Ik laat het nu gewoon gaan. De band is met beiden goed dacht ik (met mijn vader misschien iets beter, al zit hij ontzettend bij haar onder de plak en denk ik dat hij als het erop aan komt waarschijnlijk (uit onmacht?) haar kant zal kiezen..). Als zij mij belt praten we wel even verder, en anders laat ik het er voorlopig bij, heb nu echt geen zin om zelf contact op te nemen.

Mocht ze me vertellen dat er dingen zijn die zij niet leuk vindt (dat ik die kleertjes aan haar dochter heb teruggevraagd misschien, althans da’s echt het énige dat ik kan bedenken??) en ze zou mij dit echt kwalijk nemen, dan weet ik ook nog wel een paar dingen te vertellen die ik niet leuk vind (het feit dat zij kerst met vrienden vieren bijv. ipv met familie, het afzeggen van logeerpartij met ons dochtertje laatst, één dag vantevoren, omdat ze het zo druk hadden gehad (met de verhuizing van haar dochter en de etentjes met hun vrienden), het feit dat ze jaar in jaar uit Sinterklaas vieren met haar kind en aanhang en kleinkinderen (en dus niet met ons en onze kinderen)... maar daar wil ik eigenlijk niets van zeggen, dat is al jaren zo, en daar had ik me al bij neergelegd.

Het is zoals het is, er is idd meer contact met haar kind en kleinkinderen dan met ons en dat heeft me in het verleden al zoveel pijn gedaan, ik ben blij dat ik dat een tijd geleden al een plekje heb weten te geven, ik heb geleerd geen verwachtingen te hebben van die kant en gewoon te genieten van het contact dat er dan wel is met mijn vader en zijn vrouw. Maar als we dan toch in de verwijten gaan vallen, dan weet ik er ook nog wel een paar, dat is wat ik bedoel. Maar laat ik de eer aan mezelf houden en nu vooral niets doen, dat lijkt me het beste op dit moment. Laat ze het lekker uitzoeken denk ik dan maar, prima hoor, en fijne vakantie! Dat ik het raar vind dat ze besluiten precies dan met vakantie te gaan, zeker na hun toezegging, dat mag ik vinden toch. Maar ik hou het verder voor me en probeer het zo gauw mogelijk weer naast me neer te leggen. Ik heb verder nul komma nul verwachtingen van ze en dat is ook de enige juiste instelling, dat blijkt nu ook maar weer. Maar als we er zijn is het altijd gezellig, ze kookt de sterren van de hemel en de kinderen zijn ook dol op hen. Daarom is dit nu dan wel weer jammer en kan ik het eigenlijk ook niet echt verklaren.

Oh bedankt voor de compliment van de tabel, vind het wel leuk om bij te houden en doe dat voor het eerst. Enne, ik heb ‘m eigenlijk gepikt van een ander topic hoor, waar ik de inloggegevens nog van had, en daarna aangepast, dus ik heb ‘m niet zelf gemaakt (zou niet weten hoe dat moest) Ik schrijf zelf niet bij een maandtopic trouwens dit keer, vind het zo onhandig om op twee plekken te schrijven, dat lukt nooit goed. Vind het hier wel genoeg, en ook gezellig!

Vanavond meer!

Groetjes Emma
Wat goed van je, dat mailtje. Heel correct. Raar dat je er geen antwoord op hebt gekregen.

Kan me voorstellen dat je het nu laat rusten totdat zij weer met respons komt.

Net iets heel ergs gedaan (vind ik dan)... Zo weeïg en flauw als ik me voelde, kreeg ik ineens een onbedwingbare behoefte aan vet en zout. Moest boodschappen doen ook en ben toen op de terugweg langs de Mac gereden, ben daar zeker 4 jaar niet meer geweest.... Haha. Lekker gesmuld van de frietjes en een Bigmac. Weeïgheid is over, maar voel me nu toch wat ranzig

Carmen, hoe is het met je, nog steeds "droog"?

En Mamamuis?
Haha, die Isis! Heerlijk toch, lekker aan toegeven! Ik kom ook om de zoveel jaar bij de MC en altijd als ik er ben heb ik trek in alles, en als ik er ben geweest ben ik weer voor de komende jaren genezen :-). Dus dat ranzige gevoel klinkt herkenbaar.

.....hier nog steeds droog. Maar ook geen enkel krampje of wat dan ook! Ik word hier gek van. De hele dag worden mijn gedachtes heen en weer geslingerd. Van: Nee joh, ik ben echt niet zwanger...naar: Ja, ja, zou het toch? Pfff, waarom ben ik toch zo ongeduldig. Wat ik vooral raar vind, is dat ik altijd krampen had op de dag dat ik ongesteld moest worden. En dan waren het of krampen van de ongesteldheid of krampen omdat ik zwanger was. Nu dus helemaal niks. Maar doordat ik de persona gebruik weet ik zeker dat ik me niet vergis in de datum van mijn NOD. Maar goed, de dag is nog niet voorbij (helaas).

En jij Mamamuis? Al iets meer bekend?
Spannend hoor Carmen!!!
Mamamuis en Carmen hier draaien mijn duimen overuren!
En idd, heerlijk toch Isis. De Mac daar kom ik idd ook zelden, maar wij halen weleens een frietje bij de frietboer (eens in de 2 weken ofzo) en daar geniet ik ook gewoon van hoor. Enne, ik weet dat dropjes slecht zijn dus ik, als dropverslaafde, let er echt op dat ik ze nu minder vaak koop (en dus eet). Maar vandaag kon ik me niet inhouden en is het zakje met gesuikerde salmiakdropjes van Klene open gegaan en, op die paar die mijn collega heeft gepakt na, ook al bijna helemaal leeg. Ook niet erg handig vast, maar ach ik heb ook geen last van hoge bloeddruk van mezelf, zal allemaal vast wel meevallen dus.
@ carmen/peuterpubertijd: Mijn jongste is een echt peuterpubertje. Hij kan al heel goed nee zeggen en trekt daar dan echt zo'n boos gezichtje bij. Maar hij heeft gelukkig ook wel een gemoedelijk karakter, dus van die echte driftbuien heeft hij (nog) niet. Hij is nu bijna twee overigens. Mijn dochter heeft een wat uriger temperament en zij kon het wel echt op een krijsen zetten.

@Isis/de nacht: Kinderen lagen 'al' om 20.00 uur te slapen, het kdv-ritme komt er gelukkig weer in. Dus gelukkig een beetje avond voor ons zelf. Meestal kruipt dochter rond middernacht bij ons in bed (ze is dan bang wakkergeworden). Nu werd zoon als eerste wakker. Een beetje onhandig, want als hij wakker wordt gaat vriend meestal met hem in bed van dochter liggen, omdat hij dan niet meer alleen verder gaat slapen. Zoontje rekende daar helemaal op en ging dus erg huilen bij ons in bed. Dochter werd daar natuurlijk alsnog wakker van en dus hebben we weer een complete beddenruil gedaan. Waarschijnlijk is dat allemaal niet zo pedagogisch verantwoord en/of handig om ze daaraan te laten wennen, maar op die manier slapen we allemaal tenminste. Ze in hun eigen bed trachten verder te laten slapen kost ons daarentegen uren nachtrust. Het is een fase, het is een fase... Maar die moet wel even voorbij zijn als de derde komt. Ik vraag me wel eens af of het hun nachtrust ten goede zou komen of juist ten slechte als we de oudtse en jongste nu al samen op een kamer laten slapen. Oudste wil dat wel graag...

Heb nu geen tijd meer, later meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven