Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
jeee! Een nieuw topic, helemaal goed Emma!
Joehoe!

Goed gedaan Emma!
Super!

Op allemaal goede zwangerschappen en gezonde derde kindjes in 2013!

(En nu lekker slapen)
Vannacht zo naar wakker geschrokken van rotdroom. Droomde dat op echo alleen een leeg vruchtzakje te zien was. Duurde ruim een uur voordat ik weer sliep.

Gekke dag vandaag, ik werk normaal altijd op woensdag, maar ivm vakantie werkgever is praktijk dicht, dus ben ik ook "gedwongen" vrij. Vriend is ook vrij (meestal op woe), dus we hadden een relaxte ochtend. Oudste is naar school en jongste nu met papa onderweg naar indoorskibaan om voor het eerst op skietjes te staan! In feb gaan we op wintersport, oudste gaat samen met de dochter van onze vrienden in de ochtenden op les, maar jongste is daar -dan 3 jaar- nog te jong voor. Toch leuk om het hem al eens te laten ervaren.

Tegen die tijd ben ik 16-17 wkn, dus ga dan niet meer zelf skiën denk ik. Lekker sneeuwspelen met de jongste.

Als het goed bevalt straks, gaan we in de kerstvakantie nog eens met ons viertjes proefdraaien op de baan.
Mooi zo, tabel bovenin is toch wel erg handig

Wat een nare droom Isis. Nog twee dagen en dan heb je je eerste echo toch? Ik begrijp de spanning wel.

Zelf vannacht gedroomd dat 'we' een baby-meisje redden uit een auto die het water in was gereden (de ouders verdronken). Omdat ik al een meisje krijg, besloot mijn schoonzusje dat zij de baby mocht houden. Alle instanties gingen zomaar akkoord, alsof er een soort 'wat je vindt mag je houden-principe' bestaat.
Balen Isis van je droom! Ik droom ook heel raar hoor. Je fantasie slaat op hol door die hormonen. Waarschijnlijk is je echo vrijdag gewoon goed!

Leuk dat jij en Franses allebei op vrijdag de echo hebben. Ik ga duimen voor een goede echo!

Jemig Pipoo ook zo''n nare droom! Dat is ook echt naar wakker worden dan. Vaag hoe je dromen ook zo mega realistisch lijken altijd.

Zo droomde ik van de week al dat ik helemaal kneiter gek werd van de down-zoon van een collega van mij. Die ik in huis had moeten nemen omdat die collega teveel aan het stappen was.
Gevonden!!

Ziet er super uit Emma! Bedankt!

Getsie wat een enge dromen hier.

Later terug ik moet clïenten bezoeken
Vanmorgen huisarts gebeld, maar de praktijk is gesloten t/m 2 januari. Was te verwachten natuurlijk... Nou ja maar weer even aankijken dan.

Drukke dag vandaag, ben versleten. Eerst zoon naar school gebracht, daar aan de hand van de intekenlijsten bepaald wat ik nog kan maken/meenemen naar het kerstdiner en de kerstmarkt morgen op school. Daarna naar twee supermarkten en de benodigde inkopen gedaan. Toen weer naar huis, beetje opgeruimd, wat administratieve dingen geregeld. Toen zoon weer ophalen van school. Gauw lunchen en daarna zoon naar tafeltennis brengen, hij heeft volgende week een toernooi (via school is dat) en vandaag mocht hij komen oefenen. Daar blijven kletsen in de kantine, dochter ook mee (die mocht ook een betje en een balletje, helemaal leuk ) maar eigenlijk was het voor haar bedtijd natuurlijk. Dus die werd op het laatst moe. Ligt nu eindelijk op bed, en nu moet ik aan de hapjes beginnen. Ik maak wraps en heb mini kaasbroodjes gekocht, die ik morgen gewoon ff in de oven doe vlak voor het kerstdiner. Wel een georganiseer weer, en ik heb ook weer anderhalf uur eerder vrij genomen anders red ik het allemaal niet. En dan moet zoon om 18.00 ook weer voetballen, en ik natuurlijk nog het avondeten klaarmaken. Voor vanavond staan er dan nog twee overvolle manden vol met vouw- en strijkgoed op me te wachten. Mén waar ga ik straks de tijd vandaan halen voor die derde

Ik ga maar gauw weer even door.
quote:emma39 schreef op 19 december 2012 @ 15:31:

Vanmorgen huisarts gebeld, maar de praktijk is gesloten t/m 2 januari. Was te verwachten natuurlijk... Nou ja maar weer even aankijken dan.

r.

Er hoort gewoon elke dag vakantiewaarneming te zijn dan. Of wil je liever geen verwijzing vragen aan een waarnemend arts?

Kan me ook voorstellen dat je nog 1,5 week wacht hoor. Misschien fijner om van je eigen huisarts verwijzing naar de meest geschikte persoon te krijgen.
quote:isisVG schreef op 19 december 2012 @ 17:21:

[...]

Er hoort gewoon elke dag vakantiewaarneming te zijn dan. Of wil je liever geen verwijzing vragen aan een waarnemend arts?

Kan me ook voorstellen dat je nog 1,5 week wacht hoor. Misschien fijner om van je eigen huisarts verwijzing naar de meest geschikte persoon te krijgen.

Natuurlijk is er waarneming, maar ik wil absoluut mijn eigen huisarts spreken. Zij kent mij door en door en ik zit daar al 20 jaar. Voor die verwijzing naar de abortuskliniek moest ik ook al naar een vervanger (maar daar had ik toen wel haast mee) en dat vond ik ook erg vervelend. Zij heeft aan een half woord genoeg bij wijze van spreken, en bovendien heeft zij - als het goed is - ook die brief van de VK en een vervanger is niet op de hoogte. Nee ik wacht dan wel weer even.

Zo, 2 uur in de keuken gestaan, maar met succes! Heb wraps met kruidenkaas en gerookte zalm, wraps met aioli, rode pesto, kipfilet, kaas en rucola (die zijn zoooo lekker) en wraps met honing, zachte smeerbare geitenkaas, gehakte walnoot en rucola. Er is veel te veel dus een gedeelte gaat de klas in en het andere gedeelte op de kerstmarkt, voor alle bezoekers (ouders). Daarna nog een mega pan spaghetti gemaakt met saus, ook voor morgen want dan zal het wel een rare avond worden en het koken erbij inschieten.

Gisterenavond pas na 00.00 naar bed gegaan, moest nog wat administratie doen voor mijn (gehandicapte) broer en daar ben ik langer mee bezig geweest dan verwacht. Vanavond wat eerder naar bed want ik heb nu echt wallen, en de hele dag al pijn in mijn nek (teken van vermoeidheid).

Fijne avond!
Hoi allemaal..!

Wat super, een nieuw topic met tabel bovenin!!

Afwezig geweest door allerlei vervelende kwesties aan m'n hoofd met zus... Ik wilde het contact weer proberen te herstellen dat zij een half jaar geleden heeft verbroken door ruzie met moeder, maar dat is een erg lang verhaal... Zus speelt een slachtofferrol, nog steeds, en daar wil ik niet in mee, dus geen positief resultaat geboekt helaas...

Dan nog slecht nieuws van mijn achternichtje haar dochtertje van 2 maanden... ze is samen met haar tweelingbroertje als immatuur geboren - met 26 weken zwangerschap- en heeft helaas weer een hartaanval gehad en ligt nu weer in het ziekenhuis dus.. Bij de geboorte heeft het dochtertje ook al een hartaanval gehad en 4 hersenbloedingen en een klaplongetje door de te zware beademing.. heel verdrietig allemaal... En daar komt nog bij dat haar man, de vader van de kindjes is opgenomen met een burn-out... Heb het zwaar te doen met deze jonge mama van 23 jaar...

Maar ik ben inmiddels weer bijgelezen...!

We zitten hier nu midden in de vruchtbare periode, dus heel spannend... hihi

Pipoo wat fijn een goede uitslag van de 20 wkn echo!! Gefeliciteerd!!!

Wat een rare dromen allemaal idd.... Komt me ook bekend voor hihi... Maar het kan ooit zo heftig zijn...

Wat leuk Isis, de jongste ook op ski's!! Misschien gaat mijn man zaterdag ook indoor skiën zaterdag met onze jongste zoon. Mijn schoonmoeder had een tegoedbon gewonnen met een puzzel in een krantje...

Mijn dochter mag zaterdag met haar grote vriend (neefje van mijn man) en zijn vriendin naar de musical van Doornroosje, nog voor haar verjaardag... Ze mocht ook nog een vriendinnetje meenemen, maar aangezien het een uur reizen is... mag ik zaterdag mee...!!

Wat een drukte allemaal zo rond de kerst...! Morgenvroeg hebben de kids kerstontbijt ipv kerstdiner de voorgaande jaren... Dit jaar dus geen kersthapjes stress op donderdagavond. Hoef ook niet te werken morgen, kids zijn 's middags vrij en moeten dan weer om 18:00 uur op school zijn voor de kerstviering en kerststukjes maken e.d. Ik mag dan de vrijdag werken van 9:30 tot 21:00...

Hello Kitty, wat een mooi kunstwerk heb je uitgekozen om te maken!! Succes alvast! Maar het zal vast in de smaak vallen!!

Emma, die wraps klinken ook geweldig!!

Leuk idee als hapje voor kerstavond! We gaan naar mijn ouders, wordt een gezellig avondje met hapjes (ivm mijn vader die geen grote hoeveelheden kan verdragen met zijn verkorte slokdarm...- heeft slokdarmkanker gehad).

En tot slot nog even een toost op het nieuwe topic: Op gezonde kindjes in 2013 met gelukkige ouders en lieve broers en zussen!!!

Groetjes weer!
Goedemorgen!

Mamamuis, wat leuk weer zo uitgebreid van je te horen. Veel sterkte rondom de kwesties met je zus, bah wat een nare situatie. En ook zo vreselijk naar nieuws over het babietje van je achternichtje...

Emma, wat klinken je wraps heerlijk!

Maak zelf ook vaak dergelijke wraps bij verjaardagsborrel bv. Lekker, feestelijk, vrij eenvoudig te maken en altijd groot succes.

Ben zelf helemaal van slag vandaag. Heb vannacht zo vreselijk naar gedroomd, herhaaldelijk, steeds dat mijn moeder overleed Mijn ouders zijn op vakantie, dus kan niet eens even lekker kletsen. Heb wel een sms gestuurd met neutraal gevraagd of alles goed met ze ging.

Stomme rothormonen. Droom normaal nooit zo hevig, laat staan nare dromen en nu al de hele week.

Ben door de hormonen ook vreselijk moe en geprikkeld, daardoor weer snel kribbig naar de kinderen, wat me weer schuldig doet voelen etc etc. Bah.

Hoop dat goede echo morgen me een beetje kan opvrolijken.

Heb zin om ergens hard tegenaan te schoppen of even heel hard alles eruit te gillen, en daarna mijn bed in te kruipen, ver weg onder de dekens. Maar helaas, op mijn werk... (waar het gelukkig nu even heel rustig is. Vanmiddag wel volle bak, dus dan zetten we het "mooi-weer-masker" wel weer op).
Goedemorgen,

leuk Mamamuis dat je het topic ook gevonden hebt. Goh herkenbaar van de relatie met je zus. Ik heb ook geen contact met mijn zus, al jaren niet meer. Inmiddels geen ruzie meer, maar ook geen contact. We hebben elkaar wel op FB en sturen elkaar soms een verjaardagskaart of een kadootje voor onze kids (zij heeft 2 meiden) maar zien elkaar niet of nauwelijks meer. Het is beter zo, we hebben er allebei vrede mee. Al is het wel jammer natuurlijk. Ook omdat mijn ouders gescheiden zijn en elkaar ook niet meer willen zien of spreken. Wij komen met recht uit een gebroken gezin, dat nog steeds aan alle kanten gebroken is. Ik zie mijn ouders allebei wel, apart van elkaar, mijn broer sporadisch, en mijn zus dus niet. Gezamenlijke bijeenkomsten zijn er bij ons dus ook niet meer. Bij familie van man eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal trouwens. Het zij zo, maar af en toe wel jammer (en wat meer georganiseer met verjaardagen, omdat pa en ma elkaar dus niet tegen willen komen, heel kinderachtig eigenlijk…).

Wat vreselijk erg trouwens van dat immature meisje, ontzettend… Sterkte ermee, als ze het al redt, zal ze misschien niet ongeschonden uit de strijd komen? Dat klinkt niet best, hersenbloedingen en hartaanvallen op die leeftijd

Oh Isis wat een nare droom. Kan me voorstellen dat je daar van slag van bent, en dat je het dan ook keer op keer droomt. Ik denk dat het idd komt doordat je in je zwangerschap lichter slaapt en ze dan meer herinnert. Ik heb het zelf ook hoor, soms droom ik maar weet ik dat ik droom. En lijkt het alsof ik wakker word, maar dan droom ik nog steeds en weet ik op dat moment ook dat het nog een droom is. Heel apart. Lucide dromen ofzo. Ik kan er alleen niet zelf uitkomen op dat moment, maar ook niet dieper in slaap vallen. Vermoeiend. Zo droomde ik van de week dat mijn kids met elkaar in bad zaten te spelen (volgens mij alle drie bij elkaar) en dat de baby per ongeluk te lang onder water was geweest. Ik was er even niet bij geloof ik. Toen mijn zoon riep dat er iets niet goed was haalde ik een slappe baby uit zijn armen en heb ik hem gereanimeerd. Gek genoeg raakte ik niet in paniek en ging hij, doordat ik heel hard over zijn ruggetje ging wrijven, opeens weer ademen. Oefff. Ook al zo’n nare droom…

Ja die wraps zijn heerlijk idd, maak ze ook vaker. Vooral die met pesto en kipfilet zijn zalig. Nu maar hopen dat de kinderen dat ook lusten, want mijn ervaring is dat ze met het kerstdiner toch vooral de hapjes eten waarvan ze weten (zien) wat het is en weten dat ze het lusten, zoals pannenkoekjes, frietjes en komkommer enzo. Ik hoor het wel. Mijn dochter is trouwens wel gek op boerenbrie (die stinkkaas), haring, olijven en dat soort hapjes. Die steekt overal haar vinger in om te proeven haha. Gisteren nog even naar de visboer geweest voor een harinkje samen met dochter, zalig! En daarna nog een verse oliebol gehaald

Ik voel me ook raar trouwens. Spierpijn in mijn bovenbenen en ook in mijn buik. Dat van die bovenbenen kan ik verklaren, gisteren veel gelopen van hot naar her en gestaan (strijken) en had de hele tijd (slee)hakken aan (behalve ’s avonds natuurlijk). Dinsdag op het werk ook al (veel trappen gelopen). Dus dat kan ik verklaren. Maar die spierpijn in mijn buik voelt raar. Ook voel ik nog zo weinig beweging dat ik me soms zorgen begin te maken. Vanmorgen maar weer eens het hartje geluisterd en normaal kan ik het altijd goed vinden, maar vanmorgen niet. Althans, ik hoorde wel bewegingsgeluiden en overal een hartslag, maar die was zo langzaam, dat het de mijne wel geweest zou zijn. Een snellere hartslag vond ik niet. Niet gealarmeerd op zich vanwege ook die bewegingsgeluiden, maar toch zit het je dan niet lekker zodat ik het een kwartiertje later nog eens heb geprobeerd, en toen vond ik ‘m wel direct. Maar wat ik tot nu toe ook al een paar keer heb meegemaakt is dat, tijdens het luisteren, de hartslag van de baby langzamer ging. En daarna weer het normale ritme aannam. De eerste keer schrok ik wel een beetje, heb er toen nog over gegoogled, maar als het dan binnen een bepaalde tijd weer herstelde dan zou het niet erg zijn. Maar dat heb ik toch al een paar keer gehoord nu, dat het ritme dus daalde. Bij de VK niet gebeurd, het is ook een momentopname, meestal gaat het hartje gewoon snel. Maar aangezien ik vanmorgen ook alleen maar zo’n langzaam ritme hoorde, zag ik opeens wel een soort van patroon. Ik ben niet iemand die zich meteen ongerust maakt, maar vraag me wel af of dit wel normaal is, of ik het goed gehoord heb en of het kwaad kan. Ik weet dat VK’s niet staan te springen als je zegt dat je zelf luistert met de Angelsounds, vanwege het feit dat veel mensen zich dan onterecht druk gaan maken, dus ik ga het ook maar niet vertellen. Maar mag het van mij wel volgende week vrijdag zijn, de 20-weken echo, eindelijk weer even kijken of het er wel allemaal goed uit ziet met dat hartje. Ik zal het daar in ieder geval ook even vragen, of ik het goed gehoord kan hebben en of zoiets kwaad kan.

Oké ik ga weer ff door…
Jeetje mamamuis wat een vreselijk verhaal! Het komt wel vaak voor bij vroeggeboortes. Hopelijk komt het allemaal goed.

Isis ik droomde vannacht ook weer zo eng. Wij waren een weekend in barcelona en manlief zou de auto even uit de parkeergarage halen. Ik stond hoogzwanger met de kids ergens buiten te wachten in de bloedhitte. Maar hij kwam maar niet en uiteindelijk bleek hij vermorzeld te zijn tussen een betonnenmuur en een bestelbus. Hij was in de tijd dat ik stond te wachten overgebracht met de traumahelicopter naar een ziekenhuis in de buurt. En wij gingen vervolgens met het ov als een kip zonder kop zoeken welk ziekenhuis hij lag en of wij nog op tijd waren . Enfin werd vervolgens wakker van zoon die mij riep om half 7 en toen was het bed al leeg en de lichten stonden uit. Uiteindelijk bleek dat hij vroeg was vertrokken naar het werk om vanmiddag op tijd thuis te zijn voor het kerstdiner van de kids. Schrok mij rot vanmorgen..niet leuk. Wij zouden er een boek over kunnen schrijven over die hormoondromen haha.

Ik ga nog wat werk afmaken en dan begint mijn vakantie heerlijk!
Herkenbaar dus, die nare dromen.

Merk dat ik het nu langzaamaan pas kan loslaten, dat rottige gevoel wat ik aan vannacht heb overgehouden.

Visje en Zomerzonnestraal, hoe is het met jullie? Dagen aan het aftellen tot testen mogelijk is? Goede of slechte hoop? Ik duim voor jullie!!

En Mamamuis en Carmen, duim ook voor jullie, middenin de vruchtbare dagen!

Mijn pauze zit er op. Aan het werk.
Isis, ik duim voor een mooie echo morgen, dat zou deze dag helemaal weer goedmaken!! Vervelend voor je dat je kribbig bent, maar het hoort er allemaal bij...

Emma, wat lastig kan dat zijn he, dat gegoochel op verjaardagen om het iedereen naar de zin te maken....pff

Aan mijn moeders kant zijn 4 van de 6 broers en zussen gescheiden, allemaal gebroken families. Ik was bijna 4 jaar toen mijn vader en moeder uit elkaar gingen. Mijn vader heeft ons een paar keer niet opgehaald ivm zijn nieuwe vrouw (en kids) en het contact is daarna verbroken door mijn moeder. Mijn zusje heeft sinds een half jaar blijkbaar weer contact met onze biologische vader, maar ik heb daar verder geen behoefte meer aan. Onze kids weten ook niet hoe de vork in de steel zit, dat hun oom eigenlijk een half-oom is hihi. Dat komt later wel... Aan mijn mans kant is het een hele close familie! Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik voor het eerst op het familiekerstfeest kwam met 45! personen...

Iedereen laat elkaar in zijn waarde, geen verplichtingen, maar iedereen vindt het fijn om met kerst bij elkaar te zijn... Nu de Oma van mijn man is overleden vorig jaar, is het dit jaar wel ieder bij hun eigen familie. Er komt wel nog een gezamenlijke nieuwjaarsborrel.

Ik ben vanmorgen bij mijn achternichtje geweest en gelukkig gaat het beter met haar kleine meid! Ze heeft het RS-virus en omdat ze niet zo veel heeft bij te zetten, heeft ze er heel veel last van. Maar gelukkig is het nu stabiel en mag ze ws binnenkort naar huis. Ze wordt wel een zorgenkindje, want 30% van haar hersenen zijn aangetast bij de geboorte. Ze zijn nu al aan het kijken voor een medisch kinderdagverblijf, ze krijgt ook medicijnen en therapie om haar spiertjes sterker te maken.

Haar moeder blijft zo positief, echt knap hoor...!

Nog wat strijken en boodschapjes doen straks, eten koken en kids naar school vanavond hihi...

Fijne dag nog allemaal!
Even een korte update. Ik voel me niet lekker, stront verkouden en hiervoor was de jongste ziek (daarvoor dus man). Ben toe aan vakantie, maar helaas die heb ik niet. Het is juist heel druk op het werk, ach ja.

Verder helaas ongesteld geworden. Het is nog niet echt goed doorgebroken, maar het begin is er. Ik had een beetje hoop van de week. Ik heb zelfs dinsdag getest, dacht als m`n eisprong die maandag of dinsdag was dan zou ik eventueel positief kunnen testen, maar helaas sneeuwwit. Laat de menstruatie dan nu maar goed doorbreken, dan is het met kerst weer wat minder. Nou ja mag iig alles eten en lekker een wijntje met kerst.

Volgende NOD 24/25 januari denk ik Wel leuk vlak voor m`n moeders verjaardag.

O ja ook voor in de tabel, ik ben ondertussen 32.

Nare dromen herken ik ook nog wel. Laatste tijd ook wat vreemde dromen gehad. Toen ik zwanger was van 1 van de meiden ooit een hele rare droom gehad. Ik droomde dat ik een tas kreeg met een babyjongetje erin. Hij zat opgevouwen (benen langs z`n oren) en leek of hij dood was. Was een heel naar gezicht. Toen ik hem eruit haalde bleek hij nog te leven, maar wel heel zwak.

Isis en Franses succes morgen, ik duim voor jullie.

Emma, wat duurt wachten dan lang. Hopelijk de 28e een goede 20-weken echo. Waarschijnlijk is het niets, maar ik snap wel dat het je onzeker maakt.

Mamamuis, wat naar voor je achternichtje, wat een zorgen. Hopelijk komt het meisje er redelijk uit en nemen de andere gebieden de meeste functies over.
Mamamuis wat vreselijk van je achternichtje! En wat goed dat je nichtje zou positief blijft!

Zonnestraal beterschap! Wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Wel vroeg toch? Had jij ook een onregelmatige cyclus?

Isis en Franses heel veel sterkte morgen! Ik duim voor jullie! Spannend toch weer.

Hier grote spanning. Nog even en ik mag testen.. Ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Merk nog bijzonder weinig, maar ook niet diezelfde klachten als wanneer ik ongesteld moet worden. Geen misselijkheid en erg pijnlijke borsten, dat heb ik normaal gesproken wel. Heb alleen wat pijnscheuten in m'n tepels. We zullen zien, ik vind het wel heel spannend, maar de kans is zo klein dat het nu raak is.
Visje, spannend! Ik wil je geen valse hoop geven, maar bij de laatste zwangerschap (miskraam, maar ik denk echt niet dat het daar mee te maken had) had ik dat ook. Alleen mijn tepels waren heel gevoelig, met douchen moest ik opletten hoe ik ging staan, maar de rest van mijn borsten niet. Ik denk zelf dat het kwam doordat alles door 2 zwangerschappen en 2x aardig lang borstvoeding al opgerekt was. Ze groeiden daarna verder wel als kool en tepels bleven gevoelig tot miskraam, dus kwam van de zwangerschap. Verder ook geen kwaaltjes behalve zo'n stemmetje dat zei dat ik zwanger was en later moe moe moe.

Hier een lekkere ziekenboeg. Ik heb zelf koorts (39.3) en de oudste is aan het spugen. Nu al 4x heel veel er uitgegooid vannacht. En ze wil zo graag naar de kerstviering morgen op school, maar ik denk niet dat dat er inzit.

Gelukkig heeft mijn man vannacht het meeste opgeruimd. Ik lig te rillen in bed (afgewisseld met zweten) en m'n holtes zitten goed vol. Ach ja hoort er ook bij en zal wel weer snel over zijn.
Zomerzonnestraal, balen van de ongesteldheid, maar ook van de ziekenboeg. Wat een rottig begin van de kerstvakantie.

Moet je vandaag met je koorts voor de kinderen zorgen, of is je man thuis of andere hulp? Beterschap!!

Visje, ik blijf voor je duimen hoor! Wacht je tot NOD voor je gaat testen?

Ben zo gespannen voor de echo straks. Ben voor twee dingen bang; dat er geen goed vruchtje is of dat het er twee zijn.....

Ook wel beetje twijfel of het nou wel zo slim is om die eerste echo door een vriendinnetje te laten doen, even tussendoor op haar werk, vlak voordat ik zelf naar mijn werk moet. Maar als het er wel allemaal goed uit ziet, is dat wel heel fijn om te weten voor kerst, dan kunnen we het gaan vertellen aan onze ouders.

Om 12.00 echo, duimen jullie?
Franses, hoe laat heb jij je echo? Ook zo nerveus?
oh isis die echo nu was niet bij de vk. Is ze wel echoscopiste van babys? Dat ze het kan opmeten? Je was misselijk toch, dan zal het wel goed zitten. En twee is ook leuk, dan zijn het er meteen 4 is het weer in evenwicht Het kunnen er ook 3 zijn. Dat zou pas echt erg zijn.. Ik ken gewoon iemand die drie kids had per ongeluk zwanger raakte van een tweeling.. dat was echt schrikken. Succes straks ik ga voor je duimen. Kom je daarna even vertellen of het ok was?

Spannend visje!!
Om 14.15, en ook nerveus. Ben net als jij ook bang voor geen hartje of voor 2 hartjes..

Heel erg, maar waar ik de hele tijd aan denk is dat als er geen hartje is, dat we dan opnieuw moeten beginnen en ik opnieuw die misselijkheid in moet. Het enige wat me nu door de dag laat komen is mijn mantra: dit is de laatste keer, dit is de laatste keer..

Ik krijg ook niks gedaan. Manlief is retedruk op de zaak met alle kerstbestellingen. Ik was de hele week alleen thuis met zieke zoon, die nu gelukkig weer minder koorts heeft en ook zonder paracetamol de dag doorkomt. Dochter had ik toch maar naar kdv gebracht. De komende dagen tot kerst zit ik alleen thuis met beide kids. Dan is manlief 2 dagen thuis (waarvan 1 dag kerst bij mijn ouders, waarna hij weer aan het werk gaat. Ik heb dus vakantie, maar het voelt helemaal niet zo.

Gisteren was ik begonnen aan de metershoge stapel was die nog opgevouwen moest worden. Was ik op bed gaan zitten en na 4 kledingstukken in slaap gevallen, dat schiet lekker op, hihi..

Toen ik net zwanger bleek, kreeg ik ineens angst over hoe moeilijk alles zou gaan met 3 kinderen. Dat heb ik nu niet meer, want alles wat zonder misselijkheid gedaan kan worden, lijkt me nu een peuleschil! En dan hoef ik nog niet eens over te geven, ik weet niet hoe vrouwen met HG dit doen! Nu heb ik nogal een overgeef-fobie, dus ik voorkom het ook kostte wat kost.

Wat de dromen betreft: die heb ik nog niet gehad deze keer, is ook moeilijk met die onderbroken slaap door zoon die ijlend aan het roepen is en dochter die hoest. Maar ik herinner me maar al te duidelijk wat ik andere keren droomde toen ik zwanger was.

Éen keer droomde ik dat ik al bevallen was en dat ik mijn baby voor het eerst mocht gaan zien. Bleek dat mijn baby een volwassen kerel was!! Zo'n man die daar naakt lag, inclusief mannelijke lichaamsbeharing! Ik weet nog dat ik vet teleurgesteld was, omdat ik eigenlijk liever zo'n kleine, zachte, mollige (onbehaarde) baby wilde, hahaha! Gelukkig heb ik toen de bevalling zelf niet gedroomd

@Visje: bijna testtijd, spannend! Ik had dat nu dus ook, die zere tepels, dus wie weet!

@HelloKitty, veel plezier morgen met de pretecho!

@Zonnestraal, balen! Volgende ronde maar weer!

@mamamuis, zet hem op en veel plezier!

O, ik kijk net naar de klok, moet weg! Met dochter naar huisarts omdat ze al maanden hoest.

Succes Isis! Ik duim voor ons beiden!
Isis en Franses, natuurlijk duim ik voor jullie! Ik zit aan mijn PC gekluisterd hoor Hoe ver zijn jullie dan nu ongeveer, volgens eigen berekeningen?

Zonnestraal, jammer dat je ongesteld bent geworden Balen zeg. Ik heb de tabel aangepast en proost dan maar alvast, voor de kerstdagen. Jij mag aan de wijn, da's dan weer een geluk bij een ongeluk. Al was het leuker geweest als je zwanger was natuurlijk...

Visje, voor jou spannend! Je weet, ik had ook absoluut geen symptomen voor mijn NOD, het hoeft niets te zeggen. Wanneer ga je testen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven